E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomi T
    replied
    Originally posted by juvee_ View Post
    Vanhempien 320i 2006 karvalakkiin pitäis akku vaihtaa, miinuskaapelissa ei näkynyt mitään ibs-härpättimiä.
    Isä haluaisi välttämättä ostaa isomman akun alkuperäisen 75ah tilalle, tarviiko mitään uuden akun rekisteröintiä jos autossa ei ole IBS?
    Ei tarvitse, eikä ole mahdollistakaan.

    Leave a comment:


  • juvee_
    replied
    Vanhempien 320i 2006 karvalakkiin pitäis akku vaihtaa, miinuskaapelissa ei näkynyt mitään ibs-härpättimiä.
    Isä haluaisi välttämättä ostaa isomman akun alkuperäisen 75ah tilalle, tarviiko mitään uuden akun rekisteröintiä jos autossa ei ole IBS?

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Woimaa View Post
    Eikös se kun avaa ne pultit/torxit siitä nii lähde alta vain kopauttamalla irti? Itsellä ainakin lähti todella nättiin irti vaikka iskarin ensin otinkin irtaalleen. Hyväksi vaan putsaili sen kumilimpun paikan sitten ja uutta paikoilleen.
    Ei lähtenyt. Oli sen verran jo kärsinyt (ja öljyistä moska imenyt), että oli ehkä hieman levinnyt, jolloin ei tullut yksinään ylös. Varmaan puolituntia tappelin sen kanssa. Iskarin kanssa lähti heti.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by hartsa1 View Post
    Bemarista katoin jäähytinnesteet, näytti olevan kellertävää.
    Voiko siihen laittaa eriväristä sekaan vai onko se jotain erikoisnestettä?
    Tässä postauksessa on käsitelty hyvin asia -

    Leave a comment:


  • hartsa1
    replied
    Bemarista katoin jäähytinnesteet, näytti olevan kellertävää.
    Voiko siihen laittaa eriväristä sekaan vai onko se jotain erikoisnestettä?

    Leave a comment:


  • Woimaa
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Vaihdoin tänään noi iskarit. Tämmöiselle ensikertalaiselle "8 mutterin/pultin" irroitus ja kiinnitys ei ollut mitään ihan läpihuutojuttu. Aikaa meni tunteja, muta oasn ajasta käytin toki käsijarrun säätöön - joka meni ihan persiilleen). Semmoinen huomio tuli tehtyä, että kun tuon alatukilaakerin vaihtaa, niin ei kannata irrottaa ensin iskaria ja vasta sitten sitä laakeria. Sitä on meinaan aika paskamaista yrittää kaivaa siitä kolosta, josta se ei tuu kuin tietyssä asennossa ja kunnolla rykäisemällä. Aikani sitä ekan puolen tukilaakeria turhaan revittyäni (pultit toki irti) siirryin toiselle puolelle ja aattelin että ehkä sieltä lähtee helpommin. No, sitä irrotellessa tuli vielä mieleen, että jos mä irrotan ne tukilaakerin pultit, mutta jätän iskarin kiinni siihen , niin nousisko se helposti iskarin mukana ylös. Nousihan se.
    Eikös se kun avaa ne pultit/torxit siitä nii lähde alta vain kopauttamalla irti? Itsellä ainakin lähti todella nättiin irti vaikka iskarin ensin otinkin irtaalleen. Hyväksi vaan putsaili sen kumilimpun paikan sitten ja uutta paikoilleen.

    Leave a comment:


  • Jupi
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Vaihdoin tänään noi iskarit. Tämmöiselle ensikertalaiselle "8 mutterin/pultin" irroitus ja kiinnitys ei ollut mitään ihan läpihuutojuttu. Aikaa meni tunteja, muta oasn ajasta käytin toki käsijarrun säätöön - joka meni ihan persiilleen). Semmoinen huomio tuli tehtyä, että kun tuon alatukilaakerin vaihtaa, niin ei kannata irrottaa ensin iskaria ja vasta sitten sitä laakeria. Sitä on meinaan aika paskamaista yrittää kaivaa siitä kolosta, josta se ei tuu kuin tietyssä asennossa ja kunnolla rykäisemällä. Aikani sitä ekan puolen tukilaakeria turhaan revittyäni (pultit toki irti) siirryin toiselle puolelle ja aattelin että ehkä sieltä lähtee helpommin. No, sitä irrotellessa tuli vielä mieleen, että jos mä irrotan ne tukilaakerin pultit, mutta jätän iskarin kiinni siihen , niin nousisko se helposti iskarin mukana ylös. Nousihan se.
    Hyvä vinkki, tarvii muistaa kun itse vaihdan nuo lähitulevaisuudessa

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Käytännössä siis kaikki noi mainitsemani.

    Mutta entäs se iskunvaimentimen alapuolen tukilaakeri? Tässä kuvassa numero 5: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1230
    Pitäiskö toikin vielä vaihtaa?
    Vaihdoin tänään noi iskarit. Tämmöiselle ensikertalaiselle "8 mutterin/pultin" irroitus ja kiinnitys ei ollut mitään ihan läpihuutojuttu. Aikaa meni tunteja, muta oasn ajasta käytin toki käsijarrun säätöön - joka meni ihan persiilleen). Semmoinen huomio tuli tehtyä, että kun tuon alatukilaakerin vaihtaa, niin ei kannata irrottaa ensin iskaria ja vasta sitten sitä laakeria. Sitä on meinaan aika paskamaista yrittää kaivaa siitä kolosta, josta se ei tuu kuin tietyssä asennossa ja kunnolla rykäisemällä. Aikani sitä ekan puolen tukilaakeria turhaan revittyäni (pultit toki irti) siirryin toiselle puolelle ja aattelin että ehkä sieltä lähtee helpommin. No, sitä irrotellessa tuli vielä mieleen, että jos mä irrotan ne tukilaakerin pultit, mutta jätän iskarin kiinni siihen , niin nousisko se helposti iskarin mukana ylös. Nousihan se.

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by eXon91 View Post
    Millasia kokemuksia e91lci touringin tarvikepeltiosista, tarvis rutattu konepelti uusia ja vaihtoehtoina oikeastaan
    genuine bmw ja klokkerholmin valmistama tarvike, kannattaako säästö tässätapauksessa.
    Luulisi noita olevan tarjolla myös purkuautoista? :think Hyvällä tuurilla voisi löytyä oikean värinenkin :think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by hartsa1 View Post
    Aika vähäksi on neste päässy mutta pitää yrittää imasta jollain:think
    Lorauta vähän vettä sinne, niin helpompi imeä.

    Leave a comment:


  • eXon91
    replied
    e91LCI touring

    Millasia kokemuksia e91lci touringin tarvikepeltiosista, tarvis rutattu konepelti uusia ja vaihtoehtoina oikeastaan
    genuine bmw ja klokkerholmin valmistama tarvike, kannattaako säästö tässätapauksessa.

    Leave a comment:


  • hartsa1
    replied
    Originally posted by temeee. View Post
    Imase jollaki lääkeruiskulla tjsp sieltä vähän pois. Muutenpa se ei oikeen selviä, enkä ite ainakaan uskaltais summissa laittaa sinne mitään
    Aika vähäksi on neste päässy mutta pitää yrittää imasta jollain:think

    Leave a comment:


  • Kenopi_
    replied
    E91 LCI pohjan oikea muovi

    Meni omasta e91 LCI:stä loskapaakun / monttujen yhdistelmästä oikean puoleinen pitkä pohjamuovi rikki, jonka alla päävirtakaapelikin kulkee. Lähinnä haluaisin varmistaa, että onhan kyseessä osa nro. 51757059392.

    Eli tämä,


    Kattelin, että Schmiedmannilla maksaa sen 100e, pitää vielä kysyä mitä se maksaa suoraan marmorilta. Jos jollain on tiedossa purussa oleva e91/ muuten vaan löytyy kyseinen osa niin saa tarjota, sillä vanhaan autoon kelpaa ehjä käytetty osa

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Eipä sano mittaa, mutta tämä osa kai se on: https://www.schmiedmann.com/en/produ...1-14-7-166-076

    ebay sanoo että olis 76mm: https://www.ebay.com/itm/BMW-3-Serie...-/274197607044

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    E91 kyseessä. Fans kertoo että konepellin badge on 82mm mutta takaluukun badgelle ei mittaa näyttänyt? Paljonko pitäisi olla? Kävin mittailemassa ja edessä 82mm ja takana ~79mm. Onko tuo oikein vai? Se vaikutti hieman siltä että voi olla vaikka minkälaista laatua oleva lätkä ja sen tilalle pitäisi siis uusi hommata koska se on todella huonossa kunnossa myös.
    Last edited by Haju69; 03-03-2021, 17:48.

    Leave a comment:

Working...
X