Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3426
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    Originally posted by Krampus View Post
    Alle 150€ tavaroista ilman toimituskuluja ei tullia tarvitse maksaa. Alv kyllä pitää maksaa.

    Miten ei mukantartte maksaa kun parivuotta sitten juuri muuttui että kaikki yli 20€ menee tulliin ja postikulut laksetaan tullissa myös lopulliseen tullattavaan hintaan. Meinasin jo ostaa mutta kun laitoin kamat ostoskoriin niin postitus vaihtoehdot oli joko 98€ tai 107€ muistaakseni
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

    Comment

    • Krampus
      BTCF Member
      • Nov 2017
      • 379
      • Keski-Suomi




      Vähän ot, mutta tuolla tullirajat ja alv rajat
      E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
      F39 X2 Xdrive20D, käyttis
      Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

      Comment

      • Silmaauki
        BTCF Member
        • Jan 2015
        • 1845
        • Turku

        Tulli on normaalisti vain muutaman prosentin, joten sen poistuminen ei paljon hintaa pudota. Alvin kirpaisee paljon enemmän, kun se on 24%.

        Yleensähän puhutaan vain tullimaksusta, vaikka tarkoitetaan tullin ja alvin yhteissummaa.
        E93 335i Aarre, Montego blue
        E90 318i talvipulkka

        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

        Comment

        • WarHead
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 774

          N54 turbojen vaihdon jälkitauteja

          Hii-o-hoi.

          Ihan vaan kaverin puolesta täällä kyselen...
          Auton tyhjäkäynti humpaa, vikakoodeissa tulee herjat Vanoksista, uudet solenoidit vaihdettu. Ei apua siitä. Auto on täysin vakio.
          Ajatuksia?
          E91 335iAT -08

          -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

          Comment

          • puerco
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 1135
            • Espoo

            Originally posted by WarHead View Post
            Hii-o-hoi.

            Ihan vaan kaverin puolesta täällä kyselen...
            Auton tyhjäkäynti humpaa, vikakoodeissa tulee herjat Vanoksista, uudet solenoidit vaihdettu. Ei apua siitä. Auto on täysin vakio.
            Ajatuksia?
            Onko koskaan ikinä tehty imukanavien puhallusta? Paljon ajettu?
            MB E350e http://www.elpuercosi.fi
            https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
            https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
            IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5425
              • S:t Karins

              Originally posted by zakspeed View Post
              Onko näitä paljaana kuumassa moottoritilassa olevia suodattimia ajettu penkissä konepelti kiinni jotta siellä on sama tilanne lämpötilan suhteen, kuin tien päällä?
              Kyllä siellä konehuoneessa ilmavirta käy vähän eri tavalla vaikka 100 km/h vauhdissa kuin paikoillaan seisovassa autossa. Joten tilanne ei ole ihan sama näissä tapauksissa. Ja vaikka ilmanotto siirretään koneen kuumalle puolelle turbojen päälle niin ei se ilma ehdi kauheasti lämmetä koska tilavuusvirta on ihan kohtuullinen kaasu auki. Jostain se korvausilma pitää konehuoneeseen tulla. Tätä ilman kiertoa helpotetaan mm. poistamalla vakio raitisilmasuodatin ja ne suojalevyt. Kun se konehuone on täynnä kuumaa ilmaa niin imulämpö nousee kyllä hieman tyhjäkäynnillä.
              Ja sitten testiä ja tuloksia:

              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • reekoon
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 3426
                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa



                jos joku saa nämä minulle tilattua halvemmalla ilman tulli&alv niin tarjoon bisset kalajoella. Klikkaamalla aukeaa kuva.
                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                E36 316i Compact Hellrot

                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                Comment

                • Snike
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 84
                  • Espoo

                  Originally posted by reekoon View Post
                  jos joku saa nämä minulle tilattua halvemmalla ilman tulli&alv niin tarjoon bisset kalajoella. Klikkaamalla aukeaa kuva.
                  Ei ole kovin haastava haaste

                  Tästä
                  E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
                  | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

                  Comment

                  • reekoon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 3426
                    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                    Originally posted by Snike View Post
                    Ei ole kovin haastava haaste

                    Tästä
                    Tilattu

                    Tuu nykiin Kalajoella hihasta. Saat Sandelsin
                    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                    E36 316i Compact Hellrot

                    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                    Comment

                    • Krampus
                      BTCF Member
                      • Nov 2017
                      • 379
                      • Keski-Suomi

                      Originally posted by reekoon View Post


                      jos joku saa nämä minulle tilattua halvemmalla ilman tulli&alv niin tarjoon bisset kalajoella. Klikkaamalla aukeaa kuva.


                      Ompas tuokin ryssitty. Joulukuun kurssin mukaan minulla maksoi noin 109€ toimituskuluineen ja alv päälle kun saapui Suomeen tulliselvityksessä Tammikuun puolella. Kaikki kulut oli tuolla minun aikaisemmassa postauksessa ja taisi olla noin 135e. Silloin joutui soittamaan tuonne kun heidän sivut ei toimineet oikein, että sai maksun perille. Ei puhuttu mitään tulleista ja alveista kun tiesin, että itse ne hoidan. Tullia ei tullut kun alle 150€ tavara.
                      E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                      F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                      Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                      Comment

                      • Snike
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2012
                        • 84
                        • Espoo

                        Originally posted by reekoon View Post
                        Tuu nykiin Kalajoella hihasta. Saat Sandelsin
                        E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
                        | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

                        Comment

                        • WarHead
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 774

                          Originally posted by puerco View Post
                          Onko koskaan ikinä tehty imukanavien puhallusta? Paljon ajettu?
                          EI tietoa puhalluksista, mutta tuskimpa ongelma, koska vikakoodittomana ja muutenkin toimivana jäänyt puhallinvaihtoon.


                          Oliko muilla ideoita vanosherjoihin?
                          E91 335iAT -08

                          -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                          Comment

                          • reekoon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 3426
                            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                            Originally posted by WarHead View Post
                            EI tietoa puhalluksista, mutta tuskimpa ongelma, koska vikakoodittomana ja muutenkin toimivana jäänyt puhallinvaihtoon.


                            Oliko muilla ideoita vanosherjoihin?
                            Huonot öljyt ainakin jumitavat ne. Moottorin huuhtelua en voi suositella esim fortella mutta uudet öljyt jos vaihtaisi. Varsinkin näin talven jälkeen jos autolla tullut paljon lyhyttä ajoa vain. Testerillähän niitä voi tutkia ja testata niiden liikettä. Mutta toisaalta olit vissiin juuri vaihtanut uudet. Olisko joku niistä alipaineletkuista, jotka solenoideille menevät nirhaantunut ja vuotaa?

                            onko eroa jos vedät painesäiliöistä letkun irti, kun auto käynnissä? Voisiko esim noissa säiliöissä olla halkeama ja vuotaa niistä?




                            Tuossa räjäytyskuvassa olevat kaikki alipaineletkut jos eivät ole vaihdettu kannattaa vaihtaa. Mun auton topikissa juttua niistä
                            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                            E36 316i Compact Hellrot

                            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                            Comment

                            • mikaell
                              BTCF Member
                              • Jul 2017
                              • 422
                              • Kla

                              Originally posted by WarHead View Post
                              EI tietoa puhalluksista, mutta tuskimpa ongelma, koska vikakoodittomana ja muutenkin toimivana jäänyt puhallinvaihtoon.


                              Oliko muilla ideoita vanosherjoihin?
                              Adaptaatioiden nollaus vanos solenoidien vaihdon jälkeen inpalla.
                              Yleensä antaa uusien vaihdon jälkeen ainakin kerran vanoksista viellä koodia, jonka jälkeen nollaamalla ei pitäisi tulla enään.

                              Mullakin antaa välillä outlet vanoksesta koodia oon öljyssä liottanut monesti yön yli ja sitten bräkleenillä viellä puhtaaksi piki mustia ollut, joka kerta öljyt yön jälkeen. Tämän edel. mainitun operaation jälkeen toiminut kiukutteleva taas pitkään.
                              BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                              ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                              p. 040 166 7576 / Whatsapp

                              Comment

                              • reekoon
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 3426
                                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                                tietäjiä duty bias ja ff asetuksista.

                                nyt uusilla turboilla ja koneella tahtoo helposti mennä yliahdoille uudella jb4 firmiksellä. Tässä kun ei enää tuo boost safety ole muutakuin mittariston kalibrointia varten, eli jos boost safety on esim 20 niin silloin kaapattu mittarin ahtomittari on 0-20

                                5 kartalla toimii ihan hyvin ei siinä, mutta en tykkää siitä koska on dynaaminen. 2 kartalla menee helposti 4mapille (boost over safety) koska se on 14,5psi targetilla.

                                jos en nyt ole ymmärtänyt väärin, niin tuolla duty bias valikolla voisi tätä säätää. Default kun on 50, niin laskemalla tätä alemmaksi voisi ilmeisesti vaikuttaa tuohon ahtamiseen?


                                Olen tätä koittanut lukea, mutta en nyt ihan ole vielä perillä. Liikaa muuttujia




                                Elikäs jos jollain on tylsää ja jaksaa hieman avata tätä?
                                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                                E36 316i Compact Hellrot

                                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎