Tein pientä testiä vakio pumpulla vasemmalla videossa ja walbron pumpulla, johon tuli suunniteltua tuollainen 3d printattu osa, tämä on ensimmäinen revisio osasta, jossa venturi linjaa on kuristettu jonkin verran. Mutta niin kuin videosta käy ilmi, niin kuristusta pitää lisätä. Ämpäri täyttyy aivan liian nopeasti ja näin ollen syö walbrolta tuottoa aivan turhaan.
335i N54 kysymyksiä
Collapse
X
-
Eipä noi walbrot suoraa sovi alkuperäisen tilalle, joutuu kyllä hiukan askartelemaan. Jos ei ole tekijämies kannattaa ostaa valmis setti. Samoin siihen kanteen hyvä olla oikeanlainen avaustyökalu ja uusi tiiiviste. Vikatila johtuu liian suuresta e85 määrästä, aika hyvin tuo 50% blendi jos alkuperäinen pumppu paikalla, millaisilla ahtopaineilla ajelet ?Last edited by miyli; 28-05-2022, 08:55.
Leave a comment:
-
Check valve, ei päästä bensaa takaisin tankkiin. ns yksisuuntaventtiili.Originally posted by alfaromeo View PostMikä on "check valve" ? Meneekö nuo walbron pumput suoraan orkkiksen tilalle ilman ylimääräisiä virityksiä ?
Tarkoitus siis ei ole hakea maksimaalista tehoa, vaan pystyä ajamaan 100% e85 ilman vikatiloja täydellä laululla. Juuri eilen 60% seoksella veti map4 (vikatilan) päälle täydestä laulusta kesken kisailun
50% tuntuu kestävän nippanappa vakiokamoilla. Ei sekään kyllä huono ole...
Tuli muuten testattua 0-100km/h vetoja. Latasin neljä erilaista aplikaatiota iphoneen ja myös lonkalta mitattiin. Aikamoinen hajonta appien välillä. Kolmen sekunnin heittoja, joskin muutama appi lagaa niin pahasti, ettei pysy perässä...
Parhain mitä saatiin oli 4,35s 0-100km/h ja matka tähän 120m. Voiko pitää paikkansa ? :think Vakiona taitaa olla se 5,5s.
"One push DTC" on asetettu jb4 asetuksiin. Siltikin tuntuu ajonvakautus hiukan kampeavan vastaan...
Mistä vikatila tulee, korkeapainepuolelta vai matalapaine?
Onko logia?
Ei noilla puhelimen gps sovelluksilla saa luotettavaa 0-100 aikaa. Kannattaa hommata draggy gps mokkula. Nelivedolle 4,35s on mahdollinen, takavedolle epäilen kovasti.
Leave a comment:
-
Mikä on "check valve" ? Meneekö nuo walbron pumput suoraan orkkiksen tilalle ilman ylimääräisiä virityksiä ?
Tarkoitus siis ei ole hakea maksimaalista tehoa, vaan pystyä ajamaan 100% e85 ilman vikatiloja täydellä laululla. Juuri eilen 60% seoksella veti map4 (vikatilan) päälle täydestä laulusta kesken kisailun
50% tuntuu kestävän nippanappa vakiokamoilla. Ei sekään kyllä huono ole...
Tuli muuten testattua 0-100km/h vetoja. Latasin neljä erilaista aplikaatiota iphoneen ja myös lonkalta mitattiin. Aikamoinen hajonta appien välillä. Kolmen sekunnin heittoja, joskin muutama appi lagaa niin pahasti, ettei pysy perässä...
Parhain mitä saatiin oli 4,35s 0-100km/h ja matka tähän 120m. Voiko pitää paikkansa ? :think Vakiona taitaa olla se 5,5s.
"One push DTC" on asetettu jb4 asetuksiin. Siltikin tuntuu ajonvakautus hiukan kampeavan vastaan...
Leave a comment:
-
Samat kokemukset täälläkin tuon 535 suhteen, ei ole vuoden käytön aikana ollut mitään käynnistymisongelmia vaikka tuo check valve puuttuukin.Originally posted by Krampus View PostWalbro 535 (F90000295) pelaa oikein hyvin vaikka check valve puuttuukin. Omaan asensin pumpun viime kesänä. Olisi yksi koskematon 525 pumppu myynnissä. Ostettu Finjectorilta. Arvoin/veivasin noiden kahden kesken ja päädyin lopulta 535 pumppuun. Oli epäilyksiä minullakin check valven suhteen.
Leave a comment:
-
Walbro 535 (F90000295) pelaa oikein hyvin vaikka check valve puuttuukin. Omaan asensin pumpun viime kesänä. Olisi yksi koskematon 525 pumppu myynnissä. Ostettu Finjectorilta. Arvoin/veivasin noiden kahden kesken ja päädyin lopulta 535 pumppuun. Oli epäilyksiä minullakin check valven suhteen.Originally posted by P33P33 View PostTuossa nyt ollut muutama eri auto, joissa haettu maksimi tuottoa korkeepainepumpusta. Selkeesti on havaittavissa, että pumpuissa on aika paljonkin tuotto eroja. Ikä ja kuluneisuus varmasti tekijöinä. Oon myös kokeillut uusia säätöjä korkeeainepumpun ohjaukseen ja niitä voidaan teillekin kokeilla tryffis ja eljas. Uskoisin, että jos hpfp on hyvässä kunnossa, niin pelkällä RE85:lla voidaan vakioturboilla ottaa ns järkevät maksimi ahdot mihin ne kykenee ilman, että pitää rajottaa ahtoja HPFPn kustannuksella.
525 Walbro tuottaa kyllä hyvin, mutta virtaa se haukkaa enemmän kuin 450 tai 535, niin sitä en ehkä itse käyttäisi, kun EKPM joutuu aika koville. Ymmärtääkseni 535 toimii myös ihan hyvin vaikkei siinä olekaan check valvea. Omakohtaista kokemusta tästä ei vielä ole.
Leave a comment:
-
Tuossa nyt ollut muutama eri auto, joissa haettu maksimi tuottoa korkeepainepumpusta. Selkeesti on havaittavissa, että pumpuissa on aika paljonkin tuotto eroja. Ikä ja kuluneisuus varmasti tekijöinä. Oon myös kokeillut uusia säätöjä korkeeainepumpun ohjaukseen ja niitä voidaan teillekin kokeilla tryffis ja eljas. Uskoisin, että jos hpfp on hyvässä kunnossa, niin pelkällä RE85:lla voidaan vakioturboilla ottaa ns järkevät maksimi ahdot mihin ne kykenee ilman, että pitää rajottaa ahtoja HPFPn kustannuksella.
525 Walbro tuottaa kyllä hyvin, mutta virtaa se haukkaa enemmän kuin 450 tai 535, niin sitä en ehkä itse käyttäisi, kun EKPM joutuu aika koville. Ymmärtääkseni 535 toimii myös ihan hyvin vaikkei siinä olekaan check valvea. Omakohtaista kokemusta tästä ei vielä ole.
Leave a comment:
-
Joo kyllähän tietty softan saa säädettyä sen mukaan että soppa riittänee. Tietysti jos tarkotuksena on vaan päästä ajelemaan e85:lla eikä niinkään tehojen maksimointi.Originally posted by eljas View PostSiis kyllä varmasti loppuu noilla sun tehoilla ja päivitetyillä turboilla
Mutta alkuperäisen kysyjän tarve taisi olla ihan vakioturboilla, jolloin HPFP riittää sinne ~450hv asti RE85:lla.
Noissa pumpuissa taitaa olla aika isojakin eroja porukalla että kokeilemallahan se oikeestaan vaan selvii että paljonko sieltä uskaltaa ottaa painetta puhaltimilta full e85:lla
Leave a comment:
-
Siis kyllä varmasti loppuu noilla sun tehoilla ja päivitetyillä turboillaOriginally posted by tryffis View PostMielenkiintoista, meillä on tietääkseni molemmilla saman kaverin tekemät softat ja mulla loppui soppa @522 penkissä. Silloin oli n. 50/50 seos molempia. Mutta voihan se olla että mulla sitten tuo hpfp on jo senverran ehtoopäivillä sitten.
Mutta alkuperäisen kysyjän tarve taisi olla ihan vakioturboilla, jolloin HPFP riittää sinne ~450hv asti RE85:lla.
Leave a comment:
-
Mielenkiintoista, meillä on tietääkseni molemmilla saman kaverin tekemät softat ja mulla loppui soppa @522 penkissä. Silloin oli n. 50/50 seos molempia. Mutta voihan se olla että mulla sitten tuo hpfp on jo senverran ehtoopäivillä sitten.
Leave a comment:
-
Mulla on Motivin flexfuel -anturi ja foorumilaisen tekemä custom flexfuel-softa (MHD:n kautta) käytössä eli voin ajella millä seoksella tahansa. Tankissa on tuo Pluton muokkaama Walbron 450.
Vakioturboilla on penkitetty 100% RE85:lla 450hp, joten ihan hyvin riittää tuo HPFP vakioturboilla. Softalla on ymmärtääkseni laitettu vähän lisää löylyä HPFP:hen, mutta ei mitään mahdottomia.
Leave a comment:
-
Walbron 525, check valvella oleva malli, aikalailla tehokkain mikäli tuota bks-1000 ei lasketa. Se onkin jo ihan eri hintaluokan pumppu.Originally posted by alfaromeo View PostTietääkseni matalapainepumppu on alkuperäinen. Tossa tosiaan muutaman kerran täydellä höngällä löi vikatilaan, lähiaikoina ei ole tehnyt samaa.
Ja myös tuo, miten lasketaan "100%" etanolilla ajo. Kun E85 on kuitenkin 15% bensaa ja ysikasissa on 5% etanolia... Eli "fifti-fifti" ei pidä ihan tarkalleen paikkansa. Näyttäisi saavan AEMilta ja Walbrolta edullisesti sopivia pumppuja orkkiksen tilalle. Jos tuommoisen vaihtaisi ja kokeilisi varovasti nostaa seoksia viinan puolelle.
Ajotietokone näyttää 10,3l/100km, ei ole muuttunut mihinkään läträämisen jälkeen.
Silti epäilen että suoraan pumpusta tankattua e80-85 seosta ei jaksa kyllä hpfp sylkeä ainakaan kovin kummosilla tehoilla. Itsellä sigun setissä e40 seos (alle puolet e85) ja hpfp on aivan tapissa. Youtubesta löytyy ohjeet tuon walbron bucketless asennukseen, sillon vaan kannattaa ajella muullakin kun höyryillä tankissa, ettei vaan lopu soppa wot aikana.
Leave a comment:
-
Tietääkseni matalapainepumppu on alkuperäinen. Tossa tosiaan muutaman kerran täydellä höngällä löi vikatilaan, lähiaikoina ei ole tehnyt samaa.
Ja myös tuo, miten lasketaan "100%" etanolilla ajo. Kun E85 on kuitenkin 15% bensaa ja ysikasissa on 5% etanolia... Eli "fifti-fifti" ei pidä ihan tarkalleen paikkansa. Näyttäisi saavan AEMilta ja Walbrolta edullisesti sopivia pumppuja orkkiksen tilalle. Jos tuommoisen vaihtaisi ja kokeilisi varovasti nostaa seoksia viinan puolelle.
Ajotietokone näyttää 10,3l/100km, ei ole muuttunut mihinkään läträämisen jälkeen.
Leave a comment:
-
Ihan täältä foorumilta löytyy halvin ratkaisu päivittää tuo LPFP:Originally posted by alfaromeo View PostNyt rupee tuo ysikasi olemaan jo yli 2,5€/l, luultavasti kesällä lähenee jo 3€ lukemia. Tästä suivaantuneena ajattelin vakavasti tuota 100% E85 ajoa.
Kertokaa optiot, mistä järeämpi matalapainepumppu joka kestää täydet etanolit. Mieluiten simmoinen, mikä menee "heittämällä" paikalleen. Täytyykö jotain muuta JB4 asetuksia räplätä tämän jälkeen ? Map5 käytössä ollut aina ja fifti-fiftillä ollaan tähän asti ajeltu. Jos siis ajattelee sen niin, että puolet ysikasia ja puolet e85.
Saa linkittää vaihtoehtoja ja kertoa kokemuksia. Onko pumpun luukku takapenkkien vaiko takaluukun maton alla ?
Ja jos 100% E85 haluat kokeilla JB4:n kanssa niin tarviit sen E85 BEF:n tuolta N54Tech.com sivuilta.
Leave a comment:
-
Täys E85 ajeluun ei pelkästään korkeapainepumppu riitä vaan pitää lisätä aftermarket lisäyksiä ja sitten sitä hintaa alkaa kertyä tekee sen miten vain. Tai toki jos ajelee vain pintakaasulla niin kyllä se tuotto sitten riittää mutta ei kyllä muuten ja erittäin riskialtista puuhaa.Originally posted by BMW View PostMahtaakohan railpaineet riitää 100% E85? FuelIt! valikoimista saattais sopiva matalapainepumppuratkaisu löytyä. Kannattaa muistaa että E85 hinta nousee 98E5 mukana. Halpaa tuo E85 ei oo pitkään aikaan ollu ja kulutuksen nousu syö säästöt. Käytännöllisempää se toki on tankata yhestä pistoolista kuin tehdä blendi
Jos ei olla hakemassa tehoa tosissaan kannattaa pysyä siinä 50/50 blendissä, jolla saa jo isoimman hyödyn etanolista verrattuna kuluihin.
Ainut ehkä on jos haluaa harrastaa niin tehdä siitä flexfuel kykenevä.
Ja tuolle 50/50 blendille on myös suotavaa päivittää se matalapainepuoli jos sitä ei ole tehty, siihen kyllä löytyy suht helppoja ja halpoja ratkaisuja.Last edited by reco; 20-05-2022, 08:34.
Leave a comment:
Leave a comment: