Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marcusebastian
    Newbiemmer
    • Jul 2019
    • 15
    • Finland

    N54 awd

    Oliskos turussa tai lähettyvillä kaveria jolla olis taitoo ja vehkeet vaihtaa mun nelivetoseen downpipet? Sopivaa korvausta vastaan tietenkin

    Comment

    • anton300996
      Newbiemmer
      • Jan 2020
      • 2
      • Loviisa

      Originally posted by Tommix View Post
      Katso nyt ihan ensin sieltä JB4:sta miksi se heitti MAP4:lle.
      Ja aina flässin jälkeen pikku sopeutus esim. pakkokolmosella kiihdytys jotta JB4 korjaa adaptaatiot kohdalleen. Mikä soppa tankissa?
      Moro !

      Elikkä piuha kiinni luuriin ja Jb4 apilla kattoo ?

      Shellin V-Powerilla ajelen tällähetkellä 98-99 OCT.

      Oisko vaikutusta että vaihelaatikko on vakio ilman softaa ?

      Meinaa jostain lueskellu että heittää limp moden päälle jos ei oo softattu.

      Comment

      • mmie
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 502
        • Kouvola

        Originally posted by anton300996 View Post
        Moro !

        Elikkä piuha kiinni luuriin ja Jb4 apilla kattoo ?

        Shellin V-Powerilla ajelen tällähetkellä 98-99 OCT.

        Oisko vaikutusta että vaihelaatikko on vakio ilman softaa ?

        Meinaa jostain lueskellu että heittää limp moden päälle jos ei oo softattu.
        Juuri näin, luurista voi logeja myös katsella et mitä ne arvot oikein on. Ehjän vakio LP pumpun pitäs kyllä riittää, kun et ole viinaa tankannut sekaan.

        Itellä kyllä pelaa vaikka lodjua ei ole softattu, mut mul onkin vanhempi BEF.

        Niin, olethan muistanut valita jb4:sta BEF moodin päälle?
        Last edited by mmie; 03-02-2020, 20:49.
        ex e36 325
        ex e46 328
        e92 335i FBO
        Ducati 900S ie
        KTM 640
        Suzuki GT550
        Honda CBR600

        Comment

        • tommylee
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2015
          • 292
          • Haukipudas / Kello

          Osaako joku sanoa, mitä kustantaa venttiilikopantiivisteen vaihtotyö? Näyttäis olevan vaihdon paikka, kun tihkuu öljyä mm puolien ja tulppien koloon.
          Itellä ei mahiksia alkaa vaihtamaan..:think
          Ja siis oulun alueella.
          Ex: BMW 330 Xd E90
          Ex:BMW 335Xi E90
          Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

          Comment

          • tryffis
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 271
            • Vantaa

            Originally posted by tommylee View Post
            Osaako joku sanoa, mitä kustantaa venttiilikopantiivisteen vaihtotyö? Näyttäis olevan vaihdon paikka, kun tihkuu öljyä mm puolien ja tulppien koloon.
            Itellä ei mahiksia alkaa vaihtamaan..:think
            Ja siis oulun alueella.
            Kannattaa kattoa kunnolla se koppa läpi, tuppaa halkeamaan sieltä puolien välistä. Joskus todella vaikea edes löytää niitä halkeamia ja suht aikaavievä homma niin suosittelen vaihtamaan kyllä melkeen kokonaan uuden kopan.

            Uudet alumiiniset pultit joudut jokatapauksessa myös hommaamaan, ja samalla suosittelen metallista pcv venttiiliä niin pysyy paineet pois kopasta.

            Joku 5h homma.

            Comment

            • tryffis
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 271
              • Vantaa

              Originally posted by tommylee View Post
              Osaako joku sanoa, mitä kustantaa venttiilikopantiivisteen vaihtotyö? Näyttäis olevan vaihdon paikka, kun tihkuu öljyä mm puolien ja tulppien koloon.
              Itellä ei mahiksia alkaa vaihtamaan..:think
              Ja siis oulun alueella.
              Kannattaa kattoa kunnolla se koppa läpi, tuppaa halkeamaan sieltä puolien välistä. Joskus todella vaikea edes löytää niitä halkeamia ja suht aikaavievä homma niin melkeinpä suosittelen vaihtamaan kyllä kokonaan uuden kopan.

              Uudet alumiiniset pultit joudut jokatapauksessa myös hommaamaan, ja samalla suosittelen metallista pcv venttiiliä niin pysyy paineet pois kopasta.

              Joku 5h homma.

              Comment

              • Krampus
                BTCF Member
                • Nov 2017
                • 373
                • Keski-Suomi

                Niin kannattaa vaihtaa koko koppa samalla, jos se auki meinasi ottaa. N54 ja venttiilikopan tiiviste ketjussa omasta kuva. Meinasin alussa vaihtaa vain tiivisteen. Ajattelin samalla, että tekee ennakoivana huoltona kopan vaihdon. En tiennyt, että koppa on halki ennenkuin otin sen irti katselin sitä tarkemmin.
                E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1782
                  • Turku

                  Omasta kun tiiviste vaihdettiin, niin koppaa ei tarvinnut vaihtaa. Tosin siinä kuulemma vaihdettiin monta hapertunutta letkua samalla.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • mikaell
                    BTCF Member
                    • Jul 2017
                    • 422
                    • Kla

                    Joo varmaan turbojen solenoidien alipaineletkut kannattaa samaan varata, kun rupee irroittelemaan jos ei oo vaihdettu menee helposti halki poikki vaan jos vanhoja. Ei kuitenkaan montaa euroa maksa ja joutuu irrottamaan.

                    Itse tilasin ebaystä uuden kopan missä uudet pultit kiinni sekä uusi tiiviste, alle 100€ oli muistaakseni läh. kuluineen.
                    Laadusta en sitten tiedä, mutta hyvältä se ainakin näytti..
                    BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                    ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                    p. 040 166 7576 / Whatsapp

                    Comment

                    • tryffis
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 271
                      • Vantaa

                      Originally posted by mikaell View Post
                      Joo varmaan turbojen solenoidien alipaineletkut kannattaa samaan varata, kun rupee irroittelemaan jos ei oo vaihdettu menee helposti halki poikki vaan jos vanhoja. Ei kuitenkaan montaa euroa maksa ja joutuu irrottamaan.

                      Itse tilasin ebaystä uuden kopan missä uudet pultit kiinni sekä uusi tiiviste, alle 100€ oli muistaakseni läh. kuluineen.
                      Laadusta en sitten tiedä, mutta hyvältä se ainakin näytti..
                      Itse en uskaltanut tollasta kiinakoppaa laittaa mutta ilmeisesti sopivuus hyvä ja ehjänä on pysynyt?

                      Motonetista saa 3,2mm sisähalkasijalla paksuseinämäistä letkua, samalla vetää sitten jo kaikki ne letkut uusiksi.

                      Comment

                      • tommylee
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2015
                        • 292
                        • Haukipudas / Kello

                        jeps! Hyvä tietää! Kiitosta kaikille vastanneille! Täytyy tutkia tarkasti koppa ja edetä sen mukaan. Oilisko oulusta tiedossa pajaa, missä kantsii käyttää? Sah:lla vaihdatin korkeapainepumpun 2v sitten, bmw:n merkkihuoltohan sekin on. Wetterillä oli 200€ kalliimpi silloin...:think
                        Ex: BMW 330 Xd E90
                        Ex:BMW 335Xi E90
                        Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                        Comment

                        • mikaell
                          BTCF Member
                          • Jul 2017
                          • 422
                          • Kla

                          Joo kyllä se siellä mukana roikkuu, kiinan romullakin 2 vuoden takuu eiköhän sieltä uuden kopan tilalle saa jos näin sattuu käymään.
                          BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                          ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                          p. 040 166 7576 / Whatsapp

                          Comment

                          • mmie
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 502
                            • Kouvola

                            Omassa oli myös venakoppa halki öljykorkin alta. Maailmalla luetun perusteella on karstoittunut umpeen niitä kopan sisäisiä huohotuskanavia, joita ei pääse rassaamaan auki. Eli ei se kopan uusinta hukkan menene muutenkaan. Pitäisi oma vanha koppa leikata auki ja katsoa mitä kanaville on tapahtunut 200tkm aikana.
                            ex e36 325
                            ex e46 328
                            e92 335i FBO
                            Ducati 900S ie
                            KTM 640
                            Suzuki GT550
                            Honda CBR600

                            Comment

                            • miksutus97
                              BTCF Member
                              • Oct 2015
                              • 48
                              • espoo

                              Moi, logittelin eilen autoa ja lpfp paineet tippuu vedossa sinne 48-55 psi korkeilla kierroksilla. Ilmeisesti suositellaan että olisi +60psi ainakin, tämä ajettu normaalilla 98 bensalla! Katselin diy ohjeita stage2 walbro lph450 pumpusta, näitä näytti saavan Englannista +100€ sekä tarvittavat liittimet vaikka autoracingiltä. Muilla kokemuksia tuosta kyseisestä pumpusta?


                              Edit: Autossa mhd stage2 + downpipet, Fmic sekä chargepipe matkalla Saksasta
                              Last edited by miksutus97; 13-02-2020, 11:54.
                              Käyttis : BMW F20 M140

                              Comment

                              • BMW
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 3822
                                • California

                                Originally posted by miksutus97 View Post
                                Moi, logittelin eilen autoa ja lpfp paineet tippuu vedossa sinne 48-55 psi korkeilla kierroksilla. Ilmeisesti suositellaan että olisi +60psi ainakin, tämä ajettu normaalilla 98 bensalla! Katselin diy ohjeita stage2 walbro lph450 pumpusta, näitä näytti saavan Englannista +100€ sekä tarvittavat liittimet vaikka autoracingiltä. Muilla kokemuksia tuosta kyseisestä pumpusta?


                                Edit: Autossa mhd stage2 + downpipet, Fmic sekä chargepipe matkalla Saksasta
                                Mä ajan 60% E85 seoksella ja hyvin riittänyt tuotto Walbron 450
                                P
                                R
                                N
                                D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎