Originally posted by Hiace
View Post
BMW 335 Ci viritys?
Collapse
X
-
okei =)Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
Ex:
E92 ///M3 Silverstone II
E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
E46 ///M3 Phoenix Gelb
E90 320i '05
-
Hei, tässäpä vähän infoa, kun jatkuvasti kysellään, että "Hei Veeksi, mistä sä oot hankkinut nämä kaikki huikeat viriosat mitkä on parhainta mitä on olemassa.". Tietenkin Burgerin sivut on hyvät burgerin kamoja tilatessa tai Cobbin cobbin kamoja, mutta sitten on näitä muitakin tekijöitä ja jos tarvii kerralla tilata useampaa erilaista tavaraa tai kaipaa jotain muutakin, niin tässäpä parit hyvät mestat:
http://www.ecstuning.com/
Tämä olis aika istuva ahtopainemittari: http://www.ecstuning.com/News/BMW_Bi...010/ES2588091/
...hintakin olis osalla vielä ihan ok, mutta usko ei riitä, että sais itse laitettua (varmaan saiskin mutta ei vaan uskalla lähteä laittamaan).BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E85 3.0i '05
Comment
-
Eikai JB4:n kanssa tollasta tarvi kun ahtopaineen saa jo olemassa olevaan mittariinkin.Originally posted by Veeksi View PostTämä olis aika istuva ahtopainemittari: http://www.ecstuning.com/News/BMW_Bi...010/ES2588091/
...hintakin olis osalla vielä ihan ok, mutta usko ei riitä, että sais itse laitettua (varmaan saiskin mutta ei vaan uskalla lähteä laittamaan).BMW F32 435d
Comment
-
Onkos täältä kukaan kokeillut tuota 100% e85 seosta. Ja jos on niin minkälaisilla muutoksilla?
Itsellä on suunnitelmissa 335d, mutta nyt tätä topicia ja dpf topiceja luettuani on alkanut kiinnostaa 335i ja siihen e85 muutos.:think Tavoitteena olis lähinnä eco-bio hörhöily, mutta miksei tietysti tehon nostokin.
Audi A3 GTRON
EX: BMW 325D Coupe -07
EX: BMW 320ia -08
Comment
-
Aika harvat sitä on tainnut kokeilla. Miks pitäis olla 100% E85? En tiedä mahtaako siinä olla mitään järkeä. Joku syyhän sille on, että nuo ennätysvedot on tehty ~50 % E85 seoksilla. Tosin niissä on sitten etanoli tai metanoli ruiskutus ahtopuolelle.Originally posted by Hastra View PostOnkos täältä kukaan kokeillut tuota 100% e85 seosta. Ja jos on niin minkälaisilla muutoksilla?
Itsellä on suunnitelmissa 335d, mutta nyt tätä topicia ja dpf topiceja luettuani on alkanut kiinnostaa 335i ja siihen e85 muutos.:think Tavoitteena olis lähinnä eco-bio hörhöily, mutta miksei tietysti tehon nostokin.
Nopeasti kattelin jenkkien juttuja, niin joku joka oli kokeillut 100 %:sta oli kärsinyt kytkimen luistamisesta ja sytytysongelmista.
Pienemmilläkin seoksilla tullee jo ahtimenkin rajat vastaan.
Tuosta ahtopainemittarista sen verran, että onhan se JB4:nkin ihan ok, mutta jotenkin vähän vaikeasti luettava. Antaa suuntaa toki, mutta oon aina sen perusteella arvioinut ahdot yläkanttiin.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E85 3.0i '05
Comment
-
Yleensähän noilla e85 tankkauksilla pyritään joko tehojen nostoon tai halvempiin kilometreihin. Mua tuo 100% e85 kiinnostaa ton jälkimmäisen syyn takia ja onhan se arkikäytössä helpompi, kun ei tarvitsisi tankata kuin yhtä polttoainetta kahden sekoittelun sijaan.Originally posted by Veeksi View PostAika harvat sitä on tainnut kokeilla. Miks pitäis olla 100% E85? En tiedä mahtaako siinä olla mitään järkeä. Joku syyhän sille on, että nuo ennätysvedot on tehty ~50 % E85 seoksilla. Tosin niissä on sitten etanoli tai metanoli ruiskutus ahtopuolelle.
Nopeasti kattelin jenkkien juttuja, niin joku joka oli kokeillut 100 %:sta oli kärsinyt kytkimen luistamisesta ja sytytysongelmista.
Pienemmilläkin seoksilla tullee jo ahtimenkin rajat vastaan.
Tuosta ahtopainemittarista sen verran, että onhan se JB4:nkin ihan ok, mutta jotenkin vähän vaikeasti luettava. Antaa suuntaa toki, mutta oon aina sen perusteella arvioinut ahdot yläkanttiin.
Tietysti ei kannata alkaa rikkomaan autoa, jos säädöt ei ole kohdallaan tai osat ei kestä. Itsellä tuo haun alla oleva bmw on tulossa sekä harrastus että työmatka ajoon, perheen kakkosautoksi.Audi A3 GTRON
EX: BMW 325D Coupe -07
EX: BMW 320ia -08
Comment
-
Kyllä siinä on jo sellaista itsepetosta, jos ostaa 335i:n ja tankkaa E85:ttä, kun haluaa halvempia kilometrejä, että...Originally posted by Hastra View PostYleensähän noilla e85 tankkauksilla pyritään joko tehojen nostoon tai halvempiin kilometreihin. Mua tuo 100% e85 kiinnostaa ton jälkimmäisen syyn takia ja onhan se arkikäytössä helpompi, kun ei tarvitsisi tankata kuin yhtä polttoainetta kahden sekoittelun sijaan.
Tietysti ei kannata alkaa rikkomaan autoa, jos säädöt ei ole kohdallaan tai osat ei kestä. Itsellä tuo haun alla oleva bmw on tulossa sekä harrastus että työmatka ajoon, perheen kakkosautoksi.
335i ei lähtökohtaisesti tarjoa koskaan halvempia kilometrejä ja E85 ei auta, koska vaikka litra maksaakin vähemmän, niin auto kuluttaa sitä vastaavasti enemmän kuin 98:ia. Jos tuossa jotain teoreettista säästöä kuvittelee saavansa, niin se on täysin lillukan varsi vaikka siihen menetettyyn aikaan nähden mitä kahdesta letkusta tankkaaminen vaatisi.
Mutta lisäpolttoainepumpuilla ja Burger Tuningin flashäyksellä sen varmaan saisi toimimaan (voivat varmaan leipoa jonkun custom kartan)? Jos vakavissaan tuo kiinnostaa, niin kysele ihmeessä Burger Tuningilta. Täältä ei tiettävästi sellaista heppua löydy, jolla tuosta on kokemusta.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E85 3.0i '05
Comment
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
BMW N54 twin turbo motor - Forge Recirculation ValvesOriginally posted by Tommix View PostMitä eroa:
BMW N54 twin turbo motor - Forge Recirculation Valves
ja
Forge Hardpipe + blow off
http://www.doc-power.fi/product/6961...f#.UvkBvIXORdg
= Bypass venttiili joka kierrättää ahtopaineen takaisin järjestelmään.
Ei puhinaa niin paljon mutta auto varmasti toimii.
Forge Hardpipe + blow off
Imuputki jossa paikka ulospuhaltavalle bypassille ns dumpille.. eli ahtopaineet puhisevat ulkoilmaan. Isompi puhina mutta ainakin yleensä koneiden kanssa ollut ongelmia varsinkin moottorijarrutuksissa (itsellä ei ole bemarin koneesta kokemusta)
Itsellä on tuo ensimmäinen kierrättävä setti ja toimii digituningin softan kanssa moitteitta. Ja puhinaakin on ihan riittävästi.
Comment
-
Mitäs ongelmia BOV:n kanssa on ollut? Kyllä BOV toimii N54:ssä ihan normaalisti. Venttiilin äänimaailmaan kannattaa tutustua ennenkuin laittaa, ettei tuu BMW:n sopimattomia vihellyksiä. Jenkit suosii Tialin BOV:tä laadun ja fiksun äänimaailman johdosta.Originally posted by puerco View PostBMW N54 twin turbo motor - Forge Recirculation Valves
= Bypass venttiili joka kierrättää ahtopaineen takaisin järjestelmään.
Ei puhinaa niin paljon mutta auto varmasti toimii.
Forge Hardpipe + blow off
Imuputki jossa paikka ulospuhaltavalle bypassille ns dumpille.. eli ahtopaineet puhisevat ulkoilmaan. Isompi puhina mutta ainakin yleensä koneiden kanssa ollut ongelmia varsinkin moottorijarrutuksissa (itsellä ei ole bemarin koneesta kokemusta)
Itsellä on tuo ensimmäinen kierrättävä setti ja toimii digituningin softan kanssa moitteitta. Ja puhinaakin on ihan riittävästi.
Toi recirculation valves on siis sama asia kuin alkuperäinen diverter valve (DV) järjestelmä. Ainakin hyvin pitkälti. Keksiikö joku mikä ero tuossa olis?BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E85 3.0i '05
Comment
-
Originally posted by Veeksi View PostMitäs ongelmia BOV:n kanssa on ollut? Kyllä BOV toimii N54:ssä ihan normaalisti. Venttiilin äänimaailmaan kannattaa tutustua ennenkuin laittaa, ettei tuu BMW:n sopimattomia vihellyksiä. Jenkit suosii Tialin BOV:tä laadun ja fiksun äänimaailman johdosta.
Toi recirculation valves on siis sama asia kuin alkuperäinen diverter valve (DV) järjestelmä. Ainakin hyvin pitkälti. Keksiikö joku mikä ero tuossa olis?Niinhän siinä kirjottelin että ei ole kokemusta bemarin koneista, mutta VAGilaistenIsompi puhina mutta ainakin yleensä koneiden kanssa ollut ongelmia varsinkin moottorijarrutuksissa (itsellä ei ole bemarin koneesta kokemusta)
ilmamassamittarit eivät tykkää tuosta. Sama oli Evossa BOVn kanssa, moottorijarrutuksissa kone vaan sammui. Subaruiden kanssa ei mitään ongelmaa.
Comment
-
Mulla kans VAGi autossa meni useempi ilmamassamittari rikki. Evossa ei kyllä ollut koskaan ongelmaa BOVn kanssa. Kuitenkin oli alusta asti kiinni ja kokeilin useata eri BOVia. En usko että mitään ongelmia bemarin kanssa näissä, enemmänki se äänimaailma. Mut ei voi koskaan tietää.Originally posted by puerco View PostNiinhän siinä kirjottelin että ei ole kokemusta bemarin koneista, mutta VAGilaisten
ilmamassamittarit eivät tykkää tuosta. Sama oli Evossa BOVn kanssa, moottorijarrutuksissa kone vaan sammui. Subaruiden kanssa ei mitään ongelmaa.Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
Ex:
E92 ///M3 Silverstone II
E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
E46 ///M3 Phoenix Gelb
E90 320i '05
Comment
-
Joo hoksasin tosiaan ettet väittänyt että bemareissa olis ongelmia, mutta ajattelin tiedustella mitä vois tulla ku ei oo itselle mitään tullu koskaan vastaan (Opeleissa tai huhupuheissa). Ja vähän käsittämättömälle tuntuis että auto sammuis BOV:n takia tai se rikkois mitään muutakaan, mutta kaikki o mahdollista.
BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E85 3.0i '05
Comment
-
En usko että se mitään hajottaa, tuossa evon tapauksessa moottorijarrussa dumppi vissiin pysyy auki niin että auto stumppaa. Harvoin tuota teki.Originally posted by Veeksi View PostJoo hoksasin tosiaan ettet väittänyt että bemareissa olis ongelmia, mutta ajattelin tiedustella mitä vois tulla ku ei oo itselle mitään tullu koskaan vastaan (Opeleissa tai huhupuheissa). Ja vähän käsittämättömälle tuntuis että auto sammuis BOV:n takia tai se rikkois mitään muutakaan, mutta kaikki o mahdollista.
VAG konsernin tuotteissa ei toimi, ellei ole puoliksi kierrättävä ja puoliksi puhaltava. Jos on kokonaan ulospuhiseva dumppi niin ilmamassamittarin läpi mitattu ilma katoaa yht äkkiä dumpin kautta ylos ja kone ei sitä oikein ymmärrä. Joten tuosta tulee niiden kanssa hankaluuksia.
Comment
Comment