E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tiakri
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Minkälainen puristustyökalu, tuon kaapelipätkän liittämiseen tarvitaan?
    Budjettiratkaisuna onnistui tälläisellä https://www.motonet.fi/fi/tuote/7002...uristustyokalu

    Tosin aika paljon sai moukaroida, joten jokin kunnon työkalu lienee parempi jos saatavilla

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Minkälainen puristustyökalu, tuon kaapelipätkän liittämiseen tarvitaan?
    Esim tälläisillä pihdeillä olisi puristanut liittimen, jos olisi ollut käsillä, kun tuli vaihdettua se johto.


    Originally posted by E39-530A View Post
    On näissä ollut jonkun verran ongelmaa myös moottorin maakaaplin kiinnityksen kanssa. Minulla oli E90:ssä (325iA, N52B25) moottorin maakaapeli melkein irti. Ensin alkoi kuulua hurinaa tai sirinää radion taustalla, sitten puhallus alkoi sekoilemaan, lopuksi alkoi pätkimään konetta vauhdistakin ja samalla tuli vikavalo.
    Veljen 335 laakista ja vainaa bensa-aseman pihalle, kuskin puolelta maakaapeli hapettunut poikki, uusi tilalle niin taas pelas

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Olikos tässä E9x-sarjassa ollut joitain ongelmia maakaapelin kanssa? Vai liittyikö se E6x-sarjaan?

    Tänään ton talvipulkan kanssa kävin liikennevaloihin hidastaessa niin, että ensin absin-hälytysvalo tuli päälle ja rupes vilkkumaan. sen jälkeen kone sammui ja useimmat valot rupesivat vilkkumaan. Kone ei enää käynnistynyt ja seuraavaksi huomaan, että autossa on hiukan käryä. Siitä sitten ensin avaamaan konepellin, että onko siellä mitään, mutta siltä puolelta ei löytynyt mitään epäilyttävää. Ulkoa katsellessa sen sijaan huomasin pienen savun leijailevan tuulilasin alareunasta kabiiniin. Siitä sitten akkukenkä irti ettei koko auto leimahda, mutta ennen kuin ehdin miinusnapaa irrottamaan, niin auto oli jo täysin virraton.

    Vielä en pääse autoa tutkimaan, mutta olisko hyviä valistuneita arvauksia syystä?

    On näissä ollut jonkun verran ongelmaa myös moottorin maakaaplin kiinnityksen kanssa. Minulla oli E90:ssä (325iA, N52B25) moottorin maakaapeli melkein irti. Ensin alkoi kuulua hurinaa tai sirinää radion taustalla, sitten puhallus alkoi sekoilemaan, lopuksi alkoi pätkimään konetta vauhdistakin ja samalla tuli vikavalo.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Taitaa olla kohtuullisen yleinen ongelma kun kaapelinpätkää ja sulaketaulun pohjaa löytyy suoraan hyllystä mm. Raisiosta. Konalassa kaapelinpätkiä on +20 kpl.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Ei ole kamppanjaa nähin mun autoihin.

    Minkälainen puristustyökalu, tuon kaapelipätkän liittämiseen tarvitaan?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Olikos tässä E9x-sarjassa ollut joitain ongelmia maakaapelin kanssa? Vai liittyikö se E6x-sarjaan?

    Tänään ton talvipulkan kanssa kävin liikennevaloihin hidastaessa niin, että ensin absin-hälytysvalo tuli päälle ja rupes vilkkumaan. sen jälkeen kone sammui ja useimmat valot rupesivat vilkkumaan. Kone ei enää käynnistynyt ja seuraavaksi huomaan, että autossa on hiukan käryä. Siitä sitten ensin avaamaan konepellin, että onko siellä mitään, mutta siltä puolelta ei löytynyt mitään epäilyttävää. Ulkoa katsellessa sen sijaan huomasin pienen savun leijailevan tuulilasin alareunasta kabiiniin. Siitä sitten akkukenkä irti ettei koko auto leimahda, mutta ennen kuin ehdin miinusnapaa irrottamaan, niin auto oli jo täysin virraton.

    Vielä en pääse autoa tutkimaan, mutta olisko hyviä valistuneita arvauksia syystä?
    Kuten tuossa itse jo huomasit, niin eiköhän se vika siellä hanskalokeron takana sulakerasian liitoksessa ole (kun sieltä suunnalta kerta savua nousi). Näihin on sitten takaisinkutsukin olemassa. Mikäli vika on siinä, niin tarkistaisin onko kamppis auki omassa autossa (silloin BMW maksaisi korjauksen).

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Onhan näissä ollut näemmä tätä sulakeboksin kaapelin "sulamista" tai kontaktin häviämistä.





    Täytyy myöhemmin pirteämpänä jatkaa asian ihmettelyä.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Olikos tässä E9x-sarjassa ollut joitain ongelmia maakaapelin kanssa? Vai liittyikö se E6x-sarjaan?

    Tänään ton talvipulkan kanssa kävin liikennevaloihin hidastaessa niin, että ensin absin-hälytysvalo tuli päälle ja rupes vilkkumaan. sen jälkeen kone sammui ja useimmat valot rupesivat vilkkumaan. Kone ei enää käynnistynyt ja seuraavaksi huomaan, että autossa on hiukan käryä. Siitä sitten ensin avaamaan konepellin, että onko siellä mitään, mutta siltä puolelta ei löytynyt mitään epäilyttävää. Ulkoa katsellessa sen sijaan huomasin pienen savun leijailevan tuulilasin alareunasta kabiiniin. Siitä sitten akkukenkä irti ettei koko auto leimahda, mutta ennen kuin ehdin miinusnapaa irrottamaan, niin auto oli jo täysin virraton.

    Vielä en pääse autoa tutkimaan, mutta olisko hyviä valistuneita arvauksia syystä?

    Leave a comment:


  • JD
    replied
    Näin ilmenee korkeapainepumpun vika silloin kun pumppu on täysin toimimaton, E90 N43 moottori:
    Auto käynnistyy, mutta röpeltää alle 2000 kierroksen alueella, isommilla kierroksilla käy tasaisesti.
    Reagoi huonosti nopeaan kaasun painallukseen.
    Ei näytä mitään vikakoodeja.
    Kun lähtee ajamaan niin kesken kiihdytyksen tehot hävisi ja keltainen moottorin vikavalo syttyi. Isoilla kierroksilla voi ajella takaisin.
    Nyt tuli vikailmoitus alhaisesta bensan paineesta.

    Syynä yksin korkeapainepumppu. Aivan kaikki oireet poistui.

    (Mistäkö tiedän? Kasasin korjaamon purkaman moottorin jollaista en ollut aiemmin nähnyt, kasatessa en huomannut korkeapainepumpun paininkupin jääneen kiinni vanhaan venttiilikoppaan joten nokka ei ylettynyt pumppua painelemaan :-) )

    Leave a comment:


  • mie
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Kiitos!
    Uudemassa FRM purkissa on sitten erijärjestyksessä pinnit pistokkeessa, johtojumppaa joutuu suorittaan. Jos ei kaikkivalot pala.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    NFRM:

    PWM_FL_BEI_BIXENON --> wert_01
    Kiitos!

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Adaptiisivet valot, joten bi-xenon. Saako noiita H7 väläytysvaloja millä patentilla palaamaan samaan aikaan xenon pitkien kanssa?
    NFRM:

    PWM_FL_BEI_BIXENON --> wert_01

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Ok. Pitääpä googlailla ohjeita.
    Eri FRM on sitten eri parametrit, joten jos laitat sen vaihtoon, niin kannattaa se ensin vaihtaa ja sitten alkaa tutkimaan tarkemmin koodauksia.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    En nyt päätäni pantiksi laita jokaisen frm kohdalla, mutta muistaakseni on mahdollista koodata palamaan.
    Ok. Pitääpä googlailla ohjeita.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Adaptiisivet valot, joten bi-xenon. Saako noiita H7 väläytysvaloja millä patentilla palaamaan samaan aikaan xenon pitkien kanssa? Carlyllä yritin katsoa oisko ollut niin helppoa, että koodaamaalla mutta en valikoista löytänyt?

    Laitoin niinhin ledit, niin nehän on nyt kirkkaamat mitä xenon pitkät, joten olisivat loistava apu pitkille valoille, eikä tarviis rueta asentaa rumaa valopaneelia keulaan.
    En nyt päätäni pantiksi laita jokaisen frm kohdalla, mutta muistaakseni on mahdollista koodata palamaan.

    Leave a comment:

Working...
X