Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JarCosta
    Newbiemmer
    • Mar 2019
    • 14
    • Mijas, Spain

    Jokos täällä on porukalla kokemuksia tuosta XHP:n Flashista tuon 7-vaihteisen DCT-laatikon kanssa?

    Jos oikein ymmärsin niin vaatii sekä lisenssin ja Map Packagen oston, onko tuon 400€ investoinnin arvoinen myös tällä laatikolla? :think

    Comment

    • miyli
      BTCF Member
      • Dec 2008
      • 2084
      • Naantali

      Originally posted by JarCosta View Post
      Jokos täällä on porukalla kokemuksia tuosta XHP:n Flashista tuon 7-vaihteisen DCT-laatikon kanssa?

      Jos oikein ymmärsin niin vaatii sekä lisenssin ja Map Packagen oston, onko tuon 400€ investoinnin arvoinen myös tällä laatikolla? :think
      Minulla on Zetassa Stage3 ja on tuon 400€ arvoinen.
      Kun on kaikki avut pois ei vaihda itsestään isompaan, tämä on esim. rata-ajossa hyvä ja kyllä vaihdot on nopeampia kuin vakiossa.
      En vaihtais takas vakioon.
      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
      0-200km/h 11.40s
      100-200km/h 6,00s
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

      Comment

      • JarCosta
        Newbiemmer
        • Mar 2019
        • 14
        • Mijas, Spain

        Originally posted by miyli View Post
        Minulla on Zetassa Stage3 ja on tuon 400€ arvoinen.
        Kun on kaikki avut pois ei vaihda itsestään isompaan, tämä on esim. rata-ajossa hyvä ja kyllä vaihdot on nopeampia kuin vakiossa.
        En vaihtais takas vakioon.
        Joo, lueskelinkin jostain toisesta ketjusta kokemuksistasi. Lähinnä mietin kun tuo laatikko nyt vakionakin on suhteellisen nopea, että kuinka suuri ero on.

        Olitko testannut todellisuudessa eroa 0-100km/h tai muussa todellisesti mitattavissa olevassa?

        Comment

        • miyli
          BTCF Member
          • Dec 2008
          • 2084
          • Naantali

          Originally posted by JarCosta View Post
          Joo, lueskelinkin jostain toisesta ketjusta kokemuksistasi. Lähinnä mietin kun tuo laatikko nyt vakionakin on suhteellisen nopea, että kuinka suuri ero on.

          Olitko testannut todellisuudessa eroa 0-100km/h tai muussa todellisesti mitattavissa olevassa?
          En ole testannut aikoja ja luulen että niissä ei loppupelissä paljon eroa tule. Laatikko toimii vaan mielestäni niin paljon paremmin XHp kanssa verrattuna vakioon. Vaihdotkin on ainakin stage3 paljon nopeammat kuin vakio softalla.
          Samoin launch controlin kierroksia pystyy muuttamaan itse.
          Itseä myös ärsytti vakio softassa automaattisesti isommalle vaihtava vaihde ominaisuus ja tämä poistuu XHp:ssä kun on kaikki ajoavut pois päältä.
          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
          0-200km/h 11.40s
          100-200km/h 6,00s
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

          Comment

          • JamppaZ154
            Newbiemmer
            • Oct 2019
            • 19
            • Lappeenranta

            Tietääkö kukaan, että löytyykö täältä Suomesta luotettavaa ja asiansa osaavaa pajaa/yksityistä, jolla olisi kokemusta N54:n purkamisesta/kasaamisesta? :think

            Tarkoituksena olisi ottaa kone auki, vaihtaa takomännät, -veivit, vahvemmat runkolaakerit sekä kk-laakerit, uusi kampura (vanhan vauhtipyörän pää todennäköisesti vääntynyt), arp- kansipultit ja kk-pultit, hammastettu crankhubi sekä jos täällä on mahdollista css-closed deck konversio ja vähintään kannen koneistus.

            (Jos rahaa jää kaiken tämän jälkeen, niin ehkä mahdollisesti yläkerran porttaus, ferrean venttiilit, jouset yms. ja schrickin jyrkemmät nokat... mutta jääköön nähtäväksi ja paino sanalla ehkä)

            Plussaa olisi jos löytyisi läheltä Etelä-Karjalaa, mutta kaikki otetaan huomioon ettei tarvitsisi jenkkilään tai britteihin lähettää, näin netin välityksellä kun ei muita oikein vastaan vielä tullut..

            Comment

            • Freak
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2539
              • .

              Originally posted by JamppaZ154 View Post
              schrickin jyrkemmät nokat...
              Onko kukaan koittanut soveltaa n54:een n53:n nokka-akseleita? Pikaisen fanssisurffailun perusteella saattaisivat sopia, kun nokka pukit ovat samat. Oikeastaan ainoastaan imupuolen vanosyksikkö on eri numerolla näiden moottoreiden jakopäissä. Perinteisesti vaparimoottorin nokat ovat olleet turboa kireämpiä.
              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

              Vanha Uuden liiton mies...

              Comment

              • raswa
                Bimmer Rookie
                • Sep 2018
                • 39
                • HELSINKI

                Originally posted by JarCosta View Post
                Jokos täällä on porukalla kokemuksia tuosta XHP:n Flashista tuon 7-vaihteisen DCT-laatikon kanssa?

                Jos oikein ymmärsin niin vaatii sekä lisenssin ja Map Packagen oston, onko tuon 400€ investoinnin arvoinen myös tällä laatikolla? :think
                Mitä arvoa raha nyt edustaa, mutta ehdottomasti vakiota vertaamalla parempi. Vaihdot napakampia ja modernimmalla älyllä. En palaisi itsekään vakion.
                Nyt:
                330e F30

                EX:
                335XI E91 LCI
                330D F31
                535D F11

                Comment

                • temexian
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2012
                  • 38
                  • suomi

                  https://datalogs.spoolstreet.com/gra...10-42-07.3562/ osaako joku kertoo näyttääkö toi ihan ok vai onko jotain huolta opetellessa vielä menee ja mhd stage 2+ bensakartta.

                  Comment

                  • Zoppa
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 238
                    • Espoo

                    Originally posted by temexian View Post
                    https://datalogs.spoolstreet.com/gra...10-42-07.3562/ osaako joku kertoo näyttääkö toi ihan ok vai onko jotain huolta opetellessa vielä menee ja mhd stage 2+ bensakartta.
                    Tuosta logista on paha sanoa hirveästi mitään..
                    Voisit nollata mhd apista loggaus parametrit mitä nauhoitetaan, ja kokeile ottaa sen jälkeen uusi logi. Sitten voisit ladata sen login tänne: datazap.me
                    Attached Files
                    Last edited by Zoppa; 13-10-2020, 21:17.
                    E92 335i M-Sport -07
                    EX: E85 Z4 3.0i

                    Comment

                    • Juikee
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2015
                      • 41
                      • Tornio

                      Vähän näyttäisi että 2 bankissa kusee vähän joku suutin, muuta tuosta on paha kertoa.

                      Comment

                      • temexian
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2012
                        • 38
                        • suomi

                        Koitin ottaa uuden login ja datazappii mutta tulee vaan noin onko ideaa mistä kiikastaa? 🤔
                        Attached Files

                        Comment

                        • temexian
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2012
                          • 38
                          • suomi

                          Ja kuinka sattukaan jotain hajos, justii logia kokeillessa nyt ei ahda ja näyttää imuilman lämpötilaa 60°c kokoajan eikä poistu nollaamalla 💪
                          Attached Files

                          Comment

                          • Markojs
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2014
                            • 160
                            • Kirkkonummi

                            Originally posted by temexian View Post
                            Koitin ottaa uuden login ja datazappii mutta tulee vaan noin onko ideaa mistä kiikastaa? ��
                            Ei ole vielä tuota ominaisuutta apissa, eli tarvitsee tietokoneelle imasta datalogi esim usb johdon avulla. Tai voi varmaan suoraan luuristakin uploadaa, vai?
                            Logit löytyy puhelimesta omasta MHD kansiosta ja sieltä datalogs, tietokoneelta sitten kirjaudut tuonne datazap ja uploadaat koneeltas sinne sen logitiedoston.
                            Voi olla muitakin tapoja mutta tuollain itse ainakan uppailen.
                            Last edited by Markojs; 15-10-2020, 22:00.

                            Comment

                            • Juikee
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2015
                              • 41
                              • Tornio

                              Onko kellään täällä ideoita kun ei mene päästöistä läpi tuo oma kampe? Vakio downpipet jne, eli kaikki 4 kattia pitäisi löytyä. Välijäähdytin ja kartiosuodattimet. Vakio softalla katsastus.
                              CO%: 0,91
                              CO2: 14,00
                              HC: 106
                              O2: 0,71
                              Lambda 1,002

                              Laitoin hyllystä uudet orkkis Bosch etulambdat sekä uudet puolat. Tulpat tarkastin, OK, vaihdettu kesällä (1000km sitten). Nollasin lambda adaptaatiot jne. Jälkitarkastukseen paremmin käyvällä ja kuumaksi poljetulla autolla:

                              CO%: 0,95 sallittu 0,2
                              CO2: 14,00
                              HC: 155 sallittu 100
                              O2: 0,82
                              Lambda: 1,005

                              Comment

                              • majgul
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 891
                                • Oulu

                                Originally posted by Juikee View Post
                                Onko kellään täällä ideoita kun ei mene päästöistä läpi tuo oma kampe? Vakio downpipet jne, eli kaikki 4 kattia pitäisi löytyä. Välijäähdytin ja kartiosuodattimet. Vakio softalla katsastus.
                                CO%: 0,91
                                CO2: 14,00
                                HC: 106
                                O2: 0,71
                                Lambda 1,002

                                Laitoin hyllystä uudet orkkis Bosch etulambdat sekä uudet puolat. Tulpat tarkastin, OK, vaihdettu kesällä (1000km sitten). Nollasin lambda adaptaatiot jne. Jälkitarkastukseen paremmin käyvällä ja kuumaksi poljetulla autolla:

                                CO%: 0,95 sallittu 0,2
                                CO2: 14,00
                                HC: 155 sallittu 100
                                O2: 0,82
                                Lambda: 1,005
                                Sulla on O2 koholla tuossa. Oletko varma että ei vuoda putki ym jostain :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎