Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hpniemi
    BTCF Member
    • Feb 2020
    • 97
    • Järvenpää

    Nimenomaan virtalähde, ei laturi ja min 30A.

    Motonet myy esim Telwin doctor charge 50, joka on toimiva ja halvimmasta päästä. Tämä ei ole mainos.

    Originally posted by Jabbe View Post
    Ostat kerralla jonku kunnollisen 30A virtalähteen, niin sillä onnistuu pidemmänkin päälle koodaukset ongelmitta .

    Comment

    • temeee.
      Bimmer Rookie
      • Nov 2011
      • 141
      • Rovaniemi

      Ootteko ruukannu pessä miten useasti dcit? Millä tavoin?
      F20 M140i
      ex.
      E61 530xd M-sport
      E46 320d
      E92 335i M-sport
      E91 335d M-sport
      E39 525i M-sport
      E38 740iL

      Comment

      • eljas
        BTCF Member
        • Apr 2017
        • 309
        • Vantaa

        Originally posted by temeee. View Post
        Ootteko ruukannu pessä miten useasti dcit? Millä tavoin?
        En oo itse pitänyt mitään tiettyä kilsamäärää tai aikaväliä kunhan pesee riittävän usein Pesuun ja öljyämiseen toimii hyvin tämä kitti https://m.motonet.fi/fi/tuote/593081...-huoltopakkaus
        N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
        Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
        Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

        Comment

        • temeee.
          Bimmer Rookie
          • Nov 2011
          • 141
          • Rovaniemi

          Okei, täytyy tuommonen käyä hakemassa
          F20 M140i
          ex.
          E61 530xd M-sport
          E46 320d
          E92 335i M-sport
          E91 335d M-sport
          E39 525i M-sport
          E38 740iL

          Comment

          • Krampus
            BTCF Member
            • Nov 2017
            • 374
            • Keski-Suomi

            JB4 asetuskysymys?

            En löytänyt mistään suoraa vastasta Water/meth injection valikkoon liittyen.
            Min Flow Boost(PSI) kohta: Mikä tähän? 0 tai jotain muuta?
            PI, hybridit, aito flexfuel systeemit autossa on. Säätääkö PI ruskutuksen aloitusta tarpeen mukaan vai tuohon syöttämäni arvon mukaan esim. 11PSI. Esimerkkinä tuolla 11PSI asetuslukemalla fuelen(ruiskutus) alkaa yhden random login mukaan 7,8PSI. En ole Mexicoon vielä päässy ottamaan kunnon logeja enkä otakkaan ennenkuin LPFP(F90000295) on vaihdettu tankkiin.

            Onko tuo kohta pelkkään metanoliruiskuun liittyvä asetus vai säätää PI:tä myös?
            E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
            F39 X2 Xdrive20D, käyttis
            Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

            Comment

            • Bmw335xi
              Newbiemmer
              • May 2021
              • 3
              • Vantaa

              Elikkä oisko jotai vinkkejä. Auto ei ahda kunnolla ja ilmeisesti käy vähän laihalla. Ahto putket on tutkittu ja alipaine letkut käyty läpi eikä löydy selviä vuotoja. Vikakoodeja ei anna muita kun (2c9f-DME: Oxygen sensor heater 2 after catalytic converter)
              Ohjelmat on kokeiltu ajaa uudestaan (Stage 2+) ja myös neliveto on käytetty pois ja kytketty uudestaan päälle ei vaikutusta.

              Siinä on jonkinlainen logi autosta jos jollain joka osaa lukea paremmin ois ideoita.

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 891
                • Oulu

                Originally posted by Bmw335xi View Post
                Elikkä oisko jotai vinkkejä. Auto ei ahda kunnolla ja ilmeisesti käy vähän laihalla. Ahto putket on tutkittu ja alipaine letkut käyty läpi eikä löydy selviä vuotoja. Vikakoodeja ei anna muita kun (2c9f-DME: Oxygen sensor heater 2 after catalytic converter)
                Ohjelmat on kokeiltu ajaa uudestaan (Stage 2+) ja myös neliveto on käytetty pois ja kytketty uudestaan päälle ei vaikutusta.

                Siinä on jonkinlainen logi autosta jos jollain joka osaa lukea paremmin ois ideoita.
                En ole mikään expertti näissä, mutta jos oikein katsoin nii wgdc% sulla 30-35% luokassa. Eli eikö viittaisi että hukkaportti vähä temppuilee? Viisaammat voisi kertoa.

                Comment

                • P33P33
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2015
                  • 181
                  • Kellokoski

                  Originally posted by Bmw335xi View Post
                  Elikkä oisko jotai vinkkejä. Auto ei ahda kunnolla ja ilmeisesti käy vähän laihalla. Ahto putket on tutkittu ja alipaine letkut käyty läpi eikä löydy selviä vuotoja. Vikakoodeja ei anna muita kun (2c9f-DME: Oxygen sensor heater 2 after catalytic converter)
                  Ohjelmat on kokeiltu ajaa uudestaan (Stage 2+) ja myös neliveto on käytetty pois ja kytketty uudestaan päälle ei vaikutusta.

                  Siinä on jonkinlainen logi autosta jos jollain joka osaa lukea paremmin ois ideoita.

                  Laihalla auto ei käy. Oikeastaan lopussa enemmänkin rikkaalla. Menee todennäköisesti component protection moodiin, kun afr on 10,78.

                  Koko vedon ajan on torque limit active arvo 4, joka tarkoittaa, että sulla menee väännönrajotin päälle. Johtunee nelikosta. Onko xhp softaa? Nelikoissa oli jakolaatikolle muistaakseni jotain lisärajotuksia. En muista oliko MHDssä jotain valintaa nelivedoille kun flässää MHD karttoja.
                  Ahdothan seuraa boost targettia ihan niin kuin kuuluukin, mutta tuo väännönrajotin kiusaa ja romahduttaa myös sytkäennakon.
                  -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    Tuli tuossa tutkittua 2 kk ajettuja ahtimia, tai oikeastaan niiden osia. Kyseessä on aika miedosti kutiteltu auto, eli vakio imupuoli k&n filtterillä, katittomat putket, isompi välijäähdytin ja lisäsuutinlevy ennen imusarjaa. Meni 98:lla kunnes vähän ennen ahtimien hajoamista vaihtui E85 seokseen. Ahtopaine 1 barin luokkaa.

                    Ahtimista oli molemmista pakosiivet sorvanneet pesiin. Toisessa myös kompressorisiipi oli kulunut. Kompurasiiven taustassa ei näy ylikierrätyksen jälkiä ja muutenkin kaikki on ehjää paitsi pakopuolien laakerit ovat kuluneet merkittävästi ilman että niissä olisi varsinaisesti naarmuja. Toisen pakotiivisterengasalue oli jo raapinut kunnolla kun laakeri oli niin väljä.

                    Miten lyhytikäisiä nämä uusista aihioista isolla rahalla tehdyt ovat muilla olleet? Valmistaja mainostaa takuuta joka korvaa myös asennusfirman kulut mutta niin vain tuli korjattujen ahtimien mukana reilun tonnin lasku.

                    Edit: Sanasta sanaan turbotohtorin kanta: "Tuo ei ollut takuun alainen työ, eikä takuuta myönnetä edes ohjelmoitujen vakioajoneuvojen turbojen huoltotöihin/virityskäyttöön." Aika erilainen käsitys tulee kun lukee tohtorin nettisivuilta myyntilauseet.
                    Ei kai siinä jos olisi osoittanut jonkin olevan pielessä mutta kun lokien mukaan ja ahtimien osien perusteella vika on ollut itse ahtimien tekijässä tai osissa niin jää aika karvas maku ja ohut lompakko.
                    Last edited by -Tapi; 05-07-2021, 19:57.
                    ---

                    Comment

                    • raswa
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2018
                      • 39
                      • HELSINKI

                      Originally posted by P33P33 View Post
                      Laihalla auto ei käy. Oikeastaan lopussa enemmänkin rikkaalla. Menee todennäköisesti component protection moodiin, kun afr on 10,78.

                      Koko vedon ajan on torque limit active arvo 4, joka tarkoittaa, että sulla menee väännönrajotin päälle. Johtunee nelikosta. Onko xhp softaa? Nelikoissa oli jakolaatikolle muistaakseni jotain lisärajotuksia. En muista oliko MHDssä jotain valintaa nelivedoille kun flässää MHD karttoja.
                      Ahdothan seuraa boost targettia ihan niin kuin kuuluukin, mutta tuo väännönrajotin kiusaa ja romahduttaa myös sytkäennakon.
                      Eioo nelikolle mitään mikä ratkaisis ton ongelman mhd:n kanssa. Tota ongelmaa eioo itellä ollu xi:llä, mut mulla on ollut xhp ennen kun aloitin mhd kartat joskus. Xhp:ta koittaisin, siellä nimittäin on "line pressure bump" säätö joka muistaakseni poisti ja salli isompaa vääntöä. Se on joka tapauksessa niin hyvä lisä tuo xhp, että kannattaa ehdottomasti.
                      Nyt:
                      330e F30

                      EX:
                      335XI E91 LCI
                      330D F31
                      535D F11

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by -Tapi View Post
                        Tuli tuossa tutkittua 2 kk ajettuja ahtimia, tai oikeastaan niiden osia. Kyseessä on aika miedosti kutiteltu auto, eli vakio imupuoli k&n filtterillä, katittomat putket, isompi välijäähdytin ja lisäsuutinlevy ennen imusarjaa. Meni 98:lla kunnes vähän ennen ahtimien hajoamista vaihtui E85 seokseen. Ahtopaine 1 barin luokkaa.

                        Ahtimista oli molemmista pakosiivet sorvanneet pesiin. Toisessa myös kompressorisiipi oli kulunut. Kompurasiiven taustassa ei näy ylikierrätyksen jälkiä ja muutenkin kaikki on ehjää paitsi pakopuolien laakerit ovat kuluneet merkittävästi ilman että niissä olisi varsinaisesti naarmuja. Toisen pakotiivisterengasalue oli jo raapinut kunnolla kun laakeri oli niin väljä.

                        Miten lyhytikäisiä nämä uusista aihioista isolla rahalla tehdyt ovat muilla olleet? Valmistaja mainostaa takuuta joka korvaa myös asennusfirman kulut mutta niin vain tuli korjattujen ahtimien mukana reilun tonnin lasku.

                        Edit: Sanasta sanaan turbotohtorin kanta: "Tuo ei ollut takuun alainen työ, eikä takuuta myönnetä edes ohjelmoitujen vakioajoneuvojen turbojen huoltotöihin/virityskäyttöön." Aika erilainen käsitys tulee kun lukee tohtorin nettisivuilta myyntilauseet.
                        Ei kai siinä jos olisi osoittanut jonkin olevan pielessä mutta kun lokien mukaan ja ahtimien osien perusteella vika on ollut itse ahtimien tekijässä tai osissa niin jää aika karvas maku ja ohut lompakko.
                        Et ole ensimmäinen. Takuu kummasti katoaa näissä viriahtimissa siinä vaiheessa kun ne menee rikki. Myydessä toki mainostetaan takuita. Enkä puhu tässä nyt yksittäisestä firmasta, vaan sama tilanne tuntuu olevan muidenkin kanssa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Inspector
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2009
                          • 68
                          • Suomi

                          Heippa,

                          ei nyt suoranaista virittämistä, mutta vastauksen kysymykseen oletan löytyvän täältäkin; mistä saisi hankittua pähkinämurskaa puhallushommia varten ?

                          Soodaa,lasikuulaa/murskaa ja hiekkoja näyttää myyvän Motörhead, Biltema ja Puuilo yms. yms. mutta pähkinää ?

                          Comment

                          • Jana
                            BTCF Member
                            • Aug 2013
                            • 132
                            • Sjoki

                            Originally posted by Inspector View Post
                            Heippa,

                            ei nyt suoranaista virittämistä, mutta vastauksen kysymykseen oletan löytyvän täältäkin; mistä saisi hankittua pähkinämurskaa puhallushommia varten ?

                            Soodaa,lasikuulaa/murskaa ja hiekkoja näyttää myyvän Motörhead, Biltema ja Puuilo yms. yms. mutta pähkinää ?
                            Itse hommasin täältä:
                            E90 LCI 335iA Lemans-blau

                            Comment

                            • Krampus
                              BTCF Member
                              • Nov 2017
                              • 374
                              • Keski-Suomi

                              Originally posted by Inspector View Post
                              Heippa,

                              ei nyt suoranaista virittämistä, mutta vastauksen kysymykseen oletan löytyvän täältäkin; mistä saisi hankittua pähkinämurskaa puhallushommia varten ?

                              Soodaa,lasikuulaa/murskaa ja hiekkoja näyttää myyvän Motörhead, Biltema ja Puuilo yms. yms. mutta pähkinää ?
                              IKH myy myös pähkinämurskaa.
                              E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                              F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                              Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                              Comment

                              • Georgios Terziakis
                                BTCF Member
                                • Sep 2010
                                • 373
                                • Imatra

                                Tuli tilattua piuha XHP:tä varten, ja sillähän pitäisi sitten onnistua myös MHD:n asennus.
                                Jos/kun laittelen MHD:n, niin jätänkö JB4 paikalleen, vai heitänkö mäkeen?
                                BMW 335i coupe -06
                                BMW 330i coupe -00
                                Ja pari vanhempaa menOpeliä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎