Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Snike
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 84
    • Espoo

    Originally posted by -CMS- View Post
    Tietääkö kukaan missä noita imukanavien pähkinänkuoripuhalluksia tehdään, mieluiten lähellä PK-seutua? Täällä kehotettiin ainakin jossain vaiheessa kyselemään Blitz-nimiseltä foorumistilta, mutta viestien perusteella ei näytä enää olevan aktiivinen täällä (viim. viesti viime elokuulta).
    F-Lame nimimerkillä tekee noita Helsingin Vuosaaressa! Vahva suositus! Talvella teki mun kärryyn myös tuon. Laita yv:tä menemään sille.
    E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
    | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

    Comment

    • tommylee
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2015
      • 292
      • Haukipudas / Kello

      Originally posted by Markojs View Post
      Noniin, nyt on kaikki 6 suutinta vaihdettu. Käsinhän ne nitkuttelemalla tosiaan lähti kuten sanoitte.
      Sain myös inpan vihdoinkin toimimaan ja täten uudet suuttimet koodattua.
      Onko normaalia että parissa suuttimessa kun syötin uudet arvot, esimerkiksi
      2.05 niin arvo muuttui inpassa 2.03? muuten kaikki meni ok.

      Pistin merkille vaihtotyön yhteydessä että joku joskus vaihtanut suuttimia tuohon aikasemminkin.
      Kaikki oli index 10 paitsi juuri tuo 3 pytyn vuotava oli index 11, eikös se ollut
      että noita index 11 ja 12 ei saa sekoittaa vanhempien sekaan yksittäin?
      Myös tuon 3 pytyn suuttimen arvot oli aivan jotain muuta kuin siinä kyljessä luki.. liekö jäänyt koodaamatta

      No enivei, nyt pienen testiajelun jälkeen voi sanoa että eron huomaa heti jo miten
      nätisti hörähtää käyntiin ja muutenkin tuntuu yleisesti tasasemmalta meno.
      Täytyy jossain kohti koittaa ottaa taas logia niin näkee sitten missä mennään.
      Mistä hommasit suuttimet ja mihin hintaan? Ja kauanko meni vaihtotyössä?
      Omaan vaihto edessä, niin olis hyvä tietää mistä halvimmat suuttimet? Vieläkö autokeskukselta saa tilaamalla niitä halvempia? Vai oliko se autokeskus, vai mikä..? 🤔
      Ex: BMW 330 Xd E90
      Ex:BMW 335Xi E90
      Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

      Comment

      • Snike
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 84
        • Espoo

        Originally posted by tommylee View Post
        Mistä hommasit suuttimet ja mihin hintaan? Ja kauanko meni vaihtotyössä?
        Omaan vaihto edessä, niin olis hyvä tietää mistä halvimmat suuttimet? Vieläkö autokeskukselta saa tilaamalla niitä halvempia? Vai oliko se autokeskus, vai mikä..? 🤔
        Autokeskukselta halvimmalla. Tästä ketjusta löytyy vaikka kuinka paljon näistä keskustelua hintoja myöden... Autokeskukselta saa myös lisäalea jos olet BTCF jäsen.

        Vaihtoon ja koodaukseen ei mene paljoa aikaa jos työkalut pysyy edes vähän kädessä. Noin 1-1.5t kun rauhassa tekee.
        E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
        | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

        Comment

        • paapaa
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 194
          • Finland

          335i

          kävin koeajamassa 335xi automaatin tänään
          tampereella..Downpipe modin kanssa n 380hp.

          ihmettelin kun tuntu vähän epätasaiselta tyhjäkäynti,lämpimälläkin koneella..myyjä sanoi et kuulemma voi johtua nostetuista ahtopaineista hmm itse en kyllä
          muista vastaavaa kun omistin viimeeksi 335i:n


          tulpat ja puolat kuulemma juuri uusittu..

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by paapaa View Post
            kävin koeajamassa 335xi automaatin tänään
            tampereella..Downpipe modin kanssa n 380hp.

            ihmettelin kun tuntu vähän epätasaiselta tyhjäkäynti,lämpimälläkin koneella..myyjä sanoi et kuulemma voi johtua nostetuista ahtopaineista hmm itse en kyllä
            muista vastaavaa kun omistin viimeeksi 335i:n


            tulpat ja puolat kuulemma juuri uusittu..
            Ei ne ahdot tyhjäkäyntiin vaikuta.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • P33P33
              Bimmer Rookie
              • Dec 2015
              • 181
              • Kellokoski

              Originally posted by paapaa View Post
              kävin koeajamassa 335xi automaatin tänään
              tampereella..Downpipe modin kanssa n 380hp.

              ihmettelin kun tuntu vähän epätasaiselta tyhjäkäynti,lämpimälläkin koneella..myyjä sanoi et kuulemma voi johtua nostetuista ahtopaineista hmm itse en kyllä
              muista vastaavaa kun omistin viimeeksi 335i:n


              tulpat ja puolat kuulemma juuri uusittu..
              Mitähän mahtoi tarkoittaa, että jos tyhjäkäynnillä käy epätasaisesti, kun eihän sillä ole mitään tekemistä ahtopaineen kanssa.
              Hyvin suurella todennäköisyydellä joko tulpat, puolat, suuttimet, imukanavat tai lambdat.
              Vikakoodit+loggaus ois tässä kohtaa aina kiva, muttei tainnu olla mahollista?
              -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

              Comment

              • paapaa
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 194
                • Finland

                Originally posted by P33P33 View Post
                Mitähän mahtoi tarkoittaa, että jos tyhjäkäynnillä käy epätasaisesti, kun eihän sillä ole mitään tekemistä ahtopaineen kanssa.
                Hyvin suurella todennäköisyydellä joko tulpat, puolat, suuttimet, imukanavat tai lambdat.
                Vikakoodit+loggaus ois tässä kohtaa aina kiva, muttei tainnu olla mahollista?

                ei ollut mahdollista / tullut mieleen varautua etukäteen. tuulilasissa muutama kymmen sentti halkeama...kuulemma pikku juttu,tuosta ei etukäteen sanottu..
                mittaristo kun usa tuonti malit isolla kilometrit pienellä..vois vaatia totuttelua
                kun nykyään taajamissa alhaisia 30-40 kmh rajoituksia..ihme pistävä haju
                voimistui aina kun motarilla teki koekiihdytyksiä..itse asiassa haju alkoi jo kun kylmänä
                koneen käynnisti...myyjä epäili että putsausainetta hmm joo..jos moottoritilaan laitettu myrkkyä niin ehkä..huoltokirjaa ei ollenkaan. netistä maksullinen km raportti näytti
                4v sitten 100tkm nyt 150tkm okei teoriassa mahdollista..kohtelias kauppias..mut ei tullu kauppoja..kun ei sanonut etukäteen et tuulilasi halki..ei pätki mut vähän tärisee tyhjäkäynnillä..tämänkin sanoi vasta kysymällä asiasta..ja haju..ettei
                kaittomista downpipeistä tai muu pakokaasu vuoto..

                Comment

                • -CMS-
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 84
                  • Helsinki

                  Ehkä tyhmä kysymys, mutta mielenkiinnosta: miten lambdat vaikuttavat tyhjäkäynnin tasaisuuteen? Säätyykö seos niin nopeasti, että se voisi aiheuttaa tuota epätasaisuutta? Vai johtuuko siitä, että liian rikkaalla tai laihalla seoksella käy itsessään jo epätasaisesti?

                  Itse jotenkin miellän, että epätasainen käynti johtuu heittelystä polttoaineruiskutuksessa tai sitten sen sytytyksessä (tai tämän ajoituksessa). Sytytykseen tietty vaikuttaa myös ilma, joka selittää imukanavien skeidaisuuden vaikutuksen.

                  Tämä siis wannabe-harrastajan pohdintaa, enkä väitä tuntevani näiden koneiden sielunelämää.

                  Originally posted by P33P33 View Post
                  Mitähän mahtoi tarkoittaa, että jos tyhjäkäynnillä käy epätasaisesti, kun eihän sillä ole mitään tekemistä ahtopaineen kanssa.
                  Hyvin suurella todennäköisyydellä joko tulpat, puolat, suuttimet, imukanavat tai lambdat.
                  Vikakoodit+loggaus ois tässä kohtaa aina kiva, muttei tainnu olla mahollista?
                  Ex: -09 E92 335xi M-Sport MT Alpinweiß III
                  Ex: -03 E39 530dA M-Sport Individual
                  sigpic

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 891
                    • Oulu

                    No tuo n54 tahtoo satunnaisesti tyhjäkäynnillä tehdä pieniä värinöitä. Ainaki oma tekee, ja ihan sama vaikka tulpat, puolat korkeapaine pumppua, suuttimet ja pähkinäpuhallusta tehty nii samanlailla käy. Kierrokset pysyy samassa mutta silti välillä tulee teräviä nypäyksiä/pieniä värinöitä. Taitaa olla ominaisuus vaan tuossa koneessa.
                    Tuo 335xi mitä ajoit nii kuulosti kyllä melko oudolta/epäilyttävältä. Omassakin downpipet enkä kyllä mielestäni ikinä mitään outoa ole haistanut, paitsi normi pakokaasun.

                    Comment

                    • mikaell
                      BTCF Member
                      • Jul 2017
                      • 422
                      • Kla

                      Tuo "katku" tulee aika varmasti vuotavasta venttiilikopan tiivisteestä, joka oksentelee suoraan turbojen/downpipejen päälle moottorin takanurkasta. Siellä se öljykatku sitten kivasti käryää ja tulee kabiiniin.

                      Ja tietty voimistuu mitä enemmän annat kenkää.
                      BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                      ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                      p. 040 166 7576 / Whatsapp

                      Comment

                      • paapaa
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2008
                        • 194
                        • Finland

                        Originally posted by mikaell View Post
                        Tuo "katku" tulee aika varmasti vuotavasta venttiilikopan tiivisteestä, joka oksentelee suoraan turbojen/downpipejen päälle moottorin takanurkasta. Siellä se öljykatku sitten kivasti käryää ja tulee kabiiniin.

                        Ja tietty voimistuu mitä enemmän annat kenkää.
                        Tuo kuulostaa loogiselle ja enemmän uskottavalle kuin "johtunee, että auto juuri siivottu :think" juu, väärät on aineet, jos tuommoinen katku siivotessa tulee

                        Harmi että tää E92 koppa vaan houkuttaa..jopa vs F30..

                        googlettanu aikas paljon myös 335i/335xi vs S5 3.0T 333hp josta saa vissiin helposti ~420-450...mutta vähän löytyi tietoa..ainoastaan video, missä ohjelmoitu s-tronic S5 nelikko ...yllätys..yllätys..jäi takapotku manuaali ohjelmoidulle 335i:lle.
                        https://youtu.be/aMpTMiVbcWU
                        Last edited by paapaa; 03-04-2019, 08:09. Reason: lisäys...

                        Comment

                        • tommylee
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2015
                          • 292
                          • Haukipudas / Kello

                          Originally posted by Snike View Post
                          Autokeskukselta halvimmalla. Tästä ketjusta löytyy vaikka kuinka paljon näistä keskustelua hintoja myöden... Autokeskukselta saa myös lisäalea jos olet BTCF jäsen.

                          Vaihtoon ja koodaukseen ei mene paljoa aikaa jos työkalut pysyy edes vähän kädessä. Noin 1-1.5t kun rauhassa tekee.
                          Jes, kiitokset. Inpalla koodaus ilmeisesti?
                          Täytynee autokeskukseen olla yht lähiaikoina
                          Ex: BMW 330 Xd E90
                          Ex:BMW 335Xi E90
                          Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                          Comment

                          • Snike
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2012
                            • 84
                            • Espoo

                            Originally posted by tommylee View Post
                            Jes, kiitokset. Inpalla koodaus ilmeisesti?
                            Täytynee autokeskukseen olla yht lähiaikoina
                            Joo INPA:lla hoituu koodaus tai vaikka ProTool puhelin appilla.
                            E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
                            | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

                            Comment

                            • tommylee
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2015
                              • 292
                              • Haukipudas / Kello

                              Originally posted by Snike View Post
                              Joo INPA:lla hoituu koodaus tai vaikka ProTool puhelin appilla.
                              Joo, näinhän siinä kävi, ettei löydy tällä hetkellä edes saksasta suuttimia. Usean viikon toimitusaika...:think
                              Siis näitä halvempia. 13538648937 numerolla.
                              Ex: BMW 330 Xd E90
                              Ex:BMW 335Xi E90
                              Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                              Comment

                              • reekoon
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 3426
                                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                                Tässä kun nyt ollaan aiheessa, niin mikäs olisi hyvä ahtoputki näihin n54. Vrsf toki mutta onko jotain helpommin saatavaa (lue euroopasta). Ebayssä näyttäisi olevan monenlaisia edullisestikkin, mutta tekeekö niillä mitään. Tosin kyseessä aika yksinkertainen tuote, niin ei kait tuollaista nykypäivän koneilla voi enää pilalle tuottaa, eli luulisi istuvuuden olen hyvä myös halvemmissa jne?
                                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                                E36 316i Compact Hellrot

                                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎