E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mla
    replied
    Originally posted by hartsa1 View Post
    320i, minkä väristä jäähdytinnestetettä säiliöön?
    Insinöörin aivopieru musta nestesäiliö
    Jos siellä on alkuperäiset nesteet niin tyyppi on G48. Muistaakseni sinivihreää.

    Leave a comment:


  • Elätti
    replied
    Originally posted by hartsa1 View Post
    320i, minkä väristä jäähdytinnestetettä säiliöön?
    Insinöörin aivopieru musta nestesäiliö
    Paina
    Kohoa hieman alaspäin ja valaise taskulampulla. Kohoa vasten väri näkyy kyllä selkeästi.

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Originally posted by hartsa1 View Post
    320i, minkä väristä jäähdytinnestetettä säiliöön?
    Insinöörin aivopieru musta nestesäiliö
    Imase jollaki lääkeruiskulla tjsp sieltä vähän pois. Muutenpa se ei oikeen selviä, enkä ite ainakaan uskaltais summissa laittaa sinne mitään

    Leave a comment:


  • hartsa1
    replied
    320i, minkä väristä jäähdytinnestetettä säiliöön?
    Insinöörin aivopieru musta nestesäiliö

    Leave a comment:


  • snaytserie
    replied
    Sigun 325i lci pitäs saada äänimaailmaa parannettua. Onko porukka laittanut ja mitä? Voi myös privalla tarjota jos joltain sattuis löytymään varastoista. Vai kannattaako vaan vedellä originaali takapönttö veke ja hakea putkea kaupasta?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Oliko näin että valoumpiossa jos takakansi on kiinnityksen suhteen osittain rikki niin tätä kautta umpio imee kosteutta? Vai onko lisäksi muuta vaihtoehtoa näissä e91 jne?

    Vasen umpio melko kostea ja vaikka sen kuivattaa ja koitin kikkailla kannen kiinni vaikka siinä selvästi joku klipsu poikki niin umpio on melko nopeasti taas melkoisen kostea? Mitenkään järkevästi korjattavissa vai suosiolla umpio vaihtoon?

    E60 aikanaan vaihdoin linssit ja jos näissä samanlainen savotta niin ei kiinnosta alkaa edes kokeilemaan.

    Edit: Ostin toisen umpion ja vaihdan sen
    Last edited by Haju69; 28-02-2021, 18:33.

    Leave a comment:


  • Reeperbahn
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Ihan mielenkiinnosta minkalaista ongelmaa auton jännitteettömänä käyttäminen näissä tekee?
    M3:ssa ei ainakaan muuta huomattavaa kuin kellon ja päivämäärän uudelleen asetus. Ja pitiköhän sähköikkunoiden raja-arvot ajella uusiksi, en nyt muista varmaksi.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Minullakin meni akunvaihto äskettäin hyvin. Kontti auki ja avaimet sisälle. Kahvin hörppäys, akun vaihto kuittauksineen ja kellon + pvm asetus. Vähän ne mahd. ongelmat minuakin kieltämättä mietitytti...

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Kauanko tuosta lepotilaa pitäis ohjeiden mukaan odotella? E39 se oli muistaakseni aika pitkä aika 16 min tms.

    Mulla E92 säätelee valojen korkeuksia edestakaisin monta minuuttia sen jälkeen kun auto on sammutettu ja virrat pois. Varmaan myös ovien aukominen tms. normaali toiminta tallissa poistaa auton lepotilasta, mutta toi valojen säätely taitaa kuitenkin loppua pysyvästi jossain vaiheessa.

    Kun ei oo itellä osaamista eikä työkaluja tollasiin ongelmiin niin siksi myös pitäis mieluiten auton virroissa silloin kun voi.
    Mä en tiedä onko sellaista ohjetta edes. E39:tä tämä minunkin varovaisuuteni kumpuaa ja nyt tietysti nämä kantapään kautta hankitut opit. Lci E61:n akkua irroittelin aikoinaan hallitusti ja välillä miten sattuu, eikä mitään murheita. Tämä E90 tuntuu olevan hyvinkin kranttu jostain syystä. Starttinappulan valoa olen seuraillut ja n.30min siinä nukahtamisessa menee, vaikka kuinka lukis satuja sille välillä😊

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Aattelin vastaisuudessa odotella tuon lepotilan päälle, ei siitä ainakaan haittaa ole.
    Kauanko tuosta lepotilaa pitäis ohjeiden mukaan odotella? E39 se oli muistaakseni aika pitkä aika 16 min tms.

    Mulla E92 säätelee valojen korkeuksia edestakaisin monta minuuttia sen jälkeen kun auto on sammutettu ja virrat pois. Varmaan myös ovien aukominen tms. normaali toiminta tallissa poistaa auton lepotilasta, mutta toi valojen säätely taitaa kuitenkin loppua pysyvästi jossain vaiheessa.

    Kun ei oo itellä osaamista eikä työkaluja tollasiin ongelmiin niin siksi myös pitäis mieluiten auton virroissa silloin kun voi.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Ei varmaan normitilanteessa pitäis tulla minkäänlaista ongelmaa. Tuossahan olikin ohje että auto pitäis olla lepotilassa ennen akun irrotusta. FRM-modulin kanssa on joillain ainakin ollut ongelmaa jos on akku kyykänny tai käyny irti vähemmän hallitusti. Itellä ei toiminut vilkku oikealle sen jälkeen kun jännite kävi matalana startissa, vaikka auto lähti silloin ihan OK käyntiin. Sen jälkeen oon ehkä vähän liian vainoharhainen tän kanssa.
    No joo ymmärrän kyllä jos on tullut vähän liian vainoharhaiseksi Virallisissa korjausohjeissakin neuvotaan ottamaan akku irti ennen sähköön liittyviä korjauksia. Lukitsemattoman mutta muuten sammutetun auton akun miinusnavan irroitus ei ole ainakaan itsellä aiheuttanut ikinä mitään sivuvaikutuksia. Jännitteellisessä autossa käräytät työskentelykohdasta riippuen huonolla tuurilla jonkun ohjausboksin tai niinkuin edellä sen akun nallin.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Mulla nyt kahdesti pyytäny Cas synkkaa. Eka meni toi nalli ja toisella kerralla vaihdoin suuttimet ja otin miinuskengän irti ennen lepotilaa. Aattelin vastaisuudessa odotella tuon lepotilan päälle, ei siitä ainakaan haittaa ole.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Ihan mielenkiinnosta minkalaista ongelmaa auton jännitteettömänä käyttäminen näissä tekee?
    Ei varmaan normitilanteessa pitäis tulla minkäänlaista ongelmaa. Tuossahan olikin ohje että auto pitäis olla lepotilassa ennen akun irrotusta. FRM-modulin kanssa on joillain ainakin ollut ongelmaa jos on akku kyykänny tai käyny irti vähemmän hallitusti. Itellä ei toiminut vilkku oikealle sen jälkeen kun jännite kävi matalana startissa, vaikka auto lähti silloin ihan OK käyntiin. Sen jälkeen oon ehkä vähän liian vainoharhainen tän kanssa.

    EDIT: Kaikki tämmöiset jää aina kummitteleen mieleen, vaikkei mulla aktiiviohjausta ole: https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...46&postcount=8
    Last edited by Petri.Kekkonen; 25-02-2021, 10:09.

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Ihan mielenkiinnosta minkalaista ongelmaa auton jännitteettömänä käyttäminen näissä tekee?
    No omassa täytyi muistaakseni kellonaika asettaa uusiksi ja päivämäärä.

    edit. Akun miinusnapa oli siis kytkemättä CIC-jumpan ja ratin vaihdon ajan. Nämä tapahtuivat vieläpä kahdella eri kerralla, mutta en kyllä osannut edes pelätä mitään isompaa härdelliä tuosta
    Last edited by McBeast; 25-02-2021, 09:52.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Homma ois varmaan turvallisinta tehdä akku irti, mutta se taas ei huvita kun näissä kuuluu olevan jos jonkinlaista ongelmaa jos virrat katoaa. Pitää kai päällystää työkalut muovipussilla tms. ennen ruuvailua.
    Ihan mielenkiinnosta minkalaista ongelmaa auton jännitteettömänä käyttäminen näissä tekee?

    Leave a comment:

Working...
X