Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Kannattaa pistää logi tänne niin siitä näkee ainakin perusasetukset.

    Comment

    • marko l
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 192
      • Hirvensalmi

      Target on n 17psi ja boost menee n 22psi.Yritän tuon login saada tänne huomenissa.mitäs arvoja laitan näkyvii siitä?

      Comment

      • miyli
        BTCF Member
        • Dec 2008
        • 2093
        • Naantali

        Originally posted by marko l View Post
        Target on n 17psi ja boost menee n 22psi.Yritän tuon login saada tänne huomenissa.mitäs arvoja laitan näkyvii siitä?
        Putsaa mappi anturi ja nollaa adaptaatiot. Mulla kerran yliahto kanssa ja tämä auttoi.
        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
        0-200km/h 11.40s
        100-200km/h 6,00s
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Originally posted by marko l View Post
          Target on n 17psi ja boost menee n 22psi.Yritän tuon login saada tänne huomenissa.mitäs arvoja laitan näkyvii siitä?
          Laita koko tiedosto jonnekin jakoon ja tee ensin tuo mitä miyli laittoi.

          Comment

          • Markojs
            Bimmer Rookie
            • Apr 2014
            • 160
            • Kirkkonummi

            Pari kysymystä liittyen MHD,

            - Vaihdoin 300km sitten 335is/550i kytkimen, pitäisikö / onko suositeltavaa
            resetoida apadtaatioita tuon jälkeen, jos kyllä niin mitkä valitsen?

            - Onko porukka kenellä manuaali ruksannu tuota MT Shift bog fix, itse vasta äsken
            huomasin moisen vaihtoehdon ja nopean googlailun jälkeen ainakin itsellä
            tapahtuu juurikin tuota että on pientä "lagia" ahdoissa vaihtojen välissä.
            Lähinnä onko tuon ruksaamisesta jotain elinikää huomattavasti lyhentäviä haittoja?

            - Itellä v7.1 stage 2+ kartta sisällä tällä hetkellä. Onko suositeltavaa vaihtaa
            v8 versioon vai onko tämäkin tapauskohtaista ja logeista pitää vaan katsoa
            millä parhaiten pelaa?

            Comment

            • P33P33
              Bimmer Rookie
              • Dec 2015
              • 181
              • Kellokoski

              Originally posted by Markojs View Post
              Pari kysymystä liittyen MHD,

              - Vaihdoin 300km sitten 335is/550i kytkimen, pitäisikö / onko suositeltavaa
              resetoida apadtaatioita tuon jälkeen, jos kyllä niin mitkä valitsen?

              - Onko porukka kenellä manuaali ruksannu tuota MT Shift bog fix, itse vasta äsken
              huomasin moisen vaihtoehdon ja nopean googlailun jälkeen ainakin itsellä
              tapahtuu juurikin tuota että on pientä "lagia" ahdoissa vaihtojen välissä.
              Lähinnä onko tuon ruksaamisesta jotain elinikää huomattavasti lyhentäviä haittoja?

              - Itellä v7.1 stage 2+ kartta sisällä tällä hetkellä. Onko suositeltavaa vaihtaa
              v8 versioon vai onko tämäkin tapauskohtaista ja logeista pitää vaan katsoa
              millä parhaiten pelaa?
              Eipä taida olla manuaali askilla ja adaptaatioilla juurikaan tekemistä keskenään.
              Siellä optionseissa on se suht uus torque limiter täppä, mikä kannattaa ruksia, jos vaihtojen aikana tuntuu että auto puutuu. Varotuksen sana, että sen jälkeen kytkin taitaa olla aika kovilla ja foorumeilta saanu lukea, että tuo sun nykyinen kytkin paketti on monella alkanu luistaa. Mutta kantsii varmaan kokeilla ja testailla miltä tuntuu.
              Sen täpän ruksiminen vaatii sitten sen semi pitkän flässi ajan.
              -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

              Comment

              • Markojs
                Bimmer Rookie
                • Apr 2014
                • 160
                • Kirkkonummi

                Mulla on ollut jo jonkin aikaa seuraavanlaisia oireita enempi ja vähempi.
                - pientä tärähtelyä tyhjäkäynnillä varsinkin kylmänä
                - joskus lähtenyt käyntiin tavallista huonommin / junnannut hetken
                - kerran antanut koodin missfire combustion cylinder 3.

                No tuo koodi tuli joku viikko sitten ja nyt päätin tarkastaa tulpat vuorokauden
                seisonnan jälkeen ja kappas, 3 pytyn tulpan kärki märkä ja vahva bensan haju.
                Tulpilla ajettu ehkä 10tkm ja kaikkien muiden tulppien kärjet vaaleat / "puhtaat"

                Onko tää nyt suoraan sitten suutinkaupoille? jossain jenkkifoorumeilla muistaakseni
                luki jostain leaky / clogged vaihtoehdoista ja että jälkimmäiseen voi kokeilla jotain kikkoja?

                No jos suutin kaupoille joutuu lähtemään niin vaihtaako ne kaikki sitten kerralla
                vai 3kpl vaan? Itsellä index 10:it alla tällä hetkellä.

                Mistä noita index 12 suuttimia kannattaa kysellä järkihintaan vai onko sellasta edes. :think

                Originally posted by P33P33 View Post
                Eipä taida olla manuaali askilla ja adaptaatioilla juurikaan tekemistä keskenään.
                Siellä optionseissa on se suht uus torque limiter täppä, mikä kannattaa ruksia, jos vaihtojen aikana tuntuu että auto puutuu. Varotuksen sana, että sen jälkeen kytkin taitaa olla aika kovilla ja foorumeilta saanu lukea, että tuo sun nykyinen kytkin paketti on monella alkanu luistaa. Mutta kantsii varmaan kokeilla ja testailla miltä tuntuu.
                Sen täpän ruksiminen vaatii sitten sen semi pitkän flässi ajan.
                Jees, täytyy vähän perehtyä vielä enemmän tuohon ja testailee vaikka joskus kesällä.
                Last edited by Markojs; 07-01-2019, 20:42.

                Comment

                • mikaell
                  BTCF Member
                  • Jul 2017
                  • 422
                  • Kla

                  Vuotava suutinhan tuo on selvästi, kaikki kuvaukset ja oireet viittaavaat juurikin siihen.
                  Budjetti ukkohan vaihtaa 3kpl (1 bankin) ja fiksu kaikki kerralla niin tarvitse niistä murehtia vähään aikaan.

                  Autokeskukselta sai ainakin suuttimia viime vuonna olisko ollut 126e/kpl ja tiivisteet 10e/kpl, tiedä sitten onko tänä vuonna hinnat nousseet jo.
                  Schmiedmannilta löytyi ainakin ja pari kymppiä noiden halvempien hinnat nousseet...

                  Varaosanumero tiivisteelle: 13537564751
                  Suutin

                  Katso viellä logista, että onko kys. sylinterillä hirveesti eroa ajotuksissa verrattuna muihin.
                  Last edited by mikaell; 07-01-2019, 20:58.
                  BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                  ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                  p. 040 166 7576 / Whatsapp

                  Comment

                  • Dubbeli
                    BTCF Member
                    • May 2009
                    • 30
                    • Espoo

                    Originally posted by mikaell View Post
                    Vuotava suutinhan tuo on selvästi, kaikki kuvaukset ja oireet viittaavaat juurikin siihen.
                    Budjetti ukkohan vaihtaa 3kpl (1 bankin) ja fiksu kaikki kerralla niin tarvitse niistä murehtia vähään aikaan.

                    Autokeskukselta sai ainakin suuttimia viime vuonna olisko ollut 126e/kpl ja tiivisteet 10e/kpl, tiedä sitten onko tänä vuonna hinnat nousseet jo.
                    Schmiedmannilta löytyi ainakin ja pari kymppiä noiden halvempien hinnat nousseet...

                    Varaosanumero tiivisteelle: 13537564751
                    Suutin

                    Katso viellä logista, että onko kys. sylinterillä hirveesti eroa ajotuksissa verrattuna muihin.

                    Autokeskukselta tilasin itse tiivisteen / decoupling elementit hintaan 0,91€/kpl varaosanumerolla 13 53 8 651 060 (7/2018). Sattui joskus silmään joltain jenkkifoorumilta, taitaa olla samalla tavalla BMW sisäinen osanumero jota käyttävät takuukorjauksissa kuten tuo halvempi suutin. Suuttimen hinta tosiaan samalla kertaa tuo 132,32€ / kpl.
                    Last edited by Dubbeli; 10-01-2019, 18:24.
                    F30 320dA xDrive M-Sport / -15

                    EX: E92 335CiA -07 / JB4 + BEF / xHP Stage 3

                    Comment

                    • Silmaauki
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 1937
                      • Turku

                      Ei nyt ole virityksestä kyse, mutta kun tähän ketjuun on muistakin ongelmatilanteista kysytty, niin jatkan sillä linjalla.

                      Tänään huomasin, että vaikka kone ei ole vielä varsinaisesti lämmin (öljynlämmönmittari ei ole värähtänytkään), niin flekti huutaa todella kovalla äänellä. Mitä tässä nopeasti yritin hakea tältäkin foorumilta ongelmaa, niin kovin usein näillä oireilla on ongelmaksi mainittu vesipumppu.

                      Tuo flekti huutaa siis niin lujaa, että melkein kuuluu sisälle (kun stereot eivät ole päällä) ja kun oven avaa, niin silloin sen viimeistään huomaa. ja ilmeisimmin se on flekti, sillä kun moottorin sammuttaa, niin tuo pyörii vielä muutaman sekunnin kunnes sammuu.

                      Vikakoodeja ei näin perjantai-iltana ole voitu missään käydä lukemassa.

                      Onko kenelläkään näillä tiedoilla mitään muuta tuomiota/ehdotusta kuin vesipumppu?
                      E93 335i Aarre, Montego blue
                      E90 318i talvipulkka

                      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                      Comment

                      • puerco
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 1135
                        • Espoo

                        Pistetään nyt raadille yksi omakin logi, tämä on Trebilan custom softalla ja 3 versio softasta, vielä on neljäs ajamatta koneeseen.

                        Omasta mielestä mitä nyt yhtään ymmärrän niin näyttää hyvälle, nythän vasta niitä ahtoja aletaan nostaa
                        MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                        https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                        https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                        IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                        Comment

                        • Snike
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2012
                          • 84
                          • Espoo

                          Originally posted by Silmaauki View Post
                          Ei nyt ole virityksestä kyse, mutta kun tähän ketjuun on muistakin ongelmatilanteista kysytty, niin jatkan sillä linjalla.

                          Tänään huomasin, että vaikka kone ei ole vielä varsinaisesti lämmin (öljynlämmönmittari ei ole värähtänytkään), niin flekti huutaa todella kovalla äänellä. Mitä tässä nopeasti yritin hakea tältäkin foorumilta ongelmaa, niin kovin usein näillä oireilla on ongelmaksi mainittu vesipumppu.

                          Tuo flekti huutaa siis niin lujaa, että melkein kuuluu sisälle (kun stereot eivät ole päällä) ja kun oven avaa, niin silloin sen viimeistään huomaa. ja ilmeisimmin se on flekti, sillä kun moottorin sammuttaa, niin tuo pyörii vielä muutaman sekunnin kunnes sammuu.

                          Vikakoodeja ei näin perjantai-iltana ole voitu missään käydä lukemassa.

                          Onko kenelläkään näillä tiedoilla mitään muuta tuomiota/ehdotusta kuin vesipumppu?
                          Isolla todennäköisyydellä vesipumppu kaput. Juuri noin myös minulla teki kun pumppu hajosi. En suosittele ajamaan ennen kun todennat vian. Itse nimittäin aikoinaan jäin tien päälle tuon takia ja vikakoodia/limppiä puski vasta siinä vaiheessa kun autolla ei voinut enää ajaa.

                          Protip, vaihda termari sitten samalla kun vesipumpu.
                          E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
                          | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

                          Comment

                          • majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 890
                            • Oulu

                            Originally posted by Snike View Post
                            Isolla todennäköisyydellä vesipumppu kaput. Juuri noin myös minulla teki kun pumppu hajosi. En suosittele ajamaan ennen kun todennat vian. Itse nimittäin aikoinaan jäin tien päälle tuon takia ja vikakoodia/limppiä puski vasta siinä vaiheessa kun autolla ei voinut enää ajaa.

                            Protip, vaihda termari sitten samalla kun vesipumpu.
                            Komppaan tätä. Täysin samat oireet ja vesipumppu oli rikki. Onneksi huomasin, tai ei voinu olla huomaamatta ku jääkylmää alkoi puskemaan. Vaihda tosiaan termari jos ei ole vasta vaihdettu.

                            Comment

                            • Silmaauki
                              BTCF Member
                              • Jan 2015
                              • 1937
                              • Turku

                              Halpaa ku saippua tää N54 ylläpito. Just tähän vaihdettiin tulpat ja puolat, mutta nyt mä vielä epäilen, että suuttimet menee lisäksi vaihtoon. Ja sitten tää vesipumppu.

                              Pystyykö tuota vesipumpun toimimattomuutta mitenkään varmuudella toteamaan, näin kotipihassa.
                              E93 335i Aarre, Montego blue
                              E90 318i talvipulkka

                              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                              Comment

                              • Silmaauki
                                BTCF Member
                                • Jan 2015
                                • 1937
                                • Turku

                                tupla....
                                E93 335i Aarre, Montego blue
                                E90 318i talvipulkka

                                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎