Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hane.
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 334
    • Iisalmi

    Originally posted by Bmweeysikymppi View Post
    Tästä on varmasti jo aihe mutta jos jollain olisi tähän suora vastaus. Eli e90 06 vm idrive boottailee käynnistyy uudelleen ja etenee siihen asti kun tulee bmw teksti ja sitten näyttö pimenee. Vika kuitenkin loppuu noin 15 min ajon jälkeen ja toimii sitten normaalisti. Voiko CCC yksikkö olla jo mennyt mykäksi vai onko MULF yksikössä joku ongelma? Ei tekisi ihan heti mieli laitta korjuulle joka maksaa 400e joten onko kellään antaa neuvoa voiko olla joku pienempi vika?
    Käytä mulfilta johtoa irti ja jos boottailu loppuu, niin vika paikallistettu.

    Veikkaisin kuitenkin, että vika on CCC yksikössä. Mulla aloitti oireet just samalla tavalla ja lopulta ei enää menny bmw tekstistä eteenpäin ollenkaan. Lähetin ccc:n viroon korjattavaksi, joka palautui viikon päästä ehjänä vuoden takuulla takaisin. Hintaa jäi muistaakseni vähän päälle 200€ postikuluineen

    Comment

    • ässä lavaan
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1717
      • Savo

      Eipä mitään enää
      Last edited by ässä lavaan; 23-03-2020, 18:15.
      E91

      Exät:
      E36 325i -93 Cabriolet
      E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
      E36 325i -91 Sedan
      E30 325i -85

      Comment

      • Bössi
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 140
        • Espoo

        Originally posted by Eerikki View Post
        Kävikö autosi tyhjäkäynnillä nätisti? Omassa tyhjäkäynti edelleen tasaista, vaikka olen ymmärtänyt, että huohottimen tukkeutuessa tyhjäkäynti muuttuu epätasaiseksi.
        Menin BMW Servicen analyysin kanssa suositellulle pajalle ja siellä kaveri tuumasi, että hän silti epäilee huohotinta ja se on halvinta tsekata ensin. Edetään sitten niin, kun ei siitä venttilivarsien tiivisteistä ole varmuutta vaan Bemarin huoltomiehen paras arvaus. Em. huoltomies totesi että, tuossa moottorissa (N52B30A) ei ole huohottimet menny rikki juuri koskaan. Pitääköhän tuo paikkaansa?
        Kävi nätisti tyhjäkäyntiä. Ja tuohon myöhemmin mainittuun savutuksen määrään - mulla tuli täyskiihdytyksessä putkesta semmoinen valkoinen savu, ettei peileistä nähnyt takana tulevia autoja ollenkaan. Sinnittelin pintakaasulla noin viikon verran ja sitten öljyä kuluikin yhtenä päivänä jo 0,5l/50km.
        Kesä: E36 328i Cabrio -97
        Käyttis: E90 330d xDrive -11

        ex: E87 118d -06, E36 323ti -99, E87 130i -07, E46 325ti -02, E36 328i Touring -95, E36 323i Coupe -96

        Comment

        • kautsi300
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 219
          • Järvenpää

          2009 320D N47 koneella.
          Ensin ilmestyi öljyvuoto, jonka korjasin vaihtamalla öljynlauhduttimen O-renkaat. Ö-suodattimen kotelon/ tämän lauhduttajan alapuolella sijaitsee hehkujen ohjainyksikkö, joka ei tykännyt öljystä tai se pois pesusta vaan irtisanoutui tehtävästään. Herjasi kaikkien hehkujen vikaa ja jätti DPF:n polttamatta, tuli pari muutakin vikakoodia.
          Nyt on uusi Beru-ohjausyksikkö paikallaa ja koodit nollattu. Enää ei herjaa hehkuja, mutta a480 DPF:ää. Polttoa kokeiltu muutaman kerran ja lämmöt nousee, mutta epäilen tekeekö sitä loppuun saakka. Ajon jälkeen jos kiihdyttää rivakasti tulee puolimoottorivalo ja seuraavat koodi, "4933 Air system, air to EGR mass flow, plausibility" ja "3FF1 Air-mass flow sensor".

          Ilmamassamittari putsattu, ei vaikutusta. Oisko jollain ideoita?

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by kautsi300 View Post
            2009 320D N47 koneella.
            Ensin ilmestyi öljyvuoto, jonka korjasin vaihtamalla öljynlauhduttimen O-renkaat. Ö-suodattimen kotelon/ tämän lauhduttajan alapuolella sijaitsee hehkujen ohjainyksikkö, joka ei tykännyt öljystä tai se pois pesusta vaan irtisanoutui tehtävästään. Herjasi kaikkien hehkujen vikaa ja jätti DPF:n polttamatta, tuli pari muutakin vikakoodia.
            Nyt on uusi Beru-ohjausyksikkö paikallaa ja koodit nollattu. Enää ei herjaa hehkuja, mutta a480 DPF:ää. Polttoa kokeiltu muutaman kerran ja lämmöt nousee, mutta epäilen tekeekö sitä loppuun saakka. Ajon jälkeen jos kiihdyttää rivakasti tulee puolimoottorivalo ja seuraavat koodi, "4933 Air system, air to EGR mass flow, plausibility" ja "3FF1 Air-mass flow sensor".

            Ilmamassamittari putsattu, ei vaikutusta. Oisko jollain ideoita?
            480A meinaa, että DPF on tukossa. Vaatii polttopyynnön laittamisen päälle ja ajossa koodien nollaamista kunnes poltto pysyy päällä. Jos tuo koodi on päällä, niin ei edes yritä polttaa vaikka olisi polttopyyntö. Nuo kaksi voi johtua esim. vuotavasta EGR:stä. Vuotavalla EGR mitattu ilmamassa ei vastaa laskettua.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • matke
              BTCF Member
              • Sep 2019
              • 146
              • joensuu

              Eli kahteen m47 oon asentanu turbotukusta tulevan ahtimen tämän https://www.turbotukku.com/tuotteet....d=18978/490309
              Molemissa autoissa ahdin on ns outo päästää ahdot silleen kerralla suhauttamalla kuulostaa ronskilta ja tuntuu että tehoja on vienyt molemista inpalla katsottu ahtopaineet olleet 2.4-2.5 molemissa,vikakoodeja ei ole, toinen auto sammutaessa suhataa hirmusesti.
              Last edited by matke; 01-04-2020, 12:21.
              harraste: kesäkäyttis e39 530d &toyota corolla ke70
              käyttis: e39 530d talvipommi


              Inpa/ista bmw vikakoodien lukua.

              Comment

              • palze
                BTCF Member
                • Apr 2018
                • 77
                • Helsinki

                Originally posted by Tuimasika View Post
                Myös jos Alpinen retrofittiä jossain vielä järkihintaan, saa linkata (näyttäisi nousseen yli 600e, mikä on jo liian kallista tuohon autoon)
                Kannattaa kysyä tuolta, vaikka sivu näyttääkin not in stock: https://www.leebmann24.de/bmw-hifi-system-alpine.html

                Comment

                • Eerikki
                  Newbiemmer
                  • Mar 2020
                  • 13
                  • Helsinki

                  Originally posted by Bössi View Post
                  Kävi nätisti tyhjäkäyntiä. Ja tuohon myöhemmin mainittuun savutuksen määrään - mulla tuli täyskiihdytyksessä putkesta semmoinen valkoinen savu, ettei peileistä nähnyt takana tulevia autoja ollenkaan. Sinnittelin pintakaasulla noin viikon verran ja sitten öljyä kuluikin yhtenä päivänä jo 0,5l/50km.
                  Tämä mun auton ongelma on nyt ratkennut. Hyytyminen tosiaan loppui siihen, kun vanoksen solenoidid vaihdettiin päittäin. Imupuolen solenoidi ei toiminut. on nyt pakokaasupuolella. Tai näin asia minulle kerrottiin. Mutta tämähän ei vielä savutusta lopettanut. Sen lopetti huohottimen vaihtaminen. Se oli täynnä öljyistä limaa. Pari kertaa se huohottimen vaihdon jälkeen vielä pössäytti mutta se oli korjaamon mukaan odotettavaa, imusarjassa varmaan edelleen mönjää, joka sieltä on nyt jo lähtenyt pois, kun enää ei pössäytä. Huohottimen letkun lämmitysvastus ei kuulemma toiminut eikä toimi edelleenkään. Lisäksi tuo pakopuolen vanoksen solenoidi olisi kai hyvä fiksata. Onnistuukohan korjaamaan, vai liekkö suoraan vaihtohomma? Taitaa onnistua ihan maallikoltakin?

                  Comment

                  • asdteme
                    BTCF Member
                    • Mar 2015
                    • 756
                    • P-Savo

                    Originally posted by Eerikki View Post
                    Tämä mun auton ongelma on nyt ratkennut. Hyytyminen tosiaan loppui siihen, kun vanoksen solenoidid vaihdettiin päittäin. Imupuolen solenoidi ei toiminut. on nyt pakokaasupuolella. Tai näin asia minulle kerrottiin. Mutta tämähän ei vielä savutusta lopettanut. Sen lopetti huohottimen vaihtaminen. Se oli täynnä öljyistä limaa. Pari kertaa se huohottimen vaihdon jälkeen vielä pössäytti mutta se oli korjaamon mukaan odotettavaa, imusarjassa varmaan edelleen mönjää, joka sieltä on nyt jo lähtenyt pois, kun enää ei pössäytä. Huohottimen letkun lämmitysvastus ei kuulemma toiminut eikä toimi edelleenkään. Lisäksi tuo pakopuolen vanoksen solenoidi olisi kai hyvä fiksata. Onnistuukohan korjaamaan, vai liekkö suoraan vaihtohomma? Taitaa onnistua ihan maallikoltakin?
                    Huohottimen lämmitysvastuksesta (BMW PCV valve heater) on ainakin joihinkin N52 koneellisiin takaisinkutsu, kysäse sitä merkkihuollosta.
                    better late than never

                    E90 325i
                    E30 M3
                    E92 M3 Competition

                    Comment

                    • kautsi300
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 219
                      • Järvenpää

                      2009 320D N47 koneella.
                      Ensin ilmestyi öljyvuoto, jonka korjasin vaihtamalla öljynlauhduttimen O-renkaat. Ö-suodattimen kotelon/ tämän lauhduttajan alapuolella sijaitsee hehkujen ohjainyksikkö, joka ei tykännyt öljystä tai se pois pesusta vaan irtisanoutui tehtävästään. Herjasi kaikkien hehkujen vikaa ja jätti DPF:n polttamatta, tuli pari muutakin vikakoodia.
                      Nyt on uusi Beru-ohjausyksikkö paikallaa ja koodit nollattu. Enää ei herjaa hehkuja, mutta a480 DPF:ää. Polttoa kokeiltu muutaman kerran ja lämmöt nousee, mutta epäilen tekeekö sitä loppuun saakka. Ajon jälkeen jos kiihdyttää rivakasti tulee puolimoottorivalo ja seuraavat koodi, "4933 Air system, air to EGR mass flow, plausibility" ja "3FF1 Air-mass flow sensor".

                      Ilmamassamittari putsattu, ei vaikutusta. Oisko jollain ideoita?
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      480A meinaa, että DPF on tukossa. Vaatii polttopyynnön laittamisen päälle ja ajossa koodien nollaamista kunnes poltto pysyy päällä. Jos tuo koodi on päällä, niin ei edes yritä polttaa vaikka olisi polttopyyntö. Nuo kaksi voi johtua esim. vuotavasta EGR:stä. Vuotavalla EGR mitattu ilmamassa ei vastaa laskettua.
                      Problem solved. Ahtoputki vuoti toisesta coolerin liitännästä. Nyt lähtee liikkelle ihan eritavalla eikä tule vikakoodeja.
                      Last edited by kautsi300; 06-04-2020, 15:35.

                      Comment

                      • KSA
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2012
                        • 52
                        • Tampere

                        Autona E90 330d 2005 automaatti, ohjelmoitu + egr off ja xHp Stage3

                        Ongelma: kun dpf poltto on käynnissä, ei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä, meinaa ns.tukehtua. Joutuu kaasulla pitämään esim liikennevaloissa käynnissä.

                        Ei vikakoodeja..

                        Kokemuksia ? Ideoita mistä lähtee selvittään ?

                        Comment

                        • Markojs
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2014
                          • 160
                          • Kirkkonummi

                          Onko vinkkejä millä lähtisi vanhojen tummennuskalvojen tarttuneet liimat
                          suht kivuttomasti veks? kynnellä vähän koitin niin aika homma tuntuis olevan :think

                          Ja onko jollai hyviä kokemuksia jostain puljusta PK-seudulla missä laittaisivat
                          uudet kalvot E92 sivulaseihin (mitkä toivonmukaan ei irtoaisi heti lasin lasketessa/noustessa)

                          Comment

                          • alfaromeo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2019
                            • 258
                            • Suomi

                            Originally posted by Markojs View Post
                            Onko vinkkejä millä lähtisi vanhojen tummennuskalvojen tarttuneet liimat
                            suht kivuttomasti veks? kynnellä vähän koitin niin aika homma tuntuis olevan :think

                            Ja onko jollai hyviä kokemuksia jostain puljusta PK-seudulla missä laittaisivat
                            uudet kalvot E92 sivulaseihin (mitkä toivonmukaan ei irtoaisi heti lasin lasketessa/noustessa)
                            Brake cleaner ja joku rätti. Kuumailmapuhallin vauhdittaa hommaa. Sitä liiman rämmälettä yms on sitten joka paikka täynnä
                            E92 335ia
                            F11 535ia

                            Comment

                            • Dusty
                              Bimmer Rookie
                              • May 2017
                              • 112
                              • Vantaa

                              Originally posted by Markojs View Post
                              Onko vinkkejä millä lähtisi vanhojen tummennuskalvojen tarttuneet liimat
                              suht kivuttomasti veks? kynnellä vähän koitin niin aika homma tuntuis olevan :think

                              Ja onko jollai hyviä kokemuksia jostain puljusta PK-seudulla missä laittaisivat
                              uudet kalvot E92 sivulaseihin (mitkä toivonmukaan ei irtoaisi heti lasin lasketessa/noustessa)

                              Helvetin kova äijä toi Janne tummentamaan/teippaamaan. 8v aikana ei yksikään kalvo irronnut ellei ollut tarkotus irrottaa. Myös laadukas kalvo on kivuttomampi irroittaa. Suosittelen kovasti! Alla linkkiä miehen sivuille.

                              Kolhujen oikasut maalaamatta.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by Markojs View Post
                                Onko vinkkejä millä lähtisi vanhojen tummennuskalvojen tarttuneet liimat
                                suht kivuttomasti veks? kynnellä vähän koitin niin aika homma tuntuis olevan :think

                                Ja onko jollai hyviä kokemuksia jostain puljusta PK-seudulla missä laittaisivat
                                uudet kalvot E92 sivulaseihin (mitkä toivonmukaan ei irtoaisi heti lasin lasketessa/noustessa)
                                Itse käytän liimanpoistoon valet pro:ta. Irroittaa liimat tehokkaasti ja sen poistaminen pinnalta on helppoa. Ikkunoiden sisäpinnoille vähän huono vaikka tärpättiä laittaa kun se on sitten työläämpi saada pois lopuksi. Yksi vaihtoehto toki ksyleeni, lähtee varmasti liimat tehokkaasti, tosin muoviosat ei varmaan hirveästi tykkää.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎