E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ruupanen
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kysyin nyt vaan kun vaikuttaa vähän ihmeelliseltä, miksi sieltä olisi kahden enkelin ohjaus hajonnut vähälle aikaa. Ihan ettei nyt vaan käy niin, että turhaan vaihtaa boksia. Toki jos päivitys on haaveissa, niin eikun vaan. Ei nuo mahdottomia maksa ja kyllähän sillä saa lisää toimintoja kuten sanoit.
    Kieltämättä outoa tämä on. Mutta haluaisin esim "follow me" valot koodailla + että syttys sumarit ja enkelit palamaan, mutta ei onnistu tässä versiossa, joten tämä on loistava syy päivittää

    Meneekö nuo ristiin miten hyvin, vai pitääkö huomioida esim adaptiiviset valot uutta hommatessa?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Nollasin kaikki. Johdot ok ainakin liittimien osalta. Ei ole hapettumia tms.

    Uudempaa haaveillut muutenkin, koska tosta FRM1:sestä uupuu monia mukavia koodausmahdollisuuksi vs esim FRM2.
    Kysyin nyt vaan kun vaikuttaa vähän ihmeelliseltä, miksi sieltä olisi kahden enkelin ohjaus hajonnut vähälle aikaa. Ihan ettei nyt vaan käy niin, että turhaan vaihtaa boksia. Toki jos päivitys on haaveissa, niin eikun vaan. Ei nuo mahdottomia maksa ja kyllähän sillä saa lisää toimintoja kuten sanoit.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Nollasitko varmasti oikeiden polttimoiden laskurit? Johdotus varmasti kunnossa? Onhan se mahdollista laittaa uudempi FRM. Kaikki FRM ei sitten käy kaikkiin autoihin.
    Nollasin kaikki. Johdot ok ainakin liittimien osalta. Ei ole hapettumia tms.

    Uudempaa haaveillut muutenkin, koska tosta FRM1:sestä uupuu monia mukavia koodausmahdollisuuksi vs esim FRM2.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Enkelin silmät ei pala. Eka pimeni toinen ja vähän ajan päästä toinen. Oletin että Kiinan polttimot oli tasalaatuisen huonoja, mutta ei heränneet henkiin vaikka uudet vaihdoin. Tool32:sella nollasin valojen laskurit, mutta silti ei pelaa. FRM rikki? Auto valmistunut 2006, joten FRM1, joten voiko sinne päivittää 2008 vuosimallista uudemman FRM (3?):sen?
    Nollasitko varmasti oikeiden polttimoiden laskurit? Johdotus varmasti kunnossa? Onhan se mahdollista laittaa uudempi FRM. Kaikki FRM ei sitten käy kaikkiin autoihin.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Enkelin silmät ei pala. Eka pimeni toinen ja vähän ajan päästä toinen. Oletin että Kiinan polttimot oli tasalaatuisen huonoja, mutta ei heränneet henkiin vaikka uudet vaihdoin. Tool32:sella nollasin valojen laskurit, mutta silti ei pelaa. FRM rikki? Auto valmistunut 2006, joten FRM1, joten voiko sinne päivittää 2008 vuosimallista uudemman FRM (3?):sen?

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by E39-530A View Post
    Voi johtua myös akusta.

    Minulla tulee niin paljon pätkäajoa, että ilman ylläpitolaturia akku on melkein koko ajan tyhjä. Kun lähtee tyhjällä akulla liikkeelle, niin alkuun ei puhalla mitään tai puhaltelee vähän miten sattuu. Tätä pidä sekoittaa siihen, että tosi kylmällä lähtee liikkeelle. Silloinhan auto odottelee, että jäähdytysvesi lämpenee ensin ja sitten vasta puhaltelee. Yksi selvä merkki oli se, että lähti siis liikkeelle, ajoi hetken aikaa, jotta lämpisi ja sitten suorilla puhallus toimi kutakuinkin, mutta pysähdyttäessä valoihin tai hidastettaessa kävelyvauhtiin puhallus taas lakkasi, koska laturi ei lataa tarpeeksi ja akku on liian tyhjä. Nyt kun olen jaksanut taas pitää autoa ylläpitolaturissa muutaman päivän viikossa, niin loppui tuollaiset pelleilyt. Yllättävän paljon voi asioita toimia miten sattuu, kun akku on huonona.

    Tuota voi vielä koittaa pidemmälle laittamalla tuulilasipuhalluksen päälle, siis se omasta napista laitettava. Jos silloin toimii kunnolla, niin voi olla (silti) akun tekosia. Se ei mene päälle enää kuin jos akku on aivan tyhjä.
    Nyt on uusi akku ja puhallin toimii kuten pitää. Mielenkiintoista.

    Leave a comment:


  • Teemuvaltanen
    replied
    Originally posted by mmie View Post
    Jos sieltä on koodaamatta pois e-diff ja power reduction mode, niin voipi johtua niistä. Ehkä..

    Edit: En tiedä sitten kannattaako e-diff toimintoa koodata pois, jos ei ole oikeaa lukkoperää asennettuna.
    Okei. Kiitos tiedota!

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by Teemuvaltanen View Post
    Morjesta osaako joku sanoa mikä vois olla kun esim kun yrittää polttaa kumia jarruu vasten nii autosta katoaa tehot kokonaan? Auto on siis 335i e93 manuaali fbo jb4
    Jos sieltä on koodaamatta pois e-diff ja power reduction mode, niin voipi johtua niistä. Ehkä..

    Edit: En tiedä sitten kannattaako e-diff toimintoa koodata pois, jos ei ole oikeaa lukkoperää asennettuna.
    Last edited by mmie; 16-01-2023, 09:43.

    Leave a comment:


  • Teemuvaltanen
    replied
    Bmw 335i

    Morjesta osaako joku sanoa mikä vois olla kun esim kun yrittää polttaa kumia jarruu vasten nii autosta katoaa tehot kokonaan? Auto on siis 335i e93 manuaali fbo jb4

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    E90:n lämmityslaitteen tuuletin puhaltelee mitä sattuu. Välillä kovempaa, valillä hiljempaa, ja nopeus muuttuu ihan randomisti vähän väliä. Ei seuraa myöskään manuaalisäätöjä (automaatti-ilmastointi). Täysnopeus toimii kuten kuuluu.

    Kyseessä siis ihan klassiset viallisen siilin/ohjaimen oireet. Sen vaihdoin uuteen, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.

    Mistähän tuo voisi johtua? Auton akku alkaa olla aika huono, mutta puhaltimen toiminta on arvaamatonta myös auton käydessä, joten ei kai voi johtua akusta?
    Voi johtua myös akusta.

    Minulla tulee niin paljon pätkäajoa, että ilman ylläpitolaturia akku on melkein koko ajan tyhjä. Kun lähtee tyhjällä akulla liikkeelle, niin alkuun ei puhalla mitään tai puhaltelee vähän miten sattuu. Tätä pidä sekoittaa siihen, että tosi kylmällä lähtee liikkeelle. Silloinhan auto odottelee, että jäähdytysvesi lämpenee ensin ja sitten vasta puhaltelee. Yksi selvä merkki oli se, että lähti siis liikkeelle, ajoi hetken aikaa, jotta lämpisi ja sitten suorilla puhallus toimi kutakuinkin, mutta pysähdyttäessä valoihin tai hidastettaessa kävelyvauhtiin puhallus taas lakkasi, koska laturi ei lataa tarpeeksi ja akku on liian tyhjä. Nyt kun olen jaksanut taas pitää autoa ylläpitolaturissa muutaman päivän viikossa, niin loppui tuollaiset pelleilyt. Yllättävän paljon voi asioita toimia miten sattuu, kun akku on huonona.

    Tuota voi vielä koittaa pidemmälle laittamalla tuulilasipuhalluksen päälle, siis se omasta napista laitettava. Jos silloin toimii kunnolla, niin voi olla (silti) akun tekosia. Se ei mene päälle enää kuin jos akku on aivan tyhjä.

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Originally posted by Georgios Terziakis View Post
    Reteot buuttailee, näinhän kävi sit lopun perin miullekin.
    Saakos noita joku kolvailtua kuntoon, vai mitä muut ovat keksineet?
    Vika ei lienee iDrive-näytössä, kun buuttaillessa ei saa soittimesta levyjä pihalle (cd-levyä tahi navigaattorin dvd:tä).
    Tänään vihdoinkin sain auton talliin ja katoin kaikki sulakkeet, ehjiä.
    N. -10c asteessa reteot toimii, mut jos ajan lähikauppaan (3km), niin kaupasta kotiin lähtiessä ei enää toimi, vaan jää buuttailemaan.

    Tällä vkolla kun ollut -5C - +2C, niin ei ole lähtenyt kertaakaan päälle, vaan jää buuttailemaan.

    Vikakoodit luin, ei mitään.

    Notta, etinkö uuden soittimen jostakin, vai onko joku joka osais noita korjailla?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Tossa ei siis oo antureita, vaan flat tyre monitor mikä ottaa pyörintänopeudesta. Se on nyt ollu mulla kohta 1,5 vuotta ja yhenkään muun renkaanvaihdon jälkeen ei oo mitään herjannu, ennen ku nyt.
    Nii-in on RPA ja pitäisi resetoida kun renkaat vaihdat. Anturit tuli sitten vasta paljon myöhemmin euro autoihin vakiona (muistaakseni -14), jos ei erikseen varusteena joku ole niitä tilannut.

    Leave a comment:


  • Elätti
    replied
    Ainakin omassa 320d kaikki pyörintänopeusanturin tiedot tulee laakerista, eli ei ole abs kehiä.

    Tuossa joku kuukausi sitten alkoi pimputella abs ja luistonesto valoa ja herjasi rengaspaine valvonnasta. Syylliseksi paljastui loppuun ajettu laturi. Ilmeisesti jännitetaso heilui sen verran että ohjausboksi meni kukalle.

    Tosin nyt eilen tuli pitkästä aikaa taas ilmoitus rengaspaineista. Kaikissa oli ilmaa sopivasti, niin en nyt tiedä mistä otti häiriötä. Kuittasin pois ja kovaa ajoa.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Tossa ei siis oo antureita, vaan flat tyre monitor mikä ottaa pyörintänopeudesta. Se on nyt ollu mulla kohta 1,5 vuotta ja yhenkään muun renkaanvaihdon jälkeen ei oo mitään herjannu, ennen ku nyt.

    Ja kuten sanoin, takana ainakin on magneetilla se tunnistus, ei ole abs-kehiä.
    Eikös se ihan käyttöohjekirjassa lue että renkaanvaihdon jälkeen resetoidaan? Sitä nyt ensin kannattaa koittaa joka tapauksessa.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Tossa ei siis oo antureita, vaan flat tyre monitor mikä ottaa pyörintänopeudesta. Se on nyt ollu mulla kohta 1,5 vuotta ja yhenkään muun renkaanvaihdon jälkeen ei oo mitään herjannu, ennen ku nyt.

    Ja kuten sanoin, takana ainakin on magneetilla se tunnistus, ei ole abs-kehiä.

    Leave a comment:

Working...
X