E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Juuri vastaavan homman jännitetyönä tehneenä, en suosittele. Otti kiintoavain poikkitukeen ja akun päällä olevasta sulakekotelosta paloi 100A nalli. Tuommosta sulaketta ei myydä erikseen, vaan ostettava koko höskä. Eli avaa tarvittavat luukut ja päästä auto lepotilaan ennen miinuskengän irroitusta, sitten vasta askartelemaan.
    Kiitos, hyvä huomioida tämä. Poikkituki on tosi pahassa paikassa.

    Sellainenkin skenaario tuli mieleen että ton 100A sulakkeen polttamisenhan vois välttää ainakin siten että ottais akun irti mutta syöttäis autolle virtaa tuosta Telwin Doctor Chargesta, joka antaa maksimissaan 40A ulos. Silloin jos saiskin oikkarin aikaan niin ei pitäis polttaa 100A sulaketta, ja maksimivirranhan voi rajoittaa johonkin 10-20A luokkaan mikä varmaan riittäis autolle jos on enemmän tai vähemmän lepotilassa. Akkuhan on se vaarallisin juttu tässä.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Akkua en osaa suositella, mutta varmaan mullakin E92 sellaista jossain vaiheessa tarttis. Enkä oo edes saanu koskaan katsottua minkä kokoinen BMW-akku siellä nyt on.

    Mutta kysymys ois tällä kertaa sellainen että tietääkö kukaan onko jotain riskiä käyttää irti konehuoneen plussanavan viereen tulevaa johtoliitosta sen verran että sais Defan ylläpitolaturin syötön samaan paikkaan kiinni? Siitä lähtee joku isompi piuha DME-boksin suuntaan ja pelkään että sen kontakti voi pätkiä jos käytän mutterin irti. Ja muutenkin tuo plussanavan kanssa työskentely vähän hirvittää kun pitäis varoa oikosulkua joka suuntaan, vaikka konehuoneessa onneksi paljon muoviosia onkin.

    Homma ois varmaan turvallisinta tehdä akku irti, mutta se taas ei huvita kun näissä kuuluu olevan jos jonkinlaista ongelmaa jos virrat katoaa. Pitää kai päällystää työkalut muovipussilla tms. ennen ruuvailua.
    Juuri vastaavan homman jännitetyönä tehneenä, en suosittele. Otti kiintoavain poikkitukeen ja akun päällä olevasta sulakekotelosta paloi 100A nalli. Tuommosta sulaketta ei myydä erikseen, vaan ostettava koko höskä. Eli avaa tarvittavat luukut ja päästä auto lepotilaan ennen miinuskengän irroitusta, sitten vasta askartelemaan.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Akkua en osaa suositella, mutta varmaan mullakin E92 sellaista jossain vaiheessa tarttis. Enkä oo edes saanu koskaan katsottua minkä kokoinen BMW-akku siellä nyt on.

    Mutta kysymys ois tällä kertaa sellainen että tietääkö kukaan onko jotain riskiä käyttää irti konehuoneen plussanavan viereen tulevaa johtoliitosta sen verran että sais Defan ylläpitolaturin syötön samaan paikkaan kiinni? Siitä lähtee joku isompi piuha DME-boksin suuntaan ja pelkään että sen kontakti voi pätkiä jos käytän mutterin irti. Ja muutenkin tuo plussanavan kanssa työskentely vähän hirvittää kun pitäis varoa oikosulkua joka suuntaan, vaikka konehuoneessa onneksi paljon muoviosia onkin.

    Homma ois varmaan turvallisinta tehdä akku irti, mutta se taas ei huvita kun näissä kuuluu olevan jos jonkinlaista ongelmaa jos virrat katoaa. Pitää kai päällystää työkalut muovipussilla tms. ennen ruuvailua.

    Leave a comment:


  • Kuqi
    replied
    suositelkaas akkua tuohon mun autoon, varta silver dynamic E44 77Ah on yksi mitä on ehotettu.

    Katso sopivuus autoosi: https://www.varta-automotive.fi/fi-fi/battery-finder

    Leave a comment:


  • _Bäri_
    replied
    Radiossa ei enää äänet pelitä. Mistä porukka hommannu android soittimia näihin? Itsellä on navi pienellä näytöllä.

    Leave a comment:

Working...
X