Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wibu
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 62
    • Pälkäne

    Ihan pelkällä 98 oon ajanu. Mut noi pumput on ilmeisestikki alkuperäset ja autolla tosiaan ajettu 215tkm. Mites sitä lähtis sit selvittään että, kumpi sieltäon menossa?

    Comment

    • miyli
      BTCF Member
      • Dec 2008
      • 2089
      • Naantali

      Originally posted by Wibu View Post
      Ihan pelkällä 98 oon ajanu. Mut noi pumput on ilmeisestikki alkuperäset ja autolla tosiaan ajettu 215tkm. Mites sitä lähtis sit selvittään että, kumpi sieltäon menossa?
      Logista katsomalla. Siitä saa aika paljon tietoa, esim pumppujen paineista ja afr:sta
      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
      0-200km/h 11.40s
      100-200km/h 6,00s
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

      Comment

      • Wibu
        Bimmer Rookie
        • Apr 2011
        • 62
        • Pälkäne

        Okei. Täytyy tässä joku päivä ottaa logi, niin jos joku niistä tietävä kerkiää sit kattoon läpi....

        Comment

        • Markojs
          Bimmer Rookie
          • Apr 2014
          • 160
          • Kirkkonummi

          Uudet index 12 suuttimet saapuivat ja tarkotus olis vaihtaa viikonloppuna,
          jenkkifoorumeilta kurkkasin jonkun ohjeen ja ei vaikuttanu kovin kummoiselta prokkiselta...

          Onko porukalla ketä itse vaihtanut niin lähtenyt vanhat kivuttomasti ulos ilman mitään
          erikoistyökaluja? tämä lähinnä mietityttää että osaa hiukan varautua..


          ketjun aiheesta hiukan sivuten, osaako joku kertoa mikä inpan version on se "oikea"
          että voin ladata kun asennuslevy tuli k/dcan piuhan mukana aikoinaan mutta ei ole cd-asemaa
          mun neuvostoliitto läppärissä. Sais sitten suuttimet koodailtua itse perään.

          Comment

          • stoikka
            BTCF Member
            • Jan 2014
            • 38
            • Oulu

            Originally posted by Markojs View Post
            Uudet index 12 suuttimet saapuivat ja tarkotus olis vaihtaa viikonloppuna,
            jenkkifoorumeilta kurkkasin jonkun ohjeen ja ei vaikuttanu kovin kummoiselta prokkiselta...

            Onko porukalla ketä itse vaihtanut niin lähtenyt vanhat kivuttomasti ulos ilman mitään
            erikoistyökaluja? tämä lähinnä mietityttää että osaa hiukan varautua..
            Ite tein saman homman viime kesänä ja onnistui ilman erikoistyökaluja. Yks suutin oli vähän jumissa mutta seki tuli pois ilman ongelmia. Joku metallikoukku on hyvä jos ei pelkästää vetämällä lähde, sillä voi auttaa suuttimen vetämisessä ylös.
            135

            Comment

            • micke_
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1154
              • Lojo

              Originally posted by Markojs View Post
              Onko porukalla ketä itse vaihtanut niin lähtenyt vanhat kivuttomasti ulos ilman mitään
              erikoistyökaluja? tämä lähinnä mietityttää että osaa hiukan varautua..
              Yli 100kpl N5X/N4X suutinta vaihtanut ja tasan yhdessä (n54) on ollut suuttimet jumissa niin että joutui liukuvasaralla kevyesti nykiä irti, hienosti kaikki muut irronneet ilman erikoistyökaluja.
              E24 ///M635CSI
              E61 520d LCI
              Ex: E30 1006hv/1161nm
              ig: m1ckee_

              Comment

              • mikaell
                BTCF Member
                • Jul 2017
                • 422
                • Kla

                Mulla ainakin lähtenyt aina kivuttomasti yksi vähän kiukutteli, ruuvimeisselillä kevyesti kampesin ja nitkutteli niin sekin lähti.
                En usko, että siinä sen isompia ongelmia tulee olemaan jos työkalut pysyy kädessä.

                E: Tuli eilen vaihdettua 3kpl suuttimia omaan keksintöön, kaikki lähti käsillä nykäsemällä irti.

                Originally posted by hardyy View Post
                Millanen homma on vaihtaa itse kotona tallissa toi välijäähdytin autoon?
                Mulla on kiinan stepped välijäähdytin, meni aikanin bolt-on kaikin puolin. TÄMMÖNEN
                Pohjamuovi irti, x2 välijäähdyttimen torxeja ja ahtoputkien klipsut auki ja sieltä tuleekin kivasti lapsonen syliin.
                Last edited by mikaell; 29-03-2019, 16:49.
                BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                p. 040 166 7576 / Whatsapp

                Comment

                • 1349
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 231
                  • Turku

                  Originally posted by reekoon View Post
                  että syöttö loppuu kesken. Syyt yleensä liian vahva E85 sekoitus ja LPFP finaalissa, LPFP loppuu teho kesken, HPFP loppuu tehokesken tai pettämässä. Jos vakio pumput niin sanoisin max 20% E85 pystyy ajamaan. Toiset sanoo 30% joku ehkä jopa enemmän. Mutta siis laihalle menee.
                  Mulla on ihan vakio pumput ja 50% tankissa ympäri vuoden. Eipä mitään ongelmaa ollut vielä.
                  E91 335i -07
                  F20 118i -15

                  Comment

                  • reekoon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 3426
                    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                    Originally posted by 1349 View Post
                    Mulla on ihan vakio pumput ja 50% tankissa ympäri vuoden. Eipä mitään ongelmaa ollut vielä.
                    Kuten sanoin


                    Mutta mites tuo EKP + Walbro450. Onko porukka koodannut omaa EKP:sa pumpun vaihdon jälkeen? Sain ensimmäistä kertaa nimittäin "current too high" homman niin lähinnä, että pitääkö hommata suoraan uusi EKP vaiko voiko sen koodata?



                    Myöskin auto tehnyt talven aikana sitä, että käynnistys sahaa välillä ja käy hieman heikosti, kunnes rikastu/käynnistys sykli loppuu. Tämän jälkeen ei mitään ongelmia tyhjäkäynnissä eikä ajossa. Suuttimet tutkittiin eilen istalla vai mikä rheingold se nyt onkaan ja kaikkien suuttimien arvot olivat kuulemma aivan optimit. Arvot saavat vaihdella -220 - 200 välissä niin näyttivät tyliin 0,4 jne. Lähinnä tässä googletellut, että jos EKP alkaa vetelemään viimeisiään, niin saattaa juurikin aiheuttaa näitä oireita eli isommalle pumpulle tuota jännite herjaa ja käynnistämisen vaikeuksia.

                    Jos uutta ekp tilalle niin vaan samanlainen uusi vaiko joku "parempi"

                    Käsitykseni mukaan pre lci:ssä on EKPM2 ja LCI EKPM3 joka on jo valmiiksi paljon parempi. En ole vielä kerennyt katsoa kumpi itselläni. Autohan on LCI mutta N54 koneella.

                    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                    E36 316i Compact Hellrot

                    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                    Comment

                    • yarski
                      BTCF Member
                      • Sep 2013
                      • 311
                      • Rauma

                      Originally posted by reekoon View Post
                      ...Mutta mites tuo EKP + Walbro450. Onko porukka koodannut omaa EKP:sa pumpun vaihdon jälkeen? Sain ensimmäistä kertaa nimittäin "current too high" homman niin lähinnä, että pitääkö hommata suoraan uusi EKP vaiko voiko sen koodata? ...
                      Voi sen koodata, böntti teki tuon mulle ja lakkas turhat herjat ja keltainen kolmiovalo sekä "fuel pump" varoitukset.
                      Herja tuli aina esiin kun vähän paremmin kiihdytteli... ei vaikuttanut mihinkään muuhun kuin kuskin ärsyyntymiseen.
                      G26 i4 M50 supercharged
                      ex: F36 440i xdrive msport
                      ex: E91 335 lci xdrive msport

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3426
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        Originally posted by yarski View Post
                        Voi sen koodata, böntti teki tuon mulle ja lakkas turhat herjat ja keltainen kolmiovalo sekä "fuel pump" varoitukset.
                        Herja tuli aina esiin kun vähän paremmin kiihdytteli... ei vaikuttanut mihinkään muuhun kuin kuskin ärsyyntymiseen.
                        Näin ymmärsin asian kanssa itse. Olen jo kaverin kanssa sopinut, että törkätään ncs expertillä uusi koodi sinne sisään
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • Markojs
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2014
                          • 160
                          • Kirkkonummi

                          Noniin, nyt on kaikki 6 suutinta vaihdettu. Käsinhän ne nitkuttelemalla tosiaan lähti kuten sanoitte.
                          Sain myös inpan vihdoinkin toimimaan ja täten uudet suuttimet koodattua.
                          Onko normaalia että parissa suuttimessa kun syötin uudet arvot, esimerkiksi
                          2.05 niin arvo muuttui inpassa 2.03? muuten kaikki meni ok.

                          Pistin merkille vaihtotyön yhteydessä että joku joskus vaihtanut suuttimia tuohon aikasemminkin.
                          Kaikki oli index 10 paitsi juuri tuo 3 pytyn vuotava oli index 11, eikös se ollut
                          että noita index 11 ja 12 ei saa sekoittaa vanhempien sekaan yksittäin?
                          Myös tuon 3 pytyn suuttimen arvot oli aivan jotain muuta kuin siinä kyljessä luki.. liekö jäänyt koodaamatta

                          No enivei, nyt pienen testiajelun jälkeen voi sanoa että eron huomaa heti jo miten
                          nätisti hörähtää käyntiin ja muutenkin tuntuu yleisesti tasasemmalta meno.
                          Täytyy jossain kohti koittaa ottaa taas logia niin näkee sitten missä mennään.

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 1996
                            • Tampere/kainuu

                            Originally posted by Markojs View Post
                            Onko normaalia että parissa suuttimessa kun syötin uudet arvot, esimerkiksi
                            2.05 niin arvo muuttui inpassa 2.03? muuten kaikki meni ok.
                            On normaalia, että kalibrointiarvo saattaa muuttua ylös tai alaspäin hieman. Testeristä riippumatta.
                            Last edited by zakspeed; 31-03-2019, 09:08. Reason: Lainauksen modifiointi
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • tombbade21
                              Newbiemmer
                              • Oct 2014
                              • 8
                              • tampere

                              Miten nuo lokit pystyy laittamaan liitteenä tänne? Jb4 käytössä ja autossa murhetta että ei tahdo vetoja olla tasaisesti ja pientä pätkimistä aikaajoin Huomattavissa. Pitääkö ottaa screenshot ja laittaa kuvina vai saako koko helahoidon laitettua jotenkin? Mitkä tiedot lokista olisivat oleellisia?
                              E93 335i -08

                              Comment

                              • reekoon
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 3426
                                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                                Originally posted by tombbade21 View Post
                                Miten nuo lokit pystyy laittamaan liitteenä tänne? Jb4 käytössä ja autossa murhetta että ei tahdo vetoja olla tasaisesti ja pientä pätkimistä aikaajoin Huomattavissa. Pitääkö ottaa screenshot ja laittaa kuvina vai saako koko helahoidon laitettua jotenkin? Mitkä tiedot lokista olisivat oleellisia?
                                lataa vaikka https://datazap.me palveluun
                                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                                E36 316i Compact Hellrot

                                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎