E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Silmaauki
    replied
    Onko vikakoodeja luettu?

    Se hätäjarruvalo taitaa käyttää myös niitä takavaloja (vilkutukseen tms.), vai muistankohan väärin.

    Leave a comment:


  • ilpi
    replied
    E93 takavalotilanteita

    Potilas E93 (05/2007)

    Kuskin puoleinen ulompi takavalo/parkki pimeänä. Ensin laskin, että lamppu on palanut ja hommasin koko valoasetelman tai pohjan missä nuo lamput on suoraan. Mutta ei, pimeänä pysyy. Nyt vielä sulakkeet jumppasin läpi mitkä liittyi valoihin (hanskalokeron takaa 42, 68, 61) ja ei vaikutusta.

    Googlepohjalla ei tullut suoraan osumia, joten mitään ajatuksia mistä lähteä ihmettelemään tuota? Kontin puolen valoissa välillä vissiin ollut johtosarjan hiertymisiä yms, mutta tosiaan tämä on korissa ja johtosarja lähtee suoraan alas verhoiluun.

    Bonuksena vielä hätäjarruvalo tjsp välillä huutelee käynnistyksen checkissä itsestään, mutta aika satunnaisesti piippailee. Tuossakin lamppu vaikuttaa ehjältä yms.
    Last edited by ilpi; 13-06-2023, 21:54.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by tumppi007 View Post
    Eikös nuo oireilisi siten että savuttelee myös ajossa? Nyt ainoastaan käynnistettäessä pölläyttää?
    Noin ne venttiilinvarren vuodot käyttäytyy. Öljyä valuu sammuksissa ollessa varsia pitkin palotilaan ja käynnistyksessä pöläyttää.

    Leave a comment:


  • tumppi007
    replied
    Originally posted by kautsi300 View Post
    Ehjälle koneelle ei ole tyypillistä, mutta väljät ventiilin ohjurit/kumit niin sille tyypillistä. Ja jos öljyä palaa ei se lambdakaan tykkää siitä.
    Eikös nuo oireilisi siten että savuttelee myös ajossa? Nyt ainoastaan käynnistettäessä pölläyttää?

    Leave a comment:


  • kautsi300
    replied
    Ehjälle koneelle ei ole tyypillistä, mutta väljät ventiilin ohjurit/kumit niin sille tyypillistä. Ja jos öljyä palaa ei se lambdakaan tykkää siitä.

    Leave a comment:


  • tumppi007
    replied
    N43b20 alkusavut

    Hei onko tyypillistä kun satunnaisesti käynnistyksessä pölläyttää savut? Ei merkitystä onko kylmä tai lämmin ja ihan satunnaisesti tuota tekee. Antaa vikakoodin etummaisesta lambdasta voiko olla syy yhteys? 2 autoa ollut samalla koneella ja molemmat teki samaa. Ajossa ei huomaa mitää poikkeavaa.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Eikös sen patterin vaihda äkkiä. Vaikka siitä toisesta avaimesta?

    Leave a comment:


  • tepi_
    replied
    Originally posted by Touring View Post
    Jos avaat kaukosäätimestä takaluukun niin aukeaako koko luukku, vai takalasi? Tämän saa ohjelmoitua miten haluaa.
    Olen oppinut että näiden kohdalla pitää aina lähteä perusasioista liikkeelle 😅
    Jos se kaken nappi olisi vähän oikarissa?
    Kaukosäätimestä aukeaa kyllä takaluukku nornaalisti. Kumma homma kyllä tää..

    Toisesta avaimesta on jo patteri loppu joten ei voi silläkään testata että tekisikö tätä samaa.

    Leave a comment:


  • Touring
    replied
    Originally posted by tepi_ View Post
    Selitin huonosti. Siis takaluukun ikkuna aukeaa kun ovet avaa silloin tällöin. Välillä myös vasta sitten kun käynnistää auton.
    Onkohan johtosarja takaluukun puolelta kärsinyt? Jostain luin myös että jos patteri alkaa hiipua avaimesta niin voisi jotain tämän kaltaista tehdä. :think
    Jos avaat kaukosäätimestä takaluukun niin aukeaako koko luukku, vai takalasi? Tämän saa ohjelmoitua miten haluaa.
    Olen oppinut että näiden kohdalla pitää aina lähteä perusasioista liikkeelle 😅
    Jos se kaken nappi olisi vähän oikarissa?

    Leave a comment:


  • tepi_
    replied
    Originally posted by SushiX View Post
    Veikkaus olisi, että on koodattu ikkunoiden aukeaminen ovien avaukseen, yleensä ne aukeaa jos pitää avausnappia pohjassa pari sekunttia. Toki voi olla, että kyseessä on jokin häiriö takalasin avauksessa, varsinkin jos aukeaa vain toinen lasi eikä molempien puolien?:think
    Selitin huonosti. Siis takaluukun ikkuna aukeaa kun ovet avaa silloin tällöin. Välillä myös vasta sitten kun käynnistää auton.
    Onkohan johtosarja takaluukun puolelta kärsinyt? Jostain luin myös että jos patteri alkaa hiipua avaimesta niin voisi jotain tämän kaltaista tehdä. :think

    Leave a comment:


  • Touring
    replied
    Tein Sulo Vilenit ja ostin sporttinahat e91 käyttikseen. Katselin että ovipahveissa on kynnyksen luona paikat valoille (mitä ei tietenkään tullut mukana ja nykyisessä ei ole).
    Nyt kun ovipahvit on tuossa pöydällä, niin tottakai kiinnostaisi myös rakentaa ledit sisäkahvoihin.
    Sporttinahkojen sivuttainen sähkösäätö ei varmaan lähde pelaamaan ihan plug&play kun edelliset oli kangassohvat.
    Kivahan se olisi että saisi kaikki pelaamaan kuten tehtaalta.

    Näihin neuvoja ja vinkkejä, mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by tepi_ View Post
    Moro. Osaako joku neuvoa mikä vois olla vikana E91 318i -07,kun kaukosäätimestä avaa ovet ni aukeaa myös takalasi?
    Veikkaus olisi, että on koodattu ikkunoiden aukeaminen ovien avaukseen, yleensä ne aukeaa jos pitää avausnappia pohjassa pari sekunttia. Toki voi olla, että kyseessä on jokin häiriö takalasin avauksessa, varsinkin jos aukeaa vain toinen lasi eikä molempien puolien?:think

    Leave a comment:


  • tepi_
    replied
    Moro. Osaako joku neuvoa mikä vois olla vikana E91 318i -07,kun kaukosäätimestä avaa ovet ni aukeaa myös takalasi?

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Elätti View Post
    Pitäisi vaihtaa takapyörän laakeri E91 320d. Toiselle puolelle vaihdatin pari vuotta sitten ja nyt on oikea puoli väljänä. Kertaalleen tällekin puolelle vaihdettu 200tkm sitten. Onko kokemuksia, kuinka lujassa vetari on kiinni navassa? Takaisinlaitossa epäilyttää että miten isolla vaivalla akselin boorit saa vedettyä pohjaan ja mutterin takaisin kiinni :think
    Originally posted by MikeDry View Post
    Mun kokemuksen mukaan se voi olla että hetken saa ähertää 20tn prässin kanssa, ettei riko mitään tai sitten lähtee vetämällä, jos edellinen irroittaja on ollut viisas ja laittanut rasvaa väliin. Mutta laittaa rasvaa sinne väliin, niin se sujahtaa sinne ja momenttiavaimella mutteri kiinni, avot. Vielä helpottaakseen, putsaan boorit ennen rasvausta
    Nyt uskallan avata suuni, kun edellinen kertonut omansa. Kuulostaa samalta hommalta kuin e46:seen.

    Irrottamiseen mahdollisesti tarvitaan oikeesti isoa ulosvetäjää. Vetoakselinpää kannattaa puhdistaa hyvin ja huolella. Vaihdoin oikean puolen takalaakerin kahdesti. Ensimmäisellä kerralla hosuin ja tungin väkisin, eli rikoin uuden laakerin asentaessa. Pari viikkoa myöhemmin tein saman uudestaan, paremmin, käyttäen uutta pyörännapaa ja ajoin hiomakoneella rösöjä pois siitä vetoakselistakin.

    Jos tekisin saman uudestaan, niin tilaisin taas uuden pyörännavan, vaikkei välttämättä tarvi, mutta uusi=puhdas menee oikeesti tosi paljon helpommin paikalle.
    Last edited by jluoma; 20-04-2023, 18:13.

    Leave a comment:


  • juovi
    replied
    Originally posted by juovi View Post
    Kaivoin nää selitykset nyt netistä tähän alle, kun tuli koodit poistettua.. Sen verran sain tutkittua, että vettä siellä umpiossa oli vieläkin (purkasin umpion irti ja irroitin ballastin ja sen ohjainlaitteen) Jos joku on paininut umpioiden kosteus ongelman kanssa, niin otetaan vinkit vastaan..


    009CBE =>FRM: Communication with step motor controller on the right disrupted
    009CBD=> FRM: Communication with step motor controller on the left disrupted
    00932C=> FRM: ALC system faulty
    00930B=>FRM: Dipped beam, right, faulty

    Tämä tuli kuntoon ballastin ja ohjainlaitteen vaihdolla. Samalla vaihtui umpion lasit molemmille puolille. Katsotaan, jos pysyy kosteus poissa. Ohjainlaite ei vaatinut mitään koodausta.

    Leave a comment:

Working...
X