Adaptiisivet valot, joten bi-xenon. Saako noiita H7 väläytysvaloja millä patentilla palaamaan samaan aikaan xenon pitkien kanssa? Carlyllä yritin katsoa oisko ollut niin helppoa, että koodaamaalla mutta en valikoista löytänyt?
Laitoin niinhin ledit, niin nehän on nyt kirkkaamat mitä xenon pitkät, joten olisivat loistava apu pitkille valoille, eikä tarviis rueta asentaa rumaa valopaneelia keulaan.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Nii, ei kai näitä pelkällä järjellä osteta ja pidetä?Originally posted by HTK12 View PostKyllä pitää huomioida auton varusteet, eli aika tarkkana kannattaa olla sitä hankkiessaan. Kannattaako päivityksiin edes aina syytä etsiä, fiiliksellä nämä autotkin on valittu eikä järjellä, joten jos moinen haaveissa, niin unohda sen nykyisen ihmettely ja metsästämään vaan uutta
Uusi KIA yksityisleasing-sopimuksella vois olla ihan järkivalinta.
Mutta ne on niitä toisenlaisia ihmisiä varten..
Leave a comment:
-
Kyllä pitää huomioida auton varusteet, eli aika tarkkana kannattaa olla sitä hankkiessaan. Kannattaako päivityksiin edes aina syytä etsiä, fiiliksellä nämä autotkin on valittu eikä järjellä, joten jos moinen haaveissa, niin unohda sen nykyisen ihmettely ja metsästämään vaan uuttaOriginally posted by ruupanen View PostKieltämättä outoa tämä on. Mutta haluaisin esim "follow me" valot koodailla + että syttys sumarit ja enkelit palamaan, mutta ei onnistu tässä versiossa, joten tämä on loistava syy päivittää
Meneekö nuo ristiin miten hyvin, vai pitääkö huomioida esim adaptiiviset valot uutta hommatessa?
Leave a comment:
-
Kieltämättä outoa tämä on. Mutta haluaisin esim "follow me" valot koodailla + että syttys sumarit ja enkelit palamaan, mutta ei onnistu tässä versiossa, joten tämä on loistava syy päivittääOriginally posted by HTK12 View PostKysyin nyt vaan kun vaikuttaa vähän ihmeelliseltä, miksi sieltä olisi kahden enkelin ohjaus hajonnut vähälle aikaa. Ihan ettei nyt vaan käy niin, että turhaan vaihtaa boksia. Toki jos päivitys on haaveissa, niin eikun vaan. Ei nuo mahdottomia maksa ja kyllähän sillä saa lisää toimintoja kuten sanoit.
Meneekö nuo ristiin miten hyvin, vai pitääkö huomioida esim adaptiiviset valot uutta hommatessa?
Leave a comment:
-
Kysyin nyt vaan kun vaikuttaa vähän ihmeelliseltä, miksi sieltä olisi kahden enkelin ohjaus hajonnut vähälle aikaa. Ihan ettei nyt vaan käy niin, että turhaan vaihtaa boksia. Toki jos päivitys on haaveissa, niin eikun vaan. Ei nuo mahdottomia maksa ja kyllähän sillä saa lisää toimintoja kuten sanoit.Originally posted by ruupanen View PostNollasin kaikki. Johdot ok ainakin liittimien osalta. Ei ole hapettumia tms.
Uudempaa haaveillut muutenkin, koska tosta FRM1:sestä uupuu monia mukavia koodausmahdollisuuksi vs esim FRM2.
Leave a comment:
-
Nollasin kaikki. Johdot ok ainakin liittimien osalta. Ei ole hapettumia tms.Originally posted by HTK12 View PostNollasitko varmasti oikeiden polttimoiden laskurit? Johdotus varmasti kunnossa? Onhan se mahdollista laittaa uudempi FRM. Kaikki FRM ei sitten käy kaikkiin autoihin.
Uudempaa haaveillut muutenkin, koska tosta FRM1:sestä uupuu monia mukavia koodausmahdollisuuksi vs esim FRM2.
Leave a comment:
-
Nollasitko varmasti oikeiden polttimoiden laskurit? Johdotus varmasti kunnossa? Onhan se mahdollista laittaa uudempi FRM. Kaikki FRM ei sitten käy kaikkiin autoihin.Originally posted by ruupanen View PostEnkelin silmät ei pala. Eka pimeni toinen ja vähän ajan päästä toinen. Oletin että Kiinan polttimot oli tasalaatuisen huonoja, mutta ei heränneet henkiin vaikka uudet vaihdoin. Tool32:sella nollasin valojen laskurit, mutta silti ei pelaa. FRM rikki? Auto valmistunut 2006, joten FRM1, joten voiko sinne päivittää 2008 vuosimallista uudemman FRM (3?):sen?
Leave a comment:
-
Enkelin silmät ei pala. Eka pimeni toinen ja vähän ajan päästä toinen. Oletin että Kiinan polttimot oli tasalaatuisen huonoja, mutta ei heränneet henkiin vaikka uudet vaihdoin. Tool32:sella nollasin valojen laskurit, mutta silti ei pelaa. FRM rikki? Auto valmistunut 2006, joten FRM1, joten voiko sinne päivittää 2008 vuosimallista uudemman FRM (3?):sen?
Leave a comment:
-
Nyt on uusi akku ja puhallin toimii kuten pitää. Mielenkiintoista.Originally posted by E39-530A View PostVoi johtua myös akusta.
Minulla tulee niin paljon pätkäajoa, että ilman ylläpitolaturia akku on melkein koko ajan tyhjä. Kun lähtee tyhjällä akulla liikkeelle, niin alkuun ei puhalla mitään tai puhaltelee vähän miten sattuu. Tätä pidä sekoittaa siihen, että tosi kylmällä lähtee liikkeelle. Silloinhan auto odottelee, että jäähdytysvesi lämpenee ensin ja sitten vasta puhaltelee. Yksi selvä merkki oli se, että lähti siis liikkeelle, ajoi hetken aikaa, jotta lämpisi ja sitten suorilla puhallus toimi kutakuinkin, mutta pysähdyttäessä valoihin tai hidastettaessa kävelyvauhtiin puhallus taas lakkasi, koska laturi ei lataa tarpeeksi ja akku on liian tyhjä. Nyt kun olen jaksanut taas pitää autoa ylläpitolaturissa muutaman päivän viikossa, niin loppui tuollaiset pelleilyt. Yllättävän paljon voi asioita toimia miten sattuu, kun akku on huonona.
Tuota voi vielä koittaa pidemmälle laittamalla tuulilasipuhalluksen päälle, siis se omasta napista laitettava. Jos silloin toimii kunnolla, niin voi olla (silti) akun tekosia. Se ei mene päälle enää kuin jos akku on aivan tyhjä.
Leave a comment:
-
Okei. Kiitos tiedota!Originally posted by mmie View PostJos sieltä on koodaamatta pois e-diff ja power reduction mode, niin voipi johtua niistä. Ehkä..
Edit: En tiedä sitten kannattaako e-diff toimintoa koodata pois, jos ei ole oikeaa lukkoperää asennettuna.
Leave a comment:
-
Jos sieltä on koodaamatta pois e-diff ja power reduction mode, niin voipi johtua niistä. Ehkä..Originally posted by Teemuvaltanen View PostMorjesta osaako joku sanoa mikä vois olla kun esim kun yrittää polttaa kumia jarruu vasten nii autosta katoaa tehot kokonaan? Auto on siis 335i e93 manuaali fbo jb4
Edit: En tiedä sitten kannattaako e-diff toimintoa koodata pois, jos ei ole oikeaa lukkoperää asennettuna.Last edited by mmie; 16-01-2023, 10:43.
Leave a comment:
-
Bmw 335i
Morjesta osaako joku sanoa mikä vois olla kun esim kun yrittää polttaa kumia jarruu vasten nii autosta katoaa tehot kokonaan? Auto on siis 335i e93 manuaali fbo jb4
Leave a comment:
-
Voi johtua myös akusta.Originally posted by bmw323it View PostE90:n lämmityslaitteen tuuletin puhaltelee mitä sattuu. Välillä kovempaa, valillä hiljempaa, ja nopeus muuttuu ihan randomisti vähän väliä. Ei seuraa myöskään manuaalisäätöjä (automaatti-ilmastointi). Täysnopeus toimii kuten kuuluu.
Kyseessä siis ihan klassiset viallisen siilin/ohjaimen oireet. Sen vaihdoin uuteen, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.
Mistähän tuo voisi johtua? Auton akku alkaa olla aika huono, mutta puhaltimen toiminta on arvaamatonta myös auton käydessä, joten ei kai voi johtua akusta?
Minulla tulee niin paljon pätkäajoa, että ilman ylläpitolaturia akku on melkein koko ajan tyhjä. Kun lähtee tyhjällä akulla liikkeelle, niin alkuun ei puhalla mitään tai puhaltelee vähän miten sattuu. Tätä pidä sekoittaa siihen, että tosi kylmällä lähtee liikkeelle. Silloinhan auto odottelee, että jäähdytysvesi lämpenee ensin ja sitten vasta puhaltelee. Yksi selvä merkki oli se, että lähti siis liikkeelle, ajoi hetken aikaa, jotta lämpisi ja sitten suorilla puhallus toimi kutakuinkin, mutta pysähdyttäessä valoihin tai hidastettaessa kävelyvauhtiin puhallus taas lakkasi, koska laturi ei lataa tarpeeksi ja akku on liian tyhjä. Nyt kun olen jaksanut taas pitää autoa ylläpitolaturissa muutaman päivän viikossa, niin loppui tuollaiset pelleilyt. Yllättävän paljon voi asioita toimia miten sattuu, kun akku on huonona.
Tuota voi vielä koittaa pidemmälle laittamalla tuulilasipuhalluksen päälle, siis se omasta napista laitettava. Jos silloin toimii kunnolla, niin voi olla (silti) akun tekosia. Se ei mene päälle enää kuin jos akku on aivan tyhjä.
Leave a comment:
-
Tänään vihdoinkin sain auton talliin ja katoin kaikki sulakkeet, ehjiä.Originally posted by Georgios Terziakis View PostReteot buuttailee, näinhän kävi sit lopun perin miullekin.
Saakos noita joku kolvailtua kuntoon, vai mitä muut ovat keksineet?
Vika ei lienee iDrive-näytössä, kun buuttaillessa ei saa soittimesta levyjä pihalle (cd-levyä tahi navigaattorin dvd:tä).
N. -10c asteessa reteot toimii, mut jos ajan lähikauppaan (3km), niin kaupasta kotiin lähtiessä ei enää toimi, vaan jää buuttailemaan.
Tällä vkolla kun ollut -5C - +2C, niin ei ole lähtenyt kertaakaan päälle, vaan jää buuttailemaan.
Vikakoodit luin, ei mitään.
Notta, etinkö uuden soittimen jostakin, vai onko joku joka osais noita korjailla?
Leave a comment:
Leave a comment: