Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • P33P33
    Bimmer Rookie
    • Dec 2015
    • 181
    • Kellokoski

    #61
    Originally posted by tryffis View Post
    Eka logi saatu otettua tuon e50 kartan kanssa, olisin kiitollinen mikäli joku viitsisi hieman kommentoida!



    Sen enempää näistä ymmärtämättä, näyttäisi siltä että pikkusen trimmi menee rikkaan puolelle, -20-25% stft arvot. Enskerralla hieman vähemmän etanolia tankkiin? Laskelmieni mukaan pyörisi jossain E53+ tuo nykyinen seos. Autossa kiinni toistaiseksi ainoastaan stage1 pumppu ja dci virien osalta.
    Jos haluat etanolin määrällä korjata tota stft arvoa niin silloin sun pitäs nimen omaan lisätä etanolia tankkiin.
    Kannattaa ottaa myös ltft mukaan logeihin.
    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

    Comment

    • hardyy
      Bimmer Rookie
      • Aug 2015
      • 113
      • suomi

      #62
      Originally posted by Dusty View Post
      Taidan kyllä tilaa jenkeistä kun tulee sen verran halvemmaksi.
      Paljon Jenkeistä maksais?

      Comment

      • Dusty
        Bimmer Rookie
        • May 2017
        • 112
        • Vantaa

        #63
        Originally posted by hardyy View Post
        Paljon Jenkeistä maksais?
        ebaysta katoin ni se 5'' steppedi maksaa lähetyksineen sen 400e. Hyväl tuuril ei tuu tulleja.
        Kolhujen oikasut maalaamatta.

        Comment

        • hardyy
          Bimmer Rookie
          • Aug 2015
          • 113
          • suomi

          #64
          Tilaako kukaan tuolta Futurezilta? :think

          Comment

          • tmpzk
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 361
            • Espoo

            #65
            Pakko kysyä uudelleen kun kytkin aiheuttaa mulle verenpainetaudin. Kytkin on siis pilalla, mitä laitetaan tilalle? Vanhassa topicissa oli 550i kytkin mainittuna joka olis hintansa puolesta Ok. Kestääkö semmonen 450-500hp autossa? Vauhtipyörä? Ajaako kukaan kovalla vai laitetaanko uus kaksoismassa?
            Nyt apuja millä muut oikeen ajaa Näkemättä voisin veikata ylempien katkonpulttien olevan semmosessa paikassa ettei sitä laatikkoa alas joka ilta oteta.
            -E90 335i 2008

            Comment

            • reekoon
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 3439
              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

              #66
              ahtoputkista.

              Kukaan ostanut englannista näitä MTC putkia? Lähinnä ovatko laadukkaita vai tilaako suoraan BMS:ltä. Lisäksi. Käyttääkö porukka BOV näissä autoissa ja onko sille tarvetta. Turbo viiveeseen tuskin vaikuttaa mitenkään, koska ei näissä sellaista ole, mutta turbojen kestävyyteen voisi auttaa?



              vai

              Manufacturer of the world-famous JB4 performance tuner. We've been pioneering plug & play performance tuning, intakes, and mods since 2007.
              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


              E36 316i Compact Hellrot

              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

              Comment

              • P33P33
                Bimmer Rookie
                • Dec 2015
                • 181
                • Kellokoski

                #67
                Originally posted by tmpzk View Post
                Pakko kysyä uudelleen kun kytkin aiheuttaa mulle verenpainetaudin. Kytkin on siis pilalla, mitä laitetaan tilalle? Vanhassa topicissa oli 550i kytkin mainittuna joka olis hintansa puolesta Ok. Kestääkö semmonen 450-500hp autossa? Vauhtipyörä? Ajaako kukaan kovalla vai laitetaanko uus kaksoismassa?
                Nyt apuja millä muut oikeen ajaa Näkemättä voisin veikata ylempien katkonpulttien olevan semmosessa paikassa ettei sitä laatikkoa alas joka ilta oteta.
                Kysyppäs @zoonas nimimerkiltä. Hänellä päivitetyt hybriditurbot ja 550 kytkin ja vääntöä yli 800nm tehoakin yli 500hv.
                Uskoisin, että toimii vielä alle 500hv/800nm.
                -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                Comment

                • juBz
                  BTCF Member
                  • Jan 2011
                  • 581
                  • Espoo

                  #68
                  Originally posted by tmpzk View Post
                  Pakko kysyä uudelleen kun kytkin aiheuttaa mulle verenpainetaudin. Kytkin on siis pilalla, mitä laitetaan tilalle? Vanhassa topicissa oli 550i kytkin mainittuna joka olis hintansa puolesta Ok. Kestääkö semmonen 450-500hp autossa? Vauhtipyörä? Ajaako kukaan kovalla vai laitetaanko uus kaksoismassa?
                  Nyt apuja millä muut oikeen ajaa Näkemättä voisin veikata ylempien katkonpulttien olevan semmosessa paikassa ettei sitä laatikkoa alas joka ilta oteta.
                  Itsellä oli specin stage 2+ ja specin kova pyörä. Oli minusta hyvä tuntuma ja ei heti lopu kesken
                  Last edited by juBz; 04-05-2018, 12:45.
                  F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
                  E30 318i - 88 Alpinweiss II

                  Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

                  Comment

                  • eljas
                    BTCF Member
                    • Apr 2017
                    • 317
                    • Vantaa

                    #69
                    Originally posted by reekoon View Post
                    ahtoputkista.

                    Kukaan ostanut englannista näitä MTC putkia? Lähinnä ovatko laadukkaita vai tilaako suoraan BMS:ltä. Lisäksi. Käyttääkö porukka BOV näissä autoissa ja onko sille tarvetta. Turbo viiveeseen tuskin vaikuttaa mitenkään, koska ei näissä sellaista ole, mutta turbojen kestävyyteen voisi auttaa?



                    vai

                    http://www.burgertuning.com/phoenix_...argepipes.html
                    Mulla on tuo MTC:n chargepipe. Istui erittäin hyvin poislukien se, että piti Dremelillä hieman avartaa rantua kaasuläpän päässä mihin lukitusklipsi tulee jotta se meni pohjaan asti. Oli 5 min homma.

                    Ja itse en käytä blow-off-valvea vaan ihan vakio diverter valvet, kun en tykkää että auto kuulostaa ilmavuotoiselta bussilta... Makuasioita joista ei kannata kiistellä.
                    N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                    Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                    Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5453
                      • S:t Karins

                      #70
                      Originally posted by reekoon View Post
                      ahtoputkista.

                      Kukaan ostanut englannista näitä MTC putkia? Lähinnä ovatko laadukkaita vai tilaako suoraan BMS:ltä. Lisäksi. Käyttääkö porukka BOV näissä autoissa ja onko sille tarvetta.



                      vai

                      http://www.burgertuning.com/phoenix_...argepipes.html
                      Originally posted by eljas View Post
                      Mulla on tuo MTC:n chargepipe. Istui erittäin hyvin poislukien se, että piti Dremelillä hieman avartaa rantua kaasuläpän päässä mihin lukitusklipsi tulee jotta se meni pohjaan asti. Oli 5 min homma.

                      Ja itse en käytä blow-off-valvea vaan ihan vakio diverter valvet, kun en tykkää että auto kuulostaa ilmavuotoiselta bussilta... Makuasioita joista ei kannata kiistellä.
                      Ei ne vakiot kovettuneet muoviventtiilit kauan kestä painetta. Ne on suunniteltu 8 psi.
                      Kunnon bow ei pidä häiritsevää ääntä toisin kuin halvat kiinalaiset. Molempia on tullut käytettyä.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • eljas
                        BTCF Member
                        • Apr 2017
                        • 317
                        • Vantaa

                        #71
                        Originally posted by Tommix View Post
                        Ei ne vakiot kovettuneet muoviventtiilit kauan kestä painetta. Ne on suunniteltu 8 psi.
                        Kunnon bow ei pidä häiritsevää ääntä toisin kuin halvat kiinalaiset. Molempia on tullut käytettyä.
                        Kuten totesin, makuasioita BOV vs. DV. Ei ilmeisesti merkittävää eroa ainakaan perus katukäytössä...

                        Ja mulla on suunnitelmissa se, että kun nuo vakio-dv:t hajoaa, niin Turbosmartin tai Forgen vastaavanlaiset tilalle. Ovat kyllä aivan törkeän kalliit...
                        N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                        Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                        Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                        Comment

                        • vam0s
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2014
                          • 133
                          • 03

                          #72
                          Itsellä tialin bov ja ei kyllä kuulu sisälle yhtään. Ei oikeastaan juuri pihallakaan.

                          Comment

                          • yarski
                            BTCF Member
                            • Sep 2013
                            • 312
                            • Rauma

                            #73
                            Originally posted by vam0s View Post
                            Itsellä tialin bov ja ei kyllä kuulu sisälle yhtään. Ei oikeastaan juuri pihallakaan.
                            Tial myös täällä ja kyllä se reippaasti suhahtaa kun täyskaasukiihdytyksen hellittää :think
                            G26 i4 M50 supercharged
                            ex: F36 440i xdrive msport
                            ex: E91 335 lci xdrive msport

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5453
                              • S:t Karins

                              #74
                              Originally posted by eljas View Post
                              Kuten totesin, makuasioita BOV vs. DV. Ei ilmeisesti merkittävää eroa ainakaan perus katukäytössä...

                              Ja mulla on suunnitelmissa se, että kun nuo vakio-dv:t hajoaa, niin Turbosmartin tai Forgen vastaavanlaiset tilalle. Ovat kyllä aivan törkeän kalliit...
                              Juu, normikäyttöön/kevyeen viriin noi orkkikset käy ihan hyvin. Tosin tässä tapauksessa en ymmärrä miksi cp pitää vaihtaa, miksei orkkis kelpaa?


                              Originally posted by vam0s View Post
                              Itsellä tialin bov ja ei kyllä kuulu sisälle yhtään. Ei oikeastaan juuri pihallakaan.
                              Originally posted by yarski View Post
                              Tial myös täällä ja kyllä se reippaasti suhahtaa kun täyskaasukiihdytyksen hellittää :think
                              E92:ssa mulla oli joku kiinabow ja se äänteli kuin Darth Vader. Nyt käytössä on Turbosmart:n bow ja mun piti soittaa sen edelliselle omistajalle että onko toi rikki kun ei pihaustakaan kuulu sisälle . Toimii se ja olen pienen pihauksen joskus kuullut
                              Last edited by Tommix; 05-05-2018, 09:20.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • eljas
                                BTCF Member
                                • Apr 2017
                                • 317
                                • Vantaa

                                #75
                                Originally posted by Tommix View Post
                                Juu, normikäyttöön/kevyeen viriin noi orkkikset käy ihan hyvin. Tosin tässä tapauksessa en ymmärrä miksi cp pitää vaihtaa, miksei orkkis kelpaa?
                                Mä ainakin vaihdoin chargepipen ihan sen takia, koska ahtoja tulee enemmän ja sen sai hyvään pakettihintaan muiden hilppeiden kanssa. Ja jos tuntuu, että noi vakio dv:t ei kestä kovempia ahtoja, niin sitten tilaan kestävämmät.
                                N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                                Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                                Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎