E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos nyt tarkoitat sitä mihin avain työnnetään, niin ei sitä koodata äly on CAS:ssa.
    Okei, sitäpä just tarkoitan.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Hommasin ebaysta virtalukon ja ennenkuin alan vaihtamaan niin täytyykö se siis koodata? Vaihto-ohjeita löytyi kivasti mutta ei niissä koodauksesta neuvota..

    Eli käytetty virtalukko kyseessä. Ja auto on tuo sigun -05 E91.
    Jos nyt tarkoitat sitä mihin avain työnnetään, niin ei sitä koodata äly on CAS:ssa.

    Leave a comment:


  • Bubblan
    replied
    Originally posted by tansju
    Tuolla kuvauksella vika on todennäköisesti pumppujen sijaan ruostuneessa saranassa/saranoissa, koska ei sitä luukkua juurikaan kiinnilaittessa tarvitse runnoa kun paikat on kunnossa.
    Originally posted by Skarpa View Post
    Hyvä rasvaus saranoille, niin oman ysiykkösen luukku muuttui ihan toisenlaiseksi.
    OK, kiiitos. Täytyypä katsoa saranoiden kunto

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by tansju View Post
    Tuolla kuvauksella vika on todennäköisesti pumppujen sijaan ruostuneessa saranassa/saranoissa, koska ei sitä luukkua juurikaan kiinnilaittessa tarvitse runnoa kun paikat on kunnossa.

    Hyvä rasvaus saranoille, niin oman ysiykkösen luukku muuttui ihan toisenlaiseksi.

    Leave a comment:


  • tansju
    replied
    Originally posted by Bubblan View Post
    Moi!

    On varmasti tyhmä kysymys, mutta miten E91 LCI takaluukuun pumppujen pitäisi toimia? Nykyisellään omassa luukku ei aukene itsestään, vaan joutuu ihan voimalla kampeamaan eteenkin, että saa auki, mutta myös kiinni laittaessa. Pitäisikö sen avatessa pompata edes vähän itsestään? :think
    Tuolla kuvauksella vika on todennäköisesti pumppujen sijaan ruostuneessa saranassa/saranoissa, koska ei sitä luukkua juurikaan kiinnilaittessa tarvitse runnoa kun paikat on kunnossa.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Hommasin ebaysta virtalukon ja ennenkuin alan vaihtamaan niin täytyykö se siis koodata? Vaihto-ohjeita löytyi kivasti mutta ei niissä koodauksesta neuvota..

    Eli käytetty virtalukko kyseessä. Ja auto on tuo sigun -05 E91.

    Leave a comment:


  • Bubblan
    replied
    Originally posted by kautsi300 View Post
    Pitäishän niiden keventää, kyllä meillä ainakin kun nostaa luukun puoliväliin, kaasujouset nostaa sen ylös ja sulkiessa ne hidastaa ettei luukku "putoa" liian korkealta kiinni.
    Moi, kiitos vastauksesta! Näin ajattelin, mutta kokemusta noista (farmareista ylipäänsä) ei juurikaan ole. Edellisessä pre-lci sedanissa oli erittäin kevyt kontti vs. tämä. Täytyypä tilata uudet kaasujouset.

    Edit: uudet jouset tilattu. Päätin kokeilla autodocia ensimmäisen kerran. 2xjousia kotiin toimitettuna 25,55€. Nopealla vilkaisulla halvimmat OE jouset oli vajaa 30€/kappale. Toivottavasti ei tullut tilattua hirveetä kuraa
    Last edited by Bubblan; 16-03-2021, 17:52.

    Leave a comment:


  • kautsi300
    replied
    Originally posted by Bubblan View Post
    Moi!

    On varmasti tyhmä kysymys, mutta miten E91 LCI takaluukuun pumppujen pitäisi toimia? Nykyisellään omassa luukku ei aukene itsestään, vaan joutuu ihan voimalla kampeamaan eteenkin, että saa auki, mutta myös kiinni laittaessa. Pitäisikö sen avatessa pompata edes vähän itsestään? :think
    Pitäishän niiden keventää, kyllä meillä ainakin kun nostaa luukun puoliväliin, kaasujouset nostaa sen ylös ja sulkiessa ne hidastaa ettei luukku "putoa" liian korkealta kiinni.

    Leave a comment:


  • Bubblan
    replied
    E91 takaluukun pumput

    Moi!

    On varmasti tyhmä kysymys, mutta miten E91 LCI takaluukuun pumppujen pitäisi toimia? Nykyisellään omassa luukku ei aukene itsestään, vaan joutuu ihan voimalla kampeamaan eteenkin, että saa auki, mutta myös kiinni laittaessa. Pitäisikö sen avatessa pompata edes vähän itsestään? :think

    Leave a comment:


  • Woimaa
    replied
    Originally posted by mmie View Post
    Sama. Mulla ainakin vuoti sekä öp, että holkki. Molemmathan ovat muovia joille aika ei ole armollinen. Jotenkin olisin myös skeptinen siihen, että suodatin putsaa itsensä huuhtelussa. Eikai sitä mujua suotimesta pitäisi saada enää kiertämään mihinkään?



    Tuosta osviittaa osien hintoihin Suomesta.
    Juup. Noh vaihatan nyt alkuun ne öljyt huuhtelemalla ilman öljypohjan vaihtoa. ”Pesevät” samalla kemiallisesti ensin vanhojen öljyjen kanssa ja pyörittävät uudet sisään ja niin kauan että kirkasta pukkaa ulos. Ei nyt varsinaisesti vaihtojen kanssa ole ongelmaa, luistamista lämpimänä/ kierrosten humppaamista vakkari päällä ajaessa joten tuskin tuo ainakaan huonontaa tilannetta. Täytynee sitten 60tkm jälkeen vaihella pohjineen ne ölpät. Toki jos nyt huomataan että on vuotoa havaittavissa niin vaihdatan pohjan ja sen läpiviennin holkin samalla mutta jos ei vuotoa niin vanhoilla mennään. Veikkaan nyt kuitenkin että sieltä suurin osa paskasta poistuu ja uusilla öljyillä ei nyt ainakaan vahinkoa aikaan saa. Varsinkaan kun koneellisesti kierättäen ne sinne vaihellaan.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by hpniemi View Post
    Öljyn long life - merkinnöillä ei ole merkitystä, koska jos vähänkään välität bemaristasi, vaihdat öljyt joka tapauksessa usein. 5w40 on ok ja suositeltavakin viritettyyn koneeseen.
    Joo, tarkoitus olis kyllä tähän vaihdattaa tiheämmin öljyt, nythän tuo on näyttänyt 16tkm huoltoon, mutta ajan suhteen halus nyt huoltoa silti. Tosin liekö siitä tiheämmästä vaihtelusta sitten enää paljon apuja jos ekat 150tkm on ajettu pitkillä vaihtoväleillä, mutta ei varmaan ole haittaakaan. Ptää vielä huoltodokumenteista tarkastaa paremmin miten nuo välit on menny. Kuitteja on tallessa luultavasti kaikki uudesta asti. Viritetty tää ei ole.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 15-03-2021, 17:04.

    Leave a comment:


  • hpniemi
    replied
    Öljyn long life - merkinnöillä ei ole merkitystä, koska jos vähänkään välität bemaristasi, vaihdat öljyt joka tapauksessa usein. 5w40 on ok ja suositeltavakin viritettyyn koneeseen.

    Petri.Kekkonen;4268750]Ohjekirjassa olikin nosturin kuvalle melko monenlaisia selityksiä, riippuen siitä mitä muita valoja ehkä palaa yhtäaikaa. Piti lukea kun se tuli vielä eilen uudestaan ekassa startissa kun auto oli jonkun päivän taas seisonut laturin asennuksen (eli sen akun irrotuksen) jälkeen. Myöhemmin ei enää tullut eikä tänäänkään tullut kun vartavasten kävin kokeileen käyntiin jotta näkisin palaako joku muukin valo sen kanssa yhtäaikaa.

    Huomenna sitten öljynvaihtoon, pitää luetuttaa vikakooditkin jos mitään epäilyttävää vielä näkyy. Tässä on huoltokuittien perusteella käytetty öljynä alkuaikoina Mobil 1 5W-30:stä, sitten kerran Castrol Edge Pro 0W-30 ja sen jälkeen useampi vaihtoväli Dexos 2 5W-30. Ajattelin ostaa tuota Dexos 2 itsekin kun se ainakin edullista on, mutta tarttui sitten käteen kuitenkin Teboil Diamond 5W-40, jossa on myös BMW LL-04 hyväksyntä ton Dexos 2:n lisäksi. Onkohan 5W-40 nyt jotenkin väärä viskositeetti tähän?
    Last edited by hpniemi; 15-03-2021, 16:25.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Muistaakseni se auto nosturilla -kuva liittyy tuohon akun irrroitukseen. Ja samalla talteen taitaa jäädä virhekoodi tuosta akun irroituksesta. Sen kun nollaa niin ei tuu uudestaan.
    Ohjekirjassa olikin nosturin kuvalle melko monenlaisia selityksiä, riippuen siitä mitä muita valoja ehkä palaa yhtäaikaa. Piti lukea kun se tuli vielä eilen uudestaan ekassa startissa kun auto oli jonkun päivän taas seisonut laturin asennuksen (eli sen akun irrotuksen) jälkeen. Myöhemmin ei enää tullut eikä tänäänkään tullut kun vartavasten kävin kokeileen käyntiin jotta näkisin palaako joku muukin valo sen kanssa yhtäaikaa.

    Huomenna sitten öljynvaihtoon, pitää luetuttaa vikakooditkin jos mitään epäilyttävää vielä näkyy. Tässä on huoltokuittien perusteella käytetty öljynä alkuaikoina Mobil 1 5W-30:stä, sitten kerran Castrol Edge Pro 0W-30 ja sen jälkeen useampi vaihtoväli Dexos 2 5W-30. Ajattelin ostaa tuota Dexos 2 itsekin kun se ainakin edullista on, mutta tarttui sitten käteen kuitenkin Teboil Diamond 5W-40, jossa on myös BMW LL-04 hyväksyntä ton Dexos 2:n lisäksi. Onkohan 5W-40 nyt jotenkin väärä viskositeetti tähän?
    Last edited by Petri.Kekkonen; 15-03-2021, 15:04.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Mä lähtisin huutelulla tottakai, kun sitä veljen autoon suosittelisin..Mä kyl vaihtaisin suodattimenkin samalla ja se läpivienti holkki
    Sama. Mulla ainakin vuoti sekä öp, että holkki. Molemmathan ovat muovia joille aika ei ole armollinen. Jotenkin olisin myös skeptinen siihen, että suodatin putsaa itsensä huuhtelussa. Eikai sitä mujua suotimesta pitäisi saada enää kiertämään mihinkään?



    Tuosta osviittaa osien hintoihin Suomesta.
    Last edited by mmie; 15-03-2021, 14:46.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Mä lähtisin huutelulla tottakai, kun sitä veljen autoon suosittelisin..Mä kyl vaihtaisin suodattimenkin samalla ja se läpivienti holkki

    Leave a comment:

Working...
X