E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Smiedmannilta n.150€ genuine "äänieristysmatto".. Kilohinta kohdillaan
    Toi nyt on kilohinnalta vielä halpaa. Laita Krytoxia ostoskoriin ja ihmettele asiaa uudestaan.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Tää on kyllä hyvä syy hommata tohon 335i:hin se huopa. Kesähelteillä on tullut sekin huomattua, että autosta noustessa voi auton altakin puhaltaa aika lämmin henkäys.

    Talvipulkan N43:lla tuskin on lämmönnousulle vaaraa.
    Smiedmannilta n.150€ genuine "äänieristysmatto".. Kilohinta kohdillaan

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Konepellin huovalla on myös lämpöä eristävä tarkoitus. Kesähelteillä ruuhkassa konehuoneessa on suhteellisen kuumat oltavat. Pahimmillaan alkaa konepellin maalit/lakat kiehumaan ja maalipinta pilalla...
    Tää on kyllä hyvä syy hommata tohon 335i:hin se huopa. Kesähelteillä on tullut sekin huomattua, että autosta noustessa voi auton altakin puhaltaa aika lämmin henkäys.

    Talvipulkan N43:lla tuskin on lämmönnousulle vaaraa.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Konepellin huovalla on myös lämpöä eristävä tarkoitus. Kesähelteillä ruuhkassa konehuoneessa on suhteellisen kuumat oltavat. Pahimmillaan alkaa konepellin maalit/lakat kiehumaan ja maalipinta pilalla...

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Tiedä sitten onko sillä huovalla suurtakaan merkitystä.

    En ole bemissä kokeillut, mutta meillä on kaksi 1.6crdi kiaa, joista toisessa on vielä paksumpi huopa konepellissä kuin bemmis ja toisessa ei mitään.
    Ei niistä oikein kuule sisälle tai ulos suurempaa eroa.

    Bemarista kun sen vuoratun muovikopan poistaa venttiilikopan päältä, niin sitten kyllä kuulee dramaattisen eron, kun alkaa kuulostamaan jo puimakoneelta.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Tähän mennessä kaikilla on tuo paikallaan. Paitsi mulla.


    Mitäs tarkoitat tuolla melkoisen suotavalla juuri suoraruiskuisssa?
    Korkeapainepumppu on nelosissa kannen päällä (toki muovikopan alla) ja kuutostenkin pumpun melua vaimentaa.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Tähän mennessä kaikilla on tuo paikallaan. Paitsi mulla.

    Originally posted by Cunttory View Post
    Kaikissa löytyy huopa ja melkoisen suotavaa pitääkkin ainakin suoraruiskuissa. Yksi syy voi olla pois ottamisessa että huopa kutistuu aika voimakkaasti, jos pääsee kastumaan.
    Sitten alkaa repsottamisongelmat ja jos huopa saumasta aukeaa, sisältä tulee sellasta hilsettä joka paskoo joka kohdan.
    Mitäs tarkoitat tuolla melkoisen suotavalla juuri suoraruiskuisssa?

    Originally posted by Zeta View Post
    Maalauksessa kun otetaan pois niin saattaa unohtua tai jopa hajota irroitettaessa ja jää sitten laittamatta takaisin.
    Hhmmm... Aarteen konepelti on mulla maalattu 2-3 vuotta sitten. On tietty mahdollista, että tuo on siinä yhteydessä jäänyt jonnekin maalaamoon. Mulla ei ole mitään muistikuvaa tai tietoa olisko tuo ollut jo sitä ennen poissa.

    Aarteen hankintalistalla tuo on jo ollut hetken aikaa. Pulkkaan sitä en hanki.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Sen mukaan mitä olen realoem:stä katsonut niin tässä sarjassa pitäisi olla konepellin alapuolella eriste, ainakin näissä mun omissa. Näissä mun kahdessa yksilössä ei sitä ole enkä ole juuri koskaan missään kuvissa sitä nähnyt. Onko täällä joku, jolla se on konepellin alaosassa kiinni?

    Onkos tässä jokin syy miksi se ehkä olisi useimmista otettu irti tai kenties hajonnut?
    Mun E92 löytyy.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Maalauksessa kun otetaan pois niin saattaa unohtua tai jopa hajota irroitettaessa ja jää sitten laittamatta takaisin.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Kaikissa löytyy huopa ja melkoisen suotavaa pitääkkin ainakin suoraruiskuissa. Yksi syy voi olla pois ottamisessa että huopa kutistuu aika voimakkaasti, jos pääsee kastumaan.
    Sitten alkaa repsottamisongelmat ja jos huopa saumasta aukeaa, sisältä tulee sellasta hilsettä joka paskoo joka kohdan.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Kyllä siellä huopa on.
    E93:

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Sen mukaan mitä olen realoem:stä katsonut niin tässä sarjassa pitäisi olla konepellin alapuolella eriste, ainakin näissä mun omissa. Näissä mun kahdessa yksilössä ei sitä ole enkä ole juuri koskaan missään kuvissa sitä nähnyt. Onko täällä joku, jolla se on konepellin alaosassa kiinni?

    Onkos tässä jokin syy miksi se ehkä olisi useimmista otettu irti tai kenties hajonnut?
    Mulla on E91:ssä ja muistaakseni E61:ssä. Mutta nähdäkseni ihan omin silmin tuo huopa erinäisistä syistä kutistuu ajan kanssa.
    Ja kun on "kiinni" vaan pikku sivuläpillä konepellin aukoissa niin en ihmettele että niitä revitään pois kun alkaa pahastikin roikkumaan.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Sellainen tuntuma myös jäänyt että E39:iin verrattu tuo E92 eriste on pienempi ja kevyempää tekoa. E39 konepeltihän ei kolise sulkiessä mitenkään, E92 pelti taas "soi" jos sitä koputtelee. Varmaan alumiinia E92:ssa?

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Sen mukaan mitä olen realoem:stä katsonut niin tässä sarjassa pitäisi olla konepellin alapuolella eriste, ainakin näissä mun omissa. Näissä mun kahdessa yksilössä ei sitä ole enkä ole juuri koskaan missään kuvissa sitä nähnyt. Onko täällä joku, jolla se on konepellin alaosassa kiinni?

    Onkos tässä jokin syy miksi se ehkä olisi useimmista otettu irti tai kenties hajonnut?
    Myös omassa E92:ssa on siellä musta tai tummanharmaa "huopa".

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Joo, kyl eriste löytyy omasta E92:sta.

    Leave a comment:

Working...
X