Originally posted by hartsa1
View Post
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by hartsa1 View Post320i, minkä väristä jäähdytinnestetettä säiliöön?
Insinöörin aivopieru musta nestesäiliö
Leave a comment:
-
-
320i, minkä väristä jäähdytinnestetettä säiliöön?
Insinöörin aivopieru musta nestesäiliö
Leave a comment:
-
-
Sigun 325i lci pitäs saada äänimaailmaa parannettua. Onko porukka laittanut ja mitä? Voi myös privalla tarjota jos joltain sattuis löytymään varastoista. Vai kannattaako vaan vedellä originaali takapönttö veke ja hakea putkea kaupasta?
Leave a comment:
-
-
Oliko näin että valoumpiossa jos takakansi on kiinnityksen suhteen osittain rikki niin tätä kautta umpio imee kosteutta? Vai onko lisäksi muuta vaihtoehtoa näissä e91 jne?
Vasen umpio melko kostea ja vaikka sen kuivattaa ja koitin kikkailla kannen kiinni vaikka siinä selvästi joku klipsu poikki niin umpio on melko nopeasti taas melkoisen kostea? Mitenkään järkevästi korjattavissa vai suosiolla umpio vaihtoon?
E60 aikanaan vaihdoin linssit ja jos näissä samanlainen savotta niin ei kiinnosta alkaa edes kokeilemaan.
Edit: Ostin toisen umpion ja vaihdan senLast edited by Haju69; 28-02-2021, 18:33.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alpine3 View PostIhan mielenkiinnosta minkalaista ongelmaa auton jännitteettömänä käyttäminen näissä tekee?
Leave a comment:
-
-
Minullakin meni akunvaihto äskettäin hyvin. Kontti auki ja avaimet sisälle. Kahvin hörppäys, akun vaihto kuittauksineen ja kellon + pvm asetus. Vähän ne mahd. ongelmat minuakin kieltämättä mietitytti...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKauanko tuosta lepotilaa pitäis ohjeiden mukaan odotella? E39 se oli muistaakseni aika pitkä aika 16 min tms.
Mulla E92 säätelee valojen korkeuksia edestakaisin monta minuuttia sen jälkeen kun auto on sammutettu ja virrat pois. Varmaan myös ovien aukominen tms. normaali toiminta tallissa poistaa auton lepotilasta, mutta toi valojen säätely taitaa kuitenkin loppua pysyvästi jossain vaiheessa.
Kun ei oo itellä osaamista eikä työkaluja tollasiin ongelmiin niin siksi myös pitäis mieluiten auton virroissa silloin kun voi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by schwarze View PostAattelin vastaisuudessa odotella tuon lepotilan päälle, ei siitä ainakaan haittaa ole.
Mulla E92 säätelee valojen korkeuksia edestakaisin monta minuuttia sen jälkeen kun auto on sammutettu ja virrat pois. Varmaan myös ovien aukominen tms. normaali toiminta tallissa poistaa auton lepotilasta, mutta toi valojen säätely taitaa kuitenkin loppua pysyvästi jossain vaiheessa.
Kun ei oo itellä osaamista eikä työkaluja tollasiin ongelmiin niin siksi myös pitäis mieluiten auton virroissa silloin kun voi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEi varmaan normitilanteessa pitäis tulla minkäänlaista ongelmaa. Tuossahan olikin ohje että auto pitäis olla lepotilassa ennen akun irrotusta. FRM-modulin kanssa on joillain ainakin ollut ongelmaa jos on akku kyykänny tai käyny irti vähemmän hallitusti. Itellä ei toiminut vilkku oikealle sen jälkeen kun jännite kävi matalana startissa, vaikka auto lähti silloin ihan OK käyntiin. Sen jälkeen oon ehkä vähän liian vainoharhainen tän kanssa.Virallisissa korjausohjeissakin neuvotaan ottamaan akku irti ennen sähköön liittyviä korjauksia. Lukitsemattoman mutta muuten sammutetun auton akun miinusnavan irroitus ei ole ainakaan itsellä aiheuttanut ikinä mitään sivuvaikutuksia. Jännitteellisessä autossa käräytät työskentelykohdasta riippuen huonolla tuurilla jonkun ohjausboksin tai niinkuin edellä sen akun nallin.
Leave a comment:
-
-
Mulla nyt kahdesti pyytäny Cas synkkaa. Eka meni toi nalli ja toisella kerralla vaihdoin suuttimet ja otin miinuskengän irti ennen lepotilaa. Aattelin vastaisuudessa odotella tuon lepotilan päälle, ei siitä ainakaan haittaa ole.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alpine3 View PostIhan mielenkiinnosta minkalaista ongelmaa auton jännitteettömänä käyttäminen näissä tekee?
EDIT: Kaikki tämmöiset jää aina kummitteleen mieleen, vaikkei mulla aktiiviohjausta ole: https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...46&postcount=8Last edited by Petri.Kekkonen; 25-02-2021, 10:09.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alpine3 View PostIhan mielenkiinnosta minkalaista ongelmaa auton jännitteettömänä käyttäminen näissä tekee?
edit. Akun miinusnapa oli siis kytkemättä CIC-jumpan ja ratin vaihdon ajan. Nämä tapahtuivat vieläpä kahdella eri kerralla, mutta en kyllä osannut edes pelätä mitään isompaa härdelliä tuostaLast edited by McBeast; 25-02-2021, 09:52.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostHomma ois varmaan turvallisinta tehdä akku irti, mutta se taas ei huvita kun näissä kuuluu olevan jos jonkinlaista ongelmaa jos virrat katoaa. Pitää kai päällystää työkalut muovipussilla tms. ennen ruuvailua.
Leave a comment:
-
Leave a comment: