335i N54 kysymyksiä
Collapse
X
-
Enemmän tehon nousun piikkiin kyllä menee E85:n käyttö (myös sekoitettuna). Säästämään sillä ei kyllä juurikaan pääse, varsinkaan jos pitäisi vielä kuolettaa käytön vaatimien osien vaihtamiseen menneet kulut. Se kulutuksen nousu kun just kuolettaa sen halvemman hinnan.
-
Mahtaakohan railpaineet riitää 100% E85? FuelIt! valikoimista saattais sopiva matalapainepumppuratkaisu löytyä. Kannattaa muistaa että E85 hinta nousee 98E5 mukana. Halpaa tuo E85 ei oo pitkään aikaan ollu ja kulutuksen nousu syö säästöt. Käytännöllisempää se toki on tankata yhestä pistoolista kuin tehdä blendiOriginally posted by alfaromeo View PostNyt rupee tuo ysikasi olemaan jo yli 2,5€/l, luultavasti kesällä lähenee jo 3€ lukemia. Tästä suivaantuneena ajattelin vakavasti tuota 100% E85 ajoa.
Kertokaa optiot, mistä järeämpi matalapainepumppu joka kestää täydet etanolit. Mieluiten simmoinen, mikä menee "heittämällä" paikalleen. Täytyykö jotain muuta JB4 asetuksia räplätä tämän jälkeen ? Map5 käytössä ollut aina ja fifti-fiftillä ollaan tähän asti ajeltu. Jos siis ajattelee sen niin, että puolet ysikasia ja puolet e85.
Saa linkittää vaihtoehtoja ja kertoa kokemuksia. Onko pumpun luukku takapenkkien vaiko takaluukun maton alla ?
Leave a comment:
-
Nyt rupee tuo ysikasi olemaan jo yli 2,5€/l, luultavasti kesällä lähenee jo 3€ lukemia. Tästä suivaantuneena ajattelin vakavasti tuota 100% E85 ajoa.
Kertokaa optiot, mistä järeämpi matalapainepumppu joka kestää täydet etanolit. Mieluiten simmoinen, mikä menee "heittämällä" paikalleen. Täytyykö jotain muuta JB4 asetuksia räplätä tämän jälkeen ? Map5 käytössä ollut aina ja fifti-fiftillä ollaan tähän asti ajeltu. Jos siis ajattelee sen niin, että puolet ysikasia ja puolet e85.
Saa linkittää vaihtoehtoja ja kertoa kokemuksia. Onko pumpun luukku takapenkkien vaiko takaluukun maton alla ?
Leave a comment:
-
Rikkaalla käy, jos lambda-arvo on 0.980. Ysikasin pitäisi haista voimakkaasti ja kulutus korkealla. 0.970 - 1.030 on kärymittauksen raja..
Toki, jos pakoputken tiivisteet korkannut ykköslambdojen kohdilta, niin saa sieltä happea ja ecu lyö suuttimet levälleen.
Jos lambda-arvo on tasan 1.000, tällöin AFR on 14.7 , eli optimaalinen seos kulutuksen ja päästöjen osalta.
Pahimmassa tapauksessa on katit jo paskana.
Leave a comment:
-
Sunnuntaina kävin omani käyttämässä tallilla ja ei bensa haissut edes sisätiloissa käytettäessä. Eli suuttimelle tai suuttimille ääni täältäkin. Se hinta vaan tosiaan on jotain käsittämättömän yläpuolella tällähetkelläOriginally posted by hasba View PostSuuttimia olen itsekin epäillyt juuri tuon tuoksun takia. Täytyy testata niiden kuntoa kun ovat kaikkea muuta kuin index 12. Lisäksi tilasin nyt uudet tiivisteet turbojen ja downpipen väliin.
Leave a comment:
-
Jos suuttimet on muuta kuin index 11 tai 12 niin niitä on turha ihmetellä, hylkyyn vaan. Uudet on vaan tänä päivänä ihan sikakalliit. Ja ei, ne korjatut ei sitten toimi kuin viikon tai kaksi.
Leave a comment:
-
Suuttimia olen itsekin epäillyt juuri tuon tuoksun takia. Täytyy testata niiden kuntoa kun ovat kaikkea muuta kuin index 12. Lisäksi tilasin nyt uudet tiivisteet turbojen ja downpipen väliin.Originally posted by AdDicti View PostMulla oli ainakin päästöt päin mettää kun downpipen ja turbon väliset tiivisteet oli vaihtokunnossa.
Leave a comment:
-
Mulla oli ainakin päästöt päin mettää kun downpipen ja turbon väliset tiivisteet oli vaihtokunnossa.Originally posted by hasba View PostTsekkasin lambdat ja toisen takalambdan liitin oli huonosti kiinni. Laitoin sen kunnolla ja nyt auto ei anna enään vikakoodia mutta co% 1,3 (pitäs olla Max 0,3) ja lambda 0.98 (pitäs olla 0,99-1,03). Autossa stage 0 sisällä. En tiedä mitä keksis seuraavaksi.
Joskus paikallaan tuntuu polttoaineen tuoksu.
Leave a comment:
-
Vikakoodia ei siis enää anna mitään. Harmaa johto keltaisella liittimellä meni mielestäni sinne ylemmäs (bank1?) ja alempana oli musta johto vihreällä liittimellä (bank 2?).Originally posted by HTK12 View PostOnko ne lambdat edelleen ristissä?Last edited by hasba; 16-05-2022, 20:55.
Leave a comment:
-
Onko ne lambdat edelleen ristissä?Originally posted by hasba View PostTsekkasin lambdat ja toisen takalambdan liitin oli huonosti kiinni. Laitoin sen kunnolla ja nyt auto ei anna enään vikakoodia mutta co% 1,3 (pitäs olla Max 0,3) ja lambda 0.98 (pitäs olla 0,99-1,03). Autossa stage 0 sisällä. En tiedä mitä keksis seuraavaksi.
Joskus paikallaan tuntuu polttoaineen tuoksu.
Leave a comment:
-
Tsekkasin lambdat ja toisen takalambdan liitin oli huonosti kiinni. Laitoin sen kunnolla ja nyt auto ei anna enään vikakoodia mutta co% 1,3 (pitäs olla Max 0,3) ja lambda 0.98 (pitäs olla 0,99-1,03). Autossa stage 0 sisällä. En tiedä mitä keksis seuraavaksi.Originally posted by strmix View PostVikakoodi on, että takalambdat ristissä. Aloita niiden siirrolla.
Joskus paikallaan tuntuu polttoaineen tuoksu.Last edited by hasba; 16-05-2022, 16:46.
Leave a comment:
-
Vikakoodi on, että takalambdat ristissä. Aloita niiden siirrolla.Originally posted by hasba View PostNetin mukaan vika voisi olla vuoto jossain kohdassa pakosarjaa tai lambdat huonosti paikallaan. Onko tuttu vika? Pitää viikonloppuna koittaa ainakin kiristää. Katsastuksessa oli liian korkea CO-arvo ja lambda ihan ylärajalla. Tietääkseni taaempiin lambdoihin ei ole koskettu. Etummaiset ovat olleet kerran irti.
Leave a comment:
-
Netin mukaan vika voisi olla vuoto jossain kohdassa pakosarjaa tai lambdat huonosti paikallaan. Onko tuttu vika? Pitää viikonloppuna koittaa ainakin kiristää. Katsastuksessa oli liian korkea CO-arvo ja lambda ihan ylärajalla. Tietääkseni taaempiin lambdoihin ei ole koskettu. Etummaiset ovat olleet kerran irti.Last edited by hasba; 06-05-2022, 11:48.
Leave a comment:
-
Kyllä kyllä.. Vanhat kurat tankissa, niin ei jaksanut syttyä.. Aika perus "kesäautojen" ongelma keväisin.Originally posted by 135valtteri View PostTämä mysteeri ratkesi laittamalla tankkiin kannulla pari litraa lisää bensaa ja lähti käyntiin. Tankissa oli 98e5. Olisiko pumppu ollut sitten "jumissa". Kävin tankkaamassa 20 litraa lisää ja nyt mittari näyttää yli puolta tankkia, eli ihan oikein.
Virtaa tuli annettua konehuoneen pistokkeista, ennen kun vaihdoin akun.
Ilmeni vielä toinen ongelma, tämä koodi tosin paloi jo ennen seisontaa.
"104402" imusarjan absoluuttipaineanturi, katkos/maavuoto. Eli ahtopainetunnistin, koodin voi poistaa mutta tulee hetken päästä takaisin. Häiriövalo palaa mutta ei mene limp modeen. Anturi rikki? Johdot näytti olevan vähän kireällä silmämääräisesti kyllä. Ei muita koodeja.
Toi on "Imusarjan absoluuttisen paineen" tunnistin, eli MAP-anturi imusarjassa. Puhdas ahtopaine-anturi, eli "Boost sensor" sijaitsee mielestäni ahtoputkessa tai välijäähdyttimessä :think
Muutama sivu taaksepäin juuri itse vaihdoin tuon MAP:in imusarjaan. KL-Varaosista sai tilattua alkuperäisen. Älä laita tarviketta, liittimen haitat on eri kohdassa.
Leave a comment:
Leave a comment: