335i N54 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mmie
    replied
    Enemmän tehon nousun piikkiin kyllä menee E85:n käyttö (myös sekoitettuna). Säästämään sillä ei kyllä juurikaan pääse, varsinkaan jos pitäisi vielä kuolettaa käytön vaatimien osien vaihtamiseen menneet kulut. Se kulutuksen nousu kun just kuolettaa sen halvemman hinnan.

    Leave a comment:


  • BMW
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Nyt rupee tuo ysikasi olemaan jo yli 2,5€/l, luultavasti kesällä lähenee jo 3€ lukemia. Tästä suivaantuneena ajattelin vakavasti tuota 100% E85 ajoa.

    Kertokaa optiot, mistä järeämpi matalapainepumppu joka kestää täydet etanolit. Mieluiten simmoinen, mikä menee "heittämällä" paikalleen. Täytyykö jotain muuta JB4 asetuksia räplätä tämän jälkeen ? Map5 käytössä ollut aina ja fifti-fiftillä ollaan tähän asti ajeltu. Jos siis ajattelee sen niin, että puolet ysikasia ja puolet e85.

    Saa linkittää vaihtoehtoja ja kertoa kokemuksia. Onko pumpun luukku takapenkkien vaiko takaluukun maton alla ?
    Mahtaakohan railpaineet riitää 100% E85? FuelIt! valikoimista saattais sopiva matalapainepumppuratkaisu löytyä. Kannattaa muistaa että E85 hinta nousee 98E5 mukana. Halpaa tuo E85 ei oo pitkään aikaan ollu ja kulutuksen nousu syö säästöt. Käytännöllisempää se toki on tankata yhestä pistoolista kuin tehdä blendi

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Nyt rupee tuo ysikasi olemaan jo yli 2,5€/l, luultavasti kesällä lähenee jo 3€ lukemia. Tästä suivaantuneena ajattelin vakavasti tuota 100% E85 ajoa.

    Kertokaa optiot, mistä järeämpi matalapainepumppu joka kestää täydet etanolit. Mieluiten simmoinen, mikä menee "heittämällä" paikalleen. Täytyykö jotain muuta JB4 asetuksia räplätä tämän jälkeen ? Map5 käytössä ollut aina ja fifti-fiftillä ollaan tähän asti ajeltu. Jos siis ajattelee sen niin, että puolet ysikasia ja puolet e85.

    Saa linkittää vaihtoehtoja ja kertoa kokemuksia. Onko pumpun luukku takapenkkien vaiko takaluukun maton alla ?

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Rikkaalla käy, jos lambda-arvo on 0.980. Ysikasin pitäisi haista voimakkaasti ja kulutus korkealla. 0.970 - 1.030 on kärymittauksen raja..

    Toki, jos pakoputken tiivisteet korkannut ykköslambdojen kohdilta, niin saa sieltä happea ja ecu lyö suuttimet levälleen.

    Jos lambda-arvo on tasan 1.000, tällöin AFR on 14.7 , eli optimaalinen seos kulutuksen ja päästöjen osalta.

    Pahimmassa tapauksessa on katit jo paskana.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by hasba View Post
    Suuttimia olen itsekin epäillyt juuri tuon tuoksun takia. Täytyy testata niiden kuntoa kun ovat kaikkea muuta kuin index 12. Lisäksi tilasin nyt uudet tiivisteet turbojen ja downpipen väliin.
    Sunnuntaina kävin omani käyttämässä tallilla ja ei bensa haissut edes sisätiloissa käytettäessä. Eli suuttimelle tai suuttimille ääni täältäkin. Se hinta vaan tosiaan on jotain käsittämättömän yläpuolella tällähetkellä

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Jos suuttimet on muuta kuin index 11 tai 12 niin niitä on turha ihmetellä, hylkyyn vaan. Uudet on vaan tänä päivänä ihan sikakalliit. Ja ei, ne korjatut ei sitten toimi kuin viikon tai kaksi.

    Leave a comment:


  • hasba
    replied
    Originally posted by AdDicti View Post
    Mulla oli ainakin päästöt päin mettää kun downpipen ja turbon väliset tiivisteet oli vaihtokunnossa.
    Suuttimia olen itsekin epäillyt juuri tuon tuoksun takia. Täytyy testata niiden kuntoa kun ovat kaikkea muuta kuin index 12. Lisäksi tilasin nyt uudet tiivisteet turbojen ja downpipen väliin.

    Leave a comment:


  • AdDicti
    replied
    Originally posted by hasba View Post
    Tsekkasin lambdat ja toisen takalambdan liitin oli huonosti kiinni. Laitoin sen kunnolla ja nyt auto ei anna enään vikakoodia mutta co% 1,3 (pitäs olla Max 0,3) ja lambda 0.98 (pitäs olla 0,99-1,03). Autossa stage 0 sisällä. En tiedä mitä keksis seuraavaksi.

    Joskus paikallaan tuntuu polttoaineen tuoksu.
    Mulla oli ainakin päästöt päin mettää kun downpipen ja turbon väliset tiivisteet oli vaihtokunnossa.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Suutin vuotaa kun tuoksuu bensa.

    Leave a comment:


  • hasba
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Onko ne lambdat edelleen ristissä?
    Vikakoodia ei siis enää anna mitään. Harmaa johto keltaisella liittimellä meni mielestäni sinne ylemmäs (bank1?) ja alempana oli musta johto vihreällä liittimellä (bank 2?).
    Last edited by hasba; 16-05-2022, 20:55.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by hasba View Post
    Tsekkasin lambdat ja toisen takalambdan liitin oli huonosti kiinni. Laitoin sen kunnolla ja nyt auto ei anna enään vikakoodia mutta co% 1,3 (pitäs olla Max 0,3) ja lambda 0.98 (pitäs olla 0,99-1,03). Autossa stage 0 sisällä. En tiedä mitä keksis seuraavaksi.

    Joskus paikallaan tuntuu polttoaineen tuoksu.
    Onko ne lambdat edelleen ristissä?

    Leave a comment:


  • hasba
    replied
    Originally posted by strmix View Post
    Vikakoodi on, että takalambdat ristissä. Aloita niiden siirrolla.
    Tsekkasin lambdat ja toisen takalambdan liitin oli huonosti kiinni. Laitoin sen kunnolla ja nyt auto ei anna enään vikakoodia mutta co% 1,3 (pitäs olla Max 0,3) ja lambda 0.98 (pitäs olla 0,99-1,03). Autossa stage 0 sisällä. En tiedä mitä keksis seuraavaksi.

    Joskus paikallaan tuntuu polttoaineen tuoksu.
    Last edited by hasba; 16-05-2022, 16:46.

    Leave a comment:


  • strmix
    replied
    Originally posted by hasba View Post
    Netin mukaan vika voisi olla vuoto jossain kohdassa pakosarjaa tai lambdat huonosti paikallaan. Onko tuttu vika? Pitää viikonloppuna koittaa ainakin kiristää. Katsastuksessa oli liian korkea CO-arvo ja lambda ihan ylärajalla. Tietääkseni taaempiin lambdoihin ei ole koskettu. Etummaiset ovat olleet kerran irti.
    Vikakoodi on, että takalambdat ristissä. Aloita niiden siirrolla.

    Leave a comment:


  • hasba
    replied
    Netin mukaan vika voisi olla vuoto jossain kohdassa pakosarjaa tai lambdat huonosti paikallaan. Onko tuttu vika? Pitää viikonloppuna koittaa ainakin kiristää. Katsastuksessa oli liian korkea CO-arvo ja lambda ihan ylärajalla. Tietääkseni taaempiin lambdoihin ei ole koskettu. Etummaiset ovat olleet kerran irti.
    Attached Files
    Last edited by hasba; 06-05-2022, 11:48.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Originally posted by 135valtteri View Post
    Tämä mysteeri ratkesi laittamalla tankkiin kannulla pari litraa lisää bensaa ja lähti käyntiin. Tankissa oli 98e5. Olisiko pumppu ollut sitten "jumissa". Kävin tankkaamassa 20 litraa lisää ja nyt mittari näyttää yli puolta tankkia, eli ihan oikein.

    Virtaa tuli annettua konehuoneen pistokkeista, ennen kun vaihdoin akun.

    Ilmeni vielä toinen ongelma, tämä koodi tosin paloi jo ennen seisontaa.

    "104402" imusarjan absoluuttipaineanturi, katkos/maavuoto. Eli ahtopainetunnistin, koodin voi poistaa mutta tulee hetken päästä takaisin. Häiriövalo palaa mutta ei mene limp modeen. Anturi rikki? Johdot näytti olevan vähän kireällä silmämääräisesti kyllä. Ei muita koodeja.
    Kyllä kyllä.. Vanhat kurat tankissa, niin ei jaksanut syttyä.. Aika perus "kesäautojen" ongelma keväisin.

    Toi on "Imusarjan absoluuttisen paineen" tunnistin, eli MAP-anturi imusarjassa. Puhdas ahtopaine-anturi, eli "Boost sensor" sijaitsee mielestäni ahtoputkessa tai välijäähdyttimessä :think

    Muutama sivu taaksepäin juuri itse vaihdoin tuon MAP:in imusarjaan. KL-Varaosista sai tilattua alkuperäisen. Älä laita tarviketta, liittimen haitat on eri kohdassa.

    Leave a comment:

Working...
X