Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i N54 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alfaromeo
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2019
    • 253
    • Suomi

    335i N54 kysymyksiä

    Auto e92 335ia 2006 200tkm

    *JB4
    *MHD
    *XHP Stage 2
    *Downpipet
    *BMS Intake
    *Chargepipe
    *Catchcan

    1. Kun ajetaan aivan pintakaasulla esim. 100km/h taulussa, D-päällä ja kaasu tasaisena, auto "humppaa". Kierrokset seilaa 50-100rpm analogin mukaan katsottuna. Millin liike kaasussa pois tai lisää, oire loppuu. Sama homma havaittavissa myös 50-60km/h vauhdeissa samalla tavalla ajettaessa. Sport tai manuaali puolella ei vaikutusta asiaan.

    2. Jatkuvasti antaa vikakoodia 2C77 Lambdatunnistin (lohko 1 , tunnistin 2) , katkos/ei signaalia. Mistä johtuu ?

    3. Onko joku ajellut etanoli/98 seoksella jb4 aktiivisena, esim. map 5 ? Mimmoisella suhteella mennään ilman murheita ?

    4. JB4 tietysti säädetään kätevästi rattinapeista (löytyy ohje), käsiksi pääsee myös usb-johdon kautta, joka löytyy hanskalokerosta. Tabletti tai läppäri, molemmat löytyy. Mutta miten pääsen käsiksi MHD/XHP virityksiin ? Löytyisi VCDS (VAG) Hex Can kaapeli. Saako läppäriin MHD/XHP ohjelmaa, jolla voisi räplätä asetuksia ? Autossa on selvästi MHD "Exhaust Burble" fläshättynä, ampuu putkeen kuin konekivääri Olisi kiva mm. säätää tätä vähän rauhallisemmaksi !

    Kiitos vastauksista jo etukäteen !
    E92 335ia
    F11 535ia
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5126
    • Pirkkala

    #2
    Jatketaan.. Edellinen topic: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=375062


    Tuolla varmaan on keskusteltu asiat halki poikki ja pinoon.
    Ja ehkä tietäjiäkin paremmin
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Krampus
      BTCF Member
      • Nov 2017
      • 359
      • Keski-Suomi

      #3
      Originally posted by alfaromeo View Post
      Auto e92 335ia 2006 200tkm

      *JB4
      *MHD
      *XHP Stage 2
      *Downpipet
      *BMS Intake
      *Chargepipe
      *Catchcan

      1. Kun ajetaan aivan pintakaasulla esim. 100km/h taulussa, D-päällä ja kaasu tasaisena, auto "humppaa". Kierrokset seilaa 50-100rpm analogin mukaan katsottuna. Millin liike kaasussa pois tai lisää, oire loppuu. Sama homma havaittavissa myös 50-60km/h vauhdeissa samalla tavalla ajettaessa. Sport tai manuaali puolella ei vaikutusta asiaan.

      2. Jatkuvasti antaa vikakoodia 2C77 Lambdatunnistin (lohko 1 , tunnistin 2) , katkos/ei signaalia. Mistä johtuu ?

      3. Onko joku ajellut etanoli/98 seoksella jb4 aktiivisena, esim. map 5 ? Mimmoisella suhteella mennään ilman murheita ?

      4. JB4 tietysti säädetään kätevästi rattinapeista (löytyy ohje), käsiksi pääsee myös usb-johdon kautta, joka löytyy hanskalokerosta. Tabletti tai läppäri, molemmat löytyy. Mutta miten pääsen käsiksi MHD/XHP virityksiin ? Löytyisi VCDS (VAG) Hex Can kaapeli. Saako läppäriin MHD/XHP ohjelmaa, jolla voisi räplätä asetuksia ? Autossa on selvästi MHD "Exhaust Burble" fläshättynä, ampuu putkeen kuin konekivääri Olisi kiva mm. säätää tätä vähän rauhallisemmaksi !

      Kiitos vastauksista jo etukäteen !
      Etummaisen turbon jälkimmäinen o2 sensori on pimeä.
      https://aeromotors.fi/kataloog/artic...-986-602-bosch , jos haluaa askarrella
      tai suoraan


      Vaihda tankkipumppu vaikka linkin pumppuun, jos ei ole jo vaihdettu niin täydellä E85 voi hyvin ajaa ja pumppu on 335:ssa helppo vaihtaa. EKP koodaus niin ei heitä herjaa virran käytöstä. Onnistu erittäin helposti protoolilla. Interweb on ohjeita pullollaan. Samoin vaihda backend flash e85 versioon. N54tech sivuilla on uusia backend flasheja julkaistu.
      535walbro

      Runkonumero kohtaisia on MHD ja XHP lisenssit, mutta saako niitä siirrettyä toiselle käyttäjälle niin en tiedä. Ymmärsin postauksesta, että et itse ole JB4 backend flashia ja XHP:ta asentanut?
      Kannattaa jatkaa juttua N54 viritys langassa.
      E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
      F31 320D, käyttis
      Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

      Comment

      • alfaromeo
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2019
        • 253
        • Suomi

        #4
        Ensimmäinen kysymys taisi selvitä. Turbiinilukko ei pidä, lipsuu ilmeisesti ja myös 5-4 vaihteiden välinen vaihtamislogiikka antaa koodia. Vaihdelaatikossa ja turbiinissa siis vikaa..

        Tuo takalambdan koodi ”haistelu lambda” , ei pitäisi olla vakavaa, kun ei vaikuta seoksen säätöön (ykkös lambdat), ja autossahan on etukattien tilalla suorat rännit. Eli ns. ”vihreät arvot” eivät tässä tapauksessa kiinnosta 😅

        Jenkit sanoo, että max 40% etanolia menee orkkis kamoilla. Ensi kesänä voisi kokeilla pistää muutaman litran ysikasin sekaan..

        Kaikki viritykset ovat aiempien omistajien asentamia, itse tehnyt vain laajan huollon ja kaikki mahdolliset tarkastukset yms..

        Kokeilin tuota mhd anroid appia vag johdolla -> ei toimi. Ja xhp softaa en saanut asennettua läppäriin, koska windows päivitys oli muutaman version liian vanha….
        E92 335ia
        F11 535ia

        Comment

        • P33P33
          Bimmer Rookie
          • Dec 2015
          • 181
          • Kellokoski

          #5
          Originally posted by alfaromeo View Post
          Ensimmäinen kysymys taisi selvitä. Turbiinilukko ei pidä, lipsuu ilmeisesti ja myös 5-4 vaihteiden välinen vaihtamislogiikka antaa koodia. Vaihdelaatikossa ja turbiinissa siis vikaa..

          Tuo takalambdan koodi ”haistelu lambda” , ei pitäisi olla vakavaa, kun ei vaikuta seoksen säätöön (ykkös lambdat), ja autossahan on etukattien tilalla suorat rännit. Eli ns. ”vihreät arvot” eivät tässä tapauksessa kiinnosta 😅

          Jenkit sanoo, että max 40% etanolia menee orkkis kamoilla. Ensi kesänä voisi kokeilla pistää muutaman litran ysikasin sekaan..

          Kaikki viritykset ovat aiempien omistajien asentamia, itse tehnyt vain laajan huollon ja kaikki mahdolliset tarkastukset yms..

          Kokeilin tuota mhd anroid appia vag johdolla -> ei toimi. Ja xhp softaa en saanut asennettua läppäriin, koska windows päivitys oli muutaman version liian vanha….

          XHP:n kautta voisit koittaa lukasta ne adaptaatiot, jos kerran oireilut viittaa lootaan. Kannattaa hommata kunnon kaapeli tai wifi mokkula MHD:tä ja XHP:tä varten jossei sellasta ole. Sulla vois hyvinkin oikea syy olla mekatroniikassa ja mekan ja laatikon rungon välissä olevissa tiivisteissä. Broidin meka kävi Maktranssilla Puolassa, muutama venttiili porattiin ylikokoon ja parit solenoidit vaihdettiin ja muut tarvittavat huollot. Posteineen taisi olla 500€ eli ei paha. Mutta ne adaptaatio arvot voisi antaa hieman osviittaa laatikon tilasta.


          Taaemmat lambdat on mukana trimmien säätelyssä eli niidenkin on hyvä olla kunnossa, mutta tuo signaali vika harvemmin aiheuttaa suurta ongelmaa.
          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

          Comment

          • alfaromeo
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2019
            • 253
            • Suomi

            #6
            Originally posted by P33P33 View Post
            XHP:n kautta voisit koittaa lukasta ne adaptaatiot, jos kerran oireilut viittaa lootaan. Kannattaa hommata kunnon kaapeli tai wifi mokkula MHD:tä ja XHP:tä varten jossei sellasta ole. Sulla vois hyvinkin oikea syy olla mekatroniikassa ja mekan ja laatikon rungon välissä olevissa tiivisteissä. Broidin meka kävi Maktranssilla Puolassa, muutama venttiili porattiin ylikokoon ja parit solenoidit vaihdettiin ja muut tarvittavat huollot. Posteineen taisi olla 500€ eli ei paha. Mutta ne adaptaatio arvot voisi antaa hieman osviittaa laatikon tilasta.


            Taaemmat lambdat on mukana trimmien säätelyssä eli niidenkin on hyvä olla kunnossa, mutta tuo signaali vika harvemmin aiheuttaa suurta ongelmaa.
            Juu, tuo MHD mokkula olisi loistava, harmi vaan, kun maksaa sen 150€...

            Myyjäliikkeen kanssa juuri ihmetellään mitä tehdään. Mahdollisesti vaihtolaatikko ja turbiini tilalle, jos vanhan korjaus maksaa enemmän.

            Jaa meenaatko, että kakkoslambdat vaikuttaa seoksen säätöön ? Itse olen käsittänyt, että ykköslambdat tikissä ja kakkoslambdat roskikseen ja reijät tulpataan näissä viritetyissä / decat touhuissa ? :think Eikö kakkoslambdoijen ainut tehtävä ole verrata arvoa ykköslambdoihin, eli kertoo, onko pre-catit ehjät vaiko ei ?
            E92 335ia
            F11 535ia

            Comment

            • Juikee
              Bimmer Rookie
              • Mar 2015
              • 41
              • Tornio

              #7
              Kyllä ne takalambdat sinne jätetään ja pitää niiden kunnossakin olla. Softalla vaan poistetaan 29F4 ja 29F5 vikakoodit. Tai siirretään ne "shadow" koodeiksi. Näkyy ebaystä saavan satkulla toimitettuna MHD mokkulaa nyt.
              Attached Files

              Comment

              • Krampus
                BTCF Member
                • Nov 2017
                • 359
                • Keski-Suomi

                #8
                Originally posted by alfaromeo View Post
                Juu, tuo MHD mokkula olisi loistava, harmi vaan, kun maksaa sen 150€...

                Myyjäliikkeen kanssa juuri ihmetellään mitä tehdään. Mahdollisesti vaihtolaatikko ja turbiini tilalle, jos vanhan korjaus maksaa enemmän.

                Jaa meenaatko, että kakkoslambdat vaikuttaa seoksen säätöön ? Itse olen käsittänyt, että ykköslambdat tikissä ja kakkoslambdat roskikseen ja reijät tulpataan näissä viritetyissä / decat touhuissa ? :think Eikö kakkoslambdoijen ainut tehtävä ole verrata arvoa ykköslambdoihin, eli kertoo, onko pre-catit ehjät vaiko ei ?
                Videossa selitetty o2 sensoreiden toimintaa ja miten ne toimivat yhteen.
                In this video I show you how to replace your secondary or post cat oxygen sensors on your N54 powered BMW. I am working on my 2008 BMW 335i.This video shows...
                E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                F31 320D, käyttis
                Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                Comment

                • alfaromeo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2019
                  • 253
                  • Suomi

                  #9
                  Originally posted by Juikee View Post
                  Kyllä ne takalambdat sinne jätetään ja pitää niiden kunnossakin olla. Softalla vaan poistetaan 29F4 ja 29F5 vikakoodit. Tai siirretään ne "shadow" koodeiksi. Näkyy ebaystä saavan satkulla toimitettuna MHD mokkulaa nyt.
                  Nuo koodit taitaa olla "katalysaattorin tehoaste heikko" eri lohkoissa ? Aikoinaan tuli laitettua alfa romeo gta:han suorat rosteriputket, antoi pienen ajon jälkeen koodia "katit paskana" ja vikavalo tauluun. Kakkoslambdoihin laitettiin "lambda fakeri" adapterit ja ongelma poistui. Eli takalambdoja huijattiin näillä luulemaan, että katit on paikallaan, vaikka on suorat putket.

                  Joo, täytyy laittaa joulupukille koodia noista mhd kikkuloista

                  ^ Täytyypi katsoa tuo video.
                  E92 335ia
                  F11 535ia

                  Comment

                  • alfaromeo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2019
                    • 253
                    • Suomi

                    #10
                    Originally posted by Krampus View Post
                    Videossa selitetty o2 sensoreiden toimintaa ja miten ne toimivat yhteen.
                    https://www.youtube.com/watch?v=bmWjoudIOCk
                    Video tsekattu. Kyllä ne lambda 2:set tosiaan jeesailee 1:s lambdoja, ilmeisesti varsinkin "when cruising", eli ajellaan pinta kaasulla maantietä.

                    Yhden kerran tosiaan kun vedätin muutaman vaihteen aivan tappiin asti, yhtäkkiä alkoi rötäämään ja jb4 löi auton vikatilaan. Selvästi kävi viidellä. Kun antoi hieman syöttöä, koko auto tärisee ja rötää. Tien sivuun ja auto sammuksiin. Uudelleen käyntiin ja taas toimii, jb4 oli vaihtanut map4 itsestään (autolog / joku safe mode).

                    Tämän rytäkän jälkeen kolme vikakoodia muistissa:

                    - 2C7B , Lambdatunnistin (lohko 1 , tunnistin 2) , Signaali liian rikas syötönkatkaisussa

                    - 29CD , Palamiskatkoksia sylinterissä 1 , Polttonesteen syötön katkaisu toiminnassa

                    - 2C77 , Lambdatunnistin (lohko 1 , tunnistin 2) , Katkos / ei signaalia (Tämä on tosiaan pysyvästi tuolla)

                    Ilmeisesti ykkösessä sytytyskatkos -> valtava määrä polttoainetta ruiskuu pitkin pakoputkea / lambda-antureita -> auto lyö ykkösen suuttimen kiinni -> auto vikatilaan. Näin itse ajattelin siis käyneen.

                    Vaihdoin silloin ykkösen puolan ja tulpan, sen jälkeen on toiminut ilman murheita. Kaikki tulpat vaihdoin noin 5tkm sitten, ja edellinen omistaja on vaihtanut kaikki puolat n.50tkm sitten (Delphi).

                    Voiko tuo yksi viallinen kakkoslambda aiheuttaa jotenkin ihmeellisellä tavalla sytytyskatkoksia, ja auto ei vain ymmärrä sitä ? Eikö tuo lohko 1 ole juuri 1-3 sylinterit ?

                    Ja vielä, eikö täydellä kaasulla ajettaessa kakkoslambdat ole "open loop" , eli niitä ei huomioida vaan AFR vedetään todella rajusti rikkaalle, niinkuin videolla kaveri taisi mainitakkin ?

                    Jaajuu, vieläkin riittää asiaa Vaihdelaatikkoon lykätty kolme tuubia lubegardin shudder fixiä, ei oikeastaan mitään vaikutusta. Kokeilin vielä nollata vaihdelaatikon adaptiot, sen jälkeen neljä tai viisi kertaa veti askin vikatilaan -> auto sivuun ja sammuksiin -> uudelleen käyntiin ja toimii taas.

                    Vaihdelaatikossa koodi:

                    - 4F8D Välityssuhteen valvonta , vaihteet 5-4 , todennäköisyyslogiikka

                    Alkusekoilun jälkeen ei mene enään vikatilaan, mutta käyttäytyy niinkuin aiemminkin. Juuri tuo 4-5 vaihteiden puuhastelu on kummallista, ihan kuin vaihteisto olisi hieman "tyhmä". Ei osaa päättää mitä tekisi...

                    Ja edelleen humppaa tasakaasulla. Tätäkin mietin, voiko tuo lambda aiheuttaa tämän, tuskinpa ?
                    E92 335ia
                    F11 535ia

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10923
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by alfaromeo View Post
                      Video tsekattu. Kyllä ne lambda 2:set tosiaan jeesailee 1:s lambdoja, ilmeisesti varsinkin "when cruising", eli ajellaan pinta kaasulla maantietä.

                      Yhden kerran tosiaan kun vedätin muutaman vaihteen aivan tappiin asti, yhtäkkiä alkoi rötäämään ja jb4 löi auton vikatilaan. Selvästi kävi viidellä. Kun antoi hieman syöttöä, koko auto tärisee ja rötää. Tien sivuun ja auto sammuksiin. Uudelleen käyntiin ja taas toimii, jb4 oli vaihtanut map4 itsestään (autolog / joku safe mode).

                      Tämän rytäkän jälkeen kolme vikakoodia muistissa:

                      - 2C7B , Lambdatunnistin (lohko 1 , tunnistin 2) , Signaali liian rikas syötönkatkaisussa

                      - 29CD , Palamiskatkoksia sylinterissä 1 , Polttonesteen syötön katkaisu toiminnassa

                      - 2C77 , Lambdatunnistin (lohko 1 , tunnistin 2) , Katkos / ei signaalia (Tämä on tosiaan pysyvästi tuolla)

                      Ilmeisesti ykkösessä sytytyskatkos -> valtava määrä polttoainetta ruiskuu pitkin pakoputkea / lambda-antureita -> auto lyö ykkösen suuttimen kiinni -> auto vikatilaan. Näin itse ajattelin siis käyneen.

                      Vaihdoin silloin ykkösen puolan ja tulpan, sen jälkeen on toiminut ilman murheita. Kaikki tulpat vaihdoin noin 5tkm sitten, ja edellinen omistaja on vaihtanut kaikki puolat n.50tkm sitten (Delphi).

                      Voiko tuo yksi viallinen kakkoslambda aiheuttaa jotenkin ihmeellisellä tavalla sytytyskatkoksia, ja auto ei vain ymmärrä sitä ? Eikö tuo lohko 1 ole juuri 1-3 sylinterit ?

                      Ja vielä, eikö täydellä kaasulla ajettaessa kakkoslambdat ole "open loop" , eli niitä ei huomioida vaan AFR vedetään todella rajusti rikkaalle, niinkuin videolla kaveri taisi mainitakkin ?

                      Jaajuu, vieläkin riittää asiaa Vaihdelaatikkoon lykätty kolme tuubia lubegardin shudder fixiä, ei oikeastaan mitään vaikutusta. Kokeilin vielä nollata vaihdelaatikon adaptiot, sen jälkeen neljä tai viisi kertaa veti askin vikatilaan -> auto sivuun ja sammuksiin -> uudelleen käyntiin ja toimii taas.

                      Vaihdelaatikossa koodi:

                      - 4F8D Välityssuhteen valvonta , vaihteet 5-4 , todennäköisyyslogiikka

                      Alkusekoilun jälkeen ei mene enään vikatilaan, mutta käyttäytyy niinkuin aiemminkin. Juuri tuo 4-5 vaihteiden puuhastelu on kummallista, ihan kuin vaihteisto olisi hieman "tyhmä". Ei osaa päättää mitä tekisi...

                      Ja edelleen humppaa tasakaasulla. Tätäkin mietin, voiko tuo lambda aiheuttaa tämän, tuskinpa ?

                      Ykkösessä sytytyskatko ja silloin alkaa käymään huonosti kun moottorinohjaus katkaisee polttoaineen suihkutuksen ongelma sylinteriin ettei katti sula. Tämä on siis moottorinohjauksen suojatila ja se menee päällä siinä vaiheessa kun se huomaa riittävästi sytytyskatkoja. Kampiakselinanturista ecu seuraa sytyttääkö jokainen sylinteri vai ei. Jos lambda aiheuttaisi ongelmia, niin silloin se aiheuttaisi kaikkiin sen sylinteriryhmän sylintereihin ongelmia ei pelkästään yhteen sylinteriin. Kun ongelma katosi uudella puolalla & tulpalla, niin jompikumpi niistä oli viallinen. Puola viat yleisiä näissä. Kun tuo takalambdan koodi tulee heti takaisin, niin kyllähän se kannattaa laittaa kuntoon. Itse tarkistaisin ensin, että johdotus sille on kunnossa, jos on niin uutta lambdaa. Jännitteen & maa tarkistaa helposti yleismittarilla liitimeltä.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5327
                        • S:t Karins

                        #12
                        Ja vinkkinä, viritetyssä N54:ssa puolat kannattaa vaihtaa 10 th km välein (ihan max 20 th km)...
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • alfaromeo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2019
                          • 253
                          • Suomi

                          #13
                          ^^ Okei. Luultavasti ykkösen puola antautui tossa vedossa. Tulpat kuitenkin ihan uudet muistaakseni Boschin nelikärkiset tuli laitettua..

                          Jostain jenkkifoorumilta luin, että jollain oli ecun päästä juuri tuon lambdan pinnit painunut alas ja kontaktia ei ole sen takia.

                          Osaako joku sanoa lonkalta, kumpi noista takalambdoista on lohko 1 ? Toi helppo vaiko tuo v*ttumaisempi ?

                          ^ Jenkit suosittelee tulppien vaihtoväliksi 15k mailia ja puolat 30k mailia. Eli joku 22500 - 25000km tulpat ja puolat 45000 - 47500km. Aika tiuhaan saa vaihdella.

                          Moni suosittelee noita Delphin puolia varsinkin viritettyihin, ykköseen meni nyt Bremin tuote.

                          Aika jännä sinäänsä, että Delphi taitaa olla ranskalainen ja Bremi on saksalainen...
                          E92 335ia
                          F11 535ia

                          Comment

                          • mmie
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 483
                            • Kouvola

                            #14
                            Originally posted by alfaromeo View Post
                            ^^ Okei. Luultavasti ykkösen puola antautui tossa vedossa. Tulpat kuitenkin ihan uudet muistaakseni Boschin nelikärkiset tuli laitettua..

                            Jostain jenkkifoorumilta luin, että jollain oli ecun päästä juuri tuon lambdan pinnit painunut alas ja kontaktia ei ole sen takia.

                            Osaako joku sanoa lonkalta, kumpi noista takalambdoista on lohko 1 ? Toi helppo vaiko tuo v*ttumaisempi ?

                            ^ Jenkit suosittelee tulppien vaihtoväliksi 15k mailia ja puolat 30k mailia. Eli joku 22500 - 25000km tulpat ja puolat 45000 - 47500km. Aika tiuhaan saa vaihdella.

                            Moni suosittelee noita Delphin puolia varsinkin viritettyihin, ykköseen meni nyt Bremin tuote.

                            Aika jännä sinäänsä, että Delphi taitaa olla ranskalainen ja Bremi on saksalainen...
                            Itse en kaikista lukemastani huolimatta uskonut tuota viritetyn tulpanvaihtoväliä (puolien vaihdon kyllä ostin). Vaihdoin aikanaan tulpat ja puolat ja n.30tkm kohdalla meni samalla viikolla 2 tulppaa hajoittaen puolat samalla. Vaihdoin sen ekan pimeän pytyn puolan -> ei apua, sitten kokeilumielessä tulpan vaihto ja alkoi pelaamaan. Arvelin sitten viikon päästä vaihtaa loput, mutta eipä päässyt sinne asti, kun seuraava pytty teki saman... Ja vakiotulpista nyt puhutaan.
                            Last edited by mmie; 29-12-2021, 18:53.
                            ex e36 325
                            ex e46 328
                            e92 335i FBO
                            Ducati 900S ie
                            KTM 640
                            Suzuki GT550
                            Honda CBR600

                            Comment

                            • alfaromeo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2019
                              • 253
                              • Suomi

                              #15
                              Tuo lohko 1 tunnistin 2 on juuri se kivempi touhuttava. Suoraan naaman edessä, kun poistaa taaemman pohjamuovin. Tuli käytettyä irti, anturi oli aivan noessa/karstassa. Teräsharja, jarrukliineri, paineilma menetelmällä puhdistin.

                              Takasin paikalleen. Vikakoodeja en ole sen jälkeen lukenut.

                              Molemmat lambda 2 liittimet kävivät auki ja kontaktisprayta sekaan samalla.

                              Plussakeliä on ollut ja tiet sulat. Kivasti antaa vedättää, kulkee niin s**tanasti !

                              Lähiaikoina saadaan uusi vaihdelaatikko ja turbiini, niin loppuu tuo ihme perseily 4 ja 5 vaihteilla, puhumattakaan tuosta "humppaamisesta". Todella ärsyttävää, kun muuten auto toimii ja kulkee nätisti...

                              Map 5 käytössä ja vikatilaan ei ole ajanut kertaakaan.
                              E92 335ia
                              F11 535ia

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎