Netin syövereistä löytyi tällainen kun joku oli ottanut yhteyttä kuluttajasuojaan:
Sanoin niille että kunhan se 300€ hoituu niin voin tuoda sen, ja vastaus oli että kyllä ne osat 300€ saadaan laitettua.
kun tarjous on pyydetty kyseisen työn osalta kiinteähintaisena, täytyy huollon
tarjoajan alkuperäinen huolto tarjotulla hinnalla myöskin suorittaa, vaikka tulisi lisätöitä ja vaikka tulisi tarvikekuluja. Tarjouksen antaminen sitoo yritystä.
Noh, pitää maanantaina keskustella, kunhan nyt laittaa loppuun auton oli mikä oli.
Ensi tiistaina tai keskiviikkona saan EHKÄ auton. Ja torstai aamuna alkoivat sitä tekemään.
Mitä netistä luin niin porukka tuohon nelikkoon vaihtaa osaava niin 1,5h. Voi olla että nyt annettu vääräkin arvio, mutta eihän se arviosta se hinta saisi nousta noin paljoa?
Blitz vaihtoi mulle nelikkoon downpipet ja sanoi että se on kahdelle miehelle melkeen päivän työmaa, vaikka ovat niitä ennenkin vaihtaneet. Reilu 6h ne sitä tekivät, toki samalla tehtiin muutakin. Toi 1.5h on kyllä liian vähän
Blitz vaihtoi mulle nelikkoon downpipet ja sanoi että se on kahdelle miehelle melkeen päivän työmaa, vaikka ovat niitä ennenkin vaihtaneet. Reilu 6h ne sitä tekivät, toki samalla tehtiin muutakin. Toi 1.5h on kyllä liian vähän
Ainaki porukka sitä vaihdellut pariin tuntiin, että en sitte tiiä. No auto levällään ja hintaa jo 480€. Noh, sovittiin 300€ nii sillä pitäisi mennä.
Ainaki porukka sitä vaihdellut pariin tuntiin, että en sitte tiiä.
Kyllähän sitä harjottelemalla saa vauhtia mihin tahansa operaatioon, ei siinä mitään. Autodata antaa etukattien irrota ja kiinnitä -operaatiolle ohjeajaksi 3.75-3.85 tuntia mitä parin eri E9x aikoja kattoin. Toki noi voi olla virheellisiäkin, mutta yleensä noihin aikoihin saa lyödä kerrointa päälle, että on mitään jakoa kestää aikataulussa.
Muttajoo. Hinta on se mikä sovittu tai max 15% ylitys jos ei muusta sovittu. Siis kuluttajaviranomaisen mielestä.
Edit, piti luntata. Jos on annettu hinta-arvio, niin toi 15% pätee. Jos taas on sovittu jotakin muuta niin asia erikseen.
Kyllähän sitä harjottelemalla saa vauhtia mihin tahansa operaatioon, ei siinä mitään. Autodata antaa etukattien irrota ja kiinnitä -operaatiolle ohjeajaksi 3.75-3.85 tuntia mitä parin eri E9x aikoja kattoin. Toki noi voi olla virheellisiäkin, mutta yleensä noihin aikoihin saa lyödä kerrointa päälle, että on mitään jakoa kestää aikataulussa.
Muttajoo. Hinta on se mikä sovittu tai max 15% ylitys jos ei muusta sovittu. Siis kuluttajaviranomaisen mielestä.
Edit, piti luntata. Jos on annettu hinta-arvio, niin toi 15% pätee. Jos taas on sovittu jotakin muuta niin asia erikseen.
Keskustelu siellä meni näin, sanoin että jos 300€ saadaan osat vaihdettua niin voin tuoda tänne ja katotaan aika. Tyyppi siellä': Kyllä me siihen 300€ saadaan ne laitettua. Eli pitäisi päteä.
charge half of that for normal DP installs, but stopped doing xDrive because it's such a pain!
My guy in Atlanta told me that he prefers the xdrives because its less work because you dont have to fool with moving the steering rack. According to him all he does is support the engine, removes 10 bolts supporting the subframe/engine mounts and he's able to get them out.
He told me if I was willing to drive to Atlanta he would could knock it out in 2 hours or less.
Did mine in 3 hours.
Dropping the subframe is the easiest way to go. Routine xi installs usually take 2.5 hours.
It's really not as hard as everyone thinks. Just need some extra shop tools and a lift.
I have done this install on jackstands a few times and have done to about 3 hours to do the whole install. Must say, I prefer doing these DP's verse the RWD DP's as there is so much more room to work with..
Mutta ei ole kiva työ tehdä, eli ekoilla kerroilla saa varmasti aikaa kulumaan tuossa.
jaahas loppuu syöttö kesken +40% E85 seoksella. mikäs noista Fule-IT pumpuista olis nyt semmoinen fiksuin valinta? Ei mitään ylilyöntiä, mutta semmoinen että riittää esim tuohon 40-50% E85 seokseen hyvin.
Kaikki ilmeisesti ihan plugNplay vaihtamista, niin voisi uuden pumpu tilata.
29DC koodin antanut pari kertaa nyt helteillä 40% seoksella WOT kiihdytyksellä kun menee 3--> 4 vaihteelle.
jaahas loppuu syöttö kesken +40% E85 seoksella. mikäs noista Fule-IT pumpuista olis nyt semmoinen fiksuin valinta? Ei mitään ylilyöntiä, mutta semmoinen että riittää esim tuohon 40-50% E85 seokseen hyvin.
Kaikki ilmeisesti ihan plugNplay vaihtamista, niin voisi uuden pumpu tilata.
29DC koodin antanut pari kertaa nyt helteillä 40% seoksella WOT kiihdytyksellä kun menee 3--> 4 vaihteelle.
Stage 1 pitäisi kyllä riittää. Ite ajelen e50 kartalla stage 1:llä ongelmitta eli n. 60% e85. Varmaan vaikuttaa kyllä kanssa että paljonko on muuten otettu potentiaalia irti. Stage 2 on sitte varmanpäälle tulevaisuuttakin ajatellen.
jaahas loppuu syöttö kesken +40% E85 seoksella. mikäs noista Fule-IT pumpuista olis nyt semmoinen fiksuin valinta? Ei mitään ylilyöntiä, mutta semmoinen että riittää esim tuohon 40-50% E85 seokseen hyvin.
Kaikki ilmeisesti ihan plugNplay vaihtamista, niin voisi uuden pumpu tilata.
29DC koodin antanut pari kertaa nyt helteillä 40% seoksella WOT kiihdytyksellä kun menee 3--> 4 vaihteelle.
Foorumilla myynnissä Stage 2 pumppu, nic pluto. Hinta hieman eri luokkaa kuin FuelIt:llä vaikka identtinen. Vahva suositus täältä.
Comment