E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jh5xx
    replied
    e91 dampperin momentti

    en löytänyt searcilla mistä näkyisi kiristys momentteja.dampperin vaihto edessä niin siihen olisin tarvinnut kiristys momentin.
    auto e91 318d

    Leave a comment:


  • Mara23
    replied
    Originally posted by Georgios Terziakis View Post
    Nyttemmin ei enää reteot tee muuta kun väläyttää näyttöä muutaman minuutin välein.
    Korjausohjeita löydetty netistä ja videoo youtubesta. Kunhan talviriehat vkonloppuisin on ohi, niin sitten reteoitten kimppuun. Kirjottelen sitten että miten kävi.
    Mulla oli itseasiassa vuosisitte samallaista välkytystä, ccc oli paskana. kunnostettu tilalle ja koodaus perään niin jo pelas taas.

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Originally posted by Georgios Terziakis View Post
    Tänään vihdoinkin sain auton talliin ja katoin kaikki sulakkeet, ehjiä.
    N. -10c asteessa reteot toimii, mut jos ajan lähikauppaan (3km), niin kaupasta kotiin lähtiessä ei enää toimi, vaan jää buuttailemaan.

    Tällä vkolla kun ollut -5C - +2C, niin ei ole lähtenyt kertaakaan päälle, vaan jää buuttailemaan.

    Vikakoodit luin, ei mitään.

    Notta, etinkö uuden soittimen jostakin, vai onko joku joka osais noita korjailla?
    Nyttemmin ei enää reteot tee muuta kun väläyttää näyttöä muutaman minuutin välein.
    Korjausohjeita löydetty netistä ja videoo youtubesta. Kunhan talviriehat vkonloppuisin on ohi, niin sitten reteoitten kimppuun. Kirjottelen sitten että miten kävi.

    Leave a comment:


  • Mara23
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Sepä on outoa, kun frmmän pinneistä menee yksittäiset johdot suoraan kullekin valolle.

    Edit. Sitten varmaankin kannattaa tarkastaa liittimet sieltä frmmän päästä, maat ym.
    nyt tutkittu lisää, testasin laturilla parkkipolttimon ledin, hyvin toimi. Parkille tulee 11.52 volttia. löin ledin takasi kiinni, palo noin parisekunttia normaalisti ja sitte räppi hetken ja sammu/kiiluu vähän. Parkkipolttimo paikallaan se antoi myös saman 11.54v, mutta silti palaa erittäinhimmeästi. Tottaseon tuo ledi paskana mutta miksihänse silti laturinkanssa toimii🤔 ledit ollu tosiaan jo pitkästi toistavuotta paikallaan nuissa enkeleissä, prelci siis kyseessä

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Sepä on outoa, kun frmmän pinneistä menee yksittäiset johdot suoraan kullekin valolle.

    Edit. Sitten varmaankin kannattaa tarkastaa liittimet sieltä frmmän päästä, maat ym.
    Last edited by alpine3; 12-02-2023, 21:26.

    Leave a comment:


  • Mara23
    replied
    Originally posted by Mara23 View Post
    jeps käytetyn ostin, mietinvaan rupeanko edes koodaamaan tuota uutta boxia ku samat valot oli edelleen syttymättä vaan pittääpä huomenna koodailla.
    Koodailtu, eitoimi vieläkään. Mikäköhän seuraavaksi tarkistukseen🤔

    Leave a comment:


  • Mara23
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Koodaa se poksi autoon.

    Edit. Ja kopioi myös varustelista cassista frmmään. Varustelista on siis e9x sarjassa kahdessa modulissa, cassissa ja frmmässä, ja nyt frmmässä on edellisen auton varustelista (oletan että ostit käytetyn).
    jeps käytetyn ostin, mietinvaan rupeanko edes koodaamaan tuota uutta boxia ku samat valot oli edelleen syttymättä vaan pittääpä huomenna koodailla.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Koodaa se poksi autoon.

    Edit. Ja kopioi myös varustelista cassista frmmään. Varustelista on siis e9x sarjassa kahdessa modulissa, cassissa ja frmmässä, ja nyt frmmässä on edellisen auton varustelista (oletan että ostit käytetyn).
    Last edited by alpine3; 11-02-2023, 21:22.

    Leave a comment:


  • Mara23
    replied
    e91 ja frm ongelmat

    moro! oiskohan jollain ideoita😅 koodailin ncs expertillä parijuttua frm moduuliin ja senjälkeen pistin valot päälle, jonkuaikaa palo ja sitte yhtäkkiä alko oikeanpuolen parkki välkkymään ja sitte sippas kokonaan, sekä uloimmat takavalot sammu😅 resettasin tool32:sella shortcircuit laskurin( parkin laskuri oli pelkästään täynnä), mutta ei syty vieläkään. ostin sitte uuen frmboxin, iskin kiinni mutta vieläkään ei parkki taikka takavalot syty. En vielä koodannu autoon joten vieläköse siitä on kiinni? vai pitäskösen palaa ilman koodausta🤔 sulakkeet oon kanssa tonkinu vaan ehjiä oli sekä vikäkoodit nollasin vielä kertaalleen.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Nyt on homma korjattu, vaikka ei ollut nyt kyse ihan tavallisesta tapauksesta.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Mä pistin aamupäivällä tämmöiset "tonget" tilaukseen.


    Itselläni ei oo noille näillä näkymin muuten paljon käyttöä, mutta perheessä noille löytyy muuta käyttöä mm. veneen sähköjen uusimisessa.

    Leave a comment:


  • tiakri
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Minkälainen puristustyökalu, tuon kaapelipätkän liittämiseen tarvitaan?
    Budjettiratkaisuna onnistui tälläisellä https://www.motonet.fi/fi/tuote/7002...uristustyokalu

    Tosin aika paljon sai moukaroida, joten jokin kunnon työkalu lienee parempi jos saatavilla

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Minkälainen puristustyökalu, tuon kaapelipätkän liittämiseen tarvitaan?
    Esim tälläisillä pihdeillä olisi puristanut liittimen, jos olisi ollut käsillä, kun tuli vaihdettua se johto.


    Originally posted by E39-530A View Post
    On näissä ollut jonkun verran ongelmaa myös moottorin maakaaplin kiinnityksen kanssa. Minulla oli E90:ssä (325iA, N52B25) moottorin maakaapeli melkein irti. Ensin alkoi kuulua hurinaa tai sirinää radion taustalla, sitten puhallus alkoi sekoilemaan, lopuksi alkoi pätkimään konetta vauhdistakin ja samalla tuli vikavalo.
    Veljen 335 laakista ja vainaa bensa-aseman pihalle, kuskin puolelta maakaapeli hapettunut poikki, uusi tilalle niin taas pelas

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Olikos tässä E9x-sarjassa ollut joitain ongelmia maakaapelin kanssa? Vai liittyikö se E6x-sarjaan?

    Tänään ton talvipulkan kanssa kävin liikennevaloihin hidastaessa niin, että ensin absin-hälytysvalo tuli päälle ja rupes vilkkumaan. sen jälkeen kone sammui ja useimmat valot rupesivat vilkkumaan. Kone ei enää käynnistynyt ja seuraavaksi huomaan, että autossa on hiukan käryä. Siitä sitten ensin avaamaan konepellin, että onko siellä mitään, mutta siltä puolelta ei löytynyt mitään epäilyttävää. Ulkoa katsellessa sen sijaan huomasin pienen savun leijailevan tuulilasin alareunasta kabiiniin. Siitä sitten akkukenkä irti ettei koko auto leimahda, mutta ennen kuin ehdin miinusnapaa irrottamaan, niin auto oli jo täysin virraton.

    Vielä en pääse autoa tutkimaan, mutta olisko hyviä valistuneita arvauksia syystä?

    On näissä ollut jonkun verran ongelmaa myös moottorin maakaaplin kiinnityksen kanssa. Minulla oli E90:ssä (325iA, N52B25) moottorin maakaapeli melkein irti. Ensin alkoi kuulua hurinaa tai sirinää radion taustalla, sitten puhallus alkoi sekoilemaan, lopuksi alkoi pätkimään konetta vauhdistakin ja samalla tuli vikavalo.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Taitaa olla kohtuullisen yleinen ongelma kun kaapelinpätkää ja sulaketaulun pohjaa löytyy suoraan hyllystä mm. Raisiosta. Konalassa kaapelinpätkiä on +20 kpl.

    Leave a comment:

Working...
X