335i N54 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Silmaauki
    replied
    Ok, siis JB4:lla. Mutta vakioon ei sitä pysty tekemään. Kait?

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Mun ymmärtääkseni E9X-sarjassa ei ohjelmalla tätä asetusta saa muutettua. Joissain muissa malleissa kyllä.

    Jos tuo on ohjelmallisesti muutettavissa, niin miten?
    JB4 valikko 4 - 5

    Ja MHD Flashin lisäoptioista pystyy myös räpläämään kaikenlaista.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Auton alle ei tarvitse mennä, kunhan hiukan kyyristyy ja tarkastelee vasemman ulostulon sisään. Siinä se läppä on ja mulla oli aiemmassa 330xia myös toisessa rännissä sama läppä... Ohjelmalla saa muutettua asetusta tai sitten klassinen "golf tee mod"..
    Mun ymmärtääkseni E9X-sarjassa ei ohjelmalla tätä asetusta saa muutettua. Joissain muissa malleissa kyllä.

    Jos tuo on ohjelmallisesti muutettavissa, niin miten?

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Auton alle ei tarvitse mennä, kunhan hiukan kyyristyy ja tarkastelee vasemman ulostulon sisään. Siinä se läppä on ja mulla oli aiemmassa 330xia myös toisessa rännissä sama läppä... Ohjelmalla saa muutettua asetusta tai sitten klassinen "golf tee mod"..

    Tulipahan tilattua tämmönen kitti
    JUMPUTIJUMPUTI

    Toi Top Hifi Logic 7 on h*lvetin hyvä, mutta alapää jää yllättävän vaisuksi, equalitzerin säädöistä huolimatta.. Nyt asiaan tulee korjaus

    Tuli vielä viimeisteltyä pannuhuone minttiin. Kehtaa avata pellin taas julkisesti

    Last edited by alfaromeo; 29-03-2022, 19:52.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    edit: Jos tuo kaikista löytyy niin ei varmaan ole haittaa jos tuosta irroittaa alipaineletkun, tukkii sen ja lukitsee auki asentoon.
    Ei oo mitään haittaa

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Onkohan kaikissa N54 335i:ssä pakoputkessa tuo alipaineläppä. Muutaman kerran auton alla käynyt, mutta ei osunut silmään en toki sitä silloin erikseen etsinyt.

    Jotain harmaata muistikuvaa oli että noita läppiä oli vaan USA malleissa jossain toisessa BMW mallissa. Oliko kuitenkin niin että tuo pakoputkiston läppä on kaikissa 335i:ssä korimallista/maasta riippumatta?

    edit: Jos tuo kaikista löytyy niin ei varmaan ole haittaa jos tuosta irroittaa alipaineletkun, tukkii sen ja lukitsee auki asentoon.
    Last edited by lassiv; 29-03-2022, 17:04.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Nyt on kalusto pysynyt kasassa puoltoistaviikkoa Homma toimii ja jb4 säädöt on pysyneet samassa, mihin ne säädettiin. Perseilyä ei ole havaittu.

    Ajellut nyt vähän reippaammalla etanolilla. Aika liki 50% seoksella mennään ja ei mitään valittamista. Kone käy ja kukkuu nätisti ja vetoja tuntuu olevan enemmän. Raision ST1:sellä ihan kohtuullinen 1,67€/l pumppuhinta.

    Hiukan pidempi vieteri kylmäkäynnistyksessä ja vesihöyryä tulee enemmän putkien päistä. Auto tuntuu herkemmältä ja täydellä vedolla repii entistä enemmän...

    Se MHD Wifi mokkula on edelleen tilaamatta. Kunhan "kerkeää", niin tilaan saksasta moisen. Postien kanssa tais olla siinä 90€ nurkilla koko lysti..

    Tänään tuli vaihdettua kurat ja suodatin. Samaan rytäkkään pannuhuoneen pesu moottoriliuottimella ja painepesurilla. Perään pullo silikonisprayta, nyt on "tehdas uusi" moottoritila (Ilmansuodattimet peitettiin muovipusseilla tiukkaan ennen pesua)

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Kyllä kyllä... Ja tosiaan, tämä on automaatti askilla. Täytyy tossa keväämmällä käydä JW-Servicen dynossa kokeilemassa mitä käppyrät näyttää. Ja ennen vetoja laskea tuo 40% seos sisään. JB4 ohjeistus on vakiokamoilla 30-40% e85 ja map5.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Veikkaan että noilla ahdoilla/modeilla ollaan tyypillisesti siinä 420 hv paikkeilla (konetehoa). 500 hv vaatii jo hybridiahtimet, vakioista loppuu tuotto siinä 470 hv:n kohdalla.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Juu vakio turboilla ei päästä edes 100% E85:llä 500hv. Laatikot kyllä kestää hyvin, itsellä 50tkm ollut virit ja ei ongelmia laatikon kanssa vaikka saanut kyllä kunnolla kenkääkin.
    Matalapainepumppu täytyy myös vaihtaa tehokkaampaan jos rupeaa viinan kanssa läträämään.
    Last edited by miyli; 18-03-2022, 20:35.

    Leave a comment:


  • strmix
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post

    Katotaan mitä tapahtuu. Jos homma toimii, täytyy jatkaa harrastusta. Salavalikoista 06.01 näkee tankin täyttöasteen litroina, sieltä on helppo kattoa kans kuin paljon on bensaa, jos haluaa hifistellä.

    Mitä tallikaverit vois lonkalta sanoa, jos näillä virityksillä vetäis e30-40 mixillä, ollaanko 500hv nurkilla ?
    Tehot on vakio turboilla etanolilla 400-420hv paikkella.

    Kannattaa vielä etanolipitoisuutta nostaa E50, jos vaan rail paineet pysyy ylhäällä.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Mietin itsekin noita asetuksia, miksi siellä on 15 ? Ei hajuakaan mikä homma.. Ja logeissa näkyy tosiaan vain ykkösen sytkä. Täytyy kattoo n54tech sivuilta, mitkä on defaultit. Luultavasti noilla asetuksilla ei ole käynnin osalta mitään merkitystä ?

    Turbolagi on mulle vieras asia. Lähes kaikki aiemmat autot ovat olleet vapaastihengittäviä. Mun mielestä tämä lähtee "kuin tykin suusta" anyways.. Ja tehoa on niin paljon, että pitäis vaihtaa gaardemaisteri kuskiksi kun revitään tappiin asti, loppuu omat kädet kesken

    Ilmeisesti vaihdelaatikon pitäisi kestää, ja tuo ajonvakautus hakkaa kyllä tehoja alas, kun meenaa lähteä vehje käsistä. Mulla on tossa valittuna tuo "one push DTC when startup", todella kätevä ominaisuus

    Mulla pyörii ahdot logien mukaan urut auki siellä 15-17PSI , eli karkeesti 1-1,2bar.

    Nyt ajettu 206tkm ja mitään tietoa ei ole turboremontista. Todennäkösesti alkuperäiset mitsubishit siellä puhisee.. Luin vain juttua jenkkilästä, että on tehty täydet turboremontit yms ja muutaman tonnin jälkeen rattle on palannut... Ilmeisesti hukkaportin tangossa on joku "C-sokka", joka kuluu ja aiheuttaa tuon äänen, vaikka turbot yms ovat aivan mintissä.. Ken tietää..

    Tänään ekaa kertaa aloin läträämään viinalla (koskee siis autoa) 20l ysikasia ja 10l e85 sekaan. Paskalla matikalla siis 33% seos sisällä.

    Katotaan mitä tapahtuu. Jos homma toimii, täytyy jatkaa harrastusta. Salavalikoista 06.01 näkee tankin täyttöasteen litroina, sieltä on helppo kattoa kans kuin paljon on bensaa, jos haluaa hifistellä.

    Mitä tallikaverit vois lonkalta sanoa, jos näillä virityksillä vetäis e30-40 mixillä, ollaanko 500hv nurkilla ?

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Tosi väljät oli akseloinnit 225tkm ajetuissa turboissa. Logien mukaan ahtopyyntöön päästiin uusilla fööneillä n. 750rpm aikasemmin kuin vanhoilla, eli ei ne portit enää tiiviisti kiinni menneet, sen näki hukkisläppien nokijäljistäkin.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by mmie View Post
    Kyllä toi anti rattle ainakin omassa laitteessa toi lagia ihan huomattavasti, päädyin mieluummin pitämään ikkunat kiinni . Uudet föönit korjasi tilanteen..
    Näin se menee, kun noi vivut/linkut kun on väljät, niin niitä ei saa JB4:kaan korjattua, pientä fiksausta kyllä enen turboremonttia .
    Mutta hyvä että pääsee nauttimaan tehoista nyt
    Kyllä sitä remppaakin vähän aina N54:een mahtuu, se vaan kuuluu siihen.
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Asiasta mitään tietämättömänä mietin vain että onko noitten tarkoitus estää sutimista vai suojella vaihteistoa vai mitä? Ja onko noi boost limitit sama asia kuin väännön rajoitus eri vaihteilla?
    Juuri näin, väännön rajausta jotta takanakit saa pitoa. Ihan tarpeellinen sitten kun ahdot on siellä 25 psi:n luokkaa...
    Last edited by Tommix; 18-03-2022, 08:34.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Otin samalla nuo boost limitit pois pienillä vaihteilla. Antaa sutia jos siltä tuntuu
    Asiasta mitään tietämättömänä mietin vain että onko noitten tarkoitus estää sutimista vai suojella vaihteistoa vai mitä? Ja onko noi boost limitit sama asia kuin väännön rajoitus eri vaihteilla?

    Jotain vaihdekohtaisiin väännön rajoituksiin liittyvää diesel-moottoreiden osalta on keskusteltu täällä, mutta en tiedä liittyykö tämä yhtään mitenkään noihin boost limiteihin: https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...&postcount=439
    Last edited by Petri.Kekkonen; 18-03-2022, 07:57.

    Leave a comment:

Working...
X