E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Originally posted by Cunttory View Post
    Yleensä sadetunnistimen resetointi inpalla tai istalla korjaa tuon vian.
    Tämä.




    Availlaanpa sitten uusi topikki. Joka on täällä https://www.btcf.fi/forum/showthread...20#post4312520
    Last edited by Haju69; 17-11-2021, 21:32.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Pyyhkijät ei halua toimia automaattiasennossa, mikä tällaisen voi aiheuttaa?

    Tai siis.. toimii ne, mutta ei voi odottaa niin pitkään sokkona, että seuraava pyyhkäisy tulee, nopeinkaan asento ei ole riittävän nopea ihan tavallisessa pienessä sateessa.

    Jokin normaali ratkaisu?
    Yleensä sadetunnistimen resetointi inpalla tai istalla korjaa tuon vian.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Pyyhkijät ei halua toimia automaattiasennossa, mikä tällaisen voi aiheuttaa?

    Tai siis.. toimii ne, mutta ei voi odottaa niin pitkään sokkona, että seuraava pyyhkäisy tulee, nopeinkaan asento ei ole riittävän nopea ihan tavallisessa pienessä sateessa.

    Jokin normaali ratkaisu?

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    N52b25 -06, pystyykö mitenkään testaamaan, toteamaan, livedataa lukemaan että onko huohottimessa kaikki ok?

    Leave a comment:


  • mie
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Oletteko koodanneet sen frm:n oletusasetuksille?
    Juu on koodattu, joku muu vika kai siinä on kun viime katsastuksessa oli korjauskehoitus pakkivaloista ja luulen että siihen on siksi vaihdettu tuo väärä boxi. Vähän haastavaa kun ei oikeen voi kysellä edelliseltä omistajalta, ostin auton kun halvalla sain jobbarilta joka oli ostanut auton isommalta liikkeeltä ja sitä ennen se oli ollut jollakin Hassanilla....

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Oletteko koodanneet sen frm:n oletusasetuksille?

    Leave a comment:


  • mie
    replied
    Originally posted by mie View Post
    No homma jäi vähän vaiheeseen kun auto -05 ja selvisi että siinä on frm3 boxi
    eli joutuu vaihtamaan pinnien paikkoja pistokkeissa että saa kaikki valot toimiin.
    Nyt toimii muuten kaikki valot paitsi peruutusvalo, valot saa palamaan valotestillä mutta kun laittaa pakin päälle peruutusvalon kytkin ei aktivoidu.
    Onkohan tuo kytkin tuola vaihdevalitsin hässäkässä? Mittaristossa ja kepin vieressä toimii normaalisti vaihdenäytöt. Ja kyseessä automaatti jos joku ei arvannu.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by R1kuhh View Post
    Kiitos vihdoin. Tässä on juuri ongelmana tuo paneelin sulakkeen palaminen. Välillä tiuhaan ja välillä muutaman kk tauon jälkeen. Ilmeisesti jokin virta piikki, kun toimii normaalisti heti sulakkeen vaihdon jälkeen. Osaako nuo bmw:n omat lukijat kertoo tarkemmin kuin tuo carly?

    Antaa siis vain 009c6c koodia carlylla. Jos sulake menee niin sitten useemman. Mutta vain, jos paneelista lähtee valot päältä, mutta muuten kaikki toimii. Sulakkeen takana ei pitäisi muuta olla kuin ilmeisesti tuo paneeli ja hansikaslokero, sekä takaluukun valo. Paneeli vaihdettu, valoista n.10-20cm matka johdoista tarkastettu. Eikä mitään logiikkaa tuon sulakkeen palamisen kannalta.
    Esim. ISTA antaa aina selityksen koodille, toki se tuon koodinumeronkin näyttää. Ne selitykset vaan avaa sitä vikaa melkoisesti. Samoin monille vikakoodeille on vielä lisäksi tieto koodin kriteereistä, eli miksi se vikakoodi tulee. Tämä tieto on usein hyvin hyödyllinen vian selvittämisessä. Moniin vikoihin löytyy myös vianselvitys polku, eli ohjelma osaa ohjata sitä käyttämään koodin perusteella. ISTA löytyy myös sähkökaaviot, jotka helpottavat sähkövikojen selvittämistä melkoisesti. Onhan siellä varmasti oikea kokoinen sulake? Näitäkin on tullut vastaan, että vaihdettu joskus liian pieni sulake ja siksi sulake palaa. Ellei näillä selviä pitäisi alkaa mittaamaan paljonko sen sulakkeen läpi menee virtaa. kaikenlaista jälkiasennus härpätystä on tullut vastaan ja virtoja on välillä ryöstetty mistä sattuu.

    Ei ne BMW ohjelmat toki sitä auto korjaa, mutta helpottavat kyllä älyttömästi vian selvittämistä. Aivan eriluokkaa tuo ISTA, jos verrataan Carlyyn.

    Leave a comment:


  • R1kuhh
    replied
    Kiitos vihdoin. Tässä on juuri ongelmana tuo paneelin sulakkeen palaminen. Välillä tiuhaan ja välillä muutaman kk tauon jälkeen. Ilmeisesti jokin virta piikki, kun toimii normaalisti heti sulakkeen vaihdon jälkeen. Osaako nuo bmw:n omat lukijat kertoo tarkemmin kuin tuo carly?

    Antaa siis vain 009c6c koodia carlylla. Jos sulake menee niin sitten useemman. Mutta vain, jos paneelista lähtee valot päältä, mutta muuten kaikki toimii. Sulakkeen takana ei pitäisi muuta olla kuin ilmeisesti tuo paneeli ja hansikaslokero, sekä takaluukun valo. Paneeli vaihdettu, valoista n.10-20cm matka johdoista tarkastettu. Eikä mitään logiikkaa tuon sulakkeen palamisen kannalta.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by R1kuhh View Post
    Kuukauden vai kaksi toimi tuo iha eikä poltellut sulaketta. Tänään aamulla alkoi jälleen.

    Tuolta https://bmwfault.codes/ katselin vikakoodia 009c6c. Mistä tiedän mikä noista ihkoista itselläni on? "ecu variant" listalta kun katsoo niin vaihtoehtoina on esim IHKA56, IHKA60 yms.. ei täsmää mihinkään paneelin nro sarjaan, enkä googlen kautta löydä mitään tietoa.
    Paljon helpommalla pääsee kun lukee koodit ISTA:lla, niin näkee suoraan kunnon vika selitteen, niin ei tarvitse nettilistojen kanssa arpoa. Ohjainlaite version näkee ainakin BMW:n softilla, autocom tms. yleistestereistä en mene varmaksi sanomaan.

    Leave a comment:


  • R1kuhh
    replied
    Kuukauden vai kaksi toimi tuo iha eikä poltellut sulaketta. Tänään aamulla alkoi jälleen.

    Tuolta https://bmwfault.codes/ katselin vikakoodia 009c6c. Mistä tiedän mikä noista ihkoista itselläni on? "ecu variant" listalta kun katsoo niin vaihtoehtoina on esim IHKA56, IHKA60 yms.. ei täsmää mihinkään paneelin nro sarjaan, enkä googlen kautta löydä mitään tietoa.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Georgios Terziakis View Post
    Tuulilasin pesuri saman sulakkeen takana, niin eipä sitten ruikita pesuainetta tuulilasillekkaan.
    Vanhemmissa e9x ajovalopesurit ovat erillisen sulakkeen takana, uudemmissa menee koodauksella. Tiedän, kun olen tehnyt tuon deletoinnin useampaan omaan E90, tähän nykyiseenkin

    Leave a comment:


  • Juikee
    replied
    Tissistä löytyy
    Attached Files

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jh5xx View Post
    vetonivelen pulttien ja navan mutterin momentteja kellään tiedossa
    Vetarin mutteri 420Nm, vetarin pultit M8 52Nm / M10 70Nm

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    e91 momentit

    vetonivelen pulttien ja navan mutterin momentteja kellään tiedossa

    Leave a comment:

Working...
X