E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Cunttory View Post
    Eikö N43 moottorissa ole "vanossihtejä", non return valveja?
    Olet päätellyt aivan oikein, löytyvät N-sarjan bensakuutosista.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Eikö N43 moottorissa ole "vanossihtejä", non return valveja?

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Vaatisiko myös varsinaisen puhaltimen uusimisen? Ainakin viitossarjalaisissa on ollut tapana vaihtaa molemmat samalla vaivalla.
    Sattui olemaan varastossa uusi kontrolleri, ja vaihto oli 10 min homma niin ajattelin kokeilla sitä. Koko puhaltimen vaihto näyttää olevan hiukan suurempi työ, tosin kai sekin alle tunnissa vaihtuu. Onneksi nuo on helpossa paikassa tässä korimallissa.

    Täytynee kokeilla uutta puhallinta, jos ei tule parempia ideoita. Tosin tuo vanhakaan ei ole mitenkään vinissyt tai vikissyt.

    Tai ehkä vaihdan ensin tuon akun, kun ei sekään enää oikein tikissään ole. Taitaa olla jo 8v kun vaihdoin sen viimeksi.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Kyseessä siis ihan klassiset viallisen siilin/ohjaimen oireet. Sen vaihdoin uuteen, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.
    Vaatisiko myös varsinaisen puhaltimen uusimisen? Ainakin viitossarjalaisissa on ollut tapana vaihtaa molemmat samalla vaivalla.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    E90:n lämmityslaitteen tuuletin puhaltelee mitä sattuu. Välillä kovempaa, valillä hiljempaa, ja nopeus muuttuu ihan randomisti vähän väliä. Ei seuraa myöskään manuaalisäätöjä (automaatti-ilmastointi). Täysnopeus toimii kuten kuuluu.

    Kyseessä siis ihan klassiset viallisen siilin/ohjaimen oireet. Sen vaihdoin uuteen, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.

    Mistähän tuo voisi johtua? Auton akku alkaa olla aika huono, mutta puhaltimen toiminta on arvaamatonta myös auton käydessä, joten ei kai voi johtua akusta?
    Last edited by bmw323it; 06-01-2023, 20:23.

    Leave a comment:


  • J-ii
    replied
    Originally posted by J-ii View Post
    Tasaisessa maantieajossa lämmöt 81-85 C. Kuulostaako normaalilta, vai termostaattiremontilta? N57D30. ��
    Originally posted by HTK12 View Post
    Liian alhainen, eli termarivikaa. Jos nyt ei tuon enempää lämpene, niin kunhan kunnon pakkaset tulee lämmöt tippuu tuosta vielä ja sitten ei poltot toimi ja sisälläkin voi alkaa olemaan viileää.
    Nyt termari vaihdettu, ja lämmöt nousee 93 asteeseen.

    Leave a comment:


  • Terokum
    replied
    jep kävi ilmi ja viika selvinnyt. webasto ei toimi kunnolla käy miten kukkuu auton käydessä....
    hintarvio 1650e plus työt....

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Terokum View Post
    N47d20c vm2011 nelikko automaatti.

    Lämmitys ongelma, vaihdettu päätermari mutta onkos näissä myös egr termari kuten vanhemmassa m47?
    Erillistä EGR-termostaattia ei ole näissä. M47 tosiaan oli.

    Leave a comment:


  • Terokum
    replied
    N47d20c vm2011 nelikko automaatti.

    Lämmitys ongelma, vaihdettu päätermari mutta onkos näissä myös egr termari kuten vanhemmassa m47?

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    N57:n Kaasuläppä pitäisi vaihtaa. Uuden paketissa on varoitukset että läppä pitää päivittää obn portin kautta. Inpallahan tuon vissiin voisi tehdä mutta en saa sitä enää toimimaan läppärillä. Carlyssa on nuita adaptaatioiden nollauksia mutta minusta siitä puuttui juuri tuon kaasuläpän nollaus kokonaan. Voiko tuon saman asian tehdä ihan pelkästään sitä kaasua pohjassa pitämällä sen puoli minuuttia?

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Reteot buuttailee, näinhän kävi sit lopun perin miullekin.
    Saakos noita joku kolvailtua kuntoon, vai mitä muut ovat keksineet?
    Vika ei lienee iDrive-näytössä, kun buuttaillessa ei saa soittimesta levyjä pihalle (cd-levyä tahi navigaattorin dvd:tä).

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Konstaxc View Post
    Soittelin merkkihuoltoo ja sanoivat että menee heille ilmaseksi korjaukseen jos vikalöytyy sieltä sulakeboksin takaa. Ollut tuossa takasinkutsunta ja he tänä vuonna olivat sinne kuunnelma vaihtaneet jonkun johon pätkän mutta jos vika siellä niin heille vain auto. Joten nyt toivotaan että vika olisi sitten siellä
    Lucky you. Mulla ei mennyt -08 vaan piti itse maksaa lysti. Viallinen johto oli käräyttänyt koko sulaketaulun taustan

    Leave a comment:


  • Konstaxc
    replied
    Soittelin merkkihuoltoo ja sanoivat että menee heille ilmaseksi korjaukseen jos vikalöytyy sieltä sulakeboksin takaa. Ollut tuossa takasinkutsunta ja he tänä vuonna olivat sinne kuunnelma vaihtaneet jonkun johon pätkän mutta jos vika siellä niin heille vain auto. Joten nyt toivotaan että vika olisi sitten siellä

    Leave a comment:


  • Konstaxc
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tämä voi koskea sun 2007 valmistettuakin: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=411499

    2007-2011 3-Series coupes and convertibles manufactured March 2007 through July 2011
    Joo määpä alotan suoraa sieltä sulakeboksista sitten. kiitos vastauksesta

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Konstaxc View Post
    Itse olen tuumannut sulakeboksissa olevan jotakin tai sitten akku kotelon luona. katson yleismittarilla tänään tarkemmin.
    Tämä voi koskea sun 2007 valmistettuakin: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=411499

    2007-2011 3-Series coupes and convertibles manufactured March 2007 through July 2011
    Last edited by Petri.Kekkonen; 27-12-2022, 14:37.

    Leave a comment:

Working...
X