Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2177
    • Kuopio

    Originally posted by jengstro View Post
    Itseasiassa map0lla autoreset toimii.. Tälläinen fiilis jäi päälle kun kiusasin huolella autoa kuumaksi katsastusta varten (läpi meni ilman etukatteja helposti 30% re85). Vikakoodeja ei ollu muistissa.

    Niin joo. Tulipa ihmeteltyä miksei inpa tai obd diagnostiikka toimi kunnolla. Jb4:nen täytyy olla map0lla. Ettei se häiritse kommunikointa obd väylässä.
    Ei toimi autoresetti Map 0:lla. Mutta katittomien downpipejen vikakoodi ei suinkaan yleensä, jos koskaan, tule hetkessä. Itsekin olin ajellut autoresetti offilla varmaan 2-3 kertaa ennenkuin tuli herja.

    Originally posted by jengstro View Post
    eli, auto 335i, 88tkm, JB4, downpipet. 20 litraa RE85sta tankkiin.
    Map0 päällä. pumppasin ykkösvaihteella ennen katsastusta että sain öljyn lämmöt sinne 110een ja checkkasin ettei ne kattien vikakoodit oo muistissa. Pakoputki naksui/hehkui mukavasti. Auto odotti katsasusta pihalla +23celsiuksessa, n. 15 minuuttia.
    Taktisesti en mennyt hallin puolelle kun päästöjä mitattiin. Jotain katsastajat jutteli keskenään kun autoa mitattiin (näin ikkunasta, kylmä hiki tuli ). Anyhow, kommentti oli "päästöt kunnossa".

    Mulla ei oo tässä lapussa kun päästöt kierroksilla (mittaako ne enää tyhjäkäynnillä näitä arvoja?)
    CO%: 0.01 (raja 0.2)
    CO2: 14,90
    HC ppm: 65 (raja 100)
    O2: 0,00
    Lambda: 0,990 (raja 1+/-0.03)
    Yllättävän hyvät arvot kyllä. Mahtaisko tuo RE85 sitten parantaa tuota CO-arvoa? Tai sit se takakatti tosiaan voi kulua.

    Edit: Niin ja itse kyllä ajaisin ehdottomasti lämpimäks map5:llä ja vasta sit juuri ennen katsastusta vaihtaisin map0:n. Koska tällöin moottori ainakin osaa huudatus/lämmitys vaiheessa säätää moottorin oikein viinalle ja toisaalta ei käy niin helposti sitä, että se just kesken katsastuksen tyrkkää sen katittomat DP:t vikakoodin. Sen kun ne siellä katsastuksessa lukee, niin meneekin vähän vaikeammaksi uusintakatsastus.
    Last edited by Veeksi; 02-08-2014, 12:18.
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2177
      • Kuopio

      Tähän asti siis kesä mennyt ihan mukavasti. Pari kertaa tullut ahtovuoto valitus juurikin jollain 4 tai 5 vaihteella jossain 160 vauhdissa vedätettäessä. Koskaan ei pienemmillä vaihteilla (1-3).

      Hermo rupee nyt syksyn tullen palamaan. Nyt on Rob Beckin PCV venttiili paikallaan (viskasin itse) ja sitten kävin JPautotuningilla asennuttamassa välijäähdyttimen ja samalla Jukka pesi myös öljynjäähdyttimen. Kaiken järjen mukaan pitäis olla aikalailla kaikki ahtovuotoja aiheuttavat osat vaihdetut (alipaineletkut, hukkaporttien solenoidit, ahtimet, ahtoputki, divertteriventtiilit poistettu ja korvattu BOV:lla, PCV venttiili vaihdettu metalliseen, välijäähdytin vaihdettu jossa alempi ahtoputki myös korvattu metallisella).

      No ensiksikin JPautotuningin Jukka sanoi, että sulla ei kyllä BOV toimi oikein. Suhisee ihan kamalasti. Jukka arveli, että se on tyhjäkäynnillä ja pienellä vedolla auki ja imee kaiken paskan sisään. Paineessa sitten ajelin kotiin ja asiaa tarkastamaan. Kylmä kone käyntiin. Näyttäis pysyvän kiinni. Ajelin moottorin lämpimäks ja tarkastin uudelleen tilanteen. No kyllähän se on auki. Voi perkeleen perkele! Tästäkö se johtuu? Googlea peliin ja siellä TopGearSolutionin myyjä sanoo, että N54:ään pitää aina olla 11psi:n jousi BOV:ssa. Tarkistin, että oma jousi on vain 10psi:n jousi (eri värinen). Burger Tuningille viestiä, että mitä tämä oikein tarkoittaa? Mikä jousi mulle on laitettu ja mitä te yleensäkin suosittelette kun myytte näitä. Sieltä tulee vastaukseks SAATANA että "Ei mitää havaintoo, ei me näitä tehdä. Kysy CP-e:ltä." Daa!?

      No eihän siinä mitään CP-e:ltäkään en saa mitään vastausta. No ei kait siinä ku patenttiratkaisulla vaan prikkaa jousen alle, että kiristyy. Auto muuttui vapariks. Oikeasti. Laitoin vain prikan BOV:n jousen alle, niin pakoäänet muuttui metalliseks M3 tyyppiseks repiväksi. Kaikki imuäänet häves. Ja kuten vaparissa on tapana, niin tehoakaan ei ollut. 200m tämmöisiä oireita sai lopettamaan testin vaikka vikakoodeja ei tullutkaan.

      Sitten prikka jousen päälle. No se ei istunut siihen kunnolla, joten se kiristi jousta varmaan 5mm jolloin näytti tyhjäkäynti testaamisella että ei oikein auennut kun kaasua pumppaili. Liian kireä siis.

      Leikkelin prikan pienemmiksi palasiksi, että se meni sinne jousen alle paremmin. Nyt kun testaili tyhjäkäynnillä niin sulkeutui ja näytti jonkun verran aukeavankin . Kuulosti fiksulta. Sitten motarille testaamaan ja kulki ja ahtoi ihan perkeleen hyvin. Kunnes pamahti vikavalo, rupes täristää ja koodit:


      Uudella käynnistyksellä toimi normaalisti ja hissukseen kotiin.

      Sit oli tullut tietoa, että hei. Eipä se auki oleva BOV tyhjäkäynnillä ime ilmaa vaan se puhaltaa tyhjäkäynnilläkin! Whaaaat!? Pakko oli testailla sytkärillä ja savuilla ja kyllä muuten pitää paikkansa. Ei sinne mitään paskaa ole mennyt. Hienoa. Ei kun vakio jousi taas takas ja patentit vitsiin ja testailemaan.

      Aluks tuntui vetävän ihan hyvin, mutta nyt ekaa kertaa näytti että ahdot ei nouse vaan riittävästi (jäi johonkin 15-16psi:n) ja sit pimahti taas vikatilaan. Nyt perinteinen ahtojen säätövika (ahtovuoto). Ei perkeleen perkele.

      ...en vaan enää jaksa lähteä testailemaan, että oliko joku vikakoodien tms. nollaus unohtunut tai mitä helvettiä.

      Oon kyllä ollut ennenkin sitä mieltä, että nää ahdetut autot ei kuitenkaan ole se minun juttu. Aina on jotain säätöä näiden paineiden kanssa . Helvetin hauskoja ajaa, mutta vittumaisia omistaa.

      Ja Burger Tuningista pitää sanoa, että vittu mitä paskaa. Eli VMP:n miehiä täysin. Terry vastailee ihan vittua ja paskaa kaikkiin kysymyksiin. Yleensä absoluuttisesti kysymyksen ohi. Ja sit selitellään, että "ei me tiijetä mikä jousi pitäis olla ku ei me rakenneta näitä itse". Ei jumalauta. Jos myytte, niin olisi paras tietää. Parempi vissiin ostaa jatkossa vaikka sieltä TopGearSolutionsilta kun niiden myyjä sentää tuntui tietävän minkä jousen he aina myyvät ja mikä sen pitäisi olla. Lisäks tänä vuonna on jokaisesta lähetyksestä unohtaneet jotain! Jos tilaat jotain joka on jälkitoimituksessa, niin näköjään AINA käy niin että ensiks et saa mitään ja sit ku se toinen tuote mikä on ollu jälkitoimituksessa tulee toimistolle, niin saat vain sen. Sit joudut pyytää, että lähetättekö nekin tuotteet mitkä ei olleet jälkitoimituksessa.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        Noh. Jotain positiivistakin. Ajattelin, että vituttaa niin etten saa unta, niin resetoin vielä kaikki asetukset ja käyn adaptoimassa kunnolla ja katon samalla miten käy.

        Nyt ahtoi tasaisesti. Eikä tullut vikakoodeja edes 200 vauhdissa .



        Samalla tuli otettua lukua uudesta välijäähdyttimestä. Nyt toki oli varsin viileä ja raikas ilma. Vetojen alussa ahtolämpö oli 6 fahrenheittia korkeampi kuin ulkolämpötila ja esim viimeisellä 3 ja 4 vaihteen läpi kiihdytyksessä ihan lopussa 9 fahrenheittia kuumempaa kuin ulkoilma. Toimii.

        Ahtopaineiksi asettui nyt 16-17psi eli 1.1 - 1.17 baria.

        Edit: Niin ja kun paljon on kyselty muutenkin miten vakiopumpulla 45 % pelaa. Niin edelleen näyttäs ihan hyvin matalapainepumppukin pysyvän mukana. Ei missään vaiheessa käy alle 50psi:n, mutta välillä on jopa yli 70psi. Myös AFR:t on normaali, trimmit erittäin hyvät ja sytytysennakot täydelliset.
        Last edited by Veeksi; 30-08-2014, 00:26.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • Pohjoisen Poika
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 464
          • Lappi

          N54tech foorumilla ja N54 free flash tuning ketjussa Terry laittaa, ettei JB4:sta pitäisi ilman isoja muutoksia tai ongelmia resetoida koskaan. Löytyy jostain sivulta 20-50.
          Perusteluna taitaa laittaa vain että aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia.

          Toki nämä taitaa tässä kohtaa täyttyä :think

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
            N54tech foorumilla ja N54 free flash tuning ketjussa Terry laittaa, ettei JB4:sta pitäisi ilman isoja muutoksia tai ongelmia resetoida koskaan. Löytyy jostain sivulta 20-50.
            Perusteluna taitaa laittaa vain että aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia.

            Toki nämä taitaa tässä kohtaa täyttyä :think
            Eipä sitä ihan täydellisesti taida enää pystyä edes resetoimaan. En enää löytänyt uusimmasta interfacesta edes restore to defaultsia. Mutta lähinnä tuon wastegate adaption arvon pistin siihen mitä se lähtökohtaisesti on. Se onkin veikeä arvo, kun Terry ei suostu/osaa/halua missään selittää, että mitä se oikein tekee. Jossain vaiheessa kun auto toimi paremmin ennenkuin se säätyi mihinkään niin yritin sitä tingata, että mitä se tekee tai miks se toimii parhaiten ilman että se säätyy. Jotta voisin sitten fiksata jotain muuta jos se on jostain muusta kiinni. Sain vain vastaukseksi "voit laittaa sen kiinteäksi arvoksi, mutta autosi ei luultavasti silloin toimi kunnolla." Aha. Kiitos vitusti. Miks ei toimisi? Niin ei mitään vastausta. Ylimielinen jätkä.
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • Pohjoisen Poika
              Bimmer Fanatic
              • May 2014
              • 464
              • Lappi

              Eivät vain tahdo kertoa. Samoi tuli vastaus kun kyselin ohjelmointi ongelmaan vinkkejä, että lue foorumilta. Bensapumpusta päivityksen kanssa ihmettelin sitä FOL arvoa kun selaili laidasta laitaan. Välillä ei ollut ahtoja ja sitten kun niitä oli ni meni vikatilaan jne..

              Tänään käytiiin Ouluzonesta hakemassa lisää menoeriä ja mikä parasta parit vikakoodit. Aivan liian herkäksi tekevät nämä vehkeet.

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2177
                • Kuopio

                Vaikuttais että kaikki on nyt kohillaan. Tuli tehtyä vuoden pisin reissu. Jopa 300km kerralla. Samalla mittasin, että näillä "full bolt-on"-virityksillä ja 45%:n E85 seoksella suht reippaassa matka-ajossa meni 9l/100km. Se noin 15l/100km menee kaupungissa. Ei se nyt loppujen lopuks ihan kauheasti ole kun tuo E85 on kuitenkin reilusti halvempaa.
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • yarski
                  BTCF Member
                  • Sep 2013
                  • 311
                  • Rauma

                  Veeksi, sulla on siis burgerilta ostettu cp-e:n bov-kitti vai ?
                  Koska hankittu, itse kun tilasin sen kohta 6vko sitten eikä näy eikä kuulu.
                  Ando vastasi mailiin että "We keep calling CP-e and they say 2 weeks everytime.We hope it comes in stock soon."
                  No niin minäkin toivon mutta alkaa kohta olla odotteluaika täynnä...
                  Topgearsolutions näyttäisi vastaavia (erimerkkisiä) myyvän varastosta mutta eivät kai lähetä Suomeen. "
                  Due to the increase of fraudulent orders and risk we can only ship to United States, Canada, Puerto Rico and United Kingdom" Ainakin nettisivuilta löytyy vain muutama ulkomaa minne lähettävät...
                  Mistäs muualta voisi lähteä etsimään ?
                  VRSF:n välijäähdytin ja downpipet on myös ollut ostoslistalla jo jonkin aikaa mutta sielläkin tarjotaan pre-orderia eikä houkuttele kun rahat menee kyllä mutta tavarasta ei sitten tiedä koska saapuu...


                  G26 i4 M50 supercharged
                  ex: F36 440i xdrive msport
                  ex: E91 335 lci xdrive msport

                  Comment

                  • Pohjoisen Poika
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2014
                    • 464
                    • Lappi

                    vr-speedillä on kanssa. Siellä in stock ei tosin suomenneta että varastossa vaan tilattavissa. Luulisi kuitenkin että oman tehtaan tavarat saavat nopeasti.
                    Spec kytkin pakettia sieltä odottelen. Tässäkin alkaa reissun ajaksi varattu huoltoaika tulemaan kohta vastaan. Reilun viikon sen lähettäminen on vasta viipynyt, eipä siis kovin pahasti vielä.

                    Comment

                    • Pohjoisen Poika
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2014
                      • 464
                      • Lappi

                      Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                      Tänään käytiiin Ouluzonesta hakemassa lisää menoeriä ja mikä parasta parit vikakoodit. Aivan liian herkäksi tekevät nämä vehkeet.
                      ja ei mitään. Tosi turhauttavaa kun pyyhkii vikamuistin aina pois.
                      Hyviä arvauksia voi esittää. Ratanöösinä ajelin ihan JB4:n MAP4 asetuksella ja avoperä paikalla luistoneston kanssa. Siltikin siis vilkutti luiston estoa koko pääsuoran päähän asti. MAP 4 siis senkin takia ettei väsynyt vakio kytkin luistelisi aivan niin paljoa.
                      Parin yhtään kovemman (hyvinkin suhteellista tämä kova) kierroksen jälkeen siis laittoi aina "puolivikatilaan".

                      Pitää kyllä laittaa se JB4 bluetooth lähetin ni saa heti puhelimella tarkistaa että mikä siellä rajoittaa.

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        Originally posted by yarski View Post
                        Veeksi, sulla on siis burgerilta ostettu cp-e:n bov-kitti vai ?
                        Koska hankittu, itse kun tilasin sen kohta 6vko sitten eikä näy eikä kuulu.
                        Ando vastasi mailiin että "We keep calling CP-e and they say 2 weeks everytime.We hope it comes in stock soon."
                        No niin minäkin toivon mutta alkaa kohta olla odotteluaika täynnä...
                        Topgearsolutions näyttäisi vastaavia (erimerkkisiä) myyvän varastosta mutta eivät kai lähetä Suomeen. "
                        Due to the increase of fraudulent orders and risk we can only ship to United States, Canada, Puerto Rico and United Kingdom" Ainakin nettisivuilta löytyy vain muutama ulkomaa minne lähettävät...
                        Mistäs muualta voisi lähteä etsimään ?
                        VRSF:n välijäähdytin ja downpipet on myös ollut ostoslistalla jo jonkin aikaa mutta sielläkin tarjotaan pre-orderia eikä houkuttele kun rahat menee kyllä mutta tavarasta ei sitten tiedä koska saapuu...


                        Juu Burgerilta ostettu tosiaan. Mutta eipä niiden kautta kannata näköjään välttämättä mitään muuta ostaa kuin ne mitä ne itse tekee. Turha odotella asiakaspalvelua/tukea tms. Ja riskinä on että yks välikäsi vain enemmän. Jos olisi vikaakin, niin ei voi edes heidän mukaansa heille palauttaa vain suoraan valmistajalle. Aika erikoista jos tuommonen toiminta on jenkeissä edes laillista. Tilauksen tein marraskuussa ja sain joskus toukokuussa, jos muistan oikein. Ei nyt tule oikein mieleen muita paikkoja, mutta googlella löytää varmasti.

                        VRSF:n välijäähdyttimen tilasin tosiaan suoraan niiltä (vr-speed). Sekin oli tilausta tehdessä jälkitoimituksessa, mutta tuli se kyllä sit heti kun lupasivatkin, eli 2-3 viikkoa joutu odottamaan (yhteensä siis reilu kuukausi).

                        Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                        ja ei mitään. Tosi turhauttavaa kun pyyhkii vikamuistin aina pois.
                        Hyviä arvauksia voi esittää. Ratanöösinä ajelin ihan JB4:n MAP4 asetuksella ja avoperä paikalla luistoneston kanssa. Siltikin siis vilkutti luiston estoa koko pääsuoran päähän asti. MAP 4 siis senkin takia ettei väsynyt vakio kytkin luistelisi aivan niin paljoa.
                        Parin yhtään kovemman (hyvinkin suhteellista tämä kova) kierroksen jälkeen siis laittoi aina "puolivikatilaan".

                        Pitää kyllä laittaa se JB4 bluetooth lähetin ni saa heti puhelimella tarkistaa että mikä siellä rajoittaa.
                        Ja vaihdoit tosiaan map 0:lle heti kun vikakoodit tuli tauluun? Mulla ei oo kertaakaan hävinny vikakoodit, mutta vaihdan aina map 0:n jos tulee jotain.
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2177
                          • Kuopio

                          Saatana mä sekoilin taas tuon IAT asteikon ja fahrenheittien kanssa. Nousi ne ahtoilman lämmöt sentään pahimmoillaan 15-17 astetta. Muutama aste rupes kuulostamaan utopistiselta niin piti tarkastaa. Mutta huomattavasti parempi tulos tuokin kuin vakiona. Silloin nousi jotain 45 astetta.
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E63 630iA '05

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5425
                            • S:t Karins

                            Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                            Pitää kyllä laittaa se JB4 bluetooth lähetin ni saa heti puhelimella tarkistaa että mikä siellä rajoittaa.
                            Mikäs tää on? Mä luulin että kännysofta toimi vain piuhalla joka tulee JB4:en purkiin. OBD:n kautta ei saa mitään ulos muuta kuin map 0:lla.
                            Ainakin itse seuraan dataa nimenomaan map5:lla tai map 2:lla.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • yarski
                              BTCF Member
                              • Sep 2013
                              • 311
                              • Rauma

                              Jaa että burgerilta voi joutua odottamaan toimitusta 6kk, sitten tämä 6vko ei tainnutkaan olla pitkä odotus vielä, vaikka tuossakin on mielestäni liikaa.
                              Rahat kun meni jo, lupasivat kyllä hyvittää mutta ajattelin vielä odottaa pari viikkoa.
                              Pitäisivät edes jotenkin ajantasalla että missä mennään, millä sijalla ollaan siinä "jonotuslistalla" ja koska luulevat että kamaa tulee.
                              Vrsf:ltä siis sai kamat luotettavammin vaikka ei olekaan nyt varastossa.
                              Mitähän merkkaa kun siellä on nyt "Availability: 9/9 ETA" ...siis syyskuu 9 varmaankin mutta ETA=?
                              Löytyi dp:t ja ic:t muualtakin mutta vrsf on edullinen ja netin keskustelupalstoilla kehuttu tuote niin siihen päädyin. Tilaan kun lukee "in stock"
                              Miksikohän ne muuten mainostaa FrontMountInterCooler - mihin muualle sen tässä voisi törkätä kuin keulalle... :think
                              G26 i4 M50 supercharged
                              ex: F36 440i xdrive msport
                              ex: E91 335 lci xdrive msport

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2177
                                • Kuopio

                                Originally posted by yarski View Post
                                Jaa että burgerilta voi joutua odottamaan toimitusta 6kk, sitten tämä 6vko ei tainnutkaan olla pitkä odotus vielä, vaikka tuossakin on mielestäni liikaa.
                                Rahat kun meni jo, lupasivat kyllä hyvittää mutta ajattelin vielä odottaa pari viikkoa.
                                Pitäisivät edes jotenkin ajantasalla että missä mennään, millä sijalla ollaan siinä "jonotuslistalla" ja koska luulevat että kamaa tulee.
                                Vrsf:ltä siis sai kamat luotettavammin vaikka ei olekaan nyt varastossa.
                                Mitähän merkkaa kun siellä on nyt "Availability: 9/9 ETA" ...siis syyskuu 9 varmaankin mutta ETA=?
                                Löytyi dp:t ja ic:t muualtakin mutta vrsf on edullinen ja netin keskustelupalstoilla kehuttu tuote niin siihen päädyin. Tilaan kun lukee "in stock"
                                Miksikohän ne muuten mainostaa FrontMountInterCooler - mihin muualle sen tässä voisi törkätä kuin keulalle... :think
                                Niin siis jos 6kk tarkoitat tuota, kun tilasin sen ahtoputken ja BOV:n marraskuussa, niin sain kaiken tosiaan toukokuussa. Nyt vaan oon säädellyt. Vai tuliko tuo jostain muualta? 6kk tai edes 6vkoa ei ole kyllä kovin normaalia.

                                ETA = Estimated Time of Arrival. Arvioitusaapumisaika.

                                Voishan sen laittaa Subaru tyyliin vaikka koneen päälle. Komee scooppi vaan peltiin sitten.
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎