E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Georgios Terziakis
    replied
    Originally posted by mmie View Post

Muistaakseni piuha(t) katkee siitä kepin juuresta, mistä ne nitkuvat kun keppiä liikuttelee. Ovat melko tiukalla siellä.
    https://www.youtube.com/watch?v=mBMAQD7LhRM
    Kiitokset. Ainakin violetti johto poikki, en vielä sen enempiä ehtiny tutkii, onpas surkee suunnittelu noilla johdoilla..

Leave a comment:

• Ozzy #69#
    replied
    Originally posted by AmateurDrive View Post
    Onko N53:ssa muuta huonompaa N52 verrattuna, kun suutin/korkeapainepumppu-ongelmat? Tässä katsellu vaivihkaa LCi mallista 325:sta siis

Nox anturin voi joutua jossain kohtaa uusimaan tai vaihtaa tilalle noxem emulaattorin.
    jos suuttimet ja pumppu tuollaiseen vaihdettu niinkuin hyvin moniin on niin eipä siinä pitäisi sen ihmeemmin jännitettävää olla. Pieniruokainen 6-koneeksi tuollainen ehjä N53.

Leave a comment:

• AmateurDrive
    replied
    Onko N53:ssa muuta huonompaa N52 verrattuna, kun suutin/korkeapainepumppu-ongelmat? Tässä katsellu vaivihkaa LCi mallista 325:sta siis

Leave a comment:

• Kuqi
    replied

tuossa vielä AI tiivistelmä

Leave a comment:

• Kuqi
    replied
    Ne on tunnettuja tikittelyistä ja nakutteluista mutta ovat lujia. Alkupään N52 on oma lajinsa kuin esim 2007 tullut N52K (tai N52N, miten haluaakaan lukea). Vaikka jotkut kyllä sanovat että "samoja paskoja ne on".

Leave a comment:

• Kuqi
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    N52 ois varmaan ainoa mitä katsoisin tuossa tilanteessa.
    Tämä on totuus. Varmasti yks luotettavampia (2000 luvun) bmw moottoreita, vaikka alkuun olikin uskomuksia että ei kestä mitään. Itse ajellut N52K moottorisella noin 140 tuhatta kilsaa ja mitään isompia ei ole ollut. Onhan siinäkin omat kommervenkkinsä mutta mitään kalliita ei ole. BMW OE varaosilla kun huoltaa niin hyvä tulee.
    Last edited by Kuqi; 06-05-2026, 21:53.

Leave a comment:

• nupaha
    replied
    Originally posted by Jh5xx View Post
    kertokaapa kokeneemmat ja viisammat.
    tytölle olisi etsinnässä e90/e91 bensakoneella.minkä mallisarjan bensakoneet luotettavampia ja kestäviä?
    mitä kannattaa ottaa huomioon kun lähtee ostoksille?
    Sama tilanne oli itsellä 2vuotta sitten. Älä ainakaan nelisylinteristä bensakonetta osta. Itse selvittelin eikä tullu vastaan, kun huonoja kokemuksia. Päädyin E90 lci dieseliin. Joo, N47 kone, mutta ketju rempattu ja nyt vaihtelen 10tkm välein öljyt. Dieselvero pieni murhe, jos ei tartte korjaamolla käydä.

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied
    N52 ois varmaan ainoa mitä katsoisin tuossa tilanteessa.

Leave a comment:

• Jh5xx
    replied
    kertokaapa kokeneemmat ja viisammat.
    tytölle olisi etsinnässä e90/e91 bensakoneella.minkä mallisarjan bensakoneet luotettavampia ja kestäviä?
    mitä kannattaa ottaa huomioon kun lähtee ostoksille?

Leave a comment:

• mmie
    replied
    Originally posted by Georgios Terziakis View Post
    Hmm mikähän bemuun nyt tuli, ei mee loota sport-puolelle, vikakoodeja en saa luettua kun ei vieläkään toimi ohjelmat läppärissä. Keppi? Johtovika?
    Ja tuohan on E92 335i vm. 2006
    Muistaakseni piuha(t) katkee siitä kepin juuresta, mistä ne nitkuvat kun keppiä liikuttelee. Ovat melko tiukalla siellä.
    Last edited by mmie; 03-05-2026, 07:24.

Leave a comment:

• Georgios Terziakis
    replied
    Hmm mikähän bemuun nyt tuli, ei mee loota sport-puolelle, vikakoodeja en saa luettua kun ei vieläkään toimi ohjelmat läppärissä. Keppi? Johtovika?
    Ja tuohan on E92 335i vm. 2006

Leave a comment:

• Silmaauki
    replied
    Kiitoksia ehdotuksista. Tuo Rameder on halvimmillaankin 430+rahti. Pitää tutkia mitä Ebaysta löytyy.

Leave a comment:

• Elätti
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Kun tässä mietin että tuohon mun talvipulkaan E90 olisi kiva saada vetokoukku, niin mitä kaikkea mun pitäisi hommata?

Kiinteä koukku on näemmä "ended" https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=03_1042 mutta tuo osa 71606791156 taitaa olla pelkkä rauta, ilan sähköosia. Siihen tarvii lisäksi johtosarjan tms. 71602156301.

Löytyykö noita pakettina tarvikepuolelta (koukku & sähköosat)?
    Ite ostin ebaysta Brinkin koukun, pakettiin kuului irrotettava koukku ja sähkösarja. Olikohan reilu 300e kokonaisuudessaan. Asennuksessa meni ehkä pari tuntia.

Leave a comment:

• mmie
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Kun tässä mietin että tuohon mun talvipulkaan E90 olisi kiva saada vetokoukku, niin mitä kaikkea mun pitäisi hommata?

Kiinteä koukku on näemmä "ended" https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=03_1042 mutta tuo osa 71606791156 taitaa olla pelkkä rauta, ilan sähköosia. Siihen tarvii lisäksi johtosarjan tms. 71602156301.

Oisko tuosta mittää apua.

Leave a comment:

• Silmaauki
    replied

Leave a comment:

Working...
X