Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juikee
    Bimmer Rookie
    • Mar 2015
    • 41
    • Tornio

    Kesällä vaihdoin muistaakseni 1 Bankin takalambdan ja samalla tutkailin dp:n ja loppuputkiston liitosta katittomien putkien vaihtoa ajatellen ja kauhistelin että pultit on varmaan iäksi kiinni, silloin ei siinä liitoksessa näkynyt vuotoa. Nyt kun vaihtelin etulambdat niin myöskään turbojen dp liitoksissa ei näkynyt vuotoja. Toki huonostihan sinne näki.. pitää käydä läpi vielä uudestaan! Katsuri epäili että katissa olis vikaa, mutta tuskin kaikki 4 kattia on 220tkm kohdalla finaalissa
    2 Bankin suuttimet vaihdettu myös kesällä.

    Comment

    • temexian
      Bimmer Rookie
      • Mar 2012
      • 38
      • suomi



      Nonii uutta yritystä nyt stage 2 98 bensalla saako tuosta nyt paremmin selkoa ja osaako joku kertoa tyhmälle enempi tuosta? 🤔😁

      Comment

      • works
        BTCF Member
        • Nov 2013
        • 123
        • Espoo

        Originally posted by temexian View Post
        https://datazap.me/u/jera97/log-1602...26-27-28-29-30

        Nonii uutta yritystä nyt stage 2 98 bensalla saako tuosta nyt paremmin selkoa ja osaako joku kertoa tyhmälle enempi tuosta? 🤔😁

        Jos sulla on boost sensor koodi (kuva tuossa ylempänä) joka ei clearaamalla lähde niin eiköhän siellä ole sitten oikeasti rautavikaa ja moottori sen verran vikatilassa että se menee limp-modeen. Requestattu loadi login mukaan täyttyy, eli DME ei edes yritä puskea konetta kovempaa kuin mitä se nyt tekee.

        Muutes, tulevaisuudessa kun logitat, niin DSC kokonaan pois päältä ja 2500rpm lappu lattiaan, eikä näin hitaasti poljinta syöttäen kuten tässä.
        135 E82 flexfuel / stg1 turbot

        Comment

        • Juikee
          Bimmer Rookie
          • Mar 2015
          • 41
          • Tornio

          Nyt on taas päästöhommia ihmetelty lisää. Pakoputkessa ei näy vuotoja missään, pultit ja lambdat on tiukasti kiinni.

          Nappasin imusarjan irti ja näky oli yllättävän siisti, luultavasti on joskus kanavat puhallettu kun kaikkien kanavien seinät näkyi, ruskeahko väri vain pinnassa. itse venttiileissä oli jonkin verran karstaa, takimmaisissa pahemmin.

          Inpalla kyttäilin vähän arvoja ja kaikki pysyy vihreällä, pakonokka kulkee ilmeisesti vähän myöhäsellä kun vanoksia seurailin, eli ketju on ilmeisesti vähän venynyt mutta vanokset pystyy asian vielä korjaamaan kun ei vikakoodeja ole(?). Mitähän tuolle tekee?? Jos vuotavat suuttimet on tuhonnut katalysaattorin tai molemmat etummaiset, muuttuuko tilanne huonommaksi vai paremmaksi jos ne ottaa pois? Lähinnä takakattien toimintaa mietin, sotkeeko rikkinäiset etukatit niitten toimintaa?

          E. 1,2,3 suuttimet on muuten vielä vanhat, index 9. MHD:n logista näkee että hieman hitaammin nousee afr maximiin kuin 2 bank, eli vähän ne suuttimet saattaa olla huonona, mutta afr nousee silti sinne maxiin. Katsuri mittasi siitä kuskinpuolen putkesta vain ne päästöt, eikös se ole 1 bank?
          Last edited by Juikee; 17-10-2020, 19:01.

          Comment

          • Krampus
            BTCF Member
            • Nov 2017
            • 380
            • Keski-Suomi

            Eikös e90:ssä keski- ja takapöntöt mene yhteen ja pakokaasut sekoittuu keskenään?
            E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
            F39 X2 Xdrive20D, käyttis
            Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

            Comment

            • Juikee
              Bimmer Rookie
              • Mar 2015
              • 41
              • Tornio

              Joo, niin näköjään tekee... :think

              Comment

              • strmix
                BTCF Member
                • May 2012
                • 65
                • Helsinki

                Onko kokemusta saako paremmat pakokaasuarvot etanolikartalla E40 vai bensakartalla? Luulis, että etanolikartalla, mutta onko kokemuksia?
                Ex Bmw e91 335d - 400hv
                Bmw E91 335i - 500hv

                E- ja F-sarjan viritysohjelmat foorumilaisille.

                Comment

                • Juikee
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2015
                  • 41
                  • Tornio

                  Samaa mietiskelly, vaihdan omaan nyt vielä tulpat varalta ja sen jälkeen stage 1 e30 kartta sisään ja johonkin korjaamolle mittailemaan päästöjä. Siihen taitaa riittää vakio Bensapumppu vielä?

                  Comment

                  • miyli
                    BTCF Member
                    • Dec 2008
                    • 2089
                    • Naantali

                    E50 kartalla menee ainakin päästöistä läpi vaikka etukatit puuttuisi.
                    Itse ajelen MHD V7.1 E60 kartalla ja silti E70 seoksella ja ei ongelmia päästöjen kanssa vaikka tyhjät downpipet.
                    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                    0-200km/h 11.40s
                    100-200km/h 6,00s
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                    Comment

                    • Juikee
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2015
                      • 41
                      • Tornio

                      Pitää laittaa se stage 1 e30 kartta sisään ja tankata sellanen e30-e40 seos tankkiin, eiköhän se sillä mene! Toki hyvähän se olis "vika" löytää, että miksei se mene nyt läpi...

                      Comment

                      • miyli
                        BTCF Member
                        • Dec 2008
                        • 2089
                        • Naantali

                        Originally posted by Juikee View Post
                        Pitää laittaa se stage 1 e30 kartta sisään ja tankata sellanen e30-e40 seos tankkiin, eiköhän se sillä mene! Toki hyvähän se olis "vika" löytää, että miksei se mene nyt läpi...
                        Nollaa samalla kaikki adaptaatiot. Kerran kaverilla ei mennyt viritetty n54 läpi päästöistä ja nollas arvot, ei ongelmia päästöissä.
                        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                        0-200km/h 11.40s
                        100-200km/h 6,00s
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                        Comment

                        • Venom
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2002
                          • 623
                          • Vantaa

                          Just perjantaina kävin katsastamassa kärryn eikä mitään ongelmaa 98:lla päästöjen kanssa.. Katittomat downpipet on ja Trebilan 98 softa.. Eikä tarvinnut edes polkea vaan suoraan normiajosta sisään ja hyvät päästöt..

                          Comment

                          • Juikee
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2015
                            • 41
                            • Tornio

                            Jep, niinhän se pitäisi ehjän auton mennä. Keksisi vain että mikä mättää.

                            Comment

                            • Venom
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2002
                              • 623
                              • Vantaa

                              Onko paljon ajettu? Voiko suuttimet vuotaa? Mulla oli joskus HC liian korkea ja vika oli kannessa, venttiilit falskas..

                              Comment

                              • Juikee
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2015
                                • 41
                                • Tornio

                                ~220tkm ajettu, 1 bankissa joku suutin vuotaa vähän, luultavasti 1 pytty kun sen tulppa oli hieman tummempi kuin muut. Ei paljoa kylläkään, tulppia oon käytelly irti ja aina ne on kuivia ollu. Liitteenä kuva logista, juuri vähän myöhemmin nousee 1 Bankin afr maximiin moottorijarrulla.

                                Kesällä kun vaihdoin 2 Bankin suuttimet niin ei tahtonut mennä seokset maximiin moottorijarrulla ollenkaan ja käynnistyshäröilyjä oli myös.

                                Kansivioista lukenu kans, mutta en oikein haluais uskoa että olis siinä vikaa näillä kilsoilla, hc oli ekalla mittauksella kuitenki vain 6 yli sallitun... Pitänee leimata vanha Volvo takasin ajoon

                                Jos ei uusilla tulpilla ja etanoliseoksella mene läpi niin pitää varmaan alkaa suunnittelemaan isompaa remonttia ja jättää seisomaan.
                                Attached Files
                                Last edited by Juikee; 18-10-2020, 17:34.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎