Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 890
    • Oulu

    Originally posted by majgul View Post
    No nyt on kunnon logi ja timing correctioneja paljon... Ei hyvältä näytä.



    mhd v8.0 stage 1+ 93/98oct asennettu.

    Toivottavasti jotain noista selviäisi että mistä kannattaisi aloittaa, rahaa mennyt jo melkoisesti.

    Uusittu jo siis: Kaikki tulpat, puolat ja suuttimet. pcv-venttiili, öljyt. Pähkinärouhepuhallus.


    Ei kait tuo suuttimien koodaus voi mennä pipariksi jos on mhd:ssä ollut map 0, eli stock map? Kait nuo koodaukset menee perille oli mhd asennettuna tai ei.
    Lainaan itseäni nyt ku on uutta. Eli tässä on logi stage 1+:


    Tässä vakiona:

    Mielestäni vakiona näyttää hyvältä arvot, mutta en varma kyllä ole... En tiedä mistä johtuu tyhjäkäynnillä esiintyvä ajoittainen tärinä/pieni vibra. Onkohan normaalia, onko muilla tätä? Antakaa toki kommenttia logeista myös. Eli stage 1+ ilmeisesti liian aggressiivinen? Eli varmaan 95oct kartta mielummin sisään, tippuu vaan vissii vähä tehot.
    Last edited by majgul; 15-05-2018, 22:25.

    Comment

    • Dusty
      Bimmer Rookie
      • May 2017
      • 112
      • Vantaa

      Moikka päivittelen nytten cp ja mietin tässä että otanko tialin bovin vai forgen dv. Onks täält ketää ajellu talvella tolla tialin bovilla tai jollain muun merkkisellä? Jos ei niin mitäs porukka on mieltä pystyykö pakkasilla tommosilla ajella? Sitten toinen kyssäri että ne jolla tialin bovi löytyy ni onko pakollista porailla isompaa liitintä siihen intake manif?
      Kolhujen oikasut maalaamatta.

      Comment

      • Zoppa
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 239
        • Espoo

        Originally posted by majgul View Post
        Lainaan itseäni nyt ku on uutta. Eli tässä on logi stage 1+:


        Tässä vakiona:

        Mielestäni vakiona näyttää hyvältä arvot, mutta en varma kyllä ole... En tiedä mistä johtuu tyhjäkäynnillä esiintyvä ajoittainen tärinä/pieni vibra. Onkohan normaalia, onko muilla tätä? Antakaa toki kommenttia logeista myös. Eli stage 1+ ilmeisesti liian aggressiivinen? Eli varmaan 95oct kartta mielummin sisään, tippuu vaan vissii vähä tehot.
        Ootko kokeillut miltä näyttää v7 kartalla?
        E92 335i M-Sport -07
        EX: E85 Z4 3.0i

        Comment

        • P33P33
          Bimmer Rookie
          • Dec 2015
          • 181
          • Kellokoski

          Originally posted by Dusty View Post
          Moikka päivittelen nytten cp ja mietin tässä että otanko tialin bovin vai forgen dv. Onks täält ketää ajellu talvella tolla tialin bovilla tai jollain muun merkkisellä? Jos ei niin mitäs porukka on mieltä pystyykö pakkasilla tommosilla ajella? Sitten toinen kyssäri että ne jolla tialin bovi löytyy ni onko pakollista porailla isompaa liitintä siihen intake manif?

          Mite ois tommonen ni ei tarvii porailla
          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

          Comment

          • Dusty
            Bimmer Rookie
            • May 2017
            • 112
            • Vantaa

            Originally posted by P33P33 View Post
            https://vadersolution.com/products/v...v-line-adapter
            Mite ois tommonen ni ei tarvii porailla
            Joo no toiha ois kova homma kyl.
            Last edited by Dusty; 16-05-2018, 14:23. Reason: pv
            Kolhujen oikasut maalaamatta.

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 890
              • Oulu

              Originally posted by Zoppa View Post
              Ootko kokeillut miltä näyttää v7 kartalla?
              En ole kokeillut 7 karttaa. Voisin melkein sitä kokeilla. Kävi mielessä ku pajalle menossa viriosien vaihtoon perjantaina nii pitäskö samalla mitata puristukset ku tulpat tarkistavat ettei ole mennyt huonoksi edellisistä suuttimista?

              Comment

              • Markojs
                Bimmer Rookie
                • Apr 2014
                • 160
                • Kirkkonummi

                Miten selvitän kumpi turbo sirisee/rallattaa (vain kaasuttessa 1500-2500rpm ja kylmäkäynnistyksessä)?

                Otanko alipaine säiliöstä toinen kerrallaan letkun irti, tulppaan sen ettei imase sontaa ja
                sitten varovasti pienelle testilenkille?

                Vois kokeilla jos sais miedonnettua hiukan kiristämällä tankoa jos taaempi tai
                sitten prikka virityksellä jos etummainen.
                Ihan siedettävä ollut mutta ikävästi korostu downpipejen ja mhd stg 2+ jälkeen.
                Turbot on melko uudet.

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  Originally posted by Markojs View Post
                  Miten selvitän kumpi turbo sirisee/rallattaa (vain kaasuttessa 1500-2500rpm ja kylmäkäynnistyksessä)?

                  Otanko alipaine säiliöstä toinen kerrallaan letkun irti, tulppaan sen ettei imase sontaa ja
                  sitten varovasti pienelle testilenkille?

                  Vois kokeilla jos sais miedonnettua hiukan kiristämällä tankoa jos taaempi tai
                  sitten prikka virityksellä jos etummainen.
                  Ihan siedettävä ollut mutta ikävästi korostu downpipejen ja mhd stg 2+ jälkeen.
                  Turbot on melko uudet.
                  Purista jollain klemmarilla alipaineletku kiinni niin sitten hukkaportti pysyy täysin auki koko ajan.

                  Comment

                  • Zoppa
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 239
                    • Espoo

                    Suosittelen sitten että puristat joko ton vihreän tai punasen letkun, muuten et saa luotettavasti testattua koska tuo vihreä ja punainen letku on sillattu tolla sinisellä.


                    E92 335i M-Sport -07
                    EX: E85 Z4 3.0i

                    Comment

                    • Markojs
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2014
                      • 160
                      • Kirkkonummi

                      Joo testailen vaikka eka tuosta vihreästä ja sitten punasesta.

                      Varmaankin heittää jotain vikakoodeja kun käy pyörähtää testilenkillä,
                      tuskin mitään mitä ei saisi nollattua mhd:lla tai autocomilla?


                      Kysytäänpäs tässä samalla toinenkin juttu, vauhtiin kun päästiin.

                      Pitää erikoisen äänen kun päästää kaasusta "kovilla" ahdoilla.
                      Kabiiniin kuulostaa että tulisi jostain vasemmalta, CP / DV tienoilta?
                      Ihan kun läpsäsis jollain muovisella viivottimella pöytään hiljaa, hankala selittää.

                      Kyseinen ääni on ilmaantunut hiljalleen tässä omistamisen aikana, eli mikäköhän siellä alkaa olee tiensä päässä? :think
                      edit: tuossa vielä jonkun näkönen logi, jos siitä vaikka joku enempi ymmärtävä huomais jotain asiaan mahdollisesti liittyvää.
                      https://datazap.me/u/beisofmarko/sta...=0&data=3-5-24


                      Kiitoksia!
                      Last edited by Markojs; 17-05-2018, 21:25.

                      Comment

                      • hardyy
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2015
                        • 113
                        • suomi

                        Pitäis huomenna auto katsastaa ja hain päästölaput muualta varmuuden vuoksi. riittääkö se että nollaan vikakoodit ennen katsastusta ja laitan jb4 map0?

                        Comment

                        • yarski
                          BTCF Member
                          • Sep 2013
                          • 312
                          • Rauma

                          Originally posted by hardyy View Post
                          Pitäis huomenna auto katsastaa ja hain päästölaput muualta varmuuden vuoksi. riittääkö se että nollaan vikakoodit ennen katsastusta ja laitan jb4 map0?
                          Kyllä se riittää. Onhan obd luettu samalla kun päästötesti ja lukee lapulla.
                          Ittelle kävi edellisvuotena niin että ei päästötesti kelvannutkaan kun ei ollut samalla obd-testiä suoritettuna. Laittoi katsuri uudestaan päästötestiin ja obd piuha kiinni... vähän pelotti mutta läpi meni piiitkän polkemisen jälkeen.
                          Mutta eniwei, hyväksytty päästölappu -ja obd-testi suoritettu- niin noilta osin läpi menee
                          G26 i4 M50 supercharged
                          ex: F36 440i xdrive msport
                          ex: E91 335 lci xdrive msport

                          Comment

                          • jessemikkola
                            BTCF Member
                            • Dec 2014
                            • 83
                            • Kuusankoski

                            Tänään vihdoinkin pitäis dp:eet ja filtterit tulla jenkeistä. Milläs ootte putsaillu/huoltanut filttereitä?

                            Comment

                            • mmie
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 514
                              • Kouvola

                              http://m.motonet.fi/fi/tuote/593081/...-huoltopakkaus
                              Originally posted by jessemikkola View Post
                              Tänään vihdoinkin pitäis dp:eet ja filtterit tulla jenkeistä. Milläs ootte putsaillu/huoltanut filttereitä?
                              ex e36 325
                              ex e46 328
                              e92 335i FBO
                              Ducati 900S ie
                              KTM 640
                              Suzuki GT550
                              Honda CBR600

                              Comment

                              • tommylee
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2015
                                • 292
                                • Haukipudas / Kello

                                Originally posted by majgul View Post
                                En ole kokeillut 7 karttaa. Voisin melkein sitä kokeilla. Kävi mielessä ku pajalle menossa viriosien vaihtoon perjantaina nii pitäskö samalla mitata puristukset ku tulpat tarkistavat ettei ole mennyt huonoksi edellisistä suuttimista?
                                Mites auto? Onko viripalikat paikallaan? Ootko ohjelmaa vaihtanut v7:n?
                                Ajattelin omaan ajaa sisään ton v7 mapin ja kattoa vaikuttaako omaan autoon miten..?
                                Ex: BMW 330 Xd E90
                                Ex:BMW 335Xi E90
                                Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎