Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3426
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    Kysytään helpompi. Porukalla kun näitä ahtoputkia jossa paikat metanolille, niin oletteko laittaneet esim ruuvilukitetta noihin ”muttereihi” jotka ovat tulppina jos ei ole metanolia käytössä? Lähinnä, että uskaltaako noita jättää tollasenaan tuonne vai olisiko syytä liimata ne kiinni? Muutenkin epäilyttää noiden tiiviys ahdon alla, että pitääkö tuollainen pelkkä puhdas kierre ettei vuoda. Pahempi on tietty jos pyörii auki ja tippuu pois esim putken sisään.
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

    Comment

    • Inspector
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 68
      • Suomi

      Originally posted by reekoon View Post
      Kysytään helpompi. Porukalla kun näitä ahtoputkia jossa paikat metanolille, niin oletteko laittaneet esim ruuvilukitetta noihin ”muttereihi” jotka ovat tulppina jos ei ole metanolia käytössä? Lähinnä, että uskaltaako noita jättää tollasenaan tuonne vai olisiko syytä liimata ne kiinni? Muutenkin epäilyttää noiden tiiviys ahdon alla, että pitääkö tuollainen pelkkä puhdas kierre ettei vuoda. Pahempi on tietty jos pyörii auki ja tippuu pois esim putken sisään.
      Kierreteippiä niin että on napakka.

      Comment

      • reekoon
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 3426
        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

        Originally posted by Inspector View Post
        Kierreteippiä niin että on napakka.
        Tätä mietin kanssa vaihtoehtona, että jos laittaisi ihan tuota valkoista, mitä vesiputkissakin käytetään.
        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


        E36 316i Compact Hellrot

        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

        Comment

        • yarski
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 311
          • Rauma

          Originally posted by reekoon View Post
          tietäjiä duty bias ja ff asetuksista.

          nyt uusilla turboilla ja koneella tahtoo helposti mennä yliahdoille uudella jb4 firmiksellä. Tässä kun ei enää tuo boost safety ole muutakuin mittariston kalibrointia varten, eli jos boost safety on esim 20 niin silloin kaapattu mittarin ahtomittari on 0-20
          5 kartalla toimii ihan hyvin ei siinä, mutta en tykkää siitä koska on dynaaminen. 2 kartalla menee helposti 4mapille (boost over safety) koska se on 14,5psi targetilla.
          jos en nyt ole ymmärtänyt väärin, niin tuolla duty bias valikolla voisi tätä säätää. Default kun on 50, niin laskemalla tätä alemmaksi voisi ilmeisesti vaikuttaa tuohon ahtamiseen?
          Olen tätä koittanut lukea, mutta en nyt ihan ole vielä perillä. Liikaa muuttujia

          Elikäs jos jollain on tylsää ja jaksaa hieman avata tätä?
          Kovin syvällisesti tuota en ole jaksanut/osannut selvittää mutta kyllä se mulla menee just niin että duty bias kun laittaa alle 50 niin jää ahdot targetista.
          Ja toisaalta jos ei tunnu pääsevän ahdot targettiin niin sama arvo esim.65 niin jo alkoi ahtokäyrä seuraamaan targettia.
          JB4 on vähän se juttu että uusi firmis tai backend niin koskaan ei etukäteen tiedä miten se käyttäytyy
          Ei kun kokeilemaan, muuta ensin vaikka 5 pykälää alaspäin ja ota logi.

          Base duty cycle -valikko 12- tuolla sain ainakaan yliahto-ongelman kuriin.
          N54 sivuilla ohjeistetaan että 2400-2800, mulla toimii arvo 1900. Yliahdot nimenomaan osakaasulla korjaantui tällä.

          "boost safety ole muutakuin mittariston kalibrointia varten" ... ???
          G26 i4 M50 supercharged
          ex: F36 440i xdrive msport
          ex: E91 335 lci xdrive msport

          Comment

          • reekoon
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 3426
            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

            Originally posted by yarski View Post
            Kovin syvällisesti tuota en ole jaksanut/osannut selvittää mutta kyllä se mulla menee just niin että duty bias kun laittaa alle 50 niin jää ahdot targetista.
            Ja toisaalta jos ei tunnu pääsevän ahdot targettiin niin sama arvo esim.65 niin jo alkoi ahtokäyrä seuraamaan targettia.
            JB4 on vähän se juttu että uusi firmis tai backend niin koskaan ei etukäteen tiedä miten se käyttäytyy
            Ei kun kokeilemaan, muuta ensin vaikka 5 pykälää alaspäin ja ota logi.

            Base duty cycle -valikko 12- tuolla sain ainakaan yliahto-ongelman kuriin.
            N54 sivuilla ohjeistetaan että 2400-2800, mulla toimii arvo 1900. Yliahdot nimenomaan osakaasulla korjaantui tällä.

            "boost safety ole muutakuin mittariston kalibrointia varten" ... ???
            Jees mulla oli nää duty biassit nollassa kaikki mikä pitäis olla sama kuin 50 eli default mutta muuton ne 50 ja mielestäni käyttäytyy jo nyt fiksummin. Tuota base duty cyclea en vielä lähtemyt muuttamaan. Tosiaan uusimmissa firmiksissä tuolla boost safety settingillä kalibroidaan mittariston kaappausta, eli että näyttää esim ahdot bensamittarissa. Eli jos laittaa boost safetyyn esim 20psi niin silloin bensamittari näyttää ahdot tyhjä tankki 0psi 1/4 tankkia 5psi puoli tankkia 10psi 3/4 15psi ja täysi 20psi ja itse boost safety tulee itse kartasta esim map2 14,5 psi ja jos menee tämän yli enemmän kuin kahden sekuntin ajan niin sitten tiputtaa map4:lle


            G5_ISO_32_12

            1) Adjusted boost safety system so that boost safety for map4 (stock boost profile) change over is 3psi over map target OR 1psi before sensor runs out of range. Whichever is lower. The user adjustment boost safety setting is now used only for in dash boost gauge calibration. Boost safety won't trigger unless boost is at least 15psi.
            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


            E36 316i Compact Hellrot

            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

            Comment

            • yarski
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 311
              • Rauma

              Originally posted by reekoon View Post
              Jees mulla oli nää duty biassit nollassa kaikki mikä pitäis olla sama kuin 50 eli default mutta muuton ne 50 ja mielestäni käyttäytyy jo nyt fiksummin. Tuota base duty cyclea en vielä lähtemyt muuttamaan. Tosiaan uusimmissa firmiksissä tuolla boost safety settingillä kalibroidaan mittariston kaappausta, eli että näyttää esim ahdot bensamittarissa. Eli jos laittaa boost safetyyn esim 20psi niin silloin bensamittari näyttää ahdot tyhjä tankki 0psi 1/4 tankkia 5psi puoli tankkia 10psi 3/4 15psi ja täysi 20psi ja itse boost safety tulee itse kartasta esim map2 14,5 psi ja jos menee tämän yli enemmän kuin kahden sekuntin ajan niin sitten tiputtaa map4:lle


              G5_ISO_32_12

              1) Adjusted boost safety system so that boost safety for map4 (stock boost profile) change over is 3psi over map target OR 1psi before sensor runs out of range. Whichever is lower. The user adjustment boost safety setting is now used only for in dash boost gauge calibration. Boost safety won't trigger unless boost is at least 15psi.
              Osakaasun overboost tosiaan korjaantui base duty cyclea muuttamalla.
              Siihen tuli loppuviimeksi ohjeet by Terry@burger ja nic. Blitz avustuksella.
              Eivät ensin meinanneet suostua uskomaan että jtn vikaa olis heidän softassa / ohjeissa...

              Jaajuu, niinpäs tuolla kerrotaan boost safetystä... mitenkähän se toimii jos/kun on backend flash ?
              Kai se nyt sentään silloin puree overboostiin ?
              Taas joutuu ihmettelemään jb4 ihmeellisyyksiä...
              G26 i4 M50 supercharged
              ex: F36 440i xdrive msport
              ex: E91 335 lci xdrive msport

              Comment

              • reekoon
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 3426
                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                Originally posted by yarski View Post
                Osakaasun overboost tosiaan korjaantui base duty cyclea muuttamalla.
                Siihen tuli loppuviimeksi ohjeet by Terry@burger ja nic. Blitz avustuksella.
                Eivät ensin meinanneet suostua uskomaan että jtn vikaa olis heidän softassa / ohjeissa...

                Jaajuu, niinpäs tuolla kerrotaan boost safetystä... mitenkähän se toimii jos/kun on backend flash ?
                Kai se nyt sentään silloin puree overboostiin ?
                Taas joutuu ihmettelemään jb4 ihmeellisyyksiä...
                Joo isoin ongelma on juurikin tuo osakaasu over boost esim motarilla jos ajat 120Km/h ja 6 vaihde päällä painat kaasua 1/4 - 2/4 verran, ilman, että vaihtaa vaihdetta pienemmälle niin todella herkästi napsahtaa 4 kartta päälle. Mulla tosiaan siinä se default 2800rpm niin täytyy tuota seuraavalla kerralla kun ajelee pidemmän reissun motaria pitkin kokeilla, jeesaisiko. Tuollahan tosiaan säädetään solenoidien toimintaa.
                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                E36 316i Compact Hellrot

                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                Comment

                • reekoon
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 3426
                  • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                  mitäs maestrot sanoo tästä logista. Map5 E40 seoksella





                  Edit: ainakin auto tuntuu hyvältä ja toimii hyvin. Myöskin osakaasu over boost ongelmat tuntuisivat olevan poissa, nyt kun muutti tuota menu 12 valikkoa 2800rpm --> 2400rpm
                  E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                  JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                  E36 316i Compact Hellrot

                  Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                  Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                  Comment

                  • BMW
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 3822
                    • California

                    Onko kukaan mittaillu hiljattain RE85 etanolipitoisuutta ja minkälaisia lukemia on ollut?
                    P
                    R
                    N
                    D

                    Comment

                    • works
                      BTCF Member
                      • Nov 2013
                      • 123
                      • Espoo

                      Jos ketään muuta riipii N54:n throttlen lagi samalla tavalla kuin mua:



                      Niin ei hätää, tänään tuli julki infot siitä että tämän saa lähitulevaisuudessa pätsättyä ulos softalla:

                      Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums
                      135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                      Comment

                      • works
                        BTCF Member
                        • Nov 2013
                        • 123
                        • Espoo

                        Lisää throttletableista:

                        135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                        Comment

                        • works
                          BTCF Member
                          • Nov 2013
                          • 123
                          • Espoo

                          Ja jos *35i omistajia kiinnostaa joko upgreidata potentiaalisesti tulevaisuudessa crapouttaava MSD80 uudemmalla MSD81:llä ja/tai päivittää se 1M:n ROM:lla, read on:

                          Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums


                          Tuossa threadissa on paljon muutakin DME-kultaa kaivettavissa DIY henkiselle ihmiselle. Ihanaa että jotkut jaksavat tehdä omasta researchistaan julkista kun heillä ei ole palavaa halua tahi tarvetta tehdä löydöksillään fyrkkaa.
                          135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                          Comment

                          • jessemikkola
                            BTCF Member
                            • Dec 2014
                            • 83
                            • Kuusankoski

                            Onko muilla ollu ongelmaa pintakaasulla kiihdyttäessä 80-110 välillä joskus saattaa nykästä pari kertaa. Logia en oo saanu otettua ku tietenkään sillo se ei oireile ku yrittää toistaa vikaa. Eikä jätä vikakoodia. Sen verran kuunnellu moottoria et ahdot luultavasti nousee reilusti ku imuilman suhina kuuluu ja sit nykäsee yleensä. Voiko ongelma olla yliahto pintakaasulla ja suojana vetää kaasuläpän hetkeks kiinni? Vai onko kellään heittää jotain? Muuten auto toimii normaalisti.
                            Ja ongelma ollu satunnainen jo viimekesäst asti sen jälkee ku softattu.

                            Autossa kiinni dp:t, dci, mhd stage 2+. tulpat ja puolat vaihdettu alle 5tkm sitten.

                            Comment

                            • Silmaauki
                              BTCF Member
                              • Jan 2015
                              • 1838
                              • Turku

                              Onkos kukaan suuttimia huollattanut? Esim. Finjector näyttäisi tekevän suutimien huoltoa. Onko kokemuksia huollosta ja kuinka pitkään ne huolletut suuttimet kestää?

                              Omassa N54:ssä on kylmänä käyntihäiriöitä ja mitä ilmeisimmin suutimet ovat syypäänä (tulpat ja puolat jo vaihdettu). Tämä voisi olla yksi vaihtoehto.
                              E93 335i Aarre, Montego blue
                              E90 318i talvipulkka

                              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                              Comment

                              • Dusty
                                Bimmer Rookie
                                • May 2017
                                • 112
                                • Vantaa

                                Originally posted by Silmaauki View Post
                                Onkos kukaan suuttimia huollattanut? Esim. Finjector näyttäisi tekevän suutimien huoltoa. Onko kokemuksia huollosta ja kuinka pitkään ne huolletut suuttimet kestää?

                                Omassa N54:ssä on kylmänä käyntihäiriöitä ja mitä ilmeisimmin suutimet ovat syypäänä (tulpat ja puolat jo vaihdettu). Tämä voisi olla yksi vaihtoehto.

                                Ei oo kokemusta huolloista mutta suosittelen kattomaa ne omat suuttimet että montako vuotaa ja ja minkä indexin siellä ne on. Poppoo vaihtanu nyt omiansa paljon ja varmasti löytyy samalla indexillä toimivia kun vaan kyselee. Harvoin siellä kaikki suuttimet kusee samaan aikaan. Mut jos säätö ei kiinosta niin marmorilta(autokeskus) taitaa saada uusia ihan hyvään hintaan. En muista osanumero mutta topiccia taaksepäin selailemalla varmasti löytyy.
                                Last edited by Dusty; 19-05-2019, 22:46.
                                Kolhujen oikasut maalaamatta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎