Originally posted by miyli
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) viritys part IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Heikkiher View PostItse vaihtelin aikoinaan vajaavetoiseen spidanin vetarit alkuperäisten tilalle, toimivat ainakin sen noin 40tkm mitä auto vielä minulla oli. Autossa oli perus virit ja ongelmana oli tärinät vanhoilla vetareilla.
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostMuistatko tarviko vaihtaa suojakumen vetarista? Kuulemma kannattaa se vaihtaa, ainaki mitä jotkut sano. Joillakin hajonnut alle 1000km matkalla. Merkki oli toki eri.
Comment
-
-
Originally posted by tryffis View PostTuo olikin itelle uutta, meinaat että paskana olevat läpät ns. poraavat lautasten liitospinnat huonoksi? Ymmärtääkseni tossa hukkisten ohjauksessa ns. duty cyclessä on jo softatasolla isoja puutteita mitkä sitten aiheuttaa tuota väljistymistäkin kun pääsee välillä väpättämään sielä miten sattuu.
Mulle ei finturbolta yritetty edes kaupata uusia ahtimia kun kyselin vaihtorunkoon, kerrottiin vaan tuosta laakerihommasta ja miten aikaisemmin noita ongelmia kestävyydessä oli sentakia kun sitä koko pesää ei vaihdettu.
Jokatapauksessa oon tässä senverta punninut että ei tuohon 1500€ taida olla mitään parempaakaan vaihtoehtoa, ja pitäisi sinne 3k:n paremmalle puolelle mennä että saisi selvästi enemmän vastinetta rahalle.
Ainoa vaan mikä vähän mietityttää on tuo fin-turbon takuiden puute noista viripuhaltimista. En tiedä miten on esim. tuossa mainitsemassasi tapauksessa käynyt, onko sieltä tultu yhtään vastaan jos selkeästi turbot hajoaa heti alkumetreillä. Eivät taida myöntää vaikka teettäisi uusiin runkoihin. Monet muut pajat kumminkin tarjoavat reilun takuun, tosin toteutuksesta niissäkään ei tietoa. Hukkisten säädöt ajattelin kyllä itse tarkastaa jokatapauksessa ennen asennusta.
Comment
-
-
Originally posted by tryffis View PostTuo olikin itelle uutta, meinaat että paskana olevat läpät ns. poraavat lautasten liitospinnat huonoksi? Ymmärtääkseni tossa hukkisten ohjauksessa ns. duty cyclessä on jo softatasolla isoja puutteita mitkä sitten aiheuttaa tuota väljistymistäkin kun pääsee välillä väpättämään sielä miten sattuu.
Eli vaikka tuon läpiviennin holkin ja muut osat vaihtaa, niin kuulemma itse rungon materiaali saattaa pettää, jolloin ollaan taas lähtöruudussa. Tuo lautausten liitospintakin saattaa pehmentyä kyllä, mutta siitä ei puhelimessa puhuttu.
Hukkisten ohjauskin on tosiaan mitä on. David Shoup on rakentanut koko hukkistenohjausjärjestelmän (kuten paljon muutakin) uusiksi omassa softassaan ja toimivuuden pitäisi olla jenkkiläisittäin outstanding. Mä en ole vielä alkanut hieromaan kauppoja uudesta softasta, mutta jos kiinnostaa, kannattaa kysellä Facebookissa tarkemmin: https://www.facebook.com/DavidShoupTuning
Originally posted by tryffis View PostJokatapauksessa oon tässä senverta punninut että ei tuohon 1500€ taida olla mitään parempaakaan vaihtoehtoa, ja pitäisi sinne 3k:n paremmalle puolelle mennä että saisi selvästi enemmän vastinetta rahalle.
1) Edullisimpana Ebaysta kiinalaiset 17T:t, joiden hinnaksi tulisi reilut 1000e rahteineen ja tulleineen. Tosin balansointi niille ei olisi pahitteeksi, jolloin ollaan jo jossain 1200-1300 eurossa. Kuten täällä foorumilakin on tullut ilmi, en ole mikään kiinalaisen romun puolesta puhuja, mutta näitä on todella paljon ajossa FB-ryhmäläisillä ja kommenttien perusteella kestävät kyllä hyvin kovaakin käyttöä, tosin jotkut ovat olleet epäonnekkaita (vaikea sanoa, minkä verran asennusvirheitä yms.). 19T- eli pykälää suuremmassa mallissa ensimmäinen erä oli heikkolaatuinen, mutta laatu on siinäkin parantunut. Parhaimmilla Ebay-jälleenmyyjillä (kaikilla sama tuote) toimii kuulemma takuukin jotenkuten, en silti laskisi sen varaan mitään. Itsellä on tullut väkisin mietittyä myös vähän auton jälleenmyyntiarvoa ja kiinalaiset turbot eivät ainakaan täällä kotimaisilla markkinoilla pahemmin herätä luottamusta - varsinkaan, jos ei tunne täysin koko kuviota. Jälleenmyynnin takiahan näitä autoja ei tietysti rakennella, mutta on siinä silti aika suuri ero Fin-Turbo vs. tuntematon paha kiinalainen
2) Fin-Turbon yllä mainitut vanhoihin runkoihin tehdyt noin 1500 eurolla
3) Fin-Turbon uusiin runkohin tehdyt noin 2200e
4) Puren Pure600:t. Ostohinta on 2200 USD, siihen rahdit ja tullit päälle (tosin inletit saa tähän rahaan mukaan). Teholuokka on aika sama kuin Fin-Turbon molemmilla yllä mainituilla versiolla eli noin 500-550 WHP. Vaikka Pure kenties paras merkki onkin, en oikein näe syytä panostaa vajaat 1000 euroa enempää vrt. Fin-Turbo. Ja tosiaan, jos haluaa tuosta enemmän tehoa, niin varustelukierre on aika armoton
Originally posted by tryffis View PostAinoa vaan mikä vähän mietityttää on tuo fin-turbon takuiden puute noista viripuhaltimista. En tiedä miten on esim. tuossa mainitsemassasi tapauksessa käynyt, onko sieltä tultu yhtään vastaan jos selkeästi turbot hajoaa heti alkumetreillä. Eivät taida myöntää vaikka teettäisi uusiin runkoihin. Monet muut pajat kumminkin tarjoavat reilun takuun, tosin toteutuksesta niissäkään ei tietoa. Hukkisten säädöt ajattelin kyllä itse tarkastaa jokatapauksessa ennen asennusta.
Hukkikset on syytä tarkistaa, kalibrointi saattaa olla enemmän tai vähemmän viturallaan ja mikään ei ole sen ikävämpää kuin että joutuu heti asennuksen jälkeen rakentelemaan prikkamodeja tms., jotta saa säädöt kohdalleen, kun kaiken olisi voinut säätää helposti jo ennen asennusta kuntoon. Laitetaan nyt tähän vielä, että hukkisten tulee siis sulkeutua alipaineella 5,9 inHG / 200 mbar ja sopivat vermeet mittaamiseen löytää vaikka Motonetistä.Last edited by palze; 28-10-2020, 11:35.
Comment
-
-
Purella kyllä hyvät turbot ja niitä sais myös Belgiasta.
New PURE N54 Upgrade Turbos -PURE designed High Flow Turbofold -PURE High Flow Compressor Housing -Custom Turbine and Billet Compressor Wheel -Currently for LHD 335i only -Can be installed on 135/535/Z4 if the chargepipe and rear turbo return coolant line is converted to LHD 335i -These will not work with OEM stock inlets. Aftermarket stock sized or 2" inlet kit is required. -These will not work with OEM stock inlets. Aftermarket stock sized or 2" inlet kit is required. -These will not work on RHD N54 vehicles. 497whp on 93 Pump Gas Only! Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostMuistatko tarviko vaihtaa suojakumen vetarista? Kuulemma kannattaa se vaihtaa, ainaki mitä jotkut sano. Joillakin hajonnut alle 1000km matkalla. Merkki oli toki eri.
Comment
-
-
Originally posted by palze View Post..
19t eka revisio oli tosiaan ihan paska mutteriviritysten ym johdosta. Muutenkin kun jotkut ovat noita aukoneet niin aika paljon ois parannettavaa viimeistelyssä, naarmuisia akseleita, lohkeamia/valuvirheitä keskiosassa ym.
Tuona aikana kerkes aika paljon mieli muuttumaan noiden kiinapuhaltimien suhteen kun tarinoita niiden öljyvuodoista ym ongelmista alkoi tulemaan ilmoille monilla.
Jokatapauksessa päädyin nuo fin turbot rebuildina nyt ottamaan, tarkastellaan sitten miltä puhaltimet näyttää ja onko miten säädetty nuo portit ym. Mulle ei ollut missään vaiheessa mainittu mistään ylimääräisistä ehdoista virhevastuun suhteen mutta toivotaan nyt ettei niiden puolesta tarvitsisi muutenkaan asioida..
Täytyy tutustua ajan kanssa eri vaihtoehtoihin karttojen suhteen, keväämmälle varmaankin ne hommat menee.
Comment
-
-
Originally posted by palze View PostTarkoitan siis tätä läpivientiä: https://ibb.co/z6Vb4Qz
Eli vaikka tuon läpiviennin holkin ja muut osat vaihtaa, niin kuulemma itse rungon materiaali saattaa pettää, jolloin ollaan taas lähtöruudussa. Tuo lautausten liitospintakin saattaa pehmentyä kyllä, mutta siitä ei puhelimessa puhuttu.
Hukkisten ohjauskin...
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostAsiallinen kirjoitus Jos Finturbolta ostaa vanhoihin runkoihin tehdyt ahtimet niin joutuuko maksaa pantin kunnes toimittanut omat rungot?
Comment
-
-
Originally posted by jessemikkola View PostSe varmaan riippuu et kuinka muoviset suojakumit on nii varmast menee nopeest suomen keleissä rikki. Mut eiköhän paremmissa tarvike osis ole iha laadukkaat kumit. Paljon sulla metrejä takana et alkanu etuvetarit ravistamaa?
Comment
-
-
Originally posted by Heikkiher View PostKyllä suojakumit oli valmiina ainakin noissa Spidaneissa ja omana aikanani en huomannu että olisivat mitenkään huonot olleet.
Comment
-
-
Originally posted by tryffis View Post200€ pantti rungoille, palautellaan sitten kun lähettää rungot takaisin. Toki saa suoraan omiinkin runkoihin tehdä jos ei ole kiirettä saada autoa ajoon.
Originally posted by BMW View PostAsiallinen kirjoitusLast edited by palze; 28-10-2020, 16:02.
Comment
-
-
Originally posted by palze View PostTeholuokka on aika sama kuin Fin-Turbon molemmilla yllä mainituilla versiolla eli noin 500-550 WHP.
Olen nähnyt lappuja finturbon hybrideillä 550 hv konetehoa.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment