Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmwongelmat123
    BTCF Member
    • Aug 2018
    • 47
    • Uusimaa

    Paljos muilla on ollut arvot downpipeillä? Liitteenä kuvassa vasemmalla puolella katit kiinni, oikealla puolella downpipeillä. Molemmat siis läpäisi katsastuksen.

    Kuinka paljon arvot pitäisi olla, jotta menisi hylkäämisen puolelle?
    Attached Files

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6169
      • Helsinki

      Originally posted by Bmwongelmat123 View Post
      Kuinka paljon arvot pitäisi olla, jotta menisi hylkäämisen puolelle?
      Tossa vaikka
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • temexian
        Bimmer Rookie
        • Mar 2012
        • 38
        • suomi

        335ix

        Mistähän vois johtua osaako kukaan neuvoo eli 335ix.
        Mhd stage 2+ 98bensa kartta. Xdelete ja xhp stage 3 laatikos. Auto toimii ajossa hyvin mutta kumia kun poltat takavetosena niin auto kiertää 1 rajottajalle mutta isommilla vaihteilla rajottaa jo 4500rpm. Onko jostai ny jääny joku täppi pois vai mistä kiikastaa?

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          Originally posted by -Tapi View Post
          Taidan ottaa puristuspainetestin ennen ahtimien irrotusta.
          Otin sitten kumminkin ahtimet päydälle kun en löytänyt ohivuotomittarille tai puristuspainemittarilla tähän koneeseen sopivia yhteitä. Etummaisen ahtimen pakosiipi on jo hiponut pesää, eli siiven kärkeä kun katsoo tarkasti niin siinä näkyy uusi muoto.

          Onko jotain tiivisteitä jotka on pakko vaihtaa joka kerran kun saparot käy irti? Viimeksi vaihdoin kaikki ja setti maksoi kolmisensataa. Niille ei paljon kilometreja kertynyt tällä välin ja kävi mielessä ostella tällä kertaa esim tarvittavat erikseen marmorilta.
          ---

          Comment

          • miyli
            BTCF Member
            • Dec 2008
            • 2084
            • Naantali

            Originally posted by -Tapi View Post
            Otin sitten kumminkin ahtimet päydälle kun en löytänyt ohivuotomittarille tai puristuspainemittarilla tähän koneeseen sopivia yhteitä. Etummaisen ahtimen pakosiipi on jo hiponut pesää, eli siiven kärkeä kun katsoo tarkasti niin siinä näkyy uusi muoto.

            Onko jotain tiivisteitä jotka on pakko vaihtaa joka kerran kun saparot käy irti? Viimeksi vaihdoin kaikki ja setti maksoi kolmisensataa. Niille ei paljon kilometreja kertynyt tällä välin ja kävi mielessä ostella tällä kertaa esim tarvittavat erikseen marmorilta.
            Vaihtaisin kyllä kaikki muut, paitsi pakosarjan pinnapultit/mutterit ja downpipen pantoja/tiivisteitä ei tarvi minusta vaihtaa.
            Last edited by miyli; 22-05-2021, 10:03.
            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
            0-200km/h 11.40s
            100-200km/h 6,00s
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

            Comment

            • mmie
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 502
              • Kouvola

              Originally posted by miyli View Post
              Vaihtaisin kyllä kaikki muut, paitsi pakosarjan pinnapultit/mutterit ja downpipen pantoja/tiivisteitä ei tarvi minusta tarvi vaihtaa.
              Mullakin DP:t käyneet parikertaa irti ja mennyt hyvin vanhoilla pannoilla ja tiivisteillä.
              ex e36 325
              ex e46 328
              e92 335i FBO
              Ducati 900S ie
              KTM 640
              Suzuki GT550
              Honda CBR600

              Comment

              • mikaell
                BTCF Member
                • Jul 2017
                • 422
                • Kla

                Juu näin minäkin tekisin.
                Vittumainen sittenkun joku turbon vesi/öljyputken o-rengas alkaa vuotamaan kun kun seula...
                BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                p. 040 166 7576 / Whatsapp

                Comment

                • aXc
                  Newbiemmer
                  • May 2021
                  • 3
                  • Etelä-Suomi

                  Oon uusi postaaja täällä mutta ihan hyvin perillä mitä tulee N54 virityksiin. Omassa autossa nyt varsin maltillisesti osaa: flexfuel, yksimassavauhtipyörä, isompi välijäähy, LPFP päivitys, DC intake, inlets, MHD, uudet suuttimet jne.

                  Turbojen vaihto on nyt itsellä edessä kun syksyllä jäi hukkaportti toisesta auki ja eivät pajalla tunnissa saaneet liikkumaan, korjautui itsestään myöhemmin. Pohdinnassa eri turbovaihtoehdot (sekä muut modit riippuen valittavista turboista)

                  Yhtäkaikki onko teillä tiedossa jotain harrastajaa kuka olisi laillisesti katsastanut yli 420hp:n tehoista E92:sta? (ainut tapa on tehdä poikkeuslupahakemus, kun 5kg/kW tulee nopeasti E92:lla vastaan). Jos joku on onnistunut, niin kiinnostaisi luonnollisesti tietää mitä satuja pitää hakemukseen kirjoittaa, ja mitä kaikkia muutoksia vaatii. Ei tarvis turhaan useita hakemuksia tehdä, jokainen hakemus kun taisi olla noin 400€ luokkaa huolimatta lopputuloksesta.

                  Katsastusasemalla uudet hieman suuremmat tuplat tuskin jää kiinni, mutta mahdollinen kolarointi viritetyn ja muutoskatsastamattoman auton kanssa saattaa tulla kalliiksi. Jos joku on jo selvittänyt tai tietää entuudestaan mahdolliset seuraamukset, niin saa tietysti jakaa ilman lähteitä tai mielummin lähteiden kanssa.

                  Noin tunnin etsin vastaavia postauksia / kysymyksiä, mutta en löytänyt. Pariin viripajaan soitin myös ja tiedustelin mikäli heillä olisi ollut tiedossa tapausta jossa haettu erikoislupamenettelyä. Ei tärpännyt.
                  Last edited by aXc; 24-05-2021, 18:28.

                  Comment

                  • N54 guy
                    Newbiemmer
                    • Mar 2021
                    • 4
                    • Helsinki

                    Stage 2+

                    Moro!

                    Onko kannattavaa laittaa stage 2+ jos on päivitettynä downpipe, intake, chargepipe ja intercooler vai kannattaako mennä normi stage 2?

                    Comment

                    • aXc
                      Newbiemmer
                      • May 2021
                      • 3
                      • Etelä-Suomi

                      Originally posted by N54 guy View Post
                      Moro!

                      Onko kannattavaa laittaa stage 2+ jos on päivitettynä downpipe, intake, chargepipe ja intercooler vai kannattaako mennä normi stage 2?

                      Lyhyt vastaus: molemmat on ok, pienempi viritysaste kuormittaa aina vähemmän turboja eli jos se prioriteettinä niin sitten stage 2. Pidempi vastaus täältä: https://bmwtuning.co/bmw-n54-mhd-fla...sepower-gains/
                      Last edited by aXc; 25-05-2021, 00:17.

                      Comment

                      • palze
                        BTCF Member
                        • Apr 2018
                        • 77
                        • Helsinki

                        Originally posted by aXc View Post
                        Katsastusasemalla uudet hieman suuremmat tuplat tuskin jää kiinni, mutta mahdollinen kolarointi viritetyn ja muutoskatsastamattoman auton kanssa saattaa tulla kalliiksi. Jos joku on jo selvittänyt tai tietää entuudestaan mahdolliset seuraamukset, niin saa tietysti jakaa ilman lähteitä tai mielummin lähteiden kanssa.
                        Mulla ei ole omaa kokemusta, mutta olen ymmärtänyt, että onnettomuustilanteessa onnettomuuden syy (jonka osoittamisen vastuu on viranomaisella) vaikuttaa päätökseen. Eli karrikoidusti: Jos perseilee liikenteessä kiihdyttäen rajusti 100-200 km/h, jonka seurauksena auto lähtee käsistä ja osuu vastaantulijaan, on syytä epäillä, että onnettomuus johtui ainakin osittain viritetystä autosta. Jos taas ajelee rauhassa kehätietä ja joku pamauttaa perään, omaan autoon tehdyillä muutoksilla (ehkä pois lukien laittoman tummat takavalot?) ei ole merkitystä. Ja sama logiikka esim. silloin, jos laillisesta tasaisesta nopeudesta ajaisi itse jonkun toisen perään.

                        Joku täsmentäkööt tai korjatkoot, jos olen pahasti hakoteillä.
                        Last edited by palze; 25-05-2021, 11:14.

                        Comment

                        • aXc
                          Newbiemmer
                          • May 2021
                          • 3
                          • Etelä-Suomi

                          Motiv & imukavana polttoaineen syöttö + kytkinratkaisut

                          Löytyykö ketään joka olis ostanut ja mahdollisesti jo asentanut Motiven reflex moduulin hoitamaan polttoaineen imukanavasuuttimien ohjauksen? (parempi integrointi DME:n kanssa, stand-alone järjestelmän sijaan). Voi tietty olla että olen kohta ensimmäinen tällä rintamalla.

                          Tai onko täällä tahoja jotka olisi kiinostunut tilaamaan? Voisi säästää samalla hieman postikuluissa. Piti laittaa jo tilaukseen viime syksynä, mutta piti varmistaa moottorin kunto ennen sitä. Seisonta lykkäsi koko projektia nyt kevääseen ja sain uudet puristus & ohivuotomittaustulokset vihdoin pari viikkoa sitten. (jo toinen mittaus kun ensimmäisen mittauksen tulokset olivat kyseenalaiset, epäilen vahvasti käyttäjävirhettä mittaustilanteessa, kun tiedustelin lisätietoja asiasta.)

                          En ole tilaamassa vielä lähipäivinä kun pitää vielä lyödä lukkoon muutamia ostoslistan kohteita: BOVs/DVs, imukavana-setin merkki, matalapainepumppu-ratkaisu ja ehkä kaikkein hankalin: uusi kytkin ratkaisu. Jos täällä on N54 omistajia joilla yli 550whp, niin laittakaa vaikka viestiä privana, (tai mikä ettei tänne julkisesti) kuulisin mielellään kokoonpanoista ja miten päädyitte tiettyihin osiin (mm. kaikki yllämainitut).

                          Sit jos PK seudulta löytyy ison väännön kestäviä kytkinpaketteja (+800-900 NM), niin näiden osalta olisi tosi hienoa jos saisi tuntumaa tosielämästä. (oli sitten kyse tupla-levyistä millä tahansa pinnoite-jousto kombinaatiolla, tai vastaavasti yksittäisestä levystä millä tahansa pinnoitteella/sakara-kombinaatiolla)

                          Comment

                          • majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 891
                            • Oulu

                            Osaako joku joka enemmän perehtynyt n55 kertoa miten tämä stage 2+ näyttää toimivan login perusteella, että onko liian aggressiivinen tämä 98-kartta?

                            Comment

                            • Bmwongelmat123
                              BTCF Member
                              • Aug 2018
                              • 47
                              • Uusimaa

                              Onkos kukaan/kuinka moni vaihtanut kampiakselin hihnapyörää? crankshaft pulley vibration damper monta nimeä millä haluaa kutsuakaan.

                              Jotenkin, kun pyörinyt tuolla jo 14vuoden ajan niin saisi henkistä tyydytystä kun sen ja hihnan laittaisi uusiksi. Ulkoisesti omani näytti jo siltä, että olisi aika vaihtaa ennenkuin alkaa oireilemaan. Ehkä todella pientä heittoa, kun pitkään tuijotti tai sitten heilui vain omien silmien välissä.

                              Voisi vaikka tehdä kimppatilausta Saksan puolelle jos muita innokkaita löytyy. 300€/kipale ja hihna siihen päälle. Toki voisi kysyä vaikka schmiedmanniltakin mihin hintaan saisi.

                              Comment

                              • MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6169
                                • Helsinki

                                Originally posted by Bmwongelmat123 View Post
                                Onkos kukaan/kuinka moni vaihtanut kampiakselin hihnapyörää? crankshaft pulley vibration damper monta nimeä millä haluaa kutsuakaan. .
                                Jos meinaat vaihtaa, tälläinen olis varmaa hyvä laittaa sinne samalla
                                https://www.google.com/search?q=BMW+...4dUDCA0&uact=5
                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎