Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5453
    • S:t Karins

    #76
    Originally posted by eljas View Post
    Kuten totesin, makuasioita BOV vs. DV. Ei ilmeisesti merkittävää eroa ainakaan perus katukäytössä...

    Ja mulla on suunnitelmissa se, että kun nuo vakio-dv:t hajoaa, niin Turbosmartin tai Forgen vastaavanlaiset tilalle. Ovat kyllä aivan törkeän kalliit...
    Originally posted by eljas View Post
    Mä ainakin vaihdoin chargepipen ihan sen takia, koska ahtoja tulee enemmän ja sen sai hyvään pakettihintaan muiden hilppeiden kanssa. Ja jos tuntuu, että noi vakio dv:t ei kestä kovempia ahtoja, niin sitten tilaan kestävämmät.
    Ei ku meinasin että jos pitää orkkis dv:t (kuten rarkoon kysyi) niin miksi edes vaihtaa cp?
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • yarski
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 312
      • Rauma

      #77
      Originally posted by Tommix View Post
      E92:ssa mulla oli joku kiinabow ja se äänteli kuin Darth Vader. Nyt käytössä on Turbosmart:n bow ja mun piti soittaa sen edelliselle omistajalle että onko toi rikki kun ei pihaustakaan kuulu sisälle . Toimii se ja olen pienen pihauksen joskus kuullut
      Liian vähän paineita takana jos ei kunnolla puhise
      G26 i4 M50 supercharged
      ex: F36 440i xdrive msport
      ex: E91 335 lci xdrive msport

      Comment

      • Markojs
        Bimmer Rookie
        • Apr 2014
        • 160
        • Kirkkonummi

        #78
        Originally posted by Tommix View Post
        Ei ku meinasin että jos pitää orkkis dv:t (kuten rarkoon kysyi) niin miksi edes vaihtaa cp?
        Onko tuo charge pipen / orkkis dv:jen päivitys kuinka tarpeellinen/aiheellinen loppujen lopuksi?
        Itellä nyt mhd stg 2+, vrsf dpt, vrsf 7" hd jäähy ja bms dci.

        Putki nyt varmaa hajoaa jos hajoaa mutta pitääkö nuo orkkis dv:t enään
        tuolla 16-18psi tietämillä vai tämäkin täysin tapauskohtaista?

        Lähinnä nyt mietiskelen että pitäiskö moinen laittaa tilaukseen tässä kesän mittaan vielä
        vai säästääkö tuleviin yllätyksiin. :think

        Comment

        • hardyy
          Bimmer Rookie
          • Aug 2015
          • 113
          • suomi

          #79
          Mikähän mahtaa autoa vaivata kun kiihdyttää 4-5 vaihteella ohitten jonkun tai kun kiihdyttää motarille auto heittää välillä: 30FE Boost over target.. auto ei heitä vika koodia vaikka kiihdyttäisi 1-2-3 vaihteen läpi asti?

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            #80
            Originally posted by hardyy View Post
            Mikähän mahtaa autoa vaivata kun kiihdyttää 4-5 vaihteella ohitten jonkun tai kun kiihdyttää motarille auto heittää välillä: 30FE Boost over target.. auto ei heitä vika koodia vaikka kiihdyttäisi 1-2-3 vaihteen läpi asti?
            Jos on JB4 niin se on ominaisuus. Yleensä pääsee eroon kun laskee mittariston 12 valikkoa alaspäin.

            Comment

            • hardyy
              Bimmer Rookie
              • Aug 2015
              • 113
              • suomi

              #81
              okei! JB4 löytyy..

              Comment

              • hardyy
                Bimmer Rookie
                • Aug 2015
                • 113
                • suomi

                #82
                Originally posted by brainsurgery View Post
                Jos on JB4 niin se on ominaisuus. Yleensä pääsee eroon kun laskee mittariston 12 valikkoa alaspäin.
                Kuinka paljon kannattaa aluksi sitä arvoa laskea?

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  #83
                  Originally posted by hardyy View Post
                  Kuinka paljon kannattaa aluksi sitä arvoa laskea?
                  Varmaan joku 200rpm ja sit lisää jos ongelma toistuu. Jos laskee johonkin 1500rpm asti ja silti vielä toistuu niin kannattaa ehkä etsiä vikaa myös muualta.

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5453
                    • S:t Karins

                    #84
                    Originally posted by Markojs View Post
                    Putki nyt varmaa hajoaa jos hajoaa mutta pitääkö nuo orkkis dv:t enään
                    tuolla 16-18psi tietämillä vai tämäkin täysin tapauskohtaista?
                    Ihan tapauskohtaista, ahdot alkaa jäämään targetista.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • yarski
                      BTCF Member
                      • Sep 2013
                      • 312
                      • Rauma

                      #85
                      Originally posted by brainsurgery View Post
                      Varmaan joku 200rpm ja sit lisää jos ongelma toistuu. Jos laskee johonkin 1500rpm asti ja silti vielä toistuu niin kannattaa ehkä etsiä vikaa myös muualta.
                      Joo, itte laskin 1900 asti kun sain ohjeen näin toimia N54 foorumilta.
                      Ja kun alkoi kyllästyttämään turhat vikakoodit niin flashista tuon valvonta nollaksi -> luotan jb4 "boost safety" -asetukseen että se blokkaa yliahdot pois.
                      edit. todistetusti se boostsafety toimii kyllä...
                      G26 i4 M50 supercharged
                      ex: F36 440i xdrive msport
                      ex: E91 335 lci xdrive msport

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3439
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        #86
                        Juu voin varmistaa että toimii. Itselläni oli 18psi boost safety ja nyt keväällä kun pääsi ekaa kertaa kokeilemaan viime syksynä tehtyjä muutoksia niin 20psi paikkeilla menee ja saman tien blink ja 4 kartta päälle last safety 1
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • vam0s
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2014
                          • 133
                          • 03

                          #87
                          Mikäs olisi paras tapa havaita vuotava suutin? Käynnistäessä joskus starttaa pitkään ja tankillisella pääsee ehkä 200km jos nätisti ajaa. E40 tosin ajellaan mutta mikään edellisistä N54 autoista ei näin paljoa ole vienyt. N. 0.5l menee 30sec.

                          Comment

                          • F-Lame
                            BTCF Member
                            • Jul 2015
                            • 251
                            • Helsinki-Porvoo

                            #88
                            Originally posted by vam0s View Post
                            Mikäs olisi paras tapa havaita vuotava suutin? Käynnistäessä joskus starttaa pitkään ja tankillisella pääsee ehkä 200km jos nätisti ajaa. E40 tosin ajellaan mutta mikään edellisistä N54 autoista ei näin paljoa ole vienyt. N. 0.5l menee 30sec.
                            Mitä ajotietokone näyttää kulutukseksi ?
                            Kurkkaappa että vuotaako polttoainetta jonnekkin linjojen ulkopuolle.
                            Kuulostaa todella isolta tuo kulutus pelkällä vuotavalla suuttimella.
                            Onko sulla uusittu LPFP, jos vuotaisi mahdollisesti tankin päälle ?
                            Last edited by F-Lame; 06-05-2018, 14:31.
                            Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                            1989 E30 316i 2D HARRASTE
                            1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                            Ex. E92 335 CiA m-sport
                            Ex. 2005 E87 130i m-sport
                            ...monta muuta ennen sitä

                            Comment

                            • P33P33
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2015
                              • 181
                              • Kellokoski

                              #89
                              Originally posted by vam0s View Post
                              Mikäs olisi paras tapa havaita vuotava suutin? Käynnistäessä joskus starttaa pitkään ja tankillisella pääsee ehkä 200km jos nätisti ajaa. E40 tosin ajellaan mutta mikään edellisistä N54 autoista ei näin paljoa ole vienyt. N. 0.5l menee 30sec.
                              Tulet käymään ja napataan suuttimet irti ja käännetään suutin putket ylöspäin suuttimet kohti taivasta ja sitte vaan starttia. Tällä konstilla juuri yhden auton suuttimet käytiin läpi.
                              -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                              Comment

                              • mikaell
                                BTCF Member
                                • Jul 2017
                                • 422
                                • Kla

                                #90
                                Kyllä sen täytyy jo johonkin vuotaaa reilusti.
                                Mulla oli kaks vuotavaa suutinta eipä siinä kulutukseen juurikaan vaikutusta lähinnä bensanhaju, misfiret, afrn heittelyt ym oireina...
                                BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                                ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                                p. 040 166 7576 / Whatsapp

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎