Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1828
    • N/A

    Originally posted by Veeksi View Post
    Nyt olis Burger Motorsportilta tullut sit ainakin Tommixin näköinen osa, kun se on noita öljynjäähdyttimiä hipliny niin reilusti.

    Manufacturer of the world-famous JB4 performance tuner. We've been pioneering plug & play performance tuning, intakes, and mods since 2007.


    Halpa ja helppo tapa saada viileemmät öljyt.

    Eiköhän tuo ole aivan turha kapistus. Taitaa vain disabloida termarin. Jos näin on, niin öljyt ainoastaan lämpenevät hitaammin ja kun jäähdytyskapasiteetti ei kuitenkaan lisäänny, kovassa ajossa öljyjen lämpötila nousee aivan yhtä korkealle kuin ilmankin. Humpuukia minun mielestäni, ellei suorastaan haitallinen, sikäli kun olen tämän toiminnan oikein hahmottanut.
    Last edited by bmw323it; 10-06-2014, 17:32.
    Nyt:
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2177
      • Kuopio

      Originally posted by bmw323it View Post
      Eiköhän tuo ole aivan turha kapistus. Taitaa vain disabloida termarin. Jos näin on, niin öljyt ainoastaan lämpenevät hitaammin ja kun jäähdytyskapasiteetti ei kuitenkaan lisäänny, kovassa ajossa öljyjen lämpötila nousee aivan yhtä korkealle kuin ilmankin. Humpuukia minun mielestäni, ellei suorastaan haitallinen, sikäli kun olen tämän toiminnan oikein hahmottanut.
      :think ...tuon kyllä väitetään nimenomaan leikkaavan korkeita öljynlämpötiloja virtausta parantamalla. Minusta se kuulostaa eri asialta kuin termostaatin disabloiminen. Ei kai termarin disabloiminen pitäis leikata huippulämpöjä ollenkaan vaan hidastaa ainoastaan öljyjen lämpenemistä käyttölämpötilaan?

      Toisaalta missään ei äkkiseltään tarkemmin selitetä mekanismia.

      Edit: No löytyhän tuolle selitys miten se toimii. Eli tosiaan ihan oikeilla jäljillä bmw323it olit. Tuo korvaa sen vakiotermarin sylinterin. Vakiosylinteristä tosiaan menee AINA jonkun verran öljyä coolerin ohi (vaikka se olisi täysin auki), koska siinä on reikiä. Tuo BMS pakottaa kaiken öljyn coolerin läpi ja toisaalta vissiin on vähän ohkaisempi joten kenties jopa enemmän mahtuu virtaamaan? Testien perusteella 10 asteen ulkolämpötiloissa öljyn lämpeäminen tuolla sporttiventtiilillä kestää n. minuutin pidempään ennenkuin öljy on saavuttanut moottorin normaalin käyttölämpötila-asteikon alarajan (jolloin JB4:kin vasta aktivoituu). JB4-miehiä tuo nyt ei siis hirveästi haittaa, kun kukaan tuskin autoaan polkee vakioahdoilla. Ihan ok modi esim. niille ketkä harrastaa rataa kesäisin. Uskoisin, että siinä käytössä ehdottomasti enemmän hyötyä kuin harmia. Tuohan on ihan parin minuutin homma vaihtaa keväisin ja syksyisin, kun talvella parempi lämpiäminen on tärkeämpää kuin tehokkaampi jäähdytys.
      Last edited by Veeksi; 10-06-2014, 19:17.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17847
        • PKS

        Samoilla linjoilla bmw323it kanssa, en missään nimessä häiritsisi öljyjen lämpenemistä edes kesäaikaan. Lopputuloksena käyttöautoissa on voitelun heikkeneminen. Ratapelit erikseen.

        Nouseeko noissa oikeesti kesäkuumalla öljynlämmöt kovassa ajossa niin korkeaksi että tälläisiä tarvitaan?
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
        ½
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6759
          • PK-seutu

          Originally posted by Dualfun View Post
          Samoilla linjoilla bmw323it kanssa, en missään nimessä häiritsisi öljyjen lämpenemistä edes kesäaikaan. Lopputuloksena käyttöautoissa on voitelun heikkeneminen. Ratapelit erikseen.

          Nouseeko noissa oikeesti kesäkuumalla öljynlämmöt kovassa ajossa niin korkeaksi että tälläisiä tarvitaan?
          Lievänä off-topicina, että jo 330i:ssä huitelee öljynlämmöt ihan normi taajama-ajossa yli 100 asteen kokoajan. Motarilla tai reippaammassa mutka-ajossa hätyytellään 120 astetta. Ja käsittääkseni 35i-koneisissa lämpeää vielä enemmän.
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            Originally posted by Dualfun View Post
            Samoilla linjoilla bmw323it kanssa, en missään nimessä häiritsisi öljyjen lämpenemistä edes kesäaikaan. Lopputuloksena käyttöautoissa on voitelun heikkeneminen. Ratapelit erikseen.

            Nouseeko noissa oikeesti kesäkuumalla öljynlämmöt kovassa ajossa niin korkeaksi että tälläisiä tarvitaan?
            Tehdään niitä hurjempiakin juttuja voitelun huonontamiseksi. Mm. laitetaan valmistajan suosituksia jäykempiä öljyjä moottoriin. Joku pistehän silläkin vissiin on milloin korkeampi lämpötila heikentää voitelua, koska kaiken järjen mukaan tietty viskositeetti on toivottavaa? Jos näin on, niin on vaikea kuvitella, että juuri vakio osa, jonka pitää siis toimia mahdollisimman hyvin myös -30 asteessa, toimisi myös juuri parhaiten +10 asteessa tai +25 asteessa. En tiedä paljonko tuo viritetyn moottorin korkeampi ahtopaine sitten lisää varsinaisen moottorin kuumumista? Ymmärtäisin niin, että kun/jos valtaosa ajasta ajetaan 120 asteisella moottorilla, niin tuo minuutin pidempi lämpeäminen on siihen nähden suhteellisen pieni haitta? Yleensä kai öljyjen lämmöt kuitenkin pyörii autoissa jossain 100 asteessa, niin näinköhän nää vakioöljyt on näille lämmöille parhaat? Mutta tätä kompromissia voi olla maallikon tai kenties jopa koneinssinkin vaikea arvioida.

            Omassa ajossani ei ole ongelmia ollu enkä toistaiseksi tuota ole tilaamassa lämpimikseni.
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • Blitz
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 260
              • Helsinki

              Muualla oli jo hieman juttua Speedpartyista, mutta kirjoitetaan nyt vaikka tänne mun mailikokeiluista viime viikonloppuna. Sain auton valmiiksi vähän viime tipassa enkä ehtinyt kunnolla testaamaan metanoliruiskua ennen tapahtumaa. Ruiskutus alkoi vähän liian aikaisin ja auto hieman nyykähti vaihtojen jälkeen liiallisesta metanolista. En valitettavasti keksinyt korjausta tähän tapahtuman aikana. Tämä pudotti varmaankin jonkin verran tulosta, mutta tuskinpa nyt kuitenkaan ihan hirveästi, ehkä 2-3 kmh.

              Kokeilin JB4:n Map 3:sta kahdella eri ahtopaineella ja Map 7:aa kerran. Suurta eroa noiden välille ei tullut:

              -Map 3:lla tuli tulokseksi 273,9kmh ja 274,1kmh
              -Map 7:llä 272kmh

              Autossa on vielä vakiot turbot, takimmaiset katit, vakiot DV:t sekä vakio kytkin ja perä.

              Hyvä varttimailin aika ei ollut tällä kertaa varsinaisesti tavoitteena. Nyt meni kaksi ekaa vaihdetta sutien varttimailit 13,14s, 13,26s ja 13,25s.

              Tuossa on vielä video mun vedoista, jossa on myös "setup" listattuna:


              Seuraavalla kerralla, kun käyn maililla, on Wavetrac paikallaan, niin sujuu ehkä sitten noi lähdötkin vähän pitävämmin...
              X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
              YV:llä lisätietoja

              Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
              996 Turbo X50
              500whp.net

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2177
                • Kuopio

                Tosi hienot tulosket ja hyvät virit.

                Sitä en kyllä usko, että kytkin ei muka luista!? Ei ainakaan kauaa voi kestää tommosia voimia.
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • ReDDog
                  BTCF Member
                  • Dec 2012
                  • 456
                  • Nurmijärvi

                  Millä toimenpiteillä näistä saa sen reilu 400 kaakkia irti? Jb4, DP:t? muuta :think ite vaan tässä puntaroin tulevia menoja
                  Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
                  Ex:
                  E92 ///M3 Silverstone II
                  E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
                  E46 ///M3 Phoenix Gelb
                  E90 320i '05

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    Originally posted by ReDDog View Post
                    Millä toimenpiteillä näistä saa sen reilu 400 kaakkia irti? Jb4, DP:t? muuta :think ite vaan tässä puntaroin tulevia menoja
                    Noi pitäs riittää. Voi tosin joutua vähän viinaa tankkaamaan sekaan, mutta silloin ainakin menee se 400hv rikki.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • ReDDog
                      BTCF Member
                      • Dec 2012
                      • 456
                      • Nurmijärvi

                      No mut viinahan on ihan hyvä asia monessa mielessä Pitää nyt saada se JB tilattuu ja alkaa vähä perehtyy sen toimimiseen ja säätelyyn.

                      Originally posted by Veeksi View Post
                      Noi pitäs riittää. Voi tosin joutua vähän viinaa tankkaamaan sekaan, mutta silloin ainakin menee se 400hv rikki.
                      Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
                      Ex:
                      E92 ///M3 Silverstone II
                      E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
                      E46 ///M3 Phoenix Gelb
                      E90 320i '05

                      Comment

                      • BFI18
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 1456
                        • Turku

                        Tuo Downpipe taitaa jo map 2:sta lähtien olla välttämätön, map 1:llä voi vedellä vakioillakin?
                        Itseä mietityttää nuo katsastusongelmat tällä suomilandiassa noilla katittomilla DP:llä, taitaa olla hylkyjä tullut niiden takia useammallekin..?

                        Tuo kytkin taitaa manuaalissa olla tosiaan jo >600Nm väännöillä aika kovilla?
                        G26 i4 M50 Black Sapphire

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2177
                          • Kuopio

                          Originally posted by BFI18 View Post
                          Tuo Downpipe taitaa jo map 2:sta lähtien olla välttämätön, map 1:llä voi vedellä vakioillakin?
                          Itseä mietityttää nuo katsastusongelmat tällä suomilandiassa noilla katittomilla DP:llä, taitaa olla hylkyjä tullut niiden takia useammallekin..?

                          Tuo kytkin taitaa manuaalissa olla tosiaan jo >600Nm väännöillä aika kovilla?
                          Jep. Kovemmilla ahdoilla ja vakio DP:llä tulee liian korkeat pakopaineet. Map 1:llä voi ajella huoletta. Justiinsa jenkeissä joku räjäytti vakio ahtimensa ajellessaan vakio DP:llä map2:lla. Katsastushomma on vähän ärsyttävä. Mutta tosiaan ajaa ne päästölaput jossain muualla niin saa varmasti rajojen sisään. Tietysti jos on tarpeeks natsikatsuri, niin voihan se niistä jotain alkaa haistelemaan, mutta useammilla taitaa olla oikeitakin töitä tehtäväks.

                          Itsellä ei kestänyt vakiokytkin tosiaan ~600nm:n tehoja enää. Vaikka sillä ei mitään kytkinpommia oo harrastettukaan (ei kumin polttoo ei kytkintä vasten lähtemistä tms.). Se vaan alkoi sit luistamaan isommilla vaihteilla motarien rampeissa jne. Toki mulla on pitävät takakumit ja autossa massaa enemmän kuin useimmilla...
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E63 630iA '05

                          Comment

                          • ReDDog
                            BTCF Member
                            • Dec 2012
                            • 456
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Veeksi View Post
                            Jep. Kovemmilla ahdoilla ja vakio DP:llä tulee liian korkeat pakopaineet. Map 1:llä voi ajella huoletta. Justiinsa jenkeissä joku räjäytti vakio ahtimensa ajellessaan vakio DP:llä map2:lla. Katsastushomma on vähän ärsyttävä. Mutta tosiaan ajaa ne päästölaput jossain muualla niin saa varmasti rajojen sisään. Tietysti jos on tarpeeks natsikatsuri, niin voihan se niistä jotain alkaa haistelemaan, mutta useammilla taitaa olla oikeitakin töitä tehtäväks.
                            Hyvä tietää et kannattaa varata raha niihin DP:hin samalla, mitä tollaset katittomat järkevät DP:t maksaa?
                            Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
                            Ex:
                            E92 ///M3 Silverstone II
                            E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
                            E46 ///M3 Phoenix Gelb
                            E90 320i '05

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

                              Originally posted by ReDDog View Post
                              Hyvä tietää et kannattaa varata raha niihin DP:hin samalla, mitä tollaset katittomat järkevät DP:t maksaa?
                              BMS:ltä tais maksaa aikanaan jotain $400? VRSF:n downpipeja saa vähän tuon alle. Jotain superhipleitä johonkin $600:aan. Jos ei itsellä riitä aseet ja taidot laittamaan niitä paikalleen, niin suurin kustannus on työt (asennus on työläs).
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • BFI18
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1456
                                • Turku

                                Nyt ihan vertailun vuoksi haluaisin tietää mitä porukka on noista N54:sta saanut ihan pelkällä softauksella oikeita mitattuja numeroita?
                                Siis vakio dp:t paikallaan.
                                Kahden ohjelmoidun 335i:n numerot olen tällä foorumilla nähnyt tähän mennessä, olisko ollu Karalan ja Harisen softalla.
                                Usein lupailevat >360hv/>520Nm.

                                Joo ja tiedän, että JB4:sen potentiaali on aivan eri (viina ja DP:t).
                                G26 i4 M50 Black Sapphire

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎