Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silmaauki
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 1897
    • Turku

    Minusta tuntuu, että omassa öljyn lämpötila nousee lähes normaalille alueelle viimeistään 10km jälkeen. Lämmintä ilmaa pukkaa ohjaamoon jo noin kilometrin ajon jälkeen. Veden lämpötilahan löytyy vain piilovalikosta, eikä sitä tule juurikaan tuijotettua.

    En kyllä laittais mitään pahvia tämän koneen nokalle. Sen verran kuumaksi tulee nopeasti, että voi syntyä äkkiä uusia ja vakavampia ongelmia.
    E93 335i Aarre, Montego blue
    E90 318i talvipulkka

    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15262
      • Ajamisen Iloa

      Öljyt lämpenee aina hitaammin ku vesi. Ja sen kanssa pitää elää. En näe mitään ongelmaa tuossa kun sen ottaa ajossa huomioon ja käyttää mekaanistasympatiaa ja järkeä vähän.

      Kandeis heittää pari pidempää reittiä silloin tällöin että auto latautuu kunnolla, varsinkin kovilla pakkasilla.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by Silmaauki View Post
        Minusta tuntuu, että omassa öljyn lämpötila nousee lähes normaalille alueelle viimeistään 10km jälkeen. Lämmintä ilmaa pukkaa ohjaamoon jo noin kilometrin ajon jälkeen. Veden lämpötilahan löytyy vain piilovalikosta, eikä sitä tule juurikaan tuijotettua.

        En kyllä laittais mitään pahvia tämän koneen nokalle. Sen verran kuumaksi tulee nopeasti, että voi syntyä äkkiä uusia ja vakavampia ongelmia.
        Ei kyllä tule talvella ongelmia liian korkeiden lämpöjen kanssa Suomessa, jos nyt puhutaan normaalista tieliikenteestä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • jessemikkola
          BTCF Member
          • Dec 2014
          • 83
          • Kuusankoski

          Originally posted by HTK12 View Post
          Ei kyllä tule talvella ongelmia liian korkeiden lämpöjen kanssa Suomessa, jos nyt puhutaan normaalista tieliikenteestä.
          Joo kyl varmasti pysyy lämmöt hallinnassa talvella vaikka vähä laittaiski maskia umpeen. Mutta tietysti kohtuus pitää siinäkin olla. Ja jos lähtee pitemmälle nii täytyy muistaa tarkkailla lämpöjä että ei pääse käymää mikää ylikuumeneminen.

          Comment

          • Oldtimer
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 350
            • Ähtäri

            Originally posted by Muumi View Post
            Onko näitä N54 moottoreita suomessa viritelty reilummin?
            Eli meinaan 900-1000 hepan luokkaan.
            Lähinnä alakerran kestävyys, onko kukaan tehnyt/teettänyt closed deck lohkoa?
            Pysyykö alkuunkaan nipussa?
            Miten kannen virtaus?
            Vakiona kanavat aika surkean ahtaan näköiset. Mihinkähän asti riittänee?
            Amerikan Joet kyllä mainostaa kaikenlaista, mutta ovat tunnetusti kovia liiottelemaan.

            Juuri purin moisen moottorin, eikä kyllä oikein vakuuttanut.
            Tuskin menee noihin tehoihin ilman isoja muutoksia, lohkon betonointi jne. S55 kannattaa tuollainen alkaa rakentaa, olen molemmat nähnyt auki, ja S55 lohko on paljon vakuuttavamman näköinen.
            ----: Fuck The Fuel Economy :----

            Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

            Comment

            • Muumi
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1702
              • Rovaniemi

              Originally posted by Oldtimer View Post
              Tuskin menee noihin tehoihin ilman isoja muutoksia, lohkon betonointi jne. S55 kannattaa tuollainen alkaa rakentaa, olen molemmat nähnyt auki, ja S55 lohko on paljon vakuuttavamman näköinen.
              Closed deck muutos on varmasti tarpeellinen, mutta tuskin sentään betonoimaan tarvii alkaa.
              S55:n lohko olis kyllä jo valmiiksi tukevampi.
              Toki männät, kanget nokat yms.pitää vaihtaa, kuten jokaiseen moottoriin.
              Ilmeisesti tässä maassa noita ei ole reilummin viritetty.
              E24 635csi

              Comment

              • -juzzi-
                BTCF Member
                • May 2004
                • 527
                • Klaukkala

                Originally posted by JamppaZ154 View Post
                Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen kytkinremontin suhteen.

                Elikkäs autona 2008 335i N54 manuaali-askilla ja kiinni pitäisi laittaa ClutchMastersin FX725 kakslevynen kytkin. Ongelmana nyt ilmeisesti siis paineasetelman reiän halkaisija, joka on pienempi kuin aikaisemmassa asetelmassa. Mahtuu siis laatikonakselin ympärille mutta ei enää sen holkin tai "kauluksen" päälle joka siinä akselin ympärillä on osan matkaa, mitä pitkin painelaakeri siis liikkuu.
                Kuuluuko sen siitä reiästä sopia vai olenko nyt hakoteillä ja joku muu jää kantamaan? :think

                Ja sen verran vielä että kaikki osat vauhtipyörä mukaanlukien ovat uusia ja kytkinpaketin mukana tulleita, osanumerot tarkastettu, eli pitäisi olla ihan oikea kytkinkin. En ymmärrä..
                Laitoin yhden tämmöisen paketin 2JZ moottorin perään jossa iso ZF. Eli toisin sanoen sama aski ja kytkin mutta 2JZ vauhtipyörä, jouduin lyhentämään sitä holkkia muistaaksen noin 10mm että sopi paikoilleen.
                530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
                https://www.instagram.com/juzzi1984/

                Comment

                • BMW
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 3823
                  • California

                  Minkälaisilla öljyn lämpötiloilla olette uskaltaneet antaa reilummin happea? Itse olen 80 astetta pitänyt rajana. Tosin tuossa lämpötilassakaan ei vielä kehtaa urku selällään vetää

                  Mä ostin pari viikkoa ctekin 7A ylläpitolaturin ja on kyllä mahtava laite. Lämpimät suosittelut kunnollisen ylläpitolaturin hankkimiselle
                  P
                  R
                  N
                  D

                  Comment

                  • Crimson King
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2019
                    • 32
                    • Satakunta

                    Moro!

                    Täällä aloitteleva bemaristi kyselee tyhmiä. Palstaa on luettu silmät huurussa ja tietoa on tullut paljon. Mutta muutama juttu jäi epäselväksi ja siksi tiedustelen paria asiaa.

                    Ensinnäkin himoitsen tuota JB4-boksia, mutta omassa purkissa on jo joku viriohjelmisto sisällä. Auto on tuotu Ruotsista edellisen omistajan taholta ja hän ei osannut sanoa mikä viritys on sisällä. Kaikki huollot kuitteineen ovat länsinaapurin kielellä ja oman toisen kotimaisen taso on lievästi sanottuna heikko. Eikös tuo autossa oleva pitää poistaa ennen JB4 asennusta? Itsellä ei ole mitään kokemusta näistä.

                    Auto on siis 335ix vm 2008 ja tuon moottoriohjausjärjestelmän lisäksi autossa on kiinni Wagner EVO2 cooleri+Wagner downpipet.

                    Toinen kysmys on että moottorivalo syttyy aika ajoin ja vikakoodinlukija antaa vikakoodit 29F4 ja 29F5 catalytic-converter conversion. Menee hermot kun noita saa poistella vähän väliä. Katittomat downpipet ovat käsittääkseni syynä tuohon moottorivaloon? Vaaditaanko JB4:n lisäksi se mhd backend flash että tuosta pääsee eroon?

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5438
                      • S:t Karins

                      Originally posted by BMW View Post
                      Minkälaisilla öljyn lämpötiloilla olette uskaltaneet antaa reilummin happea? Itse olen 80 astetta pitänyt rajana. Tosin tuossa lämpötilassakaan ei vielä kehtaa urku selällään vetää
                      JB4:ssa öljyjen lämpöjen piti olla 70 C jotta antoi täydet tehot. Joten uskon tuohon.

                      Originally posted by Crimson King View Post
                      Moro!

                      Täällä aloitteleva bemaristi kyselee tyhmiä. Palstaa on luettu silmät huurussa ja tietoa on tullut paljon. Mutta muutama juttu jäi epäselväksi ja siksi tiedustelen paria asiaa.

                      Ensinnäkin himoitsen tuota JB4-boksia, mutta omassa purkissa on jo joku viriohjelmisto sisällä. Auto on tuotu Ruotsista edellisen omistajan taholta ja hän ei osannut sanoa mikä viritys on sisällä. Kaikki huollot kuitteineen ovat länsinaapurin kielellä ja oman toisen kotimaisen taso on lievästi sanottuna heikko. Eikös tuo autossa oleva pitää poistaa ennen JB4 asennusta? Itsellä ei ole mitään kokemusta näistä.

                      Auto on siis 335ix vm 2008 ja tuon moottoriohjausjärjestelmän lisäksi autossa on kiinni Wagner EVO2 cooleri+Wagner downpipet.

                      Toinen kysmys on että moottorivalo syttyy aika ajoin ja vikakoodinlukija antaa vikakoodit 29F4 ja 29F5 catalytic-converter conversion. Menee hermot kun noita saa poistella vähän väliä. Katittomat downpipet ovat käsittääkseni syynä tuohon moottorivaloon? Vaaditaanko JB4:n lisäksi se mhd backend flash että tuosta pääsee eroon?
                      Itse laittaisin MHD/BM3 ellet meinaa "tappiin virittää". Mutta jos päädyt jb4 niin kannattaa se BEF laittaa. Molemmat em vaihtoehdoista poistavat tuon cat ongelmasi. MHD/BM3:lla saat flässättyä moottorin softan myös vakioksi.
                      Last edited by Tommix; 28-11-2019, 18:47.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • majgul
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 891
                        • Oulu

                        Originally posted by BMW View Post
                        Minkälaisilla öljyn lämpötiloilla olette uskaltaneet antaa reilummin happea? Itse olen 80 astetta pitänyt rajana. Tosin tuossa lämpötilassakaan ei vielä kehtaa urku selällään vetää

                        Mä ostin pari viikkoa ctekin 7A ylläpitolaturin ja on kyllä mahtava laite. Lämpimät suosittelut kunnollisen ylläpitolaturin hankkimiselle
                        Kyllä mitä lukenut foorumeilta niin 70 astetta ku ylittyy nii voi polkaista. Yleensä siinä 75-80 asteessa uskallan jo täysin pohjaan lapun laittaa. Eli riittää 80 astetta.

                        Edit: siellä ehdittiin jos asia tuoda esille.
                        Last edited by majgul; 28-11-2019, 19:50.

                        Comment

                        • jabneee
                          Newbiemmer
                          • Apr 2018
                          • 12
                          • Turku

                          Mistäs lähteä etsimään vikaa kun koneen lämmöt ei pysy ylhäällä maantie ajossa. Töistä lähtiessä annoin auton käydä ~20-30min ja liikkeelle lähtiessä veden lämmöt oli jotain 95c luokkaa ja öljyt 80-90, n. 10min ajon jälkeen veden lämmöt tipahtivat 50:een ja alimmillaan kävivät 46 asteessa maantiellä (ulkona muutama pakkasaste) eivätkä tästä enää nousseet. Termari vaihto kunnossa? Vikakoodeja ei ole.

                          Comment

                          • mmie
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 512
                            • Kouvola

                            Originally posted by jabneee View Post
                            Mistäs lähteä etsimään vikaa kun koneen lämmöt ei pysy ylhäällä maantie ajossa. Töistä lähtiessä annoin auton käydä ~20-30min ja liikkeelle lähtiessä veden lämmöt oli jotain 95c luokkaa ja öljyt 80-90, n. 10min ajon jälkeen veden lämmöt tipahtivat 50:een ja alimmillaan kävivät 46 asteessa maantiellä (ulkona muutama pakkasaste) eivätkä tästä enää nousseet. Termari vaihto kunnossa? Vikakoodeja ei ole.
                            Termariltahan tuo vaikuttaisi. Paljonko lie vesipumppu ja termari nähneet kilsoja? Tuppaa se vesipumppukin laukeemaan 100tkm nurkilla, et kannattaisko vaihtaa pakettina. Samalla vaivalla menee.
                            ex e36 325
                            ex e46 328
                            e92 335i FBO
                            Ducati 900S ie
                            KTM 640
                            Suzuki GT550
                            Honda CBR600

                            Comment

                            • miksutus97
                              BTCF Member
                              • Oct 2015
                              • 48
                              • espoo

                              Originally posted by jabneee View Post
                              Mistäs lähteä etsimään vikaa kun koneen lämmöt ei pysy ylhäällä maantie ajossa. Töistä lähtiessä annoin auton käydä ~20-30min ja liikkeelle lähtiessä veden lämmöt oli jotain 95c luokkaa ja öljyt 80-90, n. 10min ajon jälkeen veden lämmöt tipahtivat 50:een ja alimmillaan kävivät 46 asteessa maantiellä (ulkona muutama pakkasaste) eivätkä tästä enää nousseet. Termari vaihto kunnossa? Vikakoodeja ei ole.
                              Täälä samaa ongelmaa... toisin ajossa noin 70-80 astetta. Termarin ajattelin pistää vaihtaen. 69€ näytti olevan bemariosat.fi sivustolla oe laatuinen Wahler/Behr termari. Korjausohjeessa lukee näin

                              Click image for larger version

Name:	lämmöt.jpg
Views:	1
Size:	197.6 KB
ID:	4837784
                              Käyttis : BMW F20 M140

                              Comment

                              • jabneee
                                Newbiemmer
                                • Apr 2018
                                • 12
                                • Turku

                                Originally posted by mmie View Post
                                Termariltahan tuo vaikuttaisi. Paljonko lie vesipumppu ja termari nähneet kilsoja? Tuppaa se vesipumppukin laukeemaan 100tkm nurkilla, et kannattaisko vaihtaa pakettina. Samalla vaivalla menee.
                                Vesipumppu vaihdettu 40tkm sitten, jos tolla termarilla lähtis kokeileen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎