Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tryffis
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 271
    • Vantaa

    Originally posted by palze View Post
    Vaihdoitko siis pelkät osat vai myös softan samalla? Tuossa lokissa on hyvin outoa, että pyydetty load ei nouse samanaikaisesti, kun kaasun avaa, vaan vasta useita sekunteja myöhemmin. Boost target jää matalaksi, koska koko ECU:n toiminta perustuu loadin perusteella säätyviin parametreihin, joista boost on yksi. En itse keksi muuta syytä kuin softavika siihen, ettei tuo load nouse, sillä teoriassa sen pitäisi nousta kaasusta, vaikkei välijäähyä ja ahtoputkea olisi paikallaan ollenkaan. Softavian korjaamiseksi kannattaa flashata uudelleen tai koittaa eri mappia ja/tai versiota.

    Jos taas vaihdoit pelkät osat, niin silloin vian luulisi tietysti olevan niissä. En osaa tosin selittää, miksi siinä tapauksessa auto käyttäytyy tuolla tavalla.
    Softaa ei vaihdettu, eikä koskettu muuhunkaan kuin kyseisiin osiin. Vakiosoftaa voisi kokeilla, mutta tankki täys viinaseosta niin vähän on huono lennosta vaihtaa. Kerran ilmestyi tollanen shadow vikakoodi 2fdb, crankshaft signal not plausible. Katoin kampuran asentotunnistimen liittimen ja se vaikutti olevan kunnossa. Ainoa toki että mulla on stage 2, ja ic:n jälkeen vois tota 2+ softaakin käyttää, mutta eikai se nyt tällätavalla voi vaikuttaa


    Tässä video eiliseltä kun vedin riskillä nippareilla puhelimen pellin alle ja ajoa että näkis mitä tapahtuu Tossa oli (luultavasti) vielä liika jäykkä jousi dumpissa, niin kuuluu toi suhina muualta ennenkun dumppi aukeaa. Se ääni tulee turbolle lähtevistä inleteistä. Vaihdoin kevyempää jousta niin nyt ei ainakaan paikallaan enää päästä muualta kuin dumpista. Jotain ihmeellistä suhinaa sieltä kyllä kuuluu edelleen, varsinkin kun automaatti vaihtaa vaihdetta täys vedolla. Mietin sitä vaihtoehtoa että joku inletti ois toki voinu pompata pois mutta ei senkään pitäisi järjen mukaan vaikuttaa painepuolelle.

    Tossa myös huomaa kun läväsee n. 32 sec kohdalla lätyn lattiaan niin siinä se aikansa keräilee. Metanoli-nipasta paineilmaa ja fairyvettä joka liitokseen vois varmaan saada tiiveyden kokeiltua. Kokeilen kans tuupata sen 2+ kartan huomenna niin saa sen softavian pois suljetuksi.


    Edit: noniin eli tajusinpa juuri että ei parane ajella ilman flektiä näköjään torque limitti päällä kun tarkastelin uutta logia, voi saatana enpä ois ajatellu että noin flektin irroitus vaikuttaa ja menee auto ns. puoli limppiin

    Jätin tarkotuksella irti testauksien ajaksi kun on niin perseestä se asentaa tuonne, jos olisi vaikka vuotanut jostain niin nyt sentakia sai raapia nyt päätään rikki. On nää kyllä vehkeitä....
    Last edited by tryffis; 10-04-2020, 16:09.

    Comment

    • mmie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 502
      • Kouvola

      Inletit

      Vinkkejä mistä saisi ostettua suht vikkelästi inletit vakioturboihin?
      ex e36 325
      ex e46 328
      e92 335i FBO
      Ducati 900S ie
      KTM 640
      Suzuki GT550
      Honda CBR600

      Comment

      • BMW
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 3822
        • California

        Kysele kenellä on hyllyssä. Vaikka suomalaisilta VRSF jälleenmyyjiltä. Vakioahtimen inletin koko on 1.75”. Pikku vinkki: inletit on sit aivan kullit asentaa paikoilleen
        P
        R
        N
        D

        Comment

        • Krampus
          BTCF Member
          • Nov 2017
          • 373
          • Keski-Suomi

          Originally posted by BMW View Post
          Kysele kenellä on hyllyssä. Vaikka suomalaisilta VRSF jälleenmyyjiltä. Vakioahtimen inletin koko on 1.75”. Pikku vinkki: inletit on sit aivan kullit asentaa paikoilleen
          2" menee myös hyvin vakioahtimeen ja ei edes ollut mitenkään väljä kun sen huulille työnsi. Tiukasti pysyy. Monissa ohjeissa on, että rasvaa takimmaisen inletin niin sitä ei kannata tehdä. Letkukiristin lähtee liukumaan pois kiristyskohdasta. Zetassa on kyllä takana tilaa, mutta rasvasin inletin pään ulkopuolelta, että kiristimen saa siirrettyä paremmin turbon juureen. Virhe oli ja aikaa tuhraantui ja v-käyrä nousi aika lailla kun yritin kiristää sitä. Rasvat pois ja homma onnistui samantien. Kunnon 20mm leveää ja kuusiokoloruuvilla kirittävää kiristintä kannattaa käyttää niin ainakin saa kireälle ja pysyy paikallaan.
          E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
          F39 X2 Xdrive20D, käyttis
          Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

          Comment

          • mmie
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 502
            • Kouvola

            Originally posted by BMW View Post
            Kysele kenellä on hyllyssä. Vaikka suomalaisilta VRSF jälleenmyyjiltä. Vakioahtimen inletin koko on 1.75”. Pikku vinkki: inletit on sit aivan kullit asentaa paikoilleen
            Oisko mitään vinkkiä firmasta? Nyt turbojen vaihdon yhteydessä menis kivuttomimmin paikolleen.
            ex e36 325
            ex e46 328
            e92 335i FBO
            Ducati 900S ie
            KTM 640
            Suzuki GT550
            Honda CBR600

            Comment

            • BMW
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 3822
              • California

              Originally posted by mmie View Post
              Oisko mitään vinkkiä firmasta? Nyt turbojen vaihdon yhteydessä menis kivuttomimmin paikolleen.
              Ei oo Suomi diilereistä kokemusta
              P
              R
              N
              D

              Comment

              • mikaell
                BTCF Member
                • Jul 2017
                • 422
                • Kla

                Jos hätäseen haluat niin mlperformancesta kyllä tulee parissa päivässä hävittäjällä pihaan se on saletti.
                BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                p. 040 166 7576 / Whatsapp

                Comment

                • mmie
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 502
                  • Kouvola

                  Originally posted by mikaell View Post
                  Jos hätäseen haluat niin mlperformancesta kyllä tulee parissa päivässä hävittäjällä pihaan se on saletti.
                  Tuolta tilannut ennenkin ja samaan päädyin nytkin. Katsotaan miten perille löytää tällä kertaa.
                  ex e36 325
                  ex e46 328
                  e92 335i FBO
                  Ducati 900S ie
                  KTM 640
                  Suzuki GT550
                  Honda CBR600

                  Comment

                  • Markojs
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2014
                    • 160
                    • Kirkkonummi

                    Saattais olla että pääsis käsiks jossain kohti tuollaisiin modattuihin ahtimiin.
                    Jos vähän listaan mitä autoon on tehty niin jos kokeneemmat harrastajat vähän täydentäisi
                    mitä olisi hyvä tehdä taikka käydä läpitte ennen kuin alkaa moiseen.
                    Tarkotus olisi sinne jonnekkin 550+hv tienoille joutua.

                    E92 335i N54 -06 Manuaali aj. 179tkm.
                    - Tulpat + puolat uusittu
                    - Imukanavat pähkinäpuhallettu n. 2v sitten (10tkm+)
                    - Suuttimet vaihdettu index 12
                    - Kaikki alipaineletkut uusittu
                    - 335is/550i Kytkin
                    - VRSF alumiininen ahtoputki (orkkis DV:t, onko suotavaa päivittää esim. forgen?)
                    - VRSF 7" HD välijäähy
                    - VRSF 3" katittomat downpipet
                    - RB PCV valve
                    - BMS dual conet
                    - MHD stage 2+ (custom softa varmasti tilalle jos tähän lähdetään)
                    - VRSF orkkis paikan inletit 1,75" mitalla hyllyssä (passaako nuo vai tarviiko vaihtaa 2") ?
                    - Entä outletittien tarve?
                    - Stage 2 LPFP tarkoitus hommata.
                    - Jotain muuta ??

                    Varmaan sitten hahmottuu myöhemmin millä mennään mutta varmaan 98 + viina.

                    Kiitos!
                    Last edited by Markojs; 26-04-2020, 16:44.

                    Comment

                    • Crimson King
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2019
                      • 32
                      • Satakunta

                      Mulla on sama projekti menossa kuin Markolla, joten lähden törkeästi siivelle huutelemaan samaa kysymystä. Arvostaisin jos joku katselisi listan läpi ja kertoisi mitä kannattaa vielä tehdä, jotta edessä olisi huolettomia kilometrejä.

                      Tavoitteena olisi päästä sinne +500 hummaan.

                      Autona E90 N54 335xi manuaali. 140 000km.

                      Autosta löytyy jo:

                      - Wagner EVO2 cooleri
                      - Wagner katittomat downpipet
                      - Stage 2 lpfp by pluto
                      - Chargepipe
                      - Alustasarja

                      Tulossa/tilattu:

                      - Imukanavien pähkinäpuhallus
                      - Öljysuodattimen jalan tiiviste
                      - Öljyjäähdyttimen tiiviste
                      - Venttiilikopan tiiviste+pultit
                      - Index 12 suuttimet
                      - Uusi korkeapainepumppu
                      - Uusi SKF moniurahihnasarja
                      - NGK 97506 Spark Plug
                      - Oil catch can
                      - BMS vapaavirtaussuodattimet
                      - VRSF inlets
                      - 335is/550i Kytkin
                      - Uudet Puolat
                      - N54 PCV VALVE
                      - Silikoniset alipaineletkut
                      - Turbosmart BOV
                      - Turbotohtori Stage 3 ahtimet
                      - Teräspunosjarruletkut
                      - MHD+custom-ohjelmointi

                      Teemana on huollot ennen virityksiä. Ylläolevien lisäksi ainakin jarrupäivitys on tulossa myöhemmin.

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5402
                        • S:t Karins

                        Jos tavoitteena on se 550 hv vaatinee E85:ta, metanolia/PI?
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • works
                          BTCF Member
                          • Nov 2013
                          • 123
                          • Espoo

                          Aika samaa settiä on omassanikin kiinni. Suosittelen noiden kilkkeiden lisäksi Motiven flex fuel kittiä - tarvitsee mukaansa Contin sensorin ja asentuu näin Spoolin threadi. Itse ajelen about 40-50E seoksilla hybriditurboilla.

                          Motivelta olen saanut myös todella hyvän remote tuning palvelun.

                          Yksöismassavauhtipyörä on teillä myös tulossa eteen, kulunut dual mass tulee resonoimaan sen verran että noilla väännöillä alatte saamaan väärää misfire-koodia loppupään sylintereille, 6-5 etunenässä, 6000rpm jälkeen kolmosvaihteella. Ask how I know. Laitoin M-factoryn teräskiekon tilalle, tuolla 550i jousittamattomalla kytkimellä. Vähän se on äänekäs ja talven kylmillä tarvitsee enemmän kieroksia kunnes lämpiää, mutta eipähän anna vikakoodeja ja auto on suoraviivaisempi ajaa kun yksi jousitettu välys on vähemmän kaasupolkimen ja takarenkaiden välistä. Jälkikäteen omaan ajoon olisi kannattanut laittaa kevennetty vauhtipyörä.


                          Ja se MHD:n langaton kikkare on oikeesti hyvä. Kiva fiilis <tm> kun laittaa kännykän telineeseen, MHD:n päälle ja gauget toimivat saman tien ilman johtoviritelmiä.
                          135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                          Comment

                          • vesc
                            Newbiemmer
                            • Oct 2011
                            • 10
                            • Vantaa

                            Näyttäisi siltä että suuttimia tarvis vaihdella. Autokeskus ja Laakkonen antaa aika suolaista 300€/kpl hintaa index 12 suuttimelle. ML Performance briteissä näyttäisi myyvän kohtuulliseen hintaan, £150.61/kpl. Onko kukaan tilannut tuolta? Annettu toimitusaika on kuitenkin 2-3 viikkoa. Joten onko muita vaihtoehtoja?

                            Comment

                            • mmie
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 502
                              • Kouvola

                              Originally posted by vesc View Post
                              Näyttäisi siltä että suuttimia tarvis vaihdella. Autokeskus ja Laakkonen antaa aika suolaista 300€/kpl hintaa index 12 suuttimelle. ML Performance briteissä näyttäisi myyvän kohtuulliseen hintaan, £150.61/kpl. Onko kukaan tilannut tuolta? Annettu toimitusaika on kuitenkin 2-3 viikkoa. Joten onko muita vaihtoehtoja?
                              Olen tuolta kerran jo aikaisemmin tilannut ja juuri nyt on toinen tilaus vetämässä. Palvelu on siellä hyvää ja sähköpostiin vastattiin sunnuntainakin. DHL näköjään nyt toimittaa ja muistaakseni tuli DHL kyydillä viimeksikin.

                              Shipping (DHL ECONOMY SELECT): £22.45 (lähetyskulut)
                              Last edited by mmie; 27-04-2020, 14:51.
                              ex e36 325
                              ex e46 328
                              e92 335i FBO
                              Ducati 900S ie
                              KTM 640
                              Suzuki GT550
                              Honda CBR600

                              Comment

                              • Crimson King
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2019
                                • 32
                                • Satakunta

                                Originally posted by vesc View Post
                                Näyttäisi siltä että suuttimia tarvis vaihdella. Autokeskus ja Laakkonen antaa aika suolaista 300€/kpl hintaa index 12 suuttimelle. ML Performance briteissä näyttäisi myyvän kohtuulliseen hintaan, £150.61/kpl. Onko kukaan tilannut tuolta? Annettu toimitusaika on kuitenkin 2-3 viikkoa. Joten onko muita vaihtoehtoja?

                                Sivusto on hyvä ja tavara on sitä mitä myydään. Mulla on tulossa kamaa tuolta, mutta tämä koronanpaska viivästyttää nyt tilauksia.

                                Tilaan myös itse tuolta kun en halvemmalla mistään muualta löytänyt noita suuttimia. Itsellä ei ole onneksi kiirettä vaihtamisen kanssa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎