Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • P33P33
    Bimmer Rookie
    • Dec 2015
    • 181
    • Kellokoski

    Originally posted by Silmaauki View Post
    Halpaa ku saippua tää N54 ylläpito. Just tähän vaihdettiin tulpat ja puolat, mutta nyt mä vielä epäilen, että suuttimet menee lisäksi vaihtoon. Ja sitten tää vesipumppu.

    Pystyykö tuota vesipumpun toimimattomuutta mitenkään varmuudella toteamaan, näin kotipihassa.
    Sä voit ottaa paisarin korkin auki. Laittaa virrat päälle lämmöt täysille ja lämppärin puhaltimen pienimmälle nopeudelle puhaltamaan ja kaasupoljin pohjaan reilu 10 s. Sitte ku kuuluu että vesipumppu hörähti ni voit mennä kattoo paisarin sisälle että kuinka hyvin se jaksaa kierrättää vettä. Ihan reipas nuoren miehen pissaa muistuttava suihku siellä pitäis näkyä
    Tämä nyt ei suoraan kerro kuin sen että pyöriikö siellä vesi lainkaan vai ei, ainakaan oman tiedon mukaan. Tuohan on siis se menetelmä kun alat ilmaamaan systeemiä. Kestää noin 10min.
    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

    Comment

    • Markojs
      Bimmer Rookie
      • Apr 2014
      • 160
      • Kirkkonummi

      Originally posted by mikaell View Post
      Vuotava suutinhan tuo on selvästi, kaikki kuvaukset ja oireet viittaavaat juurikin siihen.
      Budjetti ukkohan vaihtaa 3kpl (1 bankin) ja fiksu kaikki kerralla niin tarvitse niistä murehtia vähään aikaan.

      Autokeskukselta sai ainakin suuttimia viime vuonna olisko ollut 126e/kpl ja tiivisteet 10e/kpl, tiedä sitten onko tänä vuonna hinnat nousseet jo.
      Schmiedmannilta löytyi ainakin ja pari kymppiä noiden halvempien hinnat nousseet...

      Varaosanumero tiivisteelle: 13537564751
      Suutin

      Katso viellä logista, että onko kys. sylinterillä hirveesti eroa ajotuksissa verrattuna muihin.
      Jees, täytyy varmaan varautua tuohon 6kpl vaihtoon.
      Mitenkäs tuo ajelu vuotavalla suuttimella? Viikonloppuisin pitäisi omalla autolla
      kulkea ja täytyy ens kuuhun ainakin odotella tiliä, eli tekeekö tuo pahaa
      koneelle ajella tuolla nyt?

      Otanko logia lappu lattiassa vai normaalissa ajossa tässä tapauksessa?
      Muistaakseni viimeisimmässä logissa ei ainakaan ollu kuin jotain -2.7 asteen korjauksia 5 sylinterissä.

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5453
        • S:t Karins

        Originally posted by Silmaauki View Post
        Halpaa ku saippua tää N54 ylläpito. Just tähän vaihdettiin tulpat ja puolat, mutta nyt mä vielä epäilen, että suuttimet menee lisäksi vaihtoon. Ja sitten tää vesipumppu.
        Kohta pääset sitten vaihtamaan korkeapainebensapumpun ja sitten turbot. Sitten venttiilikopan tiivisteen, vanoksen ja turbojen solenoidit, näitä riittää jos ei ole koskaan vaihdettu Mutta mahtava kone on muuten.
        Last edited by Tommix; 12-01-2019, 15:35.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Silmaauki
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 1937
          • Turku

          Jos nyt oiken muistan huoltohistoriaa lukeneeni, niin tähän on korkeapainepumppu jo vaihdettu. Venttiilinkopan tiivistekin on jo pikkuhiljaa menossa vaihtoon. Ensioireita on. Toivottavasti noi muut ei ihan heti realisoidu.
          E93 335i Aarre, Montego blue
          E90 318i talvipulkka

          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

          Comment

          • majgul
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 890
            • Oulu

            Originally posted by Tommix View Post
            Kohta pääset sitten vaihtamaan korkeapainebensapumpun ja sitten turbot. Sitten venttiilikopan tiivisteen, vanoksen ja turbojen solenoidit, näitä riittää jos ei ole koskaan vaihdettu Mutta mahtava kone on muuten.
            Tuo vanos taitaa olla vähän harvinaisempi remppa? Eikö se ollut vielä saakelin kallis. Muut tästä käyty jo omasta toimesta läpi paitsi tuo ja turbot.

            Ja kaikki minun aikana ja 11tkm sisään! Eli joo, halpaa ku saippua perkele!

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5453
              • S:t Karins

              Originally posted by majgul View Post
              Tuo vanos taitaa olla vähän harvinaisempi remppa? Eikö se ollut vielä saakelin kallis. Muut tästä käyty jo omasta toimesta läpi paitsi tuo ja turbot.

              Ja kaikki minun aikana ja 11tkm sisään! Eli joo, halpaa ku saippua perkele!
              Pelkät solenoidit riittää N54:ssa. Ei maksa maltaita nuo.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 890
                • Oulu

                Originally posted by Tommix View Post
                Pelkät solenoidit riittää N54:ssa. Ei maksa maltaita nuo.
                Aah, eli solenoidit vaan yleensä. Ajattelin sitä cam bear ledgeä vai mikä oli jossa kuluu ne "liuskat". Pitää nuo vanoksen solenoidit puhdistaa jossain vaiheessa. Itellä tuntuu olevan tuossa tyhjäkäynnissä sellaista pientä satunnaista tärähdystä vähän väliä, ollut siitä asti kun ostin yli vuosi sitten. Eipä ole auttanut vaikka osia vaihdellut. Ilmeisesti nuo solenoidit saattaa vaikuttaa tyhjäkäyntiin myös?

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1937
                  • Turku

                  Tein tuo P33P33:n mainitseman testin.


                  Ei ruiki yhtään, joten vesipumppuhan tossa on paskana. No auto meni nyt seisontaan talvikuukausien ajaksi, joten tuossa ei nyt oo hirvee kiire korjata.

                  EDIT: Kiitokset kaikille vinkkejä antaneille. On tää hieno foorumi. Pitää ihan siitä syystä liittyä jäseneksi.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • Juspa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1249
                    • Pori

                    Iltaa. En ole lukenut näitä threadeja vielä läpi, olisiko jollain heittää nopea resepti mitä vaaditaan +500 tehoille jos vaikka tuollaisen 335i laittaisi harrasteeksi? Turbot, Välijäähy, pumppu, putkisto...? Ja tietty ohjelma.
                    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                    Ex.
                    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                    E90 320d -05 Schwartz 2
                    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                    E36 352i -91 Diamantschwartz

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5453
                      • S:t Karins

                      Originally posted by Juspa View Post
                      Iltaa. En ole lukenut näitä threadeja vielä läpi, olisiko jollain heittää nopea resepti mitä vaaditaan +500 tehoille jos vaikka tuollaisen 335i laittaisi harrasteeksi? Turbot, Välijäähy, pumppu, putkisto...? Ja tietty ohjelma.
                      Hybriditurbot, JB4 + BEF, iso cooleri, Catless DP, CP + BOW, Stage 2 LPFP, mielellään inletit kuumalle puolelle, ehkä PI (?) sekä tietysti uudet tulpat + puolat, toimivat suuttimet ja HPFP. Nämä noin alkuun tulee mieleen.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • P33P33
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2015
                        • 181
                        • Kellokoski

                        Originally posted by Juspa View Post
                        Iltaa. En ole lukenut näitä threadeja vielä läpi, olisiko jollain heittää nopea resepti mitä vaaditaan +500 tehoille jos vaikka tuollaisen 335i laittaisi harrasteeksi? Turbot, Välijäähy, pumppu, putkisto...? Ja tietty ohjelma.

                        +500 menee varmaankin rikki jo pelkästään noilla mitä itse luettelit. Oma mielipide +500 tehoille olisi varmaan (ja suht edullinen):
                        -Vanhojen ahtimien päivitys, esim finturbo (noin 1300+tiivistesarja200€)
                        -downpipet
                        -phoenix race 7,5" cooleri tai VRSF vastaavan kokoinen. pienemmälläkin tehot toki saavutetaan, mutta sen mitä näiden ahtolämpöjä nähnyt, niin en ite harkitsis muita vaihtoehtoja

                        -LPFP stage2 pumppu

                        -inletit
                        -N20 TMAP anturi
                        -MHD flasher, monitor ja m boost optiot. ja custom softa tietenkin



                        Tällä paketilla pitäisi päästä 520-550hv tienoolle melko varmasti ja vaatii varmaan jonkun e30-e50 etanolimixin. Tästä kun mennään yli, niin alkaa sitten euroja kulumaan. Karkeesti tähän +100hv lisää maksaakin sitten alkaen +3000€



                        Ahtoputken ja dumpin voi uusia sitten, ku ahtoilma ei mee enää täysmääräsenä imusarjaan vaa karkaa ilmoille
                        Last edited by P33P33; 26-02-2019, 07:42. Reason: tarkennus
                        -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                        Comment

                        • mmie
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 514
                          • Kouvola

                          Onko mitään tapaa selvittää onko DME:ssa joku muu, kuin vakio softa (vahva epäily, että on, mutta mikä). Vai onnistuuko MHD:llä ajaa ensin vakiosofta sisään, jonka jälkeen sitten haluttu flash sisään?
                          ex e36 325
                          ex e46 328
                          e92 335i FBO
                          Ducati 900S ie
                          KTM 640
                          Suzuki GT550
                          Honda CBR600

                          Comment

                          • P33P33
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2015
                            • 181
                            • Kellokoski

                            Originally posted by mmie View Post
                            Onko mitään tapaa selvittää onko DME:ssa joku muu, kuin vakio softa (vahva epäily, että on, mutta mikä). Vai onnistuuko MHD:llä ajaa ensin vakiosofta sisään, jonka jälkeen sitten haluttu flash sisään?

                            Pitäisi onnistua juuri noin kuin itse kirjoitit. Login avulla vois toki päätellä mikä softa siellä vois olla.
                            -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                            Comment

                            • mmie
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 514
                              • Kouvola

                              Originally posted by P33P33 View Post
                              Pitäisi onnistua juuri noin kuin itse kirjoitit. Login avulla vois toki päätellä mikä softa siellä vois olla.
                              Kävin ottamassa pari vetoa MAP2 ja default mode 4/3: ahtoi karvan alle 15psi molemmilla vedoilla. Sitten sama BEF mode 4/2: ahtoi n. 17psi molemmilla vedoilla. Laite tuntui toimivan ongelmitta myös normiajossa. Eli joku BEF siellä sitten lienee.? Logeja en ikävä kyllä vielä tänne saa.
                              ex e36 325
                              ex e46 328
                              e92 335i FBO
                              Ducati 900S ie
                              KTM 640
                              Suzuki GT550
                              Honda CBR600

                              Comment

                              • Mantte
                                BTCF Member
                                • Oct 2018
                                • 11
                                • Helsinki

                                Onkos ihmiset käyttäny tuota Bimmergeeksin protool appia? Jenkki foorumeilta jotain luin että sekottanu auton täysin vaikka ei ole säätänyt mitään arvoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎