Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biimer91
    Newbiemmer
    • Feb 2020
    • 11
    • Kankaanpää

    E91 Adaptiiviset valot

    Morjes. bemari alkoi remontin jälkeen herjaamaan adaptiivisia valoja ja kukaan ei yllättäen korvaa.

    Kysymys kuuluu: osaako joku koodata tämän hienon ominaisuuden pois käytöstä? Mahdollisuus tähän ilmeisesti on, mutta en itse omista laitteistoa tai taitoa kyseiseen operaatioon.

    kyseessä 2010 mallin e91 325D

    Comment

    • alpine3
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2010
      • 1265
      • Kajjjaani

      Originally posted by biimer91 View Post
      Morjes. bemari alkoi remontin jälkeen herjaamaan adaptiivisia valoja ja kukaan ei yllättäen korvaa.

      Kysymys kuuluu: osaako joku koodata tämän hienon ominaisuuden pois käytöstä? Mahdollisuus tähän ilmeisesti on, mutta en itse omista laitteistoa tai taitoa kyseiseen operaatioon.

      kyseessä 2010 mallin e91 325D
      Mielenkiinnosta mikä remontti siihen tehtiin ja missä kun kukaan ei korvaa?
      BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
      BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

      Comment

      • HapE91
        Newbiemmer
        • Feb 2020
        • 1
        • Klaukkala

        2007 Vuoden bmw e91

        Onko kellään kokemusta näistä laitteista?:think
        Attached Files

        Comment

        • tiakri
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 208

          En tiedä onko oikea paikka kysyä mutta ehkä riittävästi.

          Vaihdoin aikoinaan N53 325 imusarjan 330 malliseen ja sain tuning firmalta kaapelin jolla luettiin ilmeisesti moottorinohjauskoodi ja sitten pari päivää myöhemmin kun olivat sen tuunanneet, niin asennettiin samalla kaapelilla se uusi.

          Pystyykö siis BMW ecuja koodaamaan ihan kaikilta osin OBD portin kautta? Se miksi kysyn on se kun jossain Viripaja yms ohjelmissa juotetaan jotain johtoja piirilevyille ennenkuin kytketään tietokoneeseen jne.

          Sitten vielä semmonen lisäkysymys että pystyykö noita ecu karttoja tutkimaan jotenkin ite vai onko ne jotain proprietary ohjelmia millä niitä viritellään?
          E90lci'09

          Comment

          • Bimmer145
            BTCF Member
            • Jul 2014
            • 343
            • https://t.me/pump_upp

            Ideoita mistä lähteä selvittämään vikaa? Autona e92 m3.

            Ajossa toimii normaalisti, tyhjäkäynnillä alkaa käydä huonosti ja lopulta sammuu. Vikakoodit valittaa liian rikkaasta seoksesta. Kaasuläpät korjattu, tyhjäkäyntiventtiili putsattu, lambdat kunnossa ja tulpat vaihdettu. Puolilämpimänä ei aina käy tyhjäkäyntiä ollenkaan.
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • ozi
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 268
              • .

              Eikös vuotava pakoputki voi aiheuttaa seoksen rikastumisen ?

              Originally posted by Bimmer145 View Post
              Ideoita mistä lähteä selvittämään vikaa? Autona e92 m3.

              Ajossa toimii normaalisti, tyhjäkäynnillä alkaa käydä huonosti ja lopulta sammuu. Vikakoodit valittaa liian rikkaasta seoksesta. Kaasuläpät korjattu, tyhjäkäyntiventtiili putsattu, lambdat kunnossa ja tulpat vaihdettu. Puolilämpimänä ei aina käy tyhjäkäyntiä ollenkaan.
              No turbo shit - just real shit
              e92 335i

              Comment

              • bmw323it
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1821
                • N/A

                Originally posted by ozi View Post
                Eikös vuotava pakoputki voi aiheuttaa seoksen rikastumisen ?
                Pitäisi kaiketi vuotaa ennen lambdaa.
                Nyt:
                BMW 530e (g30)
                BMW 335i (e90)
                BMW 323iC (e36)
                BMW 850i (e31)
                Golf GTE
                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                Comment

                • ozi
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 268
                  • .

                  Originally posted by bmw323it View Post
                  Pitäisi kaiketi vuotaa ennen lambdaa.
                  Mulla tässä hiljattain vuoti laipoista lambdojen jälkeen ja vikakoodia silti pukkasi. Autona tosin 335 n54:lla.
                  No turbo shit - just real shit
                  e92 335i

                  Comment

                  • Bimmer145
                    BTCF Member
                    • Jul 2014
                    • 343
                    • https://t.me/pump_upp

                    Originally posted by ozi View Post
                    Eikös vuotava pakoputki voi aiheuttaa seoksen rikastumisen ?
                    Ei ainakaan näkyviä vuotoja löytynyt :think
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17837
                      • PKS

                      Originally posted by Bimmer145 View Post
                      Ideoita mistä lähteä selvittämään vikaa? Autona e92 m3.

                      Ajossa toimii normaalisti, tyhjäkäynnillä alkaa käydä huonosti ja lopulta sammuu. Vikakoodit valittaa liian rikkaasta seoksesta. Kaasuläpät korjattu, tyhjäkäyntiventtiili putsattu, lambdat kunnossa ja tulpat vaihdettu. Puolilämpimänä ei aina käy tyhjäkäyntiä ollenkaan.
                      Kun tuossa ylhäällä toisessa tapauksessa puhuttiin tuosta huohotuksen vaikutuksesta käyntiin niin ei olisi huono idea kokeilla raottaa öljykorkkia.
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36
                      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • Bimmer145
                        BTCF Member
                        • Jul 2014
                        • 343
                        • https://t.me/pump_upp

                        Originally posted by Dualfun View Post
                        Kun tuossa ylhäällä toisessa tapauksessa puhuttiin tuosta huohotuksen vaikutuksesta käyntiin niin ei olisi huono idea kokeilla raottaa öljykorkkia.
                        Täytyypä kokeilla!
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • bitzer223
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2011
                          • 78
                          • Oulu

                          Pakoputken joustopätkän vaihto

                          Onko kukaan noita vaihdellut? Lähinnä kiinnostaa että onko kokonaisuudessaan pulttaamalla kasattu vai joutuuko hitsihommiin? Ja ovatko nuo kuinka tiukassa? Potilas 190tkm ajettu 320xd
                          Osa nro 11 http://bmwfans.info/parts-catalog/E9...culate_filter/
                          Attached Files

                          Comment

                          • Kenopi_
                            Newbiemmer
                            • Nov 2012
                            • 26
                            • Suomi

                            Terve,

                            On tässä nyt kuukauden päivät ollut ongelmaa e91 lci vasemman etu-umpion kosteuden kanssa. Ongelma ei ole ihan yhtä paha (vielä) kuin osassa autoja mitä tulee liikenteessä ja netissä vastaan. Onko kellään ideoita mistä kannattaa lähteä vielä tutkimaan asiaa ennenkun ottaa koko umpion pöydälle? Tilat on rajalliset ja mielellään en ihan heti alkaisia puskuria irrottelemaan. Olen jo muutamaan otteeseen avannut umpion päältä löytyvän luukun sekä AHL umpiosta löytyvän sisemmän valon kierrekorkin ja molempien tiivisteet näyttäisivät olevan ihan ok kunnossa.

                            Silmämääräisesti myös sisälokarin huoltoluukun kautta katsottuna xenon polttimon kansi näyttäisi olevan kiinni, eikä polttimoa ole taidettu ihan hetkeen vaihtaakkaan. Umpion yläsaumaa koitin jo tiivistää sikaflexillä, koska kyseiseen umpioon on sitä näköjään jo aiemmin kokeiltu. Olen nyt useampaan otteeseen kuivannut föönillä umpiota päältä löytyvän luukun kautta ja pariin otteeseen jättänyt "kuivumaan" lämpimään talliin.

                            Eikä nyt taida olla kyse ominaisesta kostean kelin huurtumisesta, koska kuivilla pakkaskeleillä toiseen umpioon ei muodostu huuruja ollenkaan. Kuivasin umpion eilen päivällä ja tänään aamulla rapsakassa 8 asteen pakkasessa vasen umpio oli töihin päästyä alareunasta huurussa. En tiedä onko jossain vielä "jumissa" kosteutta, joka sitten huurustuu viiman ja valon yhteisvaikutuksesta. Kaikki alkoi yhtenä päivänä kun vettä tuli oikein reippaasti ja sitä ennen ongelmaa ei ollut. Uusi AHL xenon umpio on "hieman" suolasen hintanen ja samoin myös kääntyvien valojen ohjainboksi.
                            E91 325d LCI M-Sport

                            Comment

                            • McBeast
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2007
                              • 2998
                              • Tallinn

                              Originally posted by Kenopi_ View Post
                              Terve,

                              On tässä nyt kuukauden päivät ollut ongelmaa e91 lci vasemman etu-umpion kosteuden kanssa. Ongelma ei ole ihan yhtä paha (vielä) kuin osassa autoja mitä tulee liikenteessä ja netissä vastaan. Onko kellään ideoita mistä kannattaa lähteä vielä tutkimaan asiaa ennenkun ottaa koko umpion pöydälle? Tilat on rajalliset ja mielellään en ihan heti alkaisia puskuria irrottelemaan. Olen jo muutamaan otteeseen avannut umpion päältä löytyvän luukun sekä AHL umpiosta löytyvän sisemmän valon kierrekorkin ja molempien tiivisteet näyttäisivät olevan ihan ok kunnossa.

                              Silmämääräisesti myös sisälokarin huoltoluukun kautta katsottuna xenon polttimon kansi näyttäisi olevan kiinni, eikä polttimoa ole taidettu ihan hetkeen vaihtaakkaan. Umpion yläsaumaa koitin jo tiivistää sikaflexillä, koska kyseiseen umpioon on sitä näköjään jo aiemmin kokeiltu. Olen nyt useampaan otteeseen kuivannut föönillä umpiota päältä löytyvän luukun kautta ja pariin otteeseen jättänyt "kuivumaan" lämpimään talliin.

                              Eikä nyt taida olla kyse ominaisesta kostean kelin huurtumisesta, koska kuivilla pakkaskeleillä toiseen umpioon ei muodostu huuruja ollenkaan. Kuivasin umpion eilen päivällä ja tänään aamulla rapsakassa 8 asteen pakkasessa vasen umpio oli töihin päästyä alareunasta huurussa. En tiedä onko jossain vielä "jumissa" kosteutta, joka sitten huurustuu viiman ja valon yhteisvaikutuksesta. Kaikki alkoi yhtenä päivänä kun vettä tuli oikein reippaasti ja sitä ennen ongelmaa ei ollut. Uusi AHL xenon umpio on "hieman" suolasen hintanen ja samoin myös kääntyvien valojen ohjainboksi.
                              Itselläni alkoi vuotamaan E92:ssa juuri se sisälokarin takana oleva huoltoluukku, vaikka vaikutti silmämääräisesti ihan hyvältä.

                              Ne ei ainakaan silloin maksaneet juuri mitään BMW:ltä, joten uusin sen varuiksi ja huurtumiset loppui ainakin omasta autostani.
                              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                              Comment

                              • Kenopi_
                                Newbiemmer
                                • Nov 2012
                                • 26
                                • Suomi

                                Originally posted by McBeast View Post
                                Itselläni alkoi vuotamaan E92:ssa juuri se sisälokarin takana oleva huoltoluukku, vaikka vaikutti silmämääräisesti ihan hyvältä.

                                Ne ei ainakaan silloin maksaneet juuri mitään BMW:ltä, joten uusin sen varuiksi ja huurtumiset loppui ainakin omasta autostani.
                                Pitää melkeempä tilata kaikki irrotettavat kannet ja käyttää sisälokari jossain vaiheessa auki, kattelin että schmiedmannilta ainakin saa alkuperäiset vajaalla 60 eurolla
                                E91 325d LCI M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎