E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ritariässä
    replied
    Originally posted by Woimaa View Post
    Onkos normaalia että kun pakin kytkee päälle niin hetken aikaa miettii ennenkuin pakki kytkeytyy päälle? Jotenkin tuntuu että tuo miettii jopa sen pari sekunttia ja sitten vasta pakki kytkeytyy päälle. Onko muilla ollut vastaavaa/ onko tuo nyt ihan normaalia?

    Kylmänä vai lämpimällä laatikolla myöskin?
    Öljymäärä, runsaat kilometrit takana tai maanantaina valmistettu vaihteisto syynä yleensä, joku noista vähintäänkin.

    Leave a comment:


  • Kuqi
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Vaihtelee toi määritelmä, oman bensan varustelistaan merkattu kasivitonen AGM, mutta sopivan Exiden saa alle 200€. Toiset 200€ akun BMW tarraan jo ehkä liioittelua.
    aiempi postaukseni on kirjoitettu noin 2 promillen perjantai-sihneessä joten ymmärrettäköön tämä aivosumu.

    Leave a comment:


  • Woimaa
    replied
    330d automaatti

    Onkos normaalia että kun pakin kytkee päälle niin hetken aikaa miettii ennenkuin pakki kytkeytyy päälle? Jotenkin tuntuu että tuo miettii jopa sen pari sekunttia ja sitten vasta pakki kytkeytyy päälle. Onko muilla ollut vastaavaa/ onko tuo nyt ihan normaalia?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Cunttory View Post
    Olen täysin eri mieltä täällä lietsotusta akun irtikytkemisen vaarallisuudesta. Ei ole koskaan tapahtunu mitään poikkeavaa kun sen 15-30 min olen antanu olla auton "virroitta" ennen miinus navan irrotusta. Tietysti takakontti pitää olla valmiiksi auki, ettei auto herää uudestaan - navan irrotuksessa.
    Itse en myöskään ymmärrä mistä tämä legenda on lähtenyt liikkeelle ettei akkua voisia irroittaa. Kellon joutuu asettamaan ja aktiviiohjaus vaatii ratin pyörittämisen, siinäpä ne. BMW ohjeistaa irroittamaan sen akun kengän ennen sähkötöitä. Samoin se pitää iroittaa jos joutuu koskemaan johonkin osaan autosta missä on bägi, Eli ratti, osa verhoiluista jne.

    Paljon vaarallisempaa on irroittaa joku sähköliitos silloin kun siellä on virrat päällä, äkkiä saa oikosia aikaan kun työkalu ottaa koriin.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by Kuqi View Post
    höpsis. €120 varta piisaa ihan hyvin ainakin bensa-malleissa.
    Vaihtelee toi määritelmä, oman bensan varustelistaan merkattu kasivitonen AGM, mutta sopivan Exiden saa alle 200€. Toiset 200€ akun BMW tarraan jo ehkä liioittelua.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tein tämän nyt sitten lopulta niin että irrotin akun. Starttinapin valo sammui jo muutamassa minuutissa, mutta odottelin silti sen reilu 1/2 tuntia ennen akun irrotusta. Mikään ei onneksi tästä seonnut, paitsi nollautui kello, trippimittari ja kulutuslukemat. Vähän kyllä jo ehdin miettiä että mitähän tapahtui kun auto näytti virtojen kytkemisen jälkeen mittaristossa hetken kuvaa jossa auto on nosturilla.

    6 päivää seisoi ajamatta, välillä yksi tosi kylmä yö ja hyvin heikosti pyöritti startti tänään. Ehkä akun vaihto ois järkevämpää kuin ylläpitolaturin asennus, mutta tuo tuli hommattua viime kesänä kun ei ollut akun kunnosta mitään tarkempaa tietoa.
    Olen täysin eri mieltä täällä lietsotusta akun irtikytkemisen vaarallisuudesta. Ei ole koskaan tapahtunu mitään poikkeavaa kun sen 15-30 min olen antanu olla auton "virroitta" ennen miinus navan irrotusta. Tietysti takakontti pitää olla valmiiksi auki, ettei auto herää uudestaan - navan irrotuksessa.


    Kello ja obc nollaantuu aina ilman virtoja. Jos sinulla oli alla oleva symboli, niin syy voi olla
    Originally posted by BMW
    "High rate of battery
    discharge with engine stationary. It may not be possible to restart engine.
    Switch off unnecessary electric loads. Have the problem checked by
    BMW Service."

    Leave a comment:


  • Kuqi
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Akun vaihto näissä kuin ajoissa tehty öljynvaihto.

    Säästyy monilta ongelmilta kun sen about 200€ sijoittaa uuteen akkuun.
    höpsis. €120 varta piisaa ihan hyvin ainakin bensa-malleissa.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Akun vaihto näissä kuin ajoissa tehty öljynvaihto.

    Säästyy monilta ongelmilta kun sen about 200€ sijoittaa uuteen akkuun.
    Epäilemättä näin. Samanlainen orggisakku kuin tuolla nyt on maksaa kirpakat 419 euroa: https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e9...1-21-7-555-719

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Akun vaihto näissä kuin ajoissa tehty öljynvaihto.

    Säästyy monilta ongelmilta kun sen about 200€ sijoittaa uuteen akkuun.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tein tämän nyt sitten lopulta niin että irrotin akun. Starttinapin valo sammui jo muutamassa minuutissa, mutta odottelin silti sen reilu 1/2 tuntia ennen akun irrotusta. Mikään ei onneksi tästä seonnut, paitsi nollautui kello, trippimittari ja kulutuslukemat. Vähän kyllä jo ehdin miettiä että mitähän tapahtui kun auto näytti virtojen kytkemisen jälkeen mittaristossa hetken kuvaa jossa auto on nosturilla.

    6 päivää seisoi ajamatta, välillä yksi tosi kylmä yö ja hyvin heikosti pyöritti startti tänään. Ehkä akun vaihto ois järkevämpää kuin ylläpitolaturin asennus, mutta tuo tuli hommattua viime kesänä kun ei ollut akun kunnosta mitään tarkempaa tietoa.
    Muistaakseni se auto nosturilla -kuva liittyy tuohon akun irrroitukseen. Ja samalla talteen taitaa jäädä virhekoodi tuosta akun irroituksesta. Sen kun nollaa niin ei tuu uudestaan.

    Edit: mulla oli viime keväänä useamman päivän akku irti kun tein remppaa. Mitään ongelmia ei siitä seurannut.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Mutta kysymys ois tällä kertaa sellainen että tietääkö kukaan onko jotain riskiä käyttää irti konehuoneen plussanavan viereen tulevaa johtoliitosta sen verran että sais Defan ylläpitolaturin syötön samaan paikkaan kiinni?
    Originally posted by schwarze View Post
    Juuri vastaavan homman jännitetyönä tehneenä, en suosittele.
    Tein tämän nyt sitten lopulta niin että irrotin akun. Starttinapin valo sammui jo muutamassa minuutissa, mutta odottelin silti sen reilu 1/2 tuntia ennen akun irrotusta. Mikään ei onneksi tästä seonnut, paitsi nollautui kello, trippimittari ja kulutuslukemat. Vähän kyllä jo ehdin miettiä että mitähän tapahtui kun auto näytti virtojen kytkemisen jälkeen mittaristossa hetken kuvaa jossa auto on nosturilla.

    6 päivää seisoi ajamatta, välillä yksi tosi kylmä yö ja hyvin heikosti pyöritti startti tänään. Ehkä akun vaihto ois järkevämpää kuin ylläpitolaturin asennus, mutta tuo tuli hommattua viime kesänä kun ei ollut akun kunnosta mitään tarkempaa tietoa.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 12-03-2021, 18:17.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Sitä esikiristyksen jousta kun painaa, niin siinä tarvii todella pitkän ja ison ruuvarin. Isoin oma ruuvari ei ollut riittävän pitkä tai sitten sen kahva oli liian paksu. Kun käsijarrun kahva pitää olla alhaalla, niin sen alla oleva väli oli tosi ahdas. Nurkasta löytyi pätkä kierretankoa, jolla lopulta sain sen jousen lukittumaan koukun taakse.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    No ei ollut.
    Kyl se siitä menee kun aikansa suhmuroi😊

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Cunttory View Post
    Onhan kahva ihan ala-asennossa?
    No ei ollut.

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    edit. ei mitään

    Leave a comment:

Working...
X