Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Crimson King
    Bimmer Rookie
    • Oct 2019
    • 32
    • Satakunta

    Kiitti infosta herrat. Juuri siksi kyselen tyhmiä kun ei ole mitään kokemusta näistä ohjelmoinneista ja en tosiaan halua mitään bulkkituotetta.

    Entäs esim. Motorbit? He ainakin mainostavat että tekevät ohjelman itse, eivätkä lyö mtn bulkkikamaa kiinni. Lisäksi heillä olisi nelivetopenkki. Yksi paikka nosti jo kädet pystyyn

    Pluton stage 2 lpfp on jo hommattu ja uusi korkeapainepumppu on tilauksessa. Mitä muuta tarvitaan? Ihan bensalla ajattelin nyt ajella.

    Mutta selittäkää nyt vielä rautalangasta miksi tuo MHD olisi tarpeellinen? Eikö se custom-ohjelma aja asiansa paremmin? Ja en kyllä itse uskalla tehdä mitään fläshäyksiä.

    En siis poissulje sitä MHD:tä, mutta myykää sitä vielä lisää mulle

    Tosiaan se Trebila on ilmeisesti kova tekijä, mutta juttelen mielummin ihan suomen kielellä.

    Ja jos on tiedossa kotimaista alan osaamista niin vinkkejä otetaan vastaan.

    Comment

    • BMW
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 3822
      • California

      MHD on kaikkein kehittyinein työkalu jolla onnistuu flashäykset, monitoroinnit tosiarvoille, loggaukset ja vikakoodien luku. MHD päivitetään aktiivisesti ja se sisältää käytännöllisiä ominaisuuksia jolla pystyy customoimaan autonsa asetuksia
      P
      R
      N
      D

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5402
        • S:t Karins

        Originally posted by Crimson King View Post
        Kiitti infosta herrat. Juuri siksi kyselen tyhmiä kun ei ole mitään kokemusta näistä ohjelmoinneista ja en tosiaan halua mitään bulkkituotetta.

        Entäs esim. Motorbit? He ainakin mainostavat että tekevät ohjelman itse, eivätkä lyö mtn bulkkikamaa kiinni. Lisäksi heillä olisi nelivetopenkki. Yksi paikka nosti jo kädet pystyyn
        Epäilen vahvasti että tekevät itse softat, mutta jos niin väittävät, niin sitten ei muuta kun teettämään.
        Originally posted by Crimson King View Post
        Pluton stage 2 lpfp on jo hommattu ja uusi korkeapainepumppu on tilauksessa. Mitä muuta tarvitaan? Ihan bensalla ajattelin nyt ajella.

        Mutta selittäkää nyt vielä rautalangasta miksi tuo MHD olisi tarpeellinen? Eikö se custom-ohjelma aja asiansa paremmin? Ja en kyllä itse uskalla tehdä mitään fläshäyksiä.

        En siis poissulje sitä MHD:tä, mutta myykää sitä vielä lisää mulle

        Tosiaan se Trebila on ilmeisesti kova tekijä, mutta juttelen mielummin ihan suomen kielellä.

        Ja jos on tiedossa kotimaista alan osaamista niin vinkkejä otetaan vastaan.
        Trebila ei tee custom softia MHD:lle, vain ainoastaan JB4:n yhteyteen.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • strandell
          BTCF Member
          • Oct 2016
          • 87
          • Sipoo

          Originally posted by Crimson King View Post
          Kiitti infosta herrat. Juuri siksi kyselen tyhmiä kun ei ole mitään kokemusta näistä ohjelmoinneista ja en tosiaan halua mitään bulkkituotetta.

          Entäs esim. Motorbit? He ainakin mainostavat että tekevät ohjelman itse, eivätkä lyö mtn bulkkikamaa kiinni. Lisäksi heillä olisi nelivetopenkki. Yksi paikka nosti jo kädet pystyyn

          Pluton stage 2 lpfp on jo hommattu ja uusi korkeapainepumppu on tilauksessa. Mitä muuta tarvitaan? Ihan bensalla ajattelin nyt ajella.

          Mutta selittäkää nyt vielä rautalangasta miksi tuo MHD olisi tarpeellinen? Eikö se custom-ohjelma aja asiansa paremmin? Ja en kyllä itse uskalla tehdä mitään fläshäyksiä.

          En siis poissulje sitä MHD:tä, mutta myykää sitä vielä lisää mulle

          Tosiaan se Trebila on ilmeisesti kova tekijä, mutta juttelen mielummin ihan suomen kielellä.

          Ja jos on tiedossa kotimaista alan osaamista niin vinkkejä otetaan vastaan.
          Kato Youtubesta miten tuo MHD toimii. Muutamaa nappia painamalla fläshäät uuden kartan, todella helppo.

          MHD on periaatteessa vain ohjelmointi- ja diagnostikkatyökalu. Toki samasta apista saa ostettua perus stage1 ja ja 2 kartat (jotka ovat ihan pätevät jos vakiorauta, lisäksi valmiit optiot erilaisille aftermarket osille esim. N20 MAP anturi), mutta siinä on myös mahdollisuus fläshätä oman/custom kartan. Se vaan nyt on ylivoimaisesti paras/helpoin/kehittynein ohjelmointialusta, kato Youtubesta niin ymmärrät Ja varaudu siihen että joudut ulkomailta etsiä tekijän.

          Minkälaista setuppia tulossa? EDIT. Lukihan se jo ylempänä. Tuo setuppi on maailmalla ihan peruskauraa. Kysy vaikka WedgePerformancelta mielipidettä.
          Last edited by strandell; 04-04-2020, 19:00.
          Ex.
          F20 LCI M140i
          E91 LCI 335dA
          E91 LCI 335iA xDrive
          F31 328iA
          E39 530dA

          Comment

          • Krampus
            BTCF Member
            • Nov 2017
            • 373
            • Keski-Suomi

            Z4 inlettien asennus?

            Asensin tai yritin asentaa zetoriin inletit. Pohjan alamuovi irti, flektistä kaksi torx ruuvia irti ja laatikon jäähdytin flektistä irti. Pitäisi saada ylä kautta pois. Välijäähdytin yms. roinaa pois tieltä. Nesteet pihalle. Ei vaan mahdu. No öljyn suodattimen kotelo irti kun tiivisteet pitää joka tapauksessa vaihtaa. Eli imusarja irti, että saa kotelon irti. Zetan imusarjassa kiinni kaikkea muuta piuhaa ja romua kiinni, mitä ei ole 335:sen imusarjassa. Onko kukaan zetan omistaja ottanut flektiä pois autosta samanlailla kuin 335:sesta? Ei turhaa työtä, mitä tein kun pähkinäpuhallkusenkin meinaan tehdä. Sen verran likaiset oli venttiilit, mitä niitä näki. Jatkuu huomenna.
            E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
            F39 X2 Xdrive20D, käyttis
            Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

            Comment

            • Krampus
              BTCF Member
              • Nov 2017
              • 373
              • Keski-Suomi

              Todella hanuri homma. Lisää letkuja jäähdttimestä pois ja flekti pitää zetassa kääntää oikea puoli ensin ylöspäin. Sitten saa ylös. Etummainen inlet on nyt pois. Vielä uusi ei ole paikallaan. Tiedän, että muutama kirosana tulee, että saa inletin kiristettyä turboon kiinni. Moottorin takana pitäisi olla hyvin tilaa. Moottorin etuosa oli aika törkyinen öljyn suodattimen kotelon tiivisteen vuotamisen takia.
              E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
              F39 X2 Xdrive20D, käyttis
              Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

              Comment

              • BMW
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 3822
                • California

                En oo zetaan inlettejä vaihtanu mutta yleensä N54 se takimmainen inletti vasta onkin hankala vaihtaa
                P
                R
                N
                D

                Comment

                • miyli
                  BTCF Member
                  • Dec 2008
                  • 2084
                  • Naantali

                  Originally posted by Krampus View Post
                  Todella hanuri homma. Lisää letkuja jäähdttimestä pois ja flekti pitää zetassa kääntää oikea puoli ensin ylöspäin. Sitten saa ylös. Etummainen inlet on nyt pois. Vielä uusi ei ole paikallaan. Tiedän, että muutama kirosana tulee, että saa inletin kiristettyä turboon kiinni. Moottorin takana pitäisi olla hyvin tilaa. Moottorin etuosa oli aika törkyinen öljyn suodattimen kotelon tiivisteen vuotamisen takia.
                  Zetassa hyvin tilaa siellä takana verrattuna e9x 335, mut ei ne inletin vaihdot mitään kivaa hommaa ole vaihda samalla moniurahihna ja rullat kun on tilaa siinä edessä.
                  Last edited by miyli; 05-04-2020, 20:31.
                  Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                  Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                  Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                  Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                  Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                  Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                  1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                  0-200km/h 11.40s
                  100-200km/h 6,00s
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                  Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                  Comment

                  • Krampus
                    BTCF Member
                    • Nov 2017
                    • 373
                    • Keski-Suomi

                    Originally posted by miyli View Post
                    Zetassa hyvin tilaa siellä takana verrattuna e9x 335, mut ei ne inletin vaihdot mitään kivaa hommaa ole vaihda samalla moniurahihna ja rullat kun on tilaa siinä edessä.
                    Täytyypä vielä pikaisesti hommata rullat ja hihna. Miten kiristin? Autossa 119tkm mittarissa. Kiristin on vähän kalliimpi osa ja näyttää zetassa taas olevan eri kuin 335:sessa realOEM:n mukaan :think
                    E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                    F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                    Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                    Comment

                    • Silmaauki
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 1788
                      • Turku

                      Itselläni on kiristimen lisäksi myös laturin vapaapyörä hyllyssä odottamassa asennusta.
                      E93 335i Aarre, Montego blue
                      E90 318i talvipulkka

                      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                      Comment

                      • miyli
                        BTCF Member
                        • Dec 2008
                        • 2084
                        • Naantali

                        Originally posted by Krampus View Post
                        Täytyypä vielä pikaisesti hommata rullat ja hihna. Miten kiristin? Autossa 119tkm mittarissa. Kiristin on vähän kalliimpi osa ja näyttää zetassa taas olevan eri kuin 335:sessa realOEM:n mukaan :think
                        Juu kiristin ja hihna on eri kuin 335 ja Zetassa 1 ohjainrulla vähemmän kuin 335.
                        Ei se kiristin välttämättä ole kulahtanut, mutta laakerit noista rullista kuluu. Siihen kiristimen pystyy vaihtamaan pelkät rullatkin.
                        Zetaan menee muistaakseni 1 kpl 80mm ohjainrulla ja 2 kpl 70mm rullaa siihen kiristimeen, joita löytyy esim. n55 moottorista ja niitä saa irrallisena esim. Autodocilta. Hihna oli muistaaksen 1470mm pitkä
                        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                        0-200km/h 11.40s
                        100-200km/h 6,00s
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                        Comment

                        • Zoppa
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 238
                          • Espoo

                          Tuli taas tänään käytettyä auto päästötestissä. Läpihän sen meni nippa nappa, ja se jäi tossa vähän mietityttämään. Mittaaja totesi että moottori tuntuu käyvän vähän tavallista rikkaammalla :think.. Onko täällä kenelläkään ideoita mistä voisi johuta? Karttana oli sisällä MHD V9 e30 ja kone oli lämmitetty kunnolla. Ensimmäisenä nyt itselleni tulee mieleen suuttimet?
                          Mites muilla? Onko ollut siinä ja siinä että on päästy läpi, vai onko riittäny että on vain vilauttanut pilliä putkelle?
                          Attached Files
                          Last edited by Zoppa; 06-04-2020, 18:04.
                          E92 335i M-Sport -07
                          EX: E85 Z4 3.0i

                          Comment

                          • mmie
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 502
                            • Kouvola

                            Originally posted by Zoppa View Post
                            Tuli taas tänään käytettyä auto päästötestissä. Läpihän sen meni nippa nappa, ja se jäi tossa vähän mietityttämään. Mittaaja totesi että moottori tuntuu käyvän vähän tavallista rikkaammalla :think.. Onko täällä kenelläkään ideoita mistä voisi johuta? Karttana oli sisällä MHD V9 e30 ja kone oli lämmitetty kunnolla. Ensimmäisenä nyt itselleni tulee mieleen suuttimet?
                            Mites muilla? Onko ollut siinä ja siinä että on päästy läpi, vai onko riittäny että on vain vilauttanut pilliä putkelle?
                            No minul kyllä mennyt perus FBO kamoilla ihan heittämällä läpi, vaikka laitteella kelattu jo 220tkm.
                            ex e36 325
                            ex e46 328
                            e92 335i FBO
                            Ducati 900S ie
                            KTM 640
                            Suzuki GT550
                            Honda CBR600

                            Comment

                            • tryffis
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 271
                              • Vantaa

                              Tuli veivattua välijäähy sekä ahtoputki "tialin" dumpilla kiinni ja jäätävä turbolagi perästä, tuntuisi että jostain vuotaa. Dumpin sain säädettyä lopulta prikoilla siihenmalliin että pysyy millin verran auki tyhjäkäynnillä, eikä lyö siiville.

                              Logissa ei mitään muuta omaan silmään erikoista ollut, kuin kun lataa lapun lattiaan niin menee myös ikuisuus että edes tuo boost target lähtee nousemaan, jossainvaiheessa nappaa kuitenkin kiinni ja sitten ahtaa täysillä 1.1bar. Logissa 2800rpm lyöty lappu tiskiin, ja 4000rpm kohdalla alkaa vasta ahtamaan.

                              letkujen ja putkien liittimet tarkistettu 3 kertaan, dumpin letku vaihdettu 4milliseen, ahtoputki tuntui istuvan aika helpostikin kaasuläppään, ja selkeätä klappia putkessa kun sitä heiluttelee.. O rengas on paikallaan.

                              Eikai se auta enää kuin tehdä jonkin sortin tiiveyskoetta paketille että onko tuo vargasin ahtoputki susi.

                              Onko tuo normaalia ahtovuototilanteessa että tuo "boost target" ei lähde myöskään nousemaan? Joskus kun oli posahtanut toisesta turbosta alipaineletku niin tuon targetin ja boostin väliltä huomasi selkeästi että puolet puuttuu pyydetystä.

                              Ei nyt ihan tappiin asti vedetty logi, mutta tuosta huomaa ideaa. Karttana mhd stage 2 e50, v9.
                              Last edited by tryffis; 09-04-2020, 20:22.

                              Comment

                              • palze
                                BTCF Member
                                • Apr 2018
                                • 77
                                • Helsinki

                                Originally posted by tryffis View Post
                                Tuli veivattua välijäähy sekä ahtoputki "tialin" dumpilla kiinni ja jäätävä turbolagi perästä, tuntuisi että jostain vuotaa.
                                Vaihdoitko siis pelkät osat vai myös softan samalla? Tuossa lokissa on hyvin outoa, että pyydetty load ei nouse samanaikaisesti, kun kaasun avaa, vaan vasta useita sekunteja myöhemmin. Boost target jää matalaksi, koska koko ECU:n toiminta perustuu loadin perusteella säätyviin parametreihin, joista boost on yksi. En itse keksi muuta syytä kuin softavika siihen, ettei tuo load nouse, sillä teoriassa sen pitäisi nousta kaasusta, vaikkei välijäähyä ja ahtoputkea olisi paikallaan ollenkaan. Softavian korjaamiseksi kannattaa flashata uudelleen tai koittaa eri mappia ja/tai versiota.

                                Jos taas vaihdoit pelkät osat, niin silloin vian luulisi tietysti olevan niissä. En osaa tosin selittää, miksi siinä tapauksessa auto käyttäytyy tuolla tavalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎