Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikaell
    BTCF Member
    • Jul 2017
    • 422
    • Kla

    Höpöhöpö en kyllä itse ainakaan nää tarpeelliseksi lämpiää, kun kiuas kyseinen moottori ja saa muutenkin olla vähän väliä suutin jumpassa.

    Käsivoimin / pienellä ruuvimeisselin avustuksella on tähän asti kaikki lähtenyt ongelmitta.
    BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
    ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
    p. 040 166 7576 / Whatsapp

    Comment

    • Snike
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 84
      • Espoo

      Originally posted by Dualfun View Post
      Kukaan irroitellut suuttimia N54? Lähteekö ilman työkaluja vetämällä vai tarviiko jotain lyöntivasaran tyyppistä?

      Hyvin lähtee kun pienellä koukulla vetää.
      E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
      | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 890
        • Oulu

        Originally posted by Tommix View Post
        Riippumatta mitä moottoriöljyä käytätte, niin aina joukkoon puoli purkkia:




        Nimimerkillä samat viriturbot yhä paikoillaan tuossa ex e92
        Kiitos tästä vinkistä! Taitaa auttaa varmasti noissa nokissa josta kuluu ne "levyt" ja monessa muussa asioissa. Öljyksi vaihtui liqui moly 5w-40 ja perään puoli pulloa redlineä. Jospa se siellä nyt keveämmin pyöris.

        Comment

        • tommylee
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2015
          • 292
          • Haukipudas / Kello

          Originally posted by majgul View Post
          Kiitos tästä vinkistä! Taitaa auttaa varmasti noissa nokissa josta kuluu ne "levyt" ja monessa muussa asioissa. Öljyksi vaihtui liqui moly 5w-40 ja perään puoli pulloa redlineä. Jospa se siellä nyt keveämmin pyöris.

          http://www.liqui-moly.eu/liquimoly/p...cument&land=FI
          Itellä huolto edessä kuun lopulla. Taidanpa täräyttää samat litkut sisään.
          Castrolin 0w30 ja tuntuu öljyä vähän kuluttavan. Kokeilenpa tätä vähän kuumakestoisempaa litkua, josko vaikuttaa positiivisesti :think
          Ex: BMW 330 Xd E90
          Ex:BMW 335Xi E90
          Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

          Comment

          • majgul
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 890
            • Oulu

            Originally posted by tommylee View Post
            Itellä huolto edessä kuun lopulla. Taidanpa täräyttää samat litkut sisään.
            Castrolin 0w30 ja tuntuu öljyä vähän kuluttavan. Kokeilenpa tätä vähän kuumakestoisempaa litkua, josko vaikuttaa positiivisesti :think
            Niin se kannattaa. Paljon kehuttu tuota liqui molyn öljyä n54 koneessa. Saa netistä tilattua aika halvalla, esim. Topautoosat, autodoc. Ym. Jos meinaat joskus kokeilla siis tätä.

            Edit. Selvästi nätimmin käy kone tuolla molylla verrattuna neste City prohon.

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 890
              • Oulu

              Nonii, taas vaihteeksi ku auto kunnossa ja saatu edellisen korjaamon kalliit virheet korjattua... Nii mitä sitten tapahtui? No kylmää alko pukkaamaan ja arvasin heti että nyt on vesipumppu menossa. Äkkiä salavalikosta lämpöjä katsomaan, 88c näytti. Joten ei ongelmaa keittämisen kanssa. Vikakoodi oli 2e82, Electric pump cutoff. Ilmeisesti pätkii koska ei lämmöt noussut? Pitää varovaisesti ajaa 12km kämpille.

              Tilasin tämän sparetolta https://spareto.fi/tuotteet/a2c59514607-vesipumppu

              Wetterillä onneksi hyllystä löytyy vesipumpun ruuvit, muuta ei ilmeisesti huoltoon tarvi? Ei kait tuossa vdo pumpussa ole erilaiset ruuvit tai mitään???

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 890
                • Oulu

                Ajelin varovaisesti 12km kotia ja pysähdyin matkalla 2 kertaa ettei varmasti liikaa lämpeä. Lämpö kävi Max 90c ku toiseen kertaan pysähtyin ja antoin koneen jäähtyä, lopuksi pikaiset 1,5 kilsaa ja kotipihaan. Seuraavaksi ensi viikolla sitte 4-5km matka wetterille. Eli pitäs onnistua aika vaivatta tuollainen matka.

                Comment

                • tommylee
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2015
                  • 292
                  • Haukipudas / Kello

                  Originally posted by majgul View Post
                  Ajelin varovaisesti 12km kotia ja pysähdyin matkalla 2 kertaa ettei varmasti liikaa lämpeä. Lämpö kävi Max 90c ku toiseen kertaan pysähtyin ja antoin koneen jäähtyä, lopuksi pikaiset 1,5 kilsaa ja kotipihaan. Seuraavaksi ensi viikolla sitte 4-5km matka wetterille. Eli pitäs onnistua aika vaivatta tuollainen matka.
                  No ei noilla lämmöillä kyl mitään hätää. Mulla pyörii lämmöt aina tuolla 95-98 nurkilla.
                  Laita mhd appi tulille, kun ajat, nii näet lämmöt koko ajan.
                  Ex: BMW 330 Xd E90
                  Ex:BMW 335Xi E90
                  Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 890
                    • Oulu

                    Originally posted by tommylee View Post
                    No ei noilla lämmöillä kyl mitään hätää. Mulla pyörii lämmöt aina tuolla 95-98 nurkilla.
                    Laita mhd appi tulille, kun ajat, nii näet lämmöt koko ajan.
                    Katselin mhdllä ja salavalikosta ajossa. Ei uskaltanut ajaa koko matkaa suoraan, ku jäähdytinnedte seisoo autossa ku se pumppu ei toimi ollenkaan. Tiiä näyttääkö täysin oikein edes tuossa tapauksessa. Ei siellä ainakaan liikaa painetta ollut letkuissa, jospa se ei ottanut damagea tuosta

                    Comment

                    • majgul
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 890
                      • Oulu

                      Kylläpä tuo spareto on nopia! Tilasin eilen 16.30 vesipumpun ja nyt jo matkalla. Maanantaiksi jo tulee paketti. Taidanpa tuolta jatkaa tilaamista tästä lähtien.

                      Comment

                      • Silmaauki
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 1937
                        • Turku

                        Mikäs tää salavalikko on?
                        E93 335i Aarre, Montego blue
                        E90 318i talvipulkka

                        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                        Comment

                        • TMB
                          BTCF Member
                          • Apr 2014
                          • 124
                          • Oulu

                          Originally posted by Silmaauki View Post
                          Mikäs tää salavalikko on?

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17862
                            • PKS

                            Originally posted by Dualfun View Post
                            Kukaan irroitellut suuttimia N54? Lähteekö ilman työkaluja vetämällä vai tarviiko jotain lyöntivasaran tyyppistä?

                            Originally posted by P33P33 View Post
                            Useitakin tullu irrotettua. Osa lähtis ilmankin tuollaista lyöntivasara työkalua, osa taas on ollut tosi tiukassa kiinni. Itse ostin tuon precision raceworksin suutintyökalun. Pakko sanoa, että yksi parhaita työkaluhankintoja ja helpottaa suutin asennuksia todella paljon
                            Tähän itselleni vastaten, ei mitään toivoa irroittaa ilman kunnon työkaluja. Osa suuttimista lähti ihan semi-ok, mutta vaativat kyllä silloinkin lyöntivasaraa. Yksi suutin oli niin jumissa, että tämä selvästi mallikuvaa isompi lyöntivasara (ym. precision raceworks) alkoi jo menettää pintaansa, ilmassa haisi ruuti, ja ehkä 50 kovan lyönnin jälkeen irtosi. Olipa lujaa kiinni. Tuollaisella pienellä lyöntivasaralla ei olisi tehnyt yhtään mitään.
                            Kyseessä siis N43 moottori, ja touhuttiin P33P33:n kanssa, suutinhan on tismalleen sama kuin N54, mutta vielä selvästi syvemmällä kannessa.

                            Muutos autoon ihan mieletön. Voin suositella suutinremppaa jos yhtään jotain selittämättömiä tutinoita tai nykimisiä esiintyy missään tilanteessa näissä suoraruuttamoottoreissa.
                            Last edited by Dualfun; 18-11-2018, 10:12.
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                            E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                            E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • n54dct
                              Newbiemmer
                              • Aug 2018
                              • 6
                              • Helsinki

                              Suuttimista puheen ollen, osaisiko kukaan sanoa vuotaako minulla suuttimet molemmissa bankeissa? Bank 1 afr käyrä nousee laiskasti kaasun päästämisen jälkeen ja bank 2 käyrässä on piikki kolmoselta neloselle vaihdettaessa, joka eroaa bank 1 käyrästä:



                              Kylmäkäynnistys on välillä epätasaista ja joskus yskii jopa niin pahasti, että meinaa sammua. Lämpimänä käy täydellisesti ja ajossa ei tunnu mitenkään. Misfirejä tai vikakoodejakaan ei ole ollut. Tuo bank 1 afr:n käyttäytyminen minusta ainakin vaikuttaisi tyyppiesimerkiltä vuotavasta suuttimesta, mutta en ole saanut tätä käyttäytymistä napattua kuin yhteen logiin, muissa on näyttänyt hyvältä.
                              Last edited by n54dct; 18-11-2018, 18:59.

                              Comment

                              • Mantte
                                BTCF Member
                                • Oct 2018
                                • 11
                                • Helsinki

                                Milläs ihmiset on säätänyt noiden iridium tulppien kärkiväliä?
                                Last edited by Mantte; 30-11-2018, 21:12.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎