E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Woimaa
    replied
    Originally posted by Woimaa View Post
    Joo pitänee soittaa myös sinnepäin ja kysästä hintaa.
    Laakkoselle tuossa soittelin ja tällä hetkellä 350€ olis heidän kohdalla huuhteluvaihto ilman öljypohjan vaihtamista. Meinasivat että se öljypohjassa oleva suodatin puhdistuisi huuhtelun myötä, jolloin vaihdon tarvetta ei ole. Kyllä kai he sen vaihtamista suosittelesivat jos näkisivät sille tarvetta koska rahaahan se heille vain tietää. Mitäs mieltä porukka on tästä huuhtelulla teetetystä työstä että riittäiskö vain se.

    Leave a comment:


  • Woimaa
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Tuo vaihdelaatikon öljynhuuhtelu/vaihto laakkosella taisi olla veljellä n.460€, et ei oo kallis
    Joo pitänee soittaa myös sinnepäin ja kysästä hintaa.

    Leave a comment:


  • Woimaa
    replied
    Originally posted by mmie View Post
    Siitä on jo 3 vuotta aikaa. Soitin silloin sinne ja kysyin öljynvaihdon huuhtelemalla, ei mitään pesuhommia tehty. Toimitin itse öljypohjan ja holkin. Heillä olisi ollut molempia hyllyssä, hintaa en kysynyt. Kannattaa soittaa ja kysyä. Muista firmoista ei ole kokemuksia, mutta kyllä niitä tietääkseni monikin firma tekee.

    Edit. Se voi olla että öljypisteen koneellinen öljynvaihto mulle tehtiin, eli huuhtelemalla voi olla väärä termi näissä minun postauksissa.

    https://oilpoint.fi/s/automaattivaihteiston-oljynvaihto
    Jeps, pitääpäs alkaa soittelee paikkoja läpi. Kiitos näistä 👍🏻

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Tuo vaihdelaatikon öljynhuuhtelu/vaihto laakkosella taisi olla veljellä n.460€, et ei oo kallis

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by Woimaa View Post
    Vaihatit siis öljypisteellä noi vaihteistoöljyt? Tuolla heidä sivuillaa siihe sisältyy vaa tuo 9 litraa öljyä joka kuulostaa aika vähältä nii tehtiikö sulle tuo vaihto myös sillä öljymäärällä? Ja tuossa mainostetaa 60€ hintaan tuota vaihteiston pesua kemiallisesti nii teetätitkö sen samalla?
    Siitä on jo 3 vuotta aikaa. Soitin silloin sinne ja kysyin öljynvaihdon huuhtelemalla, ei mitään pesuhommia tehty. Toimitin itse öljypohjan ja holkin. Heillä olisi ollut molempia hyllyssä, hintaa en kysynyt. Kannattaa soittaa ja kysyä. Muista firmoista ei ole kokemuksia, mutta kyllä niitä tietääkseni monikin firma tekee.

    Edit. Se voi olla että öljypisteen koneellinen öljynvaihto mulle tehtiin, eli huuhtelemalla voi olla väärä termi näissä minun postauksissa.

    Last edited by mmie; 15-03-2021, 13:13.

    Leave a comment:


  • Woimaa
    replied
    Originally posted by mmie View Post
    Se läpivientiholkki myös vaihtoon, se aina vuotaa vanhemmiten. Oli ainakin Kouvolan öljypisteellä hyllykamaa.

    Eihän tuossa omassanikaan mikään välitön reagointi keppiin ole, mutta ei niitä kytkeytymisiä odotellakkaan tarvitse. Mullakin XHP3 nyt reilun vuoden ollut sisässä.
    Vaihatit siis öljypisteellä noi vaihteistoöljyt? Tuolla heidä sivuillaa siihe sisältyy vaa tuo 9 litraa öljyä joka kuulostaa aika vähältä nii tehtiikö sulle tuo vaihto myös sillä öljymäärällä? Ja tuossa mainostetaa 60€ hintaan tuota vaihteiston pesua kemiallisesti nii teetätitkö sen samalla?

    Leave a comment:


  • Woimaa
    replied
    Originally posted by mmie View Post
    Se läpivientiholkki myös vaihtoon, se aina vuotaa vanhemmiten. Oli ainakin Kouvolan öljypisteellä hyllykamaa.

    Eihän tuossa omassanikaan mikään välitön reagointi keppiin ole, mutta ei niitä kytkeytymisiä odotellakkaan tarvitse. Mullakin XHP3 nyt reilun vuoden ollut sisässä.
    Jeps joo tietenki samalla vaihtoon myös se.

    Joo, pitääpä nyt selvitellä. Kyllä siinä sellanen pieni viive on että pakki kytkeytyy. D kyllä kytkeytyy normaalisti ja minusta siinä ei ainakaa vastaavaa viivettä ole.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by Woimaa View Post
    Mulla ei mitää nykäsyjä alaspäin vaihdoissa kyllä tule ja 2->1 ei taida edes vaihtaa kuin max välillä pysähtyessä jos ei sitten itse manuaalipuolta käytä. Muutenki käyttää välillä liikkeelle lähtiessä 2 vaihdetta koska laatikossa xhp
    Se läpivientiholkki myös vaihtoon, se aina vuotaa vanhemmiten. Oli ainakin Kouvolan öljypisteellä hyllykamaa.

    Eihän tuossa omassanikaan mikään välitön reagointi keppiin ole, mutta ei niitä kytkeytymisiä odotellakkaan tarvitse. Mullakin XHP3 nyt reilun vuoden ollut sisässä.

    Leave a comment:


  • Woimaa
    replied
    Originally posted by mmie View Post
    Mun 335i huuhteluvaihdettiin 190tkm kohdalla (oli alkup. öljypohja vuosilukuleiman perusteella ja 1,5l vajausta öljyissä). Moottorijarrussa tuntuva nykäys 2 -> 1 vaihdossa hävisi, eikä mitään ongelmia ole esiintynyt. Nyt 226tkm taulussa. Tuota pakin viivettä en kyllä omassani havainnut.

    ZF: (laatikon valmistaja) ohjeen mukaan 100 000 mailia (160tkm) olisi vaihtoväli, eli ei se paljoa yli vielä ole. Suosittelen kyllä öljyn, suodattimen = koko öljypohja ja sähköjen läpivientiholkin vaihtoa, mutta: Onko vikakoodeja laatikosta? Jos pitää venttiili / vast. huoltoa tehdä, niin öljynvaihto tulee siinä samalla, kun öljypohja on irrotettava.
    Mulla ei mitää nykäsyjä alaspäin vaihdoissa kyllä tule ja 2->1 ei taida edes vaihtaa kuin max välillä pysähtyessä jos ei sitten itse manuaalipuolta käytä. Muutenki käyttää välillä liikkeelle lähtiessä 2 vaihdetta koska laatikossa xhp

    Leave a comment:


  • Woimaa
    replied
    Originally posted by mmie View Post
    Mun 335i huuhteluvaihdettiin 190tkm kohdalla (oli alkup. öljypohja vuosilukuleiman perusteella ja 1,5l vajausta öljyissä). Moottorijarrussa tuntuva nykäys 2 -> 1 vaihdossa hävisi, eikä mitään ongelmia ole esiintynyt. Nyt 226tkm taulussa. Tuota pakin viivettä en kyllä omassani havainnut.

    ZF: (laatikon valmistaja) ohjeen mukaan 100 000 mailia (160tkm) olisi vaihtoväli, eli ei se paljoa yli vielä ole. Suosittelen kyllä öljyn, suodattimen = koko öljypohja ja sähköjen läpivientiholkin vaihtoa, mutta: Onko vikakoodeja laatikosta? Jos pitää venttiili / vast. huoltoa tehdä, niin öljynvaihto tulee siinä samalla, kun öljypohja on irrotettava.
    Okei! Pitääpäs ottaa ja alkaa varaamaan aikaa tuohon huuhteluvauhtoon. Toki öljypohja missä se suodatinkin on menee vaihtoon. Vikakoodeja en oo lukenu ku vast ikää tuon ”oninaisuuden” jotenki huomioin.. jospa nyt selviis pelkällä ölppien huuhteluvaihdolla ilman mitää isompaa remonttia...

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by Woimaa View Post
    Mutta tuskin se pakki ”kytkeytyy” sillä sekunnin sadasosalla ku vaihteen valitsin R:lle menee että kai siinä nyt normaalistikkin on pieni viive vaikka se viive olisikin todella pieni? 😅 sitä nyt lähinnä tässä mietin että onko se normaalia että se sen sekunnin miettii.

    Lisäksi että millanenhan prosessi tuo öljymäärän tarkistus mahtaa olla
    ZF parts for automatic transmissions, ZF transmissions, ZF parts

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by Woimaa View Post
    180tkm ajettu. Kylmänä ehkä tosiaan ajattelee murto osan kauemmin. Pitää käydä ne öljyt tarkistuttamassa. En tiiä uskaltaako niitä noille kilsoille enää vaihattaakkaan kun ei ole aiemmista vaihdoista tietoa. Vaihtaa kyllä lämpinä D päällä normaalisti ja pehmeästi.. ainostaan toi pakki on herättäny kysymyksiä kun ensinmäinen automaatti kyseessä.

    Mun 335i huuhteluvaihdettiin 190tkm kohdalla (oli alkup. öljypohja vuosilukuleiman perusteella ja 1,5l vajausta öljyissä). Moottorijarrussa tuntuva nykäys 2 -> 1 vaihdossa hävisi, eikä mitään ongelmia ole esiintynyt. Nyt 226tkm taulussa. Tuota pakin viivettä en kyllä omassani havainnut.

    ZF: (laatikon valmistaja) ohjeen mukaan 100 000 mailia (160tkm) olisi vaihtoväli, eli ei se paljoa yli vielä ole. Suosittelen kyllä öljyn, suodattimen = koko öljypohja ja sähköjen läpivientiholkin vaihtoa, mutta: Onko vikakoodeja laatikosta? Jos pitää venttiili / vast. huoltoa tehdä, niin öljynvaihto tulee siinä samalla, kun öljypohja on irrotettava.

    Leave a comment:


  • Woimaa
    replied
    Originally posted by Woimaa View Post
    180tkm ajettu. Kylmänä ehkä tosiaan ajattelee murto osan kauemmin. Pitää käydä ne öljyt tarkistuttamassa. En tiiä uskaltaako niitä noille kilsoille enää vaihattaakkaan kun ei ole aiemmista vaihdoista tietoa. Vaihtaa kyllä lämpinä D päällä normaalisti ja pehmeästi.. ainostaan toi pakki on herättäny kysymyksiä kun ensinmäinen automaatti kyseessä.
    Mutta tuskin se pakki ”kytkeytyy” sillä sekunnin sadasosalla ku vaihteen valitsin R:lle menee että kai siinä nyt normaalistikkin on pieni viive vaikka se viive olisikin todella pieni? 😅 sitä nyt lähinnä tässä mietin että onko se normaalia että se sen sekunnin miettii.

    Lisäksi että millanenhan prosessi tuo öljymäärän tarkistus mahtaa olla

    Leave a comment:


  • Woimaa
    replied
    Originally posted by McBeast View Post
    Oli miten oli, niin normaalia ei tuo kuitenkaan ole. ritariässä tuossa mainitsikin aika kattavasti mikä mahtaa olla pielessä. Ainakin se öljymäärä kannattaa tarkistaa
    180tkm ajettu. Kylmänä ehkä tosiaan ajattelee murto osan kauemmin. Pitää käydä ne öljyt tarkistuttamassa. En tiiä uskaltaako niitä noille kilsoille enää vaihattaakkaan kun ei ole aiemmista vaihdoista tietoa. Vaihtaa kyllä lämpinä D päällä normaalisti ja pehmeästi.. ainostaan toi pakki on herättäny kysymyksiä kun ensinmäinen automaatti kyseessä.

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by Woimaa View Post
    Onkos normaalia että kun pakin kytkee päälle niin hetken aikaa miettii ennenkuin pakki kytkeytyy päälle? Jotenkin tuntuu että tuo miettii jopa sen pari sekunttia ja sitten vasta pakki kytkeytyy päälle. Onko muilla ollut vastaavaa/ onko tuo nyt ihan normaalia?
    Oli miten oli, niin normaalia ei tuo kuitenkaan ole. ritariässä tuossa mainitsikin aika kattavasti mikä mahtaa olla pielessä. Ainakin se öljymäärä kannattaa tarkistaa

    Leave a comment:

Working...
X