Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5425
    • S:t Karins

    Löysin tällaisen infisivun koskien n54 mosan viritystä:

    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • yarski
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 311
      • Rauma

      Miten se nyt menee jos tilaan Burgerilta "JB4+USB Cable+DCI" -paketin. Tullit ja verot siis ?
      Tuon paketin hinta lähetyskuluineen on 653$ elikkä about 485€
      485e joutuu sitten maksamaan tullia 2,7% (moottorinosat) ja alvin 24% siihen päälle. Lopulliseksi hinnaksi tulee sitten 485 x 1,267 = 615e
      Menikö laskelmani oikein ja onko palstalaiset mistä näitä jb4:ia hankkineet ?
      Vai saako jostain edukkaammin ?
      G26 i4 M50 supercharged
      ex: F36 440i xdrive msport
      ex: E91 335 lci xdrive msport

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5425
        • S:t Karins

        ^ Tuon verran tuo muistaakseni kustansi.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Tiik
          BTCF Member
          • Apr 2012
          • 497
          • Vantaa

          Originally posted by Veeksi View Post
          Eikö tuon takimmaisen turbon hukkaportin akselin kiristys sit ole riittänyt vai mikä idea tuossa on? Viisaammalle jotenkin tuntuu ihan se kiristys kuin mikään patenttiratkaisu.
          Ei tuo kiristäminenkään pitemmän päälle taida olla mitään fiksua hommaa? Itsekin asiaa viikonloppuna puntaroin ja lopulta päädyin kiristämään akselia vain vähän. Alunperin akselissa tuntui pituussuuntaista klappia hieman, mutta parin kiristyskierroksen jälkeen se poistui kokonaan ja aloin jo miettimään, jos on liian kireällä koko tanko. Tuossahan on kai se riski, ettei läppä lopulta aukea ollenkaan?

          Comment

          • Juuzmo
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2007
            • 339

            Miten muilla virityksillä kuin JB4, ohjaako ne ahtopaineita samalla tavalla kuin jb4 iso aiheuttaen rallatusta, vai toimiiko ne samalla periaatteella kuin se vanhempi eli integroitu versio, auton oma tietokone ohjaa ja ohjelma vain muuttaa arvoja?
            Nyt alkaa olla mitta täynnä tuohon "hienoon" laitteeseen, sen lisäksi että tekee autosta luumun alakierroksilla, nyt uusimmalla päivityksellä heittää jatkuvasti vikakoodia siitä että ajotietokone on tunnistanut viritykset koneessa = reduced engine power ja moottorin kuva mittaristoon.
            Talvella kuitenkin vakiotehot on enemmän kuin tarpeeksi niin taidan nypätä koko boksin pois ja keväällä laittaa joko eri valmistajan viritykset, tai jb4 integroidulla versiolla mikä ei ainakaan omassa autossa rallata ja potkua on alakierroksillakin.

            E: 2D25- Manipulation Cover, Maximum Air Mass tälläisen koodin puskee.
            Last edited by Juuzmo; 11-11-2013, 14:33.

            Comment

            • Heikkiher
              Bimmer Rookie
              • Mar 2009
              • 93
              • Vihti

              Originally posted by yarski View Post
              Miten se nyt menee jos tilaan Burgerilta "JB4+USB Cable+DCI" -paketin. Tullit ja verot siis ?
              Tuon paketin hinta lähetyskuluineen on 653$ elikkä about 485€
              485e joutuu sitten maksamaan tullia 2,7% (moottorinosat) ja alvin 24% siihen päälle. Lopulliseksi hinnaksi tulee sitten 485 x 1,267 = 615e
              Menikö laskelmani oikein ja onko palstalaiset mistä näitä jb4:ia hankkineet ?
              Vai saako jostain edukkaammin ?
              Jos suomesta tahtoo tilata niin http://www.rmotorsport.com/index.php...products_id=15

              Siitä en tiedä saako tuota kautta USB tai DCI:tä.

              Täältä ovat myös jotkut tilanneet: http://www.swiss-carparts.ch/burgertuning/

              Comment

              • yarski
                BTCF Member
                • Sep 2013
                • 311
                • Rauma

                Originally posted by Heikkiher View Post
                Jos suomesta tahtoo tilata niin http://www.rmotorsport.com/index.php...products_id=15
                Siitä en tiedä saako tuota kautta USB tai DCI:tä.
                Täältä ovat myös jotkut tilanneet: http://www.swiss-carparts.ch/burgertuning/
                Juu, huomasin kyllä R-motorsportin sivut jo aiemmin. Muttakun sieltä ei saa muita kilkkeitä -lähinnä se usb-kaapeli olisi tarpeellinne, dci en sitten tiedä - niin samalla vaivalla tilaa suoraan Burgerilta ja muutaman kympin halvemmalla. Ei silti, sama hinta ja sama paketti niin tilaisin mieluusti Suomesta. Saako tuolta R-motorsportilta jotain tukea vai onko vaan postimyyntipulju ?
                Sveitsinpojilta kun tilaa niin taitaa joutua maksamaan myös tullin+alv joten hinta menee burgerin ja rmotorin väliin. Sveitsistä saisi kyllä kaikki muut kilkkeet samalla. :think
                G26 i4 M50 supercharged
                ex: F36 440i xdrive msport
                ex: E91 335 lci xdrive msport

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  Originally posted by Juuzmo View Post
                  Miten muilla virityksillä kuin JB4, ohjaako ne ahtopaineita samalla tavalla kuin jb4 iso aiheuttaen rallatusta, vai toimiiko ne samalla periaatteella kuin se vanhempi eli integroitu versio, auton oma tietokone ohjaa ja ohjelma vain muuttaa arvoja?
                  Nyt alkaa olla mitta täynnä tuohon "hienoon" laitteeseen, sen lisäksi että tekee autosta luumun alakierroksilla, nyt uusimmalla päivityksellä heittää jatkuvasti vikakoodia siitä että ajotietokone on tunnistanut viritykset koneessa = reduced engine power ja moottorin kuva mittaristoon.
                  Talvella kuitenkin vakiotehot on enemmän kuin tarpeeksi niin taidan nypätä koko boksin pois ja keväällä laittaa joko eri valmistajan viritykset, tai jb4 integroidulla versiolla mikä ei ainakaan omassa autossa rallata ja potkua on alakierroksillakin.

                  E: 2D25- Manipulation Cover, Maximum Air Mass tälläisen koodin puskee.
                  Et oo huollossa käyny päivittämässä softaa? Jos tuo on alkanut tekee tuota uusimmalla päivityksillä, niin meilaa BMS:lle asiasta tai kokeile vanhempaa softaa. Vai onko uudessa tullut jotain hyvääkin?

                  Mun ymmärtääkseni JB:n tapa säätää ahtopaineita ei oo rallatuksen aiheuttaja. JB:n tapa säätää hukkaportteja (noh... toki tämä liittyy tuohon) on se asia. Ja perimmäinen syy on, tai pitäisi olla, kulunut hukkaportti. Vakiosoftalla tai useimmilla virisoftilla hukkaportin asetukset on BMW:n muuttamia, jolloin hukkaportti ei niin herkästi rallata, mutta toisaalta ahtaminen on lagisempaa. BMS muuttaa tuota hukkaportin toimintaa sellaiseksi kuin se oli N54:ssä aikanaan (vuonna 2007->) jolloin moottori ahtaa herkemmin.

                  Jos hukkaportti rallattaa, niin silloin se todennäköisesti ei myöskään sulkeudu täydellisesti. Jolloin muustakaan virisoftasta ei kuitenkaan välttämättä tulla saamaan kaikkea iloa irti, koska korkeammilla ahtopaineilla alkaa vuotava hukkaportti hukkaamaan paineita kuitenkin.
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    Originally posted by Tiik View Post
                    Ei tuo kiristäminenkään pitemmän päälle taida olla mitään fiksua hommaa? Itsekin asiaa viikonloppuna puntaroin ja lopulta päädyin kiristämään akselia vain vähän. Alunperin akselissa tuntui pituussuuntaista klappia hieman, mutta parin kiristyskierroksen jälkeen se poistui kokonaan ja aloin jo miettimään, jos on liian kireällä koko tanko. Tuossahan on kai se riski, ettei läppä lopulta aukea ollenkaan?
                    Kyllähän sillä kerta kiristämisellä saattaa ostaa turbolleen 50-150tkm lisää elinaikaa. Tietenkään loputtomasti ei voi kiristää, mutta luultavasti siinä mutteri ja kierteitä on nimenomaan siksi, että sitä voisi kiristää. Kenties suunnitteluinsinöörillä on jossain suhteessa kerrankin ollut aivot? Tai sitten se on sattumaa. Pari kierrosta on yleensä se minkä verran se onkin löysällä. Jos tankoo kirii pidemmälle, niin läppä alkaakin aukeamaan (toki se sitten toimii niin että "pikkuisen auki" -> "kiinni" -> "auki kunnolla" kun sen pitäisi mennä "kiinni" -> "auki kunnolla"). Mutta ilmeisesti ylikiristämistäkään ei ajossa huomaa, koska olettaisin, että tuohon muutama hessu on haksahtanut, kun on kiristellyt jopa 4 kierrosta. Huollossa pelkäsivät, että tuo kääntämäni ohjeiden mukainen kiristystyyli, voisi puhkaista painesäiliössä olevan painekalvon. Akselin pystyy myös irroittamaan säädön ajaksi, jolloin tuota riskiä ei ole. Luulen kyllä ettei sitä kalvoa ihan herkästi saa rikottua, koska tosiaan osa on kiristellyt sen 4:kin kierrosta ilman ongelmia.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • Juuzmo
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2007
                      • 339

                      Originally posted by Veeksi View Post
                      Et oo huollossa käyny päivittämässä softaa? Jos tuo on alkanut tekee tuota uusimmalla päivityksillä, niin meilaa BMS:lle asiasta tai kokeile vanhempaa softaa. Vai onko uudessa tullut jotain hyvääkin?

                      Mun ymmärtääkseni JB:n tapa säätää ahtopaineita ei oo rallatuksen aiheuttaja. JB:n tapa säätää hukkaportteja (noh... toki tämä liittyy tuohon) on se asia. Ja perimmäinen syy on, tai pitäisi olla, kulunut hukkaportti. Vakiosoftalla tai useimmilla virisoftilla hukkaportin asetukset on BMW:n muuttamia, jolloin hukkaportti ei niin herkästi rallata, mutta toisaalta ahtaminen on lagisempaa. BMS muuttaa tuota hukkaportin toimintaa sellaiseksi kuin se oli N54:ssä aikanaan (vuonna 2007->) jolloin moottori ahtaa herkemmin.

                      Jos hukkaportti rallattaa, niin silloin se todennäköisesti ei myöskään sulkeudu täydellisesti. Jolloin muustakaan virisoftasta ei kuitenkaan välttämättä tulla saamaan kaikkea iloa irti, koska korkeammilla ahtopaineilla alkaa vuotava hukkaportti hukkaamaan paineita kuitenkin.
                      En ole huollossa käyttänyt tai mitään, ohjelman versio vain vaihdettu uusimpaan. Terry kuuluisana asiakaspalvelijana vastasi sähköpostiin yhdellä lauseella, poista koodit ja jatka ajamista :think

                      Mutta jokin siinä ISO versiossa on mistä meikäläisen auto ei tykkää ilmeisesti, integroidulla väännöt tulee vakiota alempana ja ero tähän nykyiseen on kuin yöllä ja päivällä. Tällä hetkellä tuntuu tulevan pahempi tehopiikki kuin viritetyssä 2-tahti mopossa... Ja hauskinta tässä on vielä että integroidulla ja kokonaan ilman mehuboksia ei rallata, niin päättelisin että hukkaportit on vielä kunnossa. Saahan sitä iso:n rallatusta säädettyä mutta siitä tulee juurikin tämä alaväännön puute. Mahtaisiko burgerilla joku muu selvitellä asiaa kuin terry, tästäkin on kysytty sähköpostilla ja vastaus oli että vaihda turbot ja kysy sitten uudestaan. Homma kun toimii noin hienosti sähköpostilla, että siitäkin syystä jo tekisi mieli vaihtaa jonkun muun valmistajan softaan, kunhan on sellainen mikä ei ohjaa hukkaportteja itsenäisesti.

                      E: ja vanhemmissa versioissa oli sitten kaikkea muuta epämieluista, nykiviä vaihtoja ja mitälie niitä oli niin mielummin olisi tolla uudella ajellut

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        Originally posted by Juuzmo View Post
                        En ole huollossa käyttänyt tai mitään, ohjelman versio vain vaihdettu uusimpaan. Terry kuuluisana asiakaspalvelijana vastasi sähköpostiin yhdellä lauseella, poista koodit ja jatka ajamista :think

                        Mutta jokin siinä ISO versiossa on mistä meikäläisen auto ei tykkää ilmeisesti, integroidulla väännöt tulee vakiota alempana ja ero tähän nykyiseen on kuin yöllä ja päivällä. Tällä hetkellä tuntuu tulevan pahempi tehopiikki kuin viritetyssä 2-tahti mopossa... Ja hauskinta tässä on vielä että integroidulla ja kokonaan ilman mehuboksia ei rallata, niin päättelisin että hukkaportit on vielä kunnossa. Saahan sitä iso:n rallatusta säädettyä mutta siitä tulee juurikin tämä alaväännön puute. Mahtaisiko burgerilla joku muu selvitellä asiaa kuin terry, tästäkin on kysytty sähköpostilla ja vastaus oli että vaihda turbot ja kysy sitten uudestaan. Homma kun toimii noin hienosti sähköpostilla, että siitäkin syystä jo tekisi mieli vaihtaa jonkun muun valmistajan softaan, kunhan on sellainen mikä ei ohjaa hukkaportteja itsenäisesti.

                        E: ja vanhemmissa versioissa oli sitten kaikkea muuta epämieluista, nykiviä vaihtoja ja mitälie niitä oli niin mielummin olisi tolla uudella ajellut
                        Hmm. Kummallistahan se on jos integroidulla ei rallata JA vääntö tulee alempaa. Niin sen ei pitäisi toimia, mutta mene ja tiedä.

                        Onhan tuo tietysti turhauttavaa ja sinänsä huono homma Burger Motorsportille, että ovat kehittäneet sellaisen tuotteen mikä vaatii kohtuuttomasti ASPAa. Hyvä, että on mahdollisuuksia säätää, mutta tämä on toisaalta se kääntöpuoli. Terrylle tulee varmasti postia niin mahdottomasti, ettei siitä tosiaan saa irti oikein mitään tolkullista. Huomattavasti parempia vastauksia olen ainakin itse saanut Jon F:ltä (jon(a)burgertuning.com).
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • Chris Sharma
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2013
                          • 43
                          • Espoo

                          Termos, uus tällä foorumilla.

                          Itselläni ollut Bemareita vuodesta -91 ja nykyään 335i F30. Aikasempi oli 2007 mallinen touring 335i, jossa oli Evotechin Saksasta hommaamani ohjelmisto. Oli hyvä niin kauan kuin toimi, eli noin pari vuotta. Sen jälkeen turbojen hukkaportit tulivat ilmeisesti väljemmiksi ja softa ei toiminut oikein kunnolla enää. Heitti aika usein moottorin varolle. Tehoa oli riittävästi, noin 380hp/ 560nm. Vaihdoin sitten normisoftan siihen ja pelitti ihan hyvin, paitsi ei tietysti liikkunut enää mihinkään

                          Nyt huvittais tehdä jotain tälle 2012 335i:lle kun takuu loppuu alkuvuodesta. Soittelin Hariselle muutama kuukausi sitten, mutta oli kyllä niin nihkeää N55-koneen suhteen, että sinne en ainakaan mene.

                          Mitäs arvon palstanveljet suosittelee? Samat tehot kuin edellisessä N54-myllyssä ois kivat. Mielummin ei mitään säädettävää kaapeleineen....

                          Comment

                          • Johto
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 378
                            • Finnland

                            Jos ja kun kukaan kotimainen tekijä suostu lähtemään ohjelmoimaan sitä (on niitä vaihtoehtoja paljon muitakin kuin Harinen), niin suosittelen Cobb tuningia ja heidän softaa. Asiahan toimii heidän accessport päätelaitteella jolla voi itse flashata OBD-portin kautta uuden softan suoraan moottorin ohjainlaitteelle. http://www.cobbtuning.com/BMW-N55-Ac...p3-bmw-002.htm

                            Sen oletkin jo itse näköjään ymmärtänyt, että moottorin alkuperäisen ohjainlaitteen uudelleenohjelmointi on se oikea tapa
                            Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                            EX:F80 M3 Mineral Weiss
                            EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                            Comment

                            • Chris Sharma
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2013
                              • 43
                              • Espoo

                              Originally posted by Johto View Post
                              Jos ja kun kukaan kotimainen tekijä suostu lähtemään ohjelmoimaan sitä (on niitä vaihtoehtoja paljon muitakin kuin Harinen), niin suosittelen Cobb tuningia ja heidän softaa. Asiahan toimii heidän accessport päätelaitteella jolla voi itse flashata OBD-portin kautta uuden softan suoraan moottorin ohjainlaitteelle. http://www.cobbtuning.com/BMW-N55-Ac...p3-bmw-002.htm

                              Sen oletkin jo itse näköjään ymmärtänyt, että moottorin alkuperäisen ohjainlaitteen uudelleenohjelmointi on se oikea tapa
                              Kiitos vinkistä. Kyllä mulla kaveri löytyy joka ton asentaa osaa. Onko sinulla kokemusta minkälaisiin tehoihin ja vääntöihin tolla Cobbilla voi päästä?

                              Comment

                              • Johto
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 378
                                • Finnland

                                Originally posted by Chris Sharma View Post
                                Kiitos vinkistä. Kyllä mulla kaveri löytyy joka ton asentaa osaa. Onko sinulla kokemusta minkälaisiin tehoihin ja vääntöihin tolla Cobbilla voi päästä?
                                Tuon Cobbin osaa oikeasti kuka tahansa asentaa. Kaapeli vaan kuskin jalkatilassa olevaan obd-porttiin ja sen jälkeen laite lataa uuden softan moottorin ohjainlaitteeseen.

                                Saatava lisätehohan ei sinällään vaihtele eri viritysvaihtoehtojen mukaan. Jos ei mitään rautapuolen muutoksia, niin eri valmistajien ohjelmilla tai sitten ns. piggyback-laitteilla päästään suunnilleen samoihin tehoihin. N54:n kohdalla Cobbin mainostehot taitavat olla luokkaa 370hv.
                                Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                                EX:F80 M3 Mineral Weiss
                                EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎