Originally posted by Silmaauki
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) viritys part III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
There are several parts which have an alternate, cheaper part number. This is the reason these 'secret' or 'alternate' part numbers exist according to FCP Euro: This reduces the cost the dealerships need to inherit for warranty work on a common failure item until reimbursement from BMW. The...
Tuolta voi kurkkailla niitä halvempia varaosanumeroita. Tuosta tiivisteestäkään ei siis tarvitse maksaa 10€ vaan sen hinta taitaa olla 1-2€ tuolla toisella numerolla.-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Boost over Safety
Pitkästä aikaa. Viime syksynä kun sattuneesta syystä tuli rakennettua autoon uusi moottori ja turbot, niin nyt kun sisään ajo on suoritettu ja tiet olleet jo pikkuisen kuivia, että päässyt pari kertaa vähän kokeilemaan kaasua, niin JB4 hyppää helposti boost over safety tilaan.
Tämä esiintyy parhaiten niin, että esim motarilla jos ajaa 100km/h ja tiputtaa vaikka vain 5 vaihteelle manuaalilla ja painaa kaasua. Ei pohjaan vaan hieman enemmän, niin jb4 heittää boost over safety tilaan.
Tankissa on nyt ollut sellainen 40% suhde. boost safety määritetty 20 ja map 2 ajellut.
Tuleeko tuo vain siitä, että koska nopeus/kierros luvut ovat "alhaiset" tuossa 100 vauhdissa 5 vaihteelle ja oikeasti alkaa ahtamaan liikaa vai jb4 käyttäytyy jotenkin oudosti vai pitäisikö vaan vaihtaa pump/race kartta ja siirtyä laimeampaan e85 seokseen? Toki ilman lämpötilat ovat nyt vielä alhaiset ja jne.
3 vaihteella mitä pari kertaa päässyt nyt nastoilla kokeilemaan niin vetää kyllä nätisti. ahtaa max 17-17,5psi ja hienosti laskee siitä sitten tuonne rpn yläpäähän kohden ~12psi
Logia ei ole valitettavasti nyt laittaa ja sellaisen ajaminen noilla nastoilla on ihan turhaa, koska jos koittaa WOT kiihdytystä 3 vaihteella 80km/h --> rajoitin niin lähtee nastat renkaista.
Autossa viimeisin BEF kartta ja kohtuu uusi jb4 fw.
Modit ovat
IC, DP, walbro450, jb4 + e85 bef
Edit:
pikkuisella googletuksella törmäsin tällaiseen. Onko tieto onko tämä muutos tullut nyt voimaan, eli tuo boos over safety perustuukin nykyään käytettyyn mappiin eikä tuohon BOS määriteltyyn arvoon? tämähän tarkoittaisi sitä, että MAP2 ei voi sitten ajaa enää vaan pitää käyttää MAP5 tai tehdä oma MAP6. Itse en vain tykkää tuosta MAP5 koska sen luonne on niin epäsäännöllinen. Välillä vetää kovaa välillä tuntuu että ei ole edes kartta päällä. Mitenkäs tuon MAP7 käyttäminen. Voiko sitä minun modeilla käyttää vai vaatiiko vielä jotain lisää.
JB4: Proposed boost safety change - 04-28-2018, 10:23 PM
Hi guys,
We come across this issue often where customers don't understand how the global boost safety setting works and trigger annoyance failsafes when in fact nothing is actually wrong.
The current boost safety logic:
1) User enters the boost safety on user adjustment page. Default is normally 18psi.
2) The JB4 is programmed to target no more than 1/2 below this safety boost level regardless of map definition.
3) If boost exceeds the safety setting for more than 1 second the JB4 reverts to a safety map.
4) The boost failsafe also doubles as the in dash boost gauge "max" reading.
Proposed boost safety logic:
1) The "boost safety" field is reassigned to some other task. The max boost gauge reading is set based on the boost sensor. 20psi for 2.5bar, 36psi for 3.5bar.
2) The JB4 is programmed to trigger a boost safety switch IF boost exceeds the map target +2psi for more than a second on twin turbo firmware, or +3psi for more than a second on single turbo firmware.Last edited by reekoon; 18-03-2019, 10:18.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
nvm...
G5_ISO_32_12 Click Here for Firmware -->G5_ISO_32_12_T10.hex
1) Adjusted boost safety system so that boost safety for map4 (stock boost profile) change over is 3psi over map target OR 1psi before sensor runs out of range. Whichever is lower. The user adjustment boost safety setting is now used only for in dash boost gauge calibration. Boost safety won't trigger unless boost is at least 15psi.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by P33P33 View PostNopeella googlauksella ovat samoja turboja kuin VTT:n GC turbot, joissa oli ainakin turbiinisiipien kanssa ongelmaa ja alkoivat savuttamaan aika nopeasti. Kiina /Taiwan tekeleitä eli zagen valmistamat turbot
https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1542970
Okei, kiitos infosta, pitää miettiä jotakin muuta. Ei viitsi mitään sutta eikä sekundaa asentaa.----: Fuck The Fuel Economy :----
Z3 2.8i Supercharged - E92 335i
Comment
-
-
Originally posted by jabneee View PostOnko noiden finturbon (tai vastaavan) modi turbojen kestävyydestä sen enempää tietoa? Turbojen vaihto todennäköisesti alla ja mietinkin, että ostaakko uudet oem turbot vaiko modauttaa nuo vanhat (vai jotain muuta?)
Toistaiseksi autossa on vain dp:t ja dci:t kiinni ja turbo remontin myötä pitää taas kukkaroa vähän säästellä, joten muita päivityksiä saanee odotella.
Korjaussarja vanhoihin raameihin?
Comment
-
-
Originally posted by P33P33 View Post-phoenix race 7,5" cooleri tai VRSF vastaavan kokoinen.
pienemmälläkin tehot toki saavutetaan, mutta sen mitä näiden ahtolämpöjä nähnyt, niin en ite harkitsis muita vaihtoehtoja
VRSF mainoskuvissa ainakin tosi tiuhassa nuo rivat, miten lie Phoenix?
Nyt ollut Wagnerin evo1 competition, mutta siinä ihanan söpö pupun muotoinen kolhu keskellä ja rivat lusussa.
Enkä usko että saa oiottua...
Comment
-
-
Originally posted by Inspector View PostOnko näissä kennossa eroavaisuuksia vai missä?
VRSF mainoskuvissa ainakin tosi tiuhassa nuo rivat, miten lie Phoenix?
Nyt ollut Wagnerin evo1 competition, mutta siinä ihanan söpö pupun muotoinen kolhu keskellä ja rivat lusussa.
Enkä usko että saa oiottua...-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Originally posted by P33P33 View PostEn osaa sanoa kennojen eroista. Nähny vaan logeja noista molemmista ja tuntuvat toimivan. @eljas vois ehkä ottaa tässä lähiaikoina useemman vaihteen login ni näkis miten lämmöt nousee. Hänellä siis phoenix juuri asennettu.N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
Originally posted by eljas View PostKunhan tiellä alkaa olla pitoja niin otan logeja pidemmistå vedoista. Olen välillä seuraillut lyhyemmissä vedoissa, niin käytännössä lämmöt on noussut asteen tai pari. Eli huima ero vakioon tai pienempään välijäähyyn.
Paljonko psi ja millä ahtimilla? Olisikohan tuommoisessa vakio kokoisessa billetti imusiivessä mitään taikaa, jotain parannusta tuottoon lupaavat .
Comment
-
-
Originally posted by Inspector View PostPaljonko psi ja millä ahtimilla? Olisikohan tuommoisessa vakio kokoisessa billetti imusiivessä mitään taikaa, jotain parannusta tuottoon lupaavat .
Originally posted by hardyy View PostMillanen homma on vaihtaa itse kotona tallissa toi välijäähdytin autoon?N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
että syöttö loppuu kesken. Syyt yleensä liian vahva E85 sekoitus ja LPFP finaalissa, LPFP loppuu teho kesken, HPFP loppuu tehokesken tai pettämässä. Jos vakio pumput niin sanoisin max 20% E85 pystyy ajamaan. Toiset sanoo 30% joku ehkä jopa enemmän. Mutta siis laihalle menee.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
Comment