Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335 Ci viritys?
Collapse
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Miten se nyt menee jos tilaan Burgerilta "JB4+USB Cable+DCI" -paketin. Tullit ja verot siis ?
Tuon paketin hinta lähetyskuluineen on 653$ elikkä about 485€
485e joutuu sitten maksamaan tullia 2,7% (moottorinosat) ja alvin 24% siihen päälle. Lopulliseksi hinnaksi tulee sitten 485 x 1,267 = 615e
Menikö laskelmani oikein ja onko palstalaiset mistä näitä jb4:ia hankkineet ?
Vai saako jostain edukkaammin ?G26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
^ Tuon verran tuo muistaakseni kustansi.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostEikö tuon takimmaisen turbon hukkaportin akselin kiristys sit ole riittänyt vai mikä idea tuossa on? Viisaammalle jotenkin tuntuu ihan se kiristys kuin mikään patenttiratkaisu.
Comment
-
-
Miten muilla virityksillä kuin JB4, ohjaako ne ahtopaineita samalla tavalla kuin jb4 iso aiheuttaen rallatusta, vai toimiiko ne samalla periaatteella kuin se vanhempi eli integroitu versio, auton oma tietokone ohjaa ja ohjelma vain muuttaa arvoja?
Nyt alkaa olla mitta täynnä tuohon "hienoon" laitteeseen, sen lisäksi että tekee autosta luumun alakierroksilla, nyt uusimmalla päivityksellä heittää jatkuvasti vikakoodia siitä että ajotietokone on tunnistanut viritykset koneessa = reduced engine power ja moottorin kuva mittaristoon.
Talvella kuitenkin vakiotehot on enemmän kuin tarpeeksi niin taidan nypätä koko boksin pois ja keväällä laittaa joko eri valmistajan viritykset, tai jb4 integroidulla versiolla mikä ei ainakaan omassa autossa rallata ja potkua on alakierroksillakin.
E: 2D25- Manipulation Cover, Maximum Air Mass tälläisen koodin puskee.Last edited by Juuzmo; 11-11-2013, 14:33.
Comment
-
-
Originally posted by yarski View PostMiten se nyt menee jos tilaan Burgerilta "JB4+USB Cable+DCI" -paketin. Tullit ja verot siis ?
Tuon paketin hinta lähetyskuluineen on 653$ elikkä about 485€
485e joutuu sitten maksamaan tullia 2,7% (moottorinosat) ja alvin 24% siihen päälle. Lopulliseksi hinnaksi tulee sitten 485 x 1,267 = 615e
Menikö laskelmani oikein ja onko palstalaiset mistä näitä jb4:ia hankkineet ?
Vai saako jostain edukkaammin ?
Siitä en tiedä saako tuota kautta USB tai DCI:tä.
Täältä ovat myös jotkut tilanneet: http://www.swiss-carparts.ch/burgertuning/
Comment
-
-
Originally posted by Heikkiher View PostJos suomesta tahtoo tilata niin http://www.rmotorsport.com/index.php...products_id=15
Siitä en tiedä saako tuota kautta USB tai DCI:tä.
Täältä ovat myös jotkut tilanneet: http://www.swiss-carparts.ch/burgertuning/
Sveitsinpojilta kun tilaa niin taitaa joutua maksamaan myös tullin+alv joten hinta menee burgerin ja rmotorin väliin. Sveitsistä saisi kyllä kaikki muut kilkkeet samalla. :thinkG26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View PostMiten muilla virityksillä kuin JB4, ohjaako ne ahtopaineita samalla tavalla kuin jb4 iso aiheuttaen rallatusta, vai toimiiko ne samalla periaatteella kuin se vanhempi eli integroitu versio, auton oma tietokone ohjaa ja ohjelma vain muuttaa arvoja?
Nyt alkaa olla mitta täynnä tuohon "hienoon" laitteeseen, sen lisäksi että tekee autosta luumun alakierroksilla, nyt uusimmalla päivityksellä heittää jatkuvasti vikakoodia siitä että ajotietokone on tunnistanut viritykset koneessa = reduced engine power ja moottorin kuva mittaristoon.
Talvella kuitenkin vakiotehot on enemmän kuin tarpeeksi niin taidan nypätä koko boksin pois ja keväällä laittaa joko eri valmistajan viritykset, tai jb4 integroidulla versiolla mikä ei ainakaan omassa autossa rallata ja potkua on alakierroksillakin.
E: 2D25- Manipulation Cover, Maximum Air Mass tälläisen koodin puskee.
Mun ymmärtääkseni JB:n tapa säätää ahtopaineita ei oo rallatuksen aiheuttaja. JB:n tapa säätää hukkaportteja (noh... toki tämä liittyy tuohon) on se asia. Ja perimmäinen syy on, tai pitäisi olla, kulunut hukkaportti. Vakiosoftalla tai useimmilla virisoftilla hukkaportin asetukset on BMW:n muuttamia, jolloin hukkaportti ei niin herkästi rallata, mutta toisaalta ahtaminen on lagisempaa. BMS muuttaa tuota hukkaportin toimintaa sellaiseksi kuin se oli N54:ssä aikanaan (vuonna 2007->) jolloin moottori ahtaa herkemmin.
Jos hukkaportti rallattaa, niin silloin se todennäköisesti ei myöskään sulkeudu täydellisesti. Jolloin muustakaan virisoftasta ei kuitenkaan välttämättä tulla saamaan kaikkea iloa irti, koska korkeammilla ahtopaineilla alkaa vuotava hukkaportti hukkaamaan paineita kuitenkin.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Tiik View PostEi tuo kiristäminenkään pitemmän päälle taida olla mitään fiksua hommaa? Itsekin asiaa viikonloppuna puntaroin ja lopulta päädyin kiristämään akselia vain vähän. Alunperin akselissa tuntui pituussuuntaista klappia hieman, mutta parin kiristyskierroksen jälkeen se poistui kokonaan ja aloin jo miettimään, jos on liian kireällä koko tanko. Tuossahan on kai se riski, ettei läppä lopulta aukea ollenkaan?BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostEt oo huollossa käyny päivittämässä softaa? Jos tuo on alkanut tekee tuota uusimmalla päivityksillä, niin meilaa BMS:lle asiasta tai kokeile vanhempaa softaa. Vai onko uudessa tullut jotain hyvääkin?
Mun ymmärtääkseni JB:n tapa säätää ahtopaineita ei oo rallatuksen aiheuttaja. JB:n tapa säätää hukkaportteja (noh... toki tämä liittyy tuohon) on se asia. Ja perimmäinen syy on, tai pitäisi olla, kulunut hukkaportti. Vakiosoftalla tai useimmilla virisoftilla hukkaportin asetukset on BMW:n muuttamia, jolloin hukkaportti ei niin herkästi rallata, mutta toisaalta ahtaminen on lagisempaa. BMS muuttaa tuota hukkaportin toimintaa sellaiseksi kuin se oli N54:ssä aikanaan (vuonna 2007->) jolloin moottori ahtaa herkemmin.
Jos hukkaportti rallattaa, niin silloin se todennäköisesti ei myöskään sulkeudu täydellisesti. Jolloin muustakaan virisoftasta ei kuitenkaan välttämättä tulla saamaan kaikkea iloa irti, koska korkeammilla ahtopaineilla alkaa vuotava hukkaportti hukkaamaan paineita kuitenkin.
Mutta jokin siinä ISO versiossa on mistä meikäläisen auto ei tykkää ilmeisesti, integroidulla väännöt tulee vakiota alempana ja ero tähän nykyiseen on kuin yöllä ja päivällä. Tällä hetkellä tuntuu tulevan pahempi tehopiikki kuin viritetyssä 2-tahti mopossa... Ja hauskinta tässä on vielä että integroidulla ja kokonaan ilman mehuboksia ei rallata, niin päättelisin että hukkaportit on vielä kunnossa. Saahan sitä iso:n rallatusta säädettyä mutta siitä tulee juurikin tämä alaväännön puute. Mahtaisiko burgerilla joku muu selvitellä asiaa kuin terry, tästäkin on kysytty sähköpostilla ja vastaus oli että vaihda turbot ja kysy sitten uudestaan. Homma kun toimii noin hienosti sähköpostilla, että siitäkin syystä jo tekisi mieli vaihtaa jonkun muun valmistajan softaan, kunhan on sellainen mikä ei ohjaa hukkaportteja itsenäisesti.
E: ja vanhemmissa versioissa oli sitten kaikkea muuta epämieluista, nykiviä vaihtoja ja mitälie niitä oli niin mielummin olisi tolla uudella ajellut
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View PostEn ole huollossa käyttänyt tai mitään, ohjelman versio vain vaihdettu uusimpaan. Terry kuuluisana asiakaspalvelijana vastasi sähköpostiin yhdellä lauseella, poista koodit ja jatka ajamista :think
Mutta jokin siinä ISO versiossa on mistä meikäläisen auto ei tykkää ilmeisesti, integroidulla väännöt tulee vakiota alempana ja ero tähän nykyiseen on kuin yöllä ja päivällä. Tällä hetkellä tuntuu tulevan pahempi tehopiikki kuin viritetyssä 2-tahti mopossa... Ja hauskinta tässä on vielä että integroidulla ja kokonaan ilman mehuboksia ei rallata, niin päättelisin että hukkaportit on vielä kunnossa. Saahan sitä iso:n rallatusta säädettyä mutta siitä tulee juurikin tämä alaväännön puute. Mahtaisiko burgerilla joku muu selvitellä asiaa kuin terry, tästäkin on kysytty sähköpostilla ja vastaus oli että vaihda turbot ja kysy sitten uudestaan. Homma kun toimii noin hienosti sähköpostilla, että siitäkin syystä jo tekisi mieli vaihtaa jonkun muun valmistajan softaan, kunhan on sellainen mikä ei ohjaa hukkaportteja itsenäisesti.
E: ja vanhemmissa versioissa oli sitten kaikkea muuta epämieluista, nykiviä vaihtoja ja mitälie niitä oli niin mielummin olisi tolla uudella ajellut
Onhan tuo tietysti turhauttavaa ja sinänsä huono homma Burger Motorsportille, että ovat kehittäneet sellaisen tuotteen mikä vaatii kohtuuttomasti ASPAa. Hyvä, että on mahdollisuuksia säätää, mutta tämä on toisaalta se kääntöpuoli. Terrylle tulee varmasti postia niin mahdottomasti, ettei siitä tosiaan saa irti oikein mitään tolkullista. Huomattavasti parempia vastauksia olen ainakin itse saanut Jon F:ltä (jon(a)burgertuning.com).BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Termos, uus tällä foorumilla.
Itselläni ollut Bemareita vuodesta -91 ja nykyään 335i F30. Aikasempi oli 2007 mallinen touring 335i, jossa oli Evotechin Saksasta hommaamani ohjelmisto. Oli hyvä niin kauan kuin toimi, eli noin pari vuotta. Sen jälkeen turbojen hukkaportit tulivat ilmeisesti väljemmiksi ja softa ei toiminut oikein kunnolla enää. Heitti aika usein moottorin varolle. Tehoa oli riittävästi, noin 380hp/ 560nm. Vaihdoin sitten normisoftan siihen ja pelitti ihan hyvin, paitsi ei tietysti liikkunut enää mihinkään
Nyt huvittais tehdä jotain tälle 2012 335i:lle kun takuu loppuu alkuvuodesta. Soittelin Hariselle muutama kuukausi sitten, mutta oli kyllä niin nihkeää N55-koneen suhteen, että sinne en ainakaan mene.
Mitäs arvon palstanveljet suosittelee? Samat tehot kuin edellisessä N54-myllyssä ois kivat. Mielummin ei mitään säädettävää kaapeleineen....
Comment
-
-
Jos ja kun kukaan kotimainen tekijä suostu lähtemään ohjelmoimaan sitä (on niitä vaihtoehtoja paljon muitakin kuin Harinen), niin suosittelen Cobb tuningia ja heidän softaa. Asiahan toimii heidän accessport päätelaitteella jolla voi itse flashata OBD-portin kautta uuden softan suoraan moottorin ohjainlaitteelle. http://www.cobbtuning.com/BMW-N55-Ac...p3-bmw-002.htm
Sen oletkin jo itse näköjään ymmärtänyt, että moottorin alkuperäisen ohjainlaitteen uudelleenohjelmointi on se oikea tapaMercedes-AMG C63 T-Modell.
EX:F80 M3 Mineral Weiss
EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3
Comment
-
-
Originally posted by Johto View PostJos ja kun kukaan kotimainen tekijä suostu lähtemään ohjelmoimaan sitä (on niitä vaihtoehtoja paljon muitakin kuin Harinen), niin suosittelen Cobb tuningia ja heidän softaa. Asiahan toimii heidän accessport päätelaitteella jolla voi itse flashata OBD-portin kautta uuden softan suoraan moottorin ohjainlaitteelle. http://www.cobbtuning.com/BMW-N55-Ac...p3-bmw-002.htm
Sen oletkin jo itse näköjään ymmärtänyt, että moottorin alkuperäisen ohjainlaitteen uudelleenohjelmointi on se oikea tapa
Comment
-
-
Originally posted by Chris Sharma View PostKiitos vinkistä. Kyllä mulla kaveri löytyy joka ton asentaa osaa. Onko sinulla kokemusta minkälaisiin tehoihin ja vääntöihin tolla Cobbilla voi päästä?
Saatava lisätehohan ei sinällään vaihtele eri viritysvaihtoehtojen mukaan. Jos ei mitään rautapuolen muutoksia, niin eri valmistajien ohjelmilla tai sitten ns. piggyback-laitteilla päästään suunnilleen samoihin tehoihin. N54:n kohdalla Cobbin mainostehot taitavat olla luokkaa 370hv.Mercedes-AMG C63 T-Modell.
EX:F80 M3 Mineral Weiss
EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3
Comment
-
Comment