335i N54 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • alfaromeo
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    XHP:n kautta voisit koittaa lukasta ne adaptaatiot, jos kerran oireilut viittaa lootaan. Kannattaa hommata kunnon kaapeli tai wifi mokkula MHD:tä ja XHP:tä varten jossei sellasta ole. Sulla vois hyvinkin oikea syy olla mekatroniikassa ja mekan ja laatikon rungon välissä olevissa tiivisteissä. Broidin meka kävi Maktranssilla Puolassa, muutama venttiili porattiin ylikokoon ja parit solenoidit vaihdettiin ja muut tarvittavat huollot. Posteineen taisi olla 500€ eli ei paha. Mutta ne adaptaatio arvot voisi antaa hieman osviittaa laatikon tilasta.


    Taaemmat lambdat on mukana trimmien säätelyssä eli niidenkin on hyvä olla kunnossa, mutta tuo signaali vika harvemmin aiheuttaa suurta ongelmaa.
    Juu, tuo MHD mokkula olisi loistava, harmi vaan, kun maksaa sen 150€...

    Myyjäliikkeen kanssa juuri ihmetellään mitä tehdään. Mahdollisesti vaihtolaatikko ja turbiini tilalle, jos vanhan korjaus maksaa enemmän.

    Jaa meenaatko, että kakkoslambdat vaikuttaa seoksen säätöön ? Itse olen käsittänyt, että ykköslambdat tikissä ja kakkoslambdat roskikseen ja reijät tulpataan näissä viritetyissä / decat touhuissa ? :think Eikö kakkoslambdoijen ainut tehtävä ole verrata arvoa ykköslambdoihin, eli kertoo, onko pre-catit ehjät vaiko ei ?

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Ensimmäinen kysymys taisi selvitä. Turbiinilukko ei pidä, lipsuu ilmeisesti ja myös 5-4 vaihteiden välinen vaihtamislogiikka antaa koodia. Vaihdelaatikossa ja turbiinissa siis vikaa..

    Tuo takalambdan koodi ”haistelu lambda” , ei pitäisi olla vakavaa, kun ei vaikuta seoksen säätöön (ykkös lambdat), ja autossahan on etukattien tilalla suorat rännit. Eli ns. ”vihreät arvot” eivät tässä tapauksessa kiinnosta 😅

    Jenkit sanoo, että max 40% etanolia menee orkkis kamoilla. Ensi kesänä voisi kokeilla pistää muutaman litran ysikasin sekaan..

    Kaikki viritykset ovat aiempien omistajien asentamia, itse tehnyt vain laajan huollon ja kaikki mahdolliset tarkastukset yms..

    Kokeilin tuota mhd anroid appia vag johdolla -> ei toimi. Ja xhp softaa en saanut asennettua läppäriin, koska windows päivitys oli muutaman version liian vanha….

    XHP:n kautta voisit koittaa lukasta ne adaptaatiot, jos kerran oireilut viittaa lootaan. Kannattaa hommata kunnon kaapeli tai wifi mokkula MHD:tä ja XHP:tä varten jossei sellasta ole. Sulla vois hyvinkin oikea syy olla mekatroniikassa ja mekan ja laatikon rungon välissä olevissa tiivisteissä. Broidin meka kävi Maktranssilla Puolassa, muutama venttiili porattiin ylikokoon ja parit solenoidit vaihdettiin ja muut tarvittavat huollot. Posteineen taisi olla 500€ eli ei paha. Mutta ne adaptaatio arvot voisi antaa hieman osviittaa laatikon tilasta.


    Taaemmat lambdat on mukana trimmien säätelyssä eli niidenkin on hyvä olla kunnossa, mutta tuo signaali vika harvemmin aiheuttaa suurta ongelmaa.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Ensimmäinen kysymys taisi selvitä. Turbiinilukko ei pidä, lipsuu ilmeisesti ja myös 5-4 vaihteiden välinen vaihtamislogiikka antaa koodia. Vaihdelaatikossa ja turbiinissa siis vikaa..

    Tuo takalambdan koodi ”haistelu lambda” , ei pitäisi olla vakavaa, kun ei vaikuta seoksen säätöön (ykkös lambdat), ja autossahan on etukattien tilalla suorat rännit. Eli ns. ”vihreät arvot” eivät tässä tapauksessa kiinnosta 😅

    Jenkit sanoo, että max 40% etanolia menee orkkis kamoilla. Ensi kesänä voisi kokeilla pistää muutaman litran ysikasin sekaan..

    Kaikki viritykset ovat aiempien omistajien asentamia, itse tehnyt vain laajan huollon ja kaikki mahdolliset tarkastukset yms..

    Kokeilin tuota mhd anroid appia vag johdolla -> ei toimi. Ja xhp softaa en saanut asennettua läppäriin, koska windows päivitys oli muutaman version liian vanha….

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Auto e92 335ia 2006 200tkm

    *JB4
    *MHD
    *XHP Stage 2
    *Downpipet
    *BMS Intake
    *Chargepipe
    *Catchcan

    1. Kun ajetaan aivan pintakaasulla esim. 100km/h taulussa, D-päällä ja kaasu tasaisena, auto "humppaa". Kierrokset seilaa 50-100rpm analogin mukaan katsottuna. Millin liike kaasussa pois tai lisää, oire loppuu. Sama homma havaittavissa myös 50-60km/h vauhdeissa samalla tavalla ajettaessa. Sport tai manuaali puolella ei vaikutusta asiaan.

    2. Jatkuvasti antaa vikakoodia 2C77 Lambdatunnistin (lohko 1 , tunnistin 2) , katkos/ei signaalia. Mistä johtuu ?

    3. Onko joku ajellut etanoli/98 seoksella jb4 aktiivisena, esim. map 5 ? Mimmoisella suhteella mennään ilman murheita ?

    4. JB4 tietysti säädetään kätevästi rattinapeista (löytyy ohje), käsiksi pääsee myös usb-johdon kautta, joka löytyy hanskalokerosta. Tabletti tai läppäri, molemmat löytyy. Mutta miten pääsen käsiksi MHD/XHP virityksiin ? Löytyisi VCDS (VAG) Hex Can kaapeli. Saako läppäriin MHD/XHP ohjelmaa, jolla voisi räplätä asetuksia ? Autossa on selvästi MHD "Exhaust Burble" fläshättynä, ampuu putkeen kuin konekivääri Olisi kiva mm. säätää tätä vähän rauhallisemmaksi !

    Kiitos vastauksista jo etukäteen !
    Etummaisen turbon jälkimmäinen o2 sensori on pimeä.
    https://aeromotors.fi/kataloog/artic...-986-602-bosch , jos haluaa askarrella
    tai suoraan


    Vaihda tankkipumppu vaikka linkin pumppuun, jos ei ole jo vaihdettu niin täydellä E85 voi hyvin ajaa ja pumppu on 335:ssa helppo vaihtaa. EKP koodaus niin ei heitä herjaa virran käytöstä. Onnistu erittäin helposti protoolilla. Interweb on ohjeita pullollaan. Samoin vaihda backend flash e85 versioon. N54tech sivuilla on uusia backend flasheja julkaistu.
    535walbro

    Runkonumero kohtaisia on MHD ja XHP lisenssit, mutta saako niitä siirrettyä toiselle käyttäjälle niin en tiedä. Ymmärsin postauksesta, että et itse ole JB4 backend flashia ja XHP:ta asentanut?
    Kannattaa jatkaa juttua N54 viritys langassa.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Jatketaan.. Edellinen topic: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=375062


    Tuolla varmaan on keskusteltu asiat halki poikki ja pinoon.
    Ja ehkä tietäjiäkin paremmin

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    started a topic 335i N54 kysymyksiä

    335i N54 kysymyksiä

    Auto e92 335ia 2006 200tkm

    *JB4
    *MHD
    *XHP Stage 2
    *Downpipet
    *BMS Intake
    *Chargepipe
    *Catchcan

    1. Kun ajetaan aivan pintakaasulla esim. 100km/h taulussa, D-päällä ja kaasu tasaisena, auto "humppaa". Kierrokset seilaa 50-100rpm analogin mukaan katsottuna. Millin liike kaasussa pois tai lisää, oire loppuu. Sama homma havaittavissa myös 50-60km/h vauhdeissa samalla tavalla ajettaessa. Sport tai manuaali puolella ei vaikutusta asiaan.

    2. Jatkuvasti antaa vikakoodia 2C77 Lambdatunnistin (lohko 1 , tunnistin 2) , katkos/ei signaalia. Mistä johtuu ?

    3. Onko joku ajellut etanoli/98 seoksella jb4 aktiivisena, esim. map 5 ? Mimmoisella suhteella mennään ilman murheita ?

    4. JB4 tietysti säädetään kätevästi rattinapeista (löytyy ohje), käsiksi pääsee myös usb-johdon kautta, joka löytyy hanskalokerosta. Tabletti tai läppäri, molemmat löytyy. Mutta miten pääsen käsiksi MHD/XHP virityksiin ? Löytyisi VCDS (VAG) Hex Can kaapeli. Saako läppäriin MHD/XHP ohjelmaa, jolla voisi räplätä asetuksia ? Autossa on selvästi MHD "Exhaust Burble" fläshättynä, ampuu putkeen kuin konekivääri Olisi kiva mm. säätää tätä vähän rauhallisemmaksi !

    Kiitos vastauksista jo etukäteen !
Working...
X