Kannattaa pistää logi tänne niin siitä näkee ainakin perusasetukset.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) viritys part III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by marko l View PostTarget on n 17psi ja boost menee n 22psi.Yritän tuon login saada tänne huomenissa.mitäs arvoja laitan näkyvii siitä?Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Pari kysymystä liittyen MHD,
- Vaihdoin 300km sitten 335is/550i kytkimen, pitäisikö / onko suositeltavaa
resetoida apadtaatioita tuon jälkeen, jos kyllä niin mitkä valitsen?
- Onko porukka kenellä manuaali ruksannu tuota MT Shift bog fix, itse vasta äsken
huomasin moisen vaihtoehdon ja nopean googlailun jälkeen ainakin itsellä
tapahtuu juurikin tuota että on pientä "lagia" ahdoissa vaihtojen välissä.
Lähinnä onko tuon ruksaamisesta jotain elinikää huomattavasti lyhentäviä haittoja?
- Itellä v7.1 stage 2+ kartta sisällä tällä hetkellä. Onko suositeltavaa vaihtaa
v8 versioon vai onko tämäkin tapauskohtaista ja logeista pitää vaan katsoa
millä parhaiten pelaa?
Comment
-
-
Originally posted by Markojs View PostPari kysymystä liittyen MHD,
- Vaihdoin 300km sitten 335is/550i kytkimen, pitäisikö / onko suositeltavaa
resetoida apadtaatioita tuon jälkeen, jos kyllä niin mitkä valitsen?
- Onko porukka kenellä manuaali ruksannu tuota MT Shift bog fix, itse vasta äsken
huomasin moisen vaihtoehdon ja nopean googlailun jälkeen ainakin itsellä
tapahtuu juurikin tuota että on pientä "lagia" ahdoissa vaihtojen välissä.
Lähinnä onko tuon ruksaamisesta jotain elinikää huomattavasti lyhentäviä haittoja?
- Itellä v7.1 stage 2+ kartta sisällä tällä hetkellä. Onko suositeltavaa vaihtaa
v8 versioon vai onko tämäkin tapauskohtaista ja logeista pitää vaan katsoa
millä parhaiten pelaa?
Siellä optionseissa on se suht uus torque limiter täppä, mikä kannattaa ruksia, jos vaihtojen aikana tuntuu että auto puutuu. Varotuksen sana, että sen jälkeen kytkin taitaa olla aika kovilla ja foorumeilta saanu lukea, että tuo sun nykyinen kytkin paketti on monella alkanu luistaa. Mutta kantsii varmaan kokeilla ja testailla miltä tuntuu.
Sen täpän ruksiminen vaatii sitten sen semi pitkän flässi ajan.-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Mulla on ollut jo jonkin aikaa seuraavanlaisia oireita enempi ja vähempi.
- pientä tärähtelyä tyhjäkäynnillä varsinkin kylmänä
- joskus lähtenyt käyntiin tavallista huonommin / junnannut hetken
- kerran antanut koodin missfire combustion cylinder 3.
No tuo koodi tuli joku viikko sitten ja nyt päätin tarkastaa tulpat vuorokauden
seisonnan jälkeen ja kappas, 3 pytyn tulpan kärki märkä ja vahva bensan haju.
Tulpilla ajettu ehkä 10tkm ja kaikkien muiden tulppien kärjet vaaleat / "puhtaat"
Onko tää nyt suoraan sitten suutinkaupoille? jossain jenkkifoorumeilla muistaakseni
luki jostain leaky / clogged vaihtoehdoista ja että jälkimmäiseen voi kokeilla jotain kikkoja?
No jos suutin kaupoille joutuu lähtemään niin vaihtaako ne kaikki sitten kerralla
vai 3kpl vaan? Itsellä index 10:it alla tällä hetkellä.
Mistä noita index 12 suuttimia kannattaa kysellä järkihintaan vai onko sellasta edes. :think
Originally posted by P33P33 View PostEipä taida olla manuaali askilla ja adaptaatioilla juurikaan tekemistä keskenään.
Siellä optionseissa on se suht uus torque limiter täppä, mikä kannattaa ruksia, jos vaihtojen aikana tuntuu että auto puutuu. Varotuksen sana, että sen jälkeen kytkin taitaa olla aika kovilla ja foorumeilta saanu lukea, että tuo sun nykyinen kytkin paketti on monella alkanu luistaa. Mutta kantsii varmaan kokeilla ja testailla miltä tuntuu.
Sen täpän ruksiminen vaatii sitten sen semi pitkän flässi ajan.Last edited by Markojs; 07-01-2019, 20:42.
Comment
-
-
Vuotava suutinhan tuo on selvästi, kaikki kuvaukset ja oireet viittaavaat juurikin siihen.
Budjetti ukkohan vaihtaa 3kpl (1 bankin) ja fiksu kaikki kerralla niin tarvitse niistä murehtia vähään aikaan.
Autokeskukselta sai ainakin suuttimia viime vuonna olisko ollut 126e/kpl ja tiivisteet 10e/kpl, tiedä sitten onko tänä vuonna hinnat nousseet jo.
Schmiedmannilta löytyi ainakin ja pari kymppiä noiden halvempien hinnat nousseet...
Varaosanumero tiivisteelle: 13537564751
Suutin
Katso viellä logista, että onko kys. sylinterillä hirveesti eroa ajotuksissa verrattuna muihin.Last edited by mikaell; 07-01-2019, 20:58.BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
p. 040 166 7576 / Whatsapp
Comment
-
-
Originally posted by mikaell View PostVuotava suutinhan tuo on selvästi, kaikki kuvaukset ja oireet viittaavaat juurikin siihen.
Budjetti ukkohan vaihtaa 3kpl (1 bankin) ja fiksu kaikki kerralla niin tarvitse niistä murehtia vähään aikaan.
Autokeskukselta sai ainakin suuttimia viime vuonna olisko ollut 126e/kpl ja tiivisteet 10e/kpl, tiedä sitten onko tänä vuonna hinnat nousseet jo.
Schmiedmannilta löytyi ainakin ja pari kymppiä noiden halvempien hinnat nousseet...
Varaosanumero tiivisteelle: 13537564751
Suutin
Katso viellä logista, että onko kys. sylinterillä hirveesti eroa ajotuksissa verrattuna muihin.
Autokeskukselta tilasin itse tiivisteen / decoupling elementit hintaan 0,91€/kpl varaosanumerolla 13 53 8 651 060 (7/2018). Sattui joskus silmään joltain jenkkifoorumilta, taitaa olla samalla tavalla BMW sisäinen osanumero jota käyttävät takuukorjauksissa kuten tuo halvempi suutin. Suuttimen hinta tosiaan samalla kertaa tuo 132,32€ / kpl.Last edited by Dubbeli; 10-01-2019, 18:24.F30 320dA xDrive M-Sport / -15
EX: E92 335CiA -07 / JB4 + BEF / xHP Stage 3
Comment
-
-
Ei nyt ole virityksestä kyse, mutta kun tähän ketjuun on muistakin ongelmatilanteista kysytty, niin jatkan sillä linjalla.
Tänään huomasin, että vaikka kone ei ole vielä varsinaisesti lämmin (öljynlämmönmittari ei ole värähtänytkään), niin flekti huutaa todella kovalla äänellä. Mitä tässä nopeasti yritin hakea tältäkin foorumilta ongelmaa, niin kovin usein näillä oireilla on ongelmaksi mainittu vesipumppu.
Tuo flekti huutaa siis niin lujaa, että melkein kuuluu sisälle (kun stereot eivät ole päällä) ja kun oven avaa, niin silloin sen viimeistään huomaa. ja ilmeisimmin se on flekti, sillä kun moottorin sammuttaa, niin tuo pyörii vielä muutaman sekunnin kunnes sammuu.
Vikakoodeja ei näin perjantai-iltana ole voitu missään käydä lukemassa.
Onko kenelläkään näillä tiedoilla mitään muuta tuomiota/ehdotusta kuin vesipumppu?E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostEi nyt ole virityksestä kyse, mutta kun tähän ketjuun on muistakin ongelmatilanteista kysytty, niin jatkan sillä linjalla.
Tänään huomasin, että vaikka kone ei ole vielä varsinaisesti lämmin (öljynlämmönmittari ei ole värähtänytkään), niin flekti huutaa todella kovalla äänellä. Mitä tässä nopeasti yritin hakea tältäkin foorumilta ongelmaa, niin kovin usein näillä oireilla on ongelmaksi mainittu vesipumppu.
Tuo flekti huutaa siis niin lujaa, että melkein kuuluu sisälle (kun stereot eivät ole päällä) ja kun oven avaa, niin silloin sen viimeistään huomaa. ja ilmeisimmin se on flekti, sillä kun moottorin sammuttaa, niin tuo pyörii vielä muutaman sekunnin kunnes sammuu.
Vikakoodeja ei näin perjantai-iltana ole voitu missään käydä lukemassa.
Onko kenelläkään näillä tiedoilla mitään muuta tuomiota/ehdotusta kuin vesipumppu?
Protip, vaihda termari sitten samalla kun vesipumpu.E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
| JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |
Comment
-
-
Originally posted by Snike View PostIsolla todennäköisyydellä vesipumppu kaput. Juuri noin myös minulla teki kun pumppu hajosi. En suosittele ajamaan ennen kun todennat vian. Itse nimittäin aikoinaan jäin tien päälle tuon takia ja vikakoodia/limppiä puski vasta siinä vaiheessa kun autolla ei voinut enää ajaa.
Protip, vaihda termari sitten samalla kun vesipumpu.
Comment
-
-
Halpaa ku saippua tää N54 ylläpito. Just tähän vaihdettiin tulpat ja puolat, mutta nyt mä vielä epäilen, että suuttimet menee lisäksi vaihtoon. Ja sitten tää vesipumppu.
Pystyykö tuota vesipumpun toimimattomuutta mitenkään varmuudella toteamaan, näin kotipihassa.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
tupla....E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Comment