Kysytään helpompi. Porukalla kun näitä ahtoputkia jossa paikat metanolille, niin oletteko laittaneet esim ruuvilukitetta noihin ”muttereihi” jotka ovat tulppina jos ei ole metanolia käytössä? Lähinnä, että uskaltaako noita jättää tollasenaan tuonne vai olisiko syytä liimata ne kiinni? Muutenkin epäilyttää noiden tiiviys ahdon alla, että pitääkö tuollainen pelkkä puhdas kierre ettei vuoda. Pahempi on tietty jos pyörii auki ja tippuu pois esim putken sisään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) viritys part III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
-
-
Originally posted by reekoon View PostKysytään helpompi. Porukalla kun näitä ahtoputkia jossa paikat metanolille, niin oletteko laittaneet esim ruuvilukitetta noihin ”muttereihi” jotka ovat tulppina jos ei ole metanolia käytössä? Lähinnä, että uskaltaako noita jättää tollasenaan tuonne vai olisiko syytä liimata ne kiinni? Muutenkin epäilyttää noiden tiiviys ahdon alla, että pitääkö tuollainen pelkkä puhdas kierre ettei vuoda. Pahempi on tietty jos pyörii auki ja tippuu pois esim putken sisään.
Comment
-
-
Originally posted by Inspector View PostKierreteippiä niin että on napakka.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View Posttietäjiä duty bias ja ff asetuksista.
nyt uusilla turboilla ja koneella tahtoo helposti mennä yliahdoille uudella jb4 firmiksellä. Tässä kun ei enää tuo boost safety ole muutakuin mittariston kalibrointia varten, eli jos boost safety on esim 20 niin silloin kaapattu mittarin ahtomittari on 0-20
5 kartalla toimii ihan hyvin ei siinä, mutta en tykkää siitä koska on dynaaminen. 2 kartalla menee helposti 4mapille (boost over safety) koska se on 14,5psi targetilla.
jos en nyt ole ymmärtänyt väärin, niin tuolla duty bias valikolla voisi tätä säätää. Default kun on 50, niin laskemalla tätä alemmaksi voisi ilmeisesti vaikuttaa tuohon ahtamiseen?
Olen tätä koittanut lukea, mutta en nyt ihan ole vielä perillä. Liikaa muuttujia
Elikäs jos jollain on tylsää ja jaksaa hieman avata tätä?
Ja toisaalta jos ei tunnu pääsevän ahdot targettiin niin sama arvo esim.65 niin jo alkoi ahtokäyrä seuraamaan targettia.
JB4 on vähän se juttu että uusi firmis tai backend niin koskaan ei etukäteen tiedä miten se käyttäytyy
Ei kun kokeilemaan, muuta ensin vaikka 5 pykälää alaspäin ja ota logi.
Base duty cycle -valikko 12- tuolla sain ainakaan yliahto-ongelman kuriin.
N54 sivuilla ohjeistetaan että 2400-2800, mulla toimii arvo 1900. Yliahdot nimenomaan osakaasulla korjaantui tällä.
"boost safety ole muutakuin mittariston kalibrointia varten" ... ???G26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
Originally posted by yarski View PostKovin syvällisesti tuota en ole jaksanut/osannut selvittää mutta kyllä se mulla menee just niin että duty bias kun laittaa alle 50 niin jää ahdot targetista.
Ja toisaalta jos ei tunnu pääsevän ahdot targettiin niin sama arvo esim.65 niin jo alkoi ahtokäyrä seuraamaan targettia.
JB4 on vähän se juttu että uusi firmis tai backend niin koskaan ei etukäteen tiedä miten se käyttäytyy
Ei kun kokeilemaan, muuta ensin vaikka 5 pykälää alaspäin ja ota logi.
Base duty cycle -valikko 12- tuolla sain ainakaan yliahto-ongelman kuriin.
N54 sivuilla ohjeistetaan että 2400-2800, mulla toimii arvo 1900. Yliahdot nimenomaan osakaasulla korjaantui tällä.
"boost safety ole muutakuin mittariston kalibrointia varten" ... ???
G5_ISO_32_12
1) Adjusted boost safety system so that boost safety for map4 (stock boost profile) change over is 3psi over map target OR 1psi before sensor runs out of range. Whichever is lower. The user adjustment boost safety setting is now used only for in dash boost gauge calibration. Boost safety won't trigger unless boost is at least 15psi.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostJees mulla oli nää duty biassit nollassa kaikki mikä pitäis olla sama kuin 50 eli default mutta muuton ne 50 ja mielestäni käyttäytyy jo nyt fiksummin. Tuota base duty cyclea en vielä lähtemyt muuttamaan. Tosiaan uusimmissa firmiksissä tuolla boost safety settingillä kalibroidaan mittariston kaappausta, eli että näyttää esim ahdot bensamittarissa. Eli jos laittaa boost safetyyn esim 20psi niin silloin bensamittari näyttää ahdot tyhjä tankki 0psi 1/4 tankkia 5psi puoli tankkia 10psi 3/4 15psi ja täysi 20psi ja itse boost safety tulee itse kartasta esim map2 14,5 psi ja jos menee tämän yli enemmän kuin kahden sekuntin ajan niin sitten tiputtaa map4:lle
G5_ISO_32_12
1) Adjusted boost safety system so that boost safety for map4 (stock boost profile) change over is 3psi over map target OR 1psi before sensor runs out of range. Whichever is lower. The user adjustment boost safety setting is now used only for in dash boost gauge calibration. Boost safety won't trigger unless boost is at least 15psi.
Siihen tuli loppuviimeksi ohjeet by Terry@burger ja nic. Blitz avustuksella.
Eivät ensin meinanneet suostua uskomaan että jtn vikaa olis heidän softassa / ohjeissa...
Jaajuu, niinpäs tuolla kerrotaan boost safetystä... mitenkähän se toimii jos/kun on backend flash ?
Kai se nyt sentään silloin puree overboostiin ?
Taas joutuu ihmettelemään jb4 ihmeellisyyksiä...G26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
Originally posted by yarski View PostOsakaasun overboost tosiaan korjaantui base duty cyclea muuttamalla.
Siihen tuli loppuviimeksi ohjeet by Terry@burger ja nic. Blitz avustuksella.
Eivät ensin meinanneet suostua uskomaan että jtn vikaa olis heidän softassa / ohjeissa...
Jaajuu, niinpäs tuolla kerrotaan boost safetystä... mitenkähän se toimii jos/kun on backend flash ?
Kai se nyt sentään silloin puree overboostiin ?
Taas joutuu ihmettelemään jb4 ihmeellisyyksiä...E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Jos ketään muuta riipii N54:n throttlen lagi samalla tavalla kuin mua:
Niin ei hätää, tänään tuli julki infot siitä että tämän saa lähitulevaisuudessa pätsättyä ulos softalla:
135 E82 flexfuel / stg1 turbot
Comment
-
-
Ja jos *35i omistajia kiinnostaa joko upgreidata potentiaalisesti tulevaisuudessa crapouttaava MSD80 uudemmalla MSD81:llä ja/tai päivittää se 1M:n ROM:lla, read on:
Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums
Tuossa threadissa on paljon muutakin DME-kultaa kaivettavissa DIY henkiselle ihmiselle. Ihanaa että jotkut jaksavat tehdä omasta researchistaan julkista kun heillä ei ole palavaa halua tahi tarvetta tehdä löydöksillään fyrkkaa.135 E82 flexfuel / stg1 turbot
Comment
-
-
Onko muilla ollu ongelmaa pintakaasulla kiihdyttäessä 80-110 välillä joskus saattaa nykästä pari kertaa. Logia en oo saanu otettua ku tietenkään sillo se ei oireile ku yrittää toistaa vikaa. Eikä jätä vikakoodia. Sen verran kuunnellu moottoria et ahdot luultavasti nousee reilusti ku imuilman suhina kuuluu ja sit nykäsee yleensä. Voiko ongelma olla yliahto pintakaasulla ja suojana vetää kaasuläpän hetkeks kiinni? Vai onko kellään heittää jotain? Muuten auto toimii normaalisti.
Ja ongelma ollu satunnainen jo viimekesäst asti sen jälkee ku softattu.
Autossa kiinni dp:t, dci, mhd stage 2+. tulpat ja puolat vaihdettu alle 5tkm sitten.
Comment
-
-
Onkos kukaan suuttimia huollattanut? Esim. Finjector näyttäisi tekevän suutimien huoltoa. Onko kokemuksia huollosta ja kuinka pitkään ne huolletut suuttimet kestää?
Omassa N54:ssä on kylmänä käyntihäiriöitä ja mitä ilmeisimmin suutimet ovat syypäänä (tulpat ja puolat jo vaihdettu). Tämä voisi olla yksi vaihtoehto.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostOnkos kukaan suuttimia huollattanut? Esim. Finjector näyttäisi tekevän suutimien huoltoa. Onko kokemuksia huollosta ja kuinka pitkään ne huolletut suuttimet kestää?
Omassa N54:ssä on kylmänä käyntihäiriöitä ja mitä ilmeisimmin suutimet ovat syypäänä (tulpat ja puolat jo vaihdettu). Tämä voisi olla yksi vaihtoehto.
Ei oo kokemusta huolloista mutta suosittelen kattomaa ne omat suuttimet että montako vuotaa ja ja minkä indexin siellä ne on. Poppoo vaihtanu nyt omiansa paljon ja varmasti löytyy samalla indexillä toimivia kun vaan kyselee. Harvoin siellä kaikki suuttimet kusee samaan aikaan. Mut jos säätö ei kiinosta niin marmorilta(autokeskus) taitaa saada uusia ihan hyvään hintaan. En muista osanumero mutta topiccia taaksepäin selailemalla varmasti löytyy.Last edited by Dusty; 19-05-2019, 22:46.Kolhujen oikasut maalaamatta.
Comment
-
Comment