MHD mokkula ja suht tuore iPadi, jossa mhd appi. Tein tilin ja sähköpostissa olleiden ohjeiden mukaan aktivoin lisenssin. Lisenssi on tosiaan VIN sidonnainen.
Ostin tuon MHD N54 Flasher License, jossa kartat, BEF kartat ja kustomoidut kartat. 109€ maksaa tuo.
Ihan ensiksi kunnon laturia kiinni.

Aluksi pidin lataus puolella, mutta laitoin kuitenkin tuon ylläpidon, jotta virtaa riittää.
Mokkula kiinni OBD porttiin.

Sitten iPadista yhdistää kyseiseen wifiin ja mhd appi auki. Kaikki toimi hienosti ja nopeasti.
Vikakoodit lukemalla tosiaan selvisi, että sisällä oli BEF Pump kartta. Optioita ei näe mistään, mitä on säädelty (paukku jne).
Aloitin homman palauttamalla koko paskan täysin alkuperäiseksi.

Tämä sujui hienosti. Ei mitään ongelmia.
Sitten n54tech:in sivustolta linkki, josta saa ladattua BEF karttapaketin. Tämä ladattiin iPadiin. Kuvassa ohjeita, mikä kartta kannattaa valita.

Itse valitsin tuon RACE kartan. Sopii hyvin korkeaoktaaniselle seokselle (98/99 ja pikkasen 106 oktaanista viinaa seassa). Hieman aggressiivisempi kartta, kuin tuo PUMP.
Tuossa eri optioita mitä haluaa samalla lisäillä. Kuvassa juuri tämä "paukku".

Tuossa tuo valikko ennen varsinaista fläshiä.

Ja siitä fläshi käyntiin.

Ekalla kerralla oli tuo laturi nimenomaan lataustilassa ja minuutti fläshin aloituksesta löi ruutuun "Flash failed" ja lista ohjeita mistä yleensä johtuu. Samaan aikaan kaikki vikavalot taulussa ja konehuoneessa surisee joku ja vaihtaa itsestään suomipopin täydelle volumelle. Tässä kohtaan alkoi kylmä hiki valua selkää pitkin.
Noh, homma seis ja laturi "Supply" modeen. Tupakkitauko ja uudestaan yrittämään. Tällä kertaa lähti homma rokkaamaan ja loppuun asti kaikki sujui hienosti.

Homma siis valmis ja seuraavaksi JB4 asetuksien tarkastus ja kaikki jiiriin.

JB4 mittarivalikosta valikko 4 ja asetus 2 (BEF Mode). Tsekkasin samalla, että kaikki muut ovat pysyneet samoissa. Ainoastaan muutin ton valikko 12 säädön 2800 -> 2600.
Sitten vielä läppärillä JB4 softa auki ja viimeinen tarkistus asetuksiin.

Boost safety on nyt tuolla tapissa 25PSI. Muuten kaikki näyttäis olevan ok.
Otsa hiessä sormi kohti starttinappulaa, mahtaakohan lähteä enään edes käyntiin.
Siitä samantien tulille ja käy kuin enkeli. Annoin käydä tyhjää jonkun aikaa, että lämpiää hieman. Reipas koeajo ja runtua niin maan s**tanasti.
Toimii kuin junan vessa
Vetää silkinsileästi tyhjäkäynniltä rajoittajalle, vetää paremmin kuin ennen. Tyhjäkäyntikin kuulostaa jotenkin erilaiselta. Tasaisemmalta.Auto tuntuu paljon "smoothimmalta" ja jotenkin veto tulee tasaisemmin ja puhtaasti. Ei mitään nypytyksiä / epäröintiä yms perseilyjä. Melkeen voisi sanoa, että ihan kuin eri autoa ajaisi.
Saa nähdä taas kuinka monta päivää / viikkoa pysyy katiska läjässä. Seuraavaa ongelmaa odotellessa...
Nyt on tuo "paukku" simmoinen kun sen pitäisikin olla. Todella sivistynyt ja asiallinen. Aiempi säätö on todenäköisesti "pojat" laittaneet säätimet tappiin asti... "Teinisäätö"...
Tuossa video vielä kun kehrää todella nätisti.
https://flic.kr/p/2nDxQ5g











200tkm ajettu zetäffä, nelonen ja vitonen sekoilee muuten ok. Antoi koodia, olisko ollut joku "vaihtamislogiikka 4 ja 5 vaihde" tmvs.. Sisällä XHP Stage 2.



Leave a comment: