Originally posted by alfaromeo
View Post
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Toi nyt on kilohinnalta vielä halpaa. Laita Krytoxia ostoskoriin ja ihmettele asiaa uudestaan.
-
Smiedmannilta n.150€ genuine "äänieristysmatto".. Kilohinta kohdillaanOriginally posted by Silmaauki View PostTää on kyllä hyvä syy hommata tohon 335i:hin se huopa. Kesähelteillä on tullut sekin huomattua, että autosta noustessa voi auton altakin puhaltaa aika lämmin henkäys.
Talvipulkan N43:lla tuskin on lämmönnousulle vaaraa.
Leave a comment:
-
Tää on kyllä hyvä syy hommata tohon 335i:hin se huopa. Kesähelteillä on tullut sekin huomattua, että autosta noustessa voi auton altakin puhaltaa aika lämmin henkäys.Originally posted by alfaromeo View PostKonepellin huovalla on myös lämpöä eristävä tarkoitus. Kesähelteillä ruuhkassa konehuoneessa on suhteellisen kuumat oltavat. Pahimmillaan alkaa konepellin maalit/lakat kiehumaan ja maalipinta pilalla...
Talvipulkan N43:lla tuskin on lämmönnousulle vaaraa.
Leave a comment:
-
Konepellin huovalla on myös lämpöä eristävä tarkoitus. Kesähelteillä ruuhkassa konehuoneessa on suhteellisen kuumat oltavat. Pahimmillaan alkaa konepellin maalit/lakat kiehumaan ja maalipinta pilalla...
Leave a comment:
-
Tiedä sitten onko sillä huovalla suurtakaan merkitystä.
En ole bemissä kokeillut, mutta meillä on kaksi 1.6crdi kiaa, joista toisessa on vielä paksumpi huopa konepellissä kuin bemmis ja toisessa ei mitään.
Ei niistä oikein kuule sisälle tai ulos suurempaa eroa.
Bemarista kun sen vuoratun muovikopan poistaa venttiilikopan päältä, niin sitten kyllä kuulee dramaattisen eron, kun alkaa kuulostamaan jo puimakoneelta.
Leave a comment:
-
Korkeapainepumppu on nelosissa kannen päällä (toki muovikopan alla) ja kuutostenkin pumpun melua vaimentaa.Originally posted by Silmaauki View PostTähän mennessä kaikilla on tuo paikallaan. Paitsi mulla.
Mitäs tarkoitat tuolla melkoisen suotavalla juuri suoraruiskuisssa?
Leave a comment:
-
Tähän mennessä kaikilla on tuo paikallaan. Paitsi mulla.
Mitäs tarkoitat tuolla melkoisen suotavalla juuri suoraruiskuisssa?Originally posted by Cunttory View PostKaikissa löytyy huopa ja melkoisen suotavaa pitääkkin ainakin suoraruiskuissa. Yksi syy voi olla pois ottamisessa että huopa kutistuu aika voimakkaasti, jos pääsee kastumaan.
Sitten alkaa repsottamisongelmat ja jos huopa saumasta aukeaa, sisältä tulee sellasta hilsettä joka paskoo joka kohdan.
Hhmmm... Aarteen konepelti on mulla maalattu 2-3 vuotta sitten. On tietty mahdollista, että tuo on siinä yhteydessä jäänyt jonnekin maalaamoon. Mulla ei ole mitään muistikuvaa tai tietoa olisko tuo ollut jo sitä ennen poissa.Originally posted by Zeta View PostMaalauksessa kun otetaan pois niin saattaa unohtua tai jopa hajota irroitettaessa ja jää sitten laittamatta takaisin.
Aarteen hankintalistalla tuo on jo ollut hetken aikaa. Pulkkaan sitä en hanki.
Leave a comment:
-
Mun E92 löytyy.Originally posted by Silmaauki View PostSen mukaan mitä olen realoem:stä katsonut niin tässä sarjassa pitäisi olla konepellin alapuolella eriste, ainakin näissä mun omissa. Näissä mun kahdessa yksilössä ei sitä ole enkä ole juuri koskaan missään kuvissa sitä nähnyt. Onko täällä joku, jolla se on konepellin alaosassa kiinni?
Onkos tässä jokin syy miksi se ehkä olisi useimmista otettu irti tai kenties hajonnut?
Leave a comment:
-
Maalauksessa kun otetaan pois niin saattaa unohtua tai jopa hajota irroitettaessa ja jää sitten laittamatta takaisin.
Leave a comment:
-
Kaikissa löytyy huopa ja melkoisen suotavaa pitääkkin ainakin suoraruiskuissa. Yksi syy voi olla pois ottamisessa että huopa kutistuu aika voimakkaasti, jos pääsee kastumaan.
Sitten alkaa repsottamisongelmat ja jos huopa saumasta aukeaa, sisältä tulee sellasta hilsettä joka paskoo joka kohdan.
Leave a comment:
-
Mulla on E91:ssä ja muistaakseni E61:ssä. Mutta nähdäkseni ihan omin silmin tuo huopa erinäisistä syistä kutistuu ajan kanssa.Originally posted by Silmaauki View PostSen mukaan mitä olen realoem:stä katsonut niin tässä sarjassa pitäisi olla konepellin alapuolella eriste, ainakin näissä mun omissa. Näissä mun kahdessa yksilössä ei sitä ole enkä ole juuri koskaan missään kuvissa sitä nähnyt. Onko täällä joku, jolla se on konepellin alaosassa kiinni?
Onkos tässä jokin syy miksi se ehkä olisi useimmista otettu irti tai kenties hajonnut?
Ja kun on "kiinni" vaan pikku sivuläpillä konepellin aukoissa niin en ihmettele että niitä revitään pois kun alkaa pahastikin roikkumaan.
Leave a comment:
-
Sellainen tuntuma myös jäänyt että E39:iin verrattu tuo E92 eriste on pienempi ja kevyempää tekoa. E39 konepeltihän ei kolise sulkiessä mitenkään, E92 pelti taas "soi" jos sitä koputtelee. Varmaan alumiinia E92:ssa?
Leave a comment:
-
Myös omassa E92:ssa on siellä musta tai tummanharmaa "huopa".Originally posted by Silmaauki View PostSen mukaan mitä olen realoem:stä katsonut niin tässä sarjassa pitäisi olla konepellin alapuolella eriste, ainakin näissä mun omissa. Näissä mun kahdessa yksilössä ei sitä ole enkä ole juuri koskaan missään kuvissa sitä nähnyt. Onko täällä joku, jolla se on konepellin alaosassa kiinni?
Onkos tässä jokin syy miksi se ehkä olisi useimmista otettu irti tai kenties hajonnut?
Leave a comment:
Leave a comment: