335i N54 kysymyksiä
Collapse
X
-
JB4 valikko 4 - 5Originally posted by Silmaauki View PostMun ymmärtääkseni E9X-sarjassa ei ohjelmalla tätä asetusta saa muutettua. Joissain muissa malleissa kyllä.
Jos tuo on ohjelmallisesti muutettavissa, niin miten?
Ja MHD Flashin lisäoptioista pystyy myös räpläämään kaikenlaista.
Leave a comment:
-
Mun ymmärtääkseni E9X-sarjassa ei ohjelmalla tätä asetusta saa muutettua. Joissain muissa malleissa kyllä.Originally posted by alfaromeo View PostAuton alle ei tarvitse mennä, kunhan hiukan kyyristyy ja tarkastelee vasemman ulostulon sisään. Siinä se läppä on ja mulla oli aiemmassa 330xia myös toisessa rännissä sama läppä... Ohjelmalla saa muutettua asetusta tai sitten klassinen "golf tee mod"..
Jos tuo on ohjelmallisesti muutettavissa, niin miten?
Leave a comment:
-
Auton alle ei tarvitse mennä, kunhan hiukan kyyristyy ja tarkastelee vasemman ulostulon sisään. Siinä se läppä on ja mulla oli aiemmassa 330xia myös toisessa rännissä sama läppä... Ohjelmalla saa muutettua asetusta tai sitten klassinen "golf tee mod"..
Tulipahan tilattua tämmönen kitti
JUMPUTIJUMPUTI
Toi Top Hifi Logic 7 on h*lvetin hyvä, mutta alapää jää yllättävän vaisuksi, equalitzerin säädöistä huolimatta.. Nyt asiaan tulee korjaus
Tuli vielä viimeisteltyä pannuhuone minttiin. Kehtaa avata pellin taas julkisesti
Last edited by alfaromeo; 29-03-2022, 19:52.
Leave a comment:
-
Onkohan kaikissa N54 335i:ssä pakoputkessa tuo alipaineläppä. Muutaman kerran auton alla käynyt, mutta ei osunut silmään en toki sitä silloin erikseen etsinyt.
Jotain harmaata muistikuvaa oli että noita läppiä oli vaan USA malleissa jossain toisessa BMW mallissa. Oliko kuitenkin niin että tuo pakoputkiston läppä on kaikissa 335i:ssä korimallista/maasta riippumatta?
edit: Jos tuo kaikista löytyy niin ei varmaan ole haittaa jos tuosta irroittaa alipaineletkun, tukkii sen ja lukitsee auki asentoon.Last edited by lassiv; 29-03-2022, 17:04.
Leave a comment:
-
Nyt on kalusto pysynyt kasassa puoltoistaviikkoa
Homma toimii ja jb4 säädöt on pysyneet samassa, mihin ne säädettiin. Perseilyä ei ole havaittu.
Ajellut nyt vähän reippaammalla etanolilla. Aika liki 50% seoksella mennään ja ei mitään valittamista. Kone käy ja kukkuu nätisti ja vetoja tuntuu olevan enemmän. Raision ST1:sellä ihan kohtuullinen 1,67€/l pumppuhinta.
Hiukan pidempi vieteri kylmäkäynnistyksessä ja vesihöyryä tulee enemmän putkien päistä. Auto tuntuu herkemmältä ja täydellä vedolla repii entistä enemmän...
Se MHD Wifi mokkula on edelleen tilaamatta. Kunhan "kerkeää", niin tilaan saksasta moisen. Postien kanssa tais olla siinä 90€ nurkilla koko lysti..
Tänään tuli vaihdettua kurat ja suodatin. Samaan rytäkkään pannuhuoneen pesu moottoriliuottimella ja painepesurilla. Perään pullo silikonisprayta, nyt on "tehdas uusi" moottoritila
(Ilmansuodattimet peitettiin muovipusseilla tiukkaan ennen pesua)
Leave a comment:
-
Kyllä kyllä... Ja tosiaan, tämä on automaatti askilla. Täytyy tossa keväämmällä käydä JW-Servicen dynossa kokeilemassa mitä käppyrät näyttää. Ja ennen vetoja laskea tuo 40% seos sisään. JB4 ohjeistus on vakiokamoilla 30-40% e85 ja map5.
Leave a comment:
-
Veikkaan että noilla ahdoilla/modeilla ollaan tyypillisesti siinä 420 hv paikkeilla (konetehoa). 500 hv vaatii jo hybridiahtimet, vakioista loppuu tuotto siinä 470 hv:n kohdalla.
Leave a comment:
-
Juu vakio turboilla ei päästä edes 100% E85:llä 500hv. Laatikot kyllä kestää hyvin, itsellä 50tkm ollut virit ja ei ongelmia laatikon kanssa vaikka saanut kyllä kunnolla kenkääkin.
Matalapainepumppu täytyy myös vaihtaa tehokkaampaan jos rupeaa viinan kanssa läträämään.Last edited by miyli; 18-03-2022, 20:35.
Leave a comment:
-
Tehot on vakio turboilla etanolilla 400-420hv paikkella.Originally posted by alfaromeo View Post
Katotaan mitä tapahtuu. Jos homma toimii, täytyy jatkaa harrastusta. Salavalikoista 06.01 näkee tankin täyttöasteen litroina, sieltä on helppo kattoa kans kuin paljon on bensaa, jos haluaa hifistellä.
Mitä tallikaverit vois lonkalta sanoa, jos näillä virityksillä vetäis e30-40 mixillä, ollaanko 500hv nurkilla ?
Kannattaa vielä etanolipitoisuutta nostaa E50, jos vaan rail paineet pysyy ylhäällä.
Leave a comment:
-
Mietin itsekin noita asetuksia, miksi siellä on 15 ? Ei hajuakaan mikä homma.. Ja logeissa näkyy tosiaan vain ykkösen sytkä. Täytyy kattoo n54tech sivuilta, mitkä on defaultit. Luultavasti noilla asetuksilla ei ole käynnin osalta mitään merkitystä ?
Turbolagi on mulle vieras asia. Lähes kaikki aiemmat autot ovat olleet vapaastihengittäviä. Mun mielestä tämä lähtee "kuin tykin suusta" anyways.. Ja tehoa on niin paljon, että pitäis vaihtaa gaardemaisteri kuskiksi kun revitään tappiin asti, loppuu omat kädet kesken
Ilmeisesti vaihdelaatikon pitäisi kestää, ja tuo ajonvakautus hakkaa kyllä tehoja alas, kun meenaa lähteä vehje käsistä. Mulla on tossa valittuna tuo "one push DTC when startup", todella kätevä ominaisuus
Mulla pyörii ahdot logien mukaan urut auki siellä 15-17PSI , eli karkeesti 1-1,2bar.
Nyt ajettu 206tkm ja mitään tietoa ei ole turboremontista. Todennäkösesti alkuperäiset mitsubishit siellä puhisee.. Luin vain juttua jenkkilästä, että on tehty täydet turboremontit yms ja muutaman tonnin jälkeen rattle on palannut... Ilmeisesti hukkaportin tangossa on joku "C-sokka", joka kuluu ja aiheuttaa tuon äänen, vaikka turbot yms ovat aivan mintissä.. Ken tietää..
Tänään ekaa kertaa aloin läträämään viinalla (koskee siis autoa)
20l ysikasia ja 10l e85 sekaan. Paskalla matikalla siis 33% seos sisällä.
Katotaan mitä tapahtuu. Jos homma toimii, täytyy jatkaa harrastusta. Salavalikoista 06.01 näkee tankin täyttöasteen litroina, sieltä on helppo kattoa kans kuin paljon on bensaa, jos haluaa hifistellä.
Mitä tallikaverit vois lonkalta sanoa, jos näillä virityksillä vetäis e30-40 mixillä, ollaanko 500hv nurkilla ?
Leave a comment:
-
Tosi väljät oli akseloinnit 225tkm ajetuissa turboissa. Logien mukaan ahtopyyntöön päästiin uusilla fööneillä n. 750rpm aikasemmin kuin vanhoilla, eli ei ne portit enää tiiviisti kiinni menneet, sen näki hukkisläppien nokijäljistäkin.
Leave a comment:
-
Näin se menee, kun noi vivut/linkut kun on väljät, niin niitä ei saa JB4:kaan korjattua, pientä fiksausta kyllä enen turboremonttiaOriginally posted by mmie View PostKyllä toi anti rattle ainakin omassa laitteessa toi lagia ihan huomattavasti, päädyin mieluummin pitämään ikkunat kiinni
. Uudet föönit korjasi tilanteen..
.
Mutta hyvä että pääsee nauttimaan tehoista nyt
Kyllä sitä remppaakin vähän aina N54:een mahtuu, se vaan kuuluu siihen.
Juuri näin, väännön rajausta jotta takanakit saa pitoa. Ihan tarpeellinen sitten kun ahdot on siellä 25 psi:n luokkaa...Originally posted by Petri.Kekkonen View PostAsiasta mitään tietämättömänä mietin vain että onko noitten tarkoitus estää sutimista vai suojella vaihteistoa vai mitä? Ja onko noi boost limitit sama asia kuin väännön rajoitus eri vaihteilla?
Last edited by Tommix; 18-03-2022, 08:34.
Leave a comment:
-
Asiasta mitään tietämättömänä mietin vain että onko noitten tarkoitus estää sutimista vai suojella vaihteistoa vai mitä? Ja onko noi boost limitit sama asia kuin väännön rajoitus eri vaihteilla?Originally posted by alfaromeo View PostOtin samalla nuo boost limitit pois pienillä vaihteilla. Antaa sutia jos siltä tuntuu
Jotain vaihdekohtaisiin väännön rajoituksiin liittyvää diesel-moottoreiden osalta on keskusteltu täällä, mutta en tiedä liittyykö tämä yhtään mitenkään noihin boost limiteihin: https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...&postcount=439Last edited by Petri.Kekkonen; 18-03-2022, 07:57.
Leave a comment:
Leave a comment: